Utbytteskatt og oljefondet en katastrofe

Utbytteskatt jager investorene ut av Norge
John Fredriksen , Ugland, Siem, Fredly, andre store pengefolk ,Tor Hushovd og andre idrettskjendiser bosatt ute betaler 0 utbytteskatt på sine innvesteringer og utbytter.
Den lille mann som ikke har råd til å flytte ut , men eier noen få aksjer . De tynes . Det er heller ingen forskjell om Erna og Siv styrer eller det er Vedum og Lysbakken
Mitt råd til dere alle er følgende , flytt ut og la Høyre sosialistene og Venstre sosialistene fortsette å ødelegge Norge
Er ikke utbytteskatten nå kommet opp i nesten 32% i Norge ? Det er jo ran fordi selskapene betaler alt sine skatter før det gis utbytte.

Oljefondet sin avkastning
Er den veldig god, har de avkastning målt i $
Reserven du er god på slike utregninger
Jeg har bare sett på Oljefondet i forhold til penger ført inn i dette sluket og sett på børsen i USA og $ sin utvikling
Overhode ikke imponert over dere avkastning
Uten sammenligning altså
Kjenner flere her på forumet som kan vise til mye sterkere resultat enn Slyngstad og co

Høyrer da er lenge sidan du har fått utbytte og betalt skatt;) Forskjell på privat og selskap ja;)
Alf K
14.02.2020 kl 16:32 190

Halvparten av Nordmenn med penger plasserer dette i selskaper eller som private utafor Norge og slipper unna denne utbytteskatten . (kan hende flere enn halvparten)
Jo mer de kjører opp denne skatten jo flere flytter pengene ut
Jeg har nesten alt jeg eier utafor Norge i selskap .
De få aksjene jeg eier privat må jeg enda betale utbytte på i et år, men etter det er det altså helt slutt
Hvorfor skal det være slik forskjell på en som bor i London, Kypros, Filipinene kontra de som bor i Norge
Det er ikke bare helt håpløst å drive slik, det er jo drepen for AS Norge
Redigert 14.02.2020 kl 16:33 Du må logge inn for å svare