KJØP STANDARD DRILLING, RATER TIL HIMMELS PSV!
En unik mulighet til å kunne kjøpe deg inn i selskapet til ca halv pris av fair value, selskapet soper inn cash nå i PSV markedet rater opp mot GBP14000.
Det er også tildelt langtidskontrakter som starter midten av mars, 125dager lengste. Alle som er inne selger med tap nå, burde begrense salgsviljen.
Innsidere har nettopp handlet til kurser rundt 1,28, arbeidet i nordsjøen går sin gang! Cash over 230.mill og et overskudd 2019 ca 60.mill
Ta en titt på charter og gjør en fornuftig investering i urolige tider, blir trangt i døren når alle skal inn igjen.
http://westshore.no/
Oslo (TDN Direkt): Hanekamb Invest, et selskap kontrollert av styreleder Martin Nes i SD Standard Drilling har 22. januar 2020 kjøpt 1 million aksjer i selskapet til kurs 1,28 pr aksje, ifølge en børsmelding onsdag.
Børsverdi 558.mill, andel VLCC ny 333.mill + cash = børsverdi. Da får dere med på kjøpet 4stk PSV som har en ca min verdi 120.mill pr.stk + WANAX AS, has an ownership of 25,53% in 9 mid-sized vessel, including FS Arendal, which is on a bare-boat contract.
02/03/20
FS CARRICK
Total E&P UK Ltd
Supply duties, C/R
03/03/20 GBP 25000
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/03/7503404/stortankratene-opp-150-prosent
Det er også tildelt langtidskontrakter som starter midten av mars, 125dager lengste. Alle som er inne selger med tap nå, burde begrense salgsviljen.
Innsidere har nettopp handlet til kurser rundt 1,28, arbeidet i nordsjøen går sin gang! Cash over 230.mill og et overskudd 2019 ca 60.mill
Ta en titt på charter og gjør en fornuftig investering i urolige tider, blir trangt i døren når alle skal inn igjen.
http://westshore.no/
Oslo (TDN Direkt): Hanekamb Invest, et selskap kontrollert av styreleder Martin Nes i SD Standard Drilling har 22. januar 2020 kjøpt 1 million aksjer i selskapet til kurs 1,28 pr aksje, ifølge en børsmelding onsdag.
Børsverdi 558.mill, andel VLCC ny 333.mill + cash = børsverdi. Da får dere med på kjøpet 4stk PSV som har en ca min verdi 120.mill pr.stk + WANAX AS, has an ownership of 25,53% in 9 mid-sized vessel, including FS Arendal, which is on a bare-boat contract.
02/03/20
FS CARRICK
Total E&P UK Ltd
Supply duties, C/R
03/03/20 GBP 25000
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/03/7503404/stortankratene-opp-150-prosent
Redigert 21.01.2021 kl 09:02
Du må logge inn for å svare
MHInvest
02.03.2020 kl 19:07
3548
FS Carrick 25000GBP, hold på aksjene! Dette må da være ny rekord for dekk under 800?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
02.03.2020 kl 22:04
3456
Dow+1,294
26,703.32+5.09%
Nasdaq+384.80
8,952.17+4.49%
S&;P+136.18
4,6%
3,090.40
Oljeprisen opp 5,19%
26,703.32+5.09%
Nasdaq+384.80
8,952.17+4.49%
S&;P+136.18
4,6%
3,090.40
Oljeprisen opp 5,19%
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
DBirkeland
03.03.2020 kl 03:39
3355
Nå snakker vi!! AHV rater til PSV :O
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Met1976
03.03.2020 kl 07:10
3285
Nå er de gode de som sikrer jobbene til Standardbåtene, at en PSV med 700kvm dekk får den raten er tullete-tullete bra :-)
Fortsetter de med rater på 2-3*breakeven blir Q1 tallene hyggelig lesning på tross av treg januar og delvis februar. Q" og Q3 er alle enige om at blir VELDIG bra.
Fortsetter de med rater på 2-3*breakeven blir Q1 tallene hyggelig lesning på tross av treg januar og delvis februar. Q" og Q3 er alle enige om at blir VELDIG bra.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
keane
03.03.2020 kl 07:38
3259
ARC har regner seg fram til verdier på kr 1.90 pr aksje! Denne bør fort ta et kvantesprang opp..!
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 09:02
3189
Man skulle tro det, men aksjonærene ser ut til å være fornøyd med å selge 2kr for 1kr...
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Merkelig kurs utvikling i et gjeldsfritt selskap som tjener penger
Mens hysteriske høns løper som gale i Nel som ikke tjener er krone
Ja ja gudene er gale :p
Mens hysteriske høns løper som gale i Nel som ikke tjener er krone
Ja ja gudene er gale :p
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 10:01
3162
Når saueflokken samles spiller det ingen rolle hva selskapet holder på med, de følger leder sauen og springer den utfor stupet følger alle på...
SDSD trenger sårt en melding eller analyse på forsiden av finansavisen, men det kommer vel når Spetalen og Nes er ferdig lastet.
SDSD trenger sårt en melding eller analyse på forsiden av finansavisen, men det kommer vel når Spetalen og Nes er ferdig lastet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
du sier noe. Media styrer mye av kursen
men i Nel er det omvendt egentlig.
men i Nel er det omvendt egentlig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
nima
03.03.2020 kl 11:20
3151
Det er mange som er svært så aktiv på salgs knappen, ja ja de får vel fradrag på skatten når de taper penger, mange måter å se det på. For min del så har jeg ingen planer om å gi bort aksjene på dette nivået. For de som har ledig kapital så er det bare å laste, kan bli svært så lønnsomt hvis vi har litt tid
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 12:04
3118
Må være gode tider for salg av Psv nå, kanskje selskapet kan oppnå 170.mill pr.stk
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Hvor er Tankeren paa vei naa? har endret destinasjon
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Moffien
03.03.2020 kl 18:02
3027
På vei til USG
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
En eller annen havn i USA, de har snart reist rundt halve kloden maa vaere godt betalt job de skal paa.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
"Rater til himmels" ? Hva hjelper det når SDSD-kursen er på bånn?
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
specc
03.03.2020 kl 19:18
2964
Kurser stiger ikke på hva som tjenes idag, men på fremtidig inntjening. Dagens estimert inntjening er priset forlengs.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Sima
03.03.2020 kl 19:24
2971
Matematikken vinner til slutt hevdes det. Det som skjer er at de store aktørene med Spetalen i spissen vinner. Kursmanipulasjonen er åpenbar om en ser på handelsmønsteret i aksjen. Det er ren utmattelsestaktikk mot småaksjonærene. Det er helt klart at aksjekursen burde vært mye høyere. Den eneste måten en kan klare seg i gjennom dette er å ikke selge aksjene sine. La de store handle seg i mellom. Til slutt vil kursen komme opp på et nivå den fortjener, men jeg er redd for at på det tidspunktet er vi få småaksjonærer igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 20:37
2933
5% opp igår og rett ned idag uniten, enda ble renta satt ned. Mye forvirra mennesker som investerer i aksjer, det er gangsyn som til nesetippen!
Gustavia S ble vel bunkret i Hong kong, fikk tilbud Angola og nå enda bedre tilbud Usa for oljen? Eller skal den selges det?
Gustavia S ble vel bunkret i Hong kong, fikk tilbud Angola og nå enda bedre tilbud Usa for oljen? Eller skal den selges det?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 20:44
2965
Det eneste som vel er sikkert med Gustavia s er at dem ikke imneholder 1 liter olje som kan selges noe sted. Den er vel på son første tur for å laste råolje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 20:46
2982
Å det vet du med sikkerhet? Hvorfor var den to døgn i Hong kong med tankere liggende ved sin side?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 20:52
2980
Den bunkret drivstoff der. For å kunne reise til Us gulf så går det nok en del drivstoff. 100 % av alt Gustavia S skal frakte går fra vesten/Midtøsten til Asia. Så går dem tomme tilbake til USa/Midtøsten evt afrika for å få ny last.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 20:58
2966
Det tar vel ikke to døgn å bunkre drivstoff, det er vel mer forenelig med fylling av olje. Reiser vel ikke bare rundt på måfå og bruker 55t drivstoff pr døgn for morroskyld.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 20:59
2967
I tilegg hvis man er i tvil om en tanker er lastet eller ei. Kan man gå inn på AIS og se hvor dypt den går. En tom VLCC tanker er ca 11 m dybdegående. Når dem er lastet er dem ca 20m dybde på dem.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 21:08
2971
Hvis man googler : ais gustavia s, så får man opp hvor dyp hun er for tiden. Den er 10,9m så den er tom for last. Helt normalt. Den laster nok i US gulf skal du se og drar til Østen full av råolje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 21:13
2972
Mulig det stemmer, men det ville være svært forunderlig å sette kurs til Cape Town, nei vi drar heller til Angola, nei forresten la oss reise til Us. Ingen seriøse selskap som drifter på denne måten, det er normalt å reise ut på kontrakt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 21:14
2977
Det jeg er mest nyskjerrig på om Gustavia S tankeren. Er om den skal gå i spot eller om den skal på kontrakt for en lengre periode. Er egentlig en god match med både VLCC tankere og Offshore fartøy. VLCC tankeren har høysesong om vinteren og Offshore har høysesong om sommeren. Så aksjekursen vil nok ikke få dem svingningene dem ellers hadde fått.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 21:18
2966
Sjekket du dybde da den la ut fra Hong kong?Er det mulig at den har avlevert olje i Cape town, har ikke fulgt med.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 21:21
2957
Det er ingen som vet om den allerede er på charter til noen eller om den er på sin første spot tur.
Hvis den skal til US gulf fra Singapore så er vel rundt afrika(Cape town) en naturlig rute. Like ens forbi Angola.
Nå er ikke jeg ekspert på Vlcc fartøy og ruter. Men slik jeg har forstått råte systemet så gjelder en spot reise tur retur. Så man beregner ratene til man er tilbake til utgangspunktet.
Hvis den skal til US gulf fra Singapore så er vel rundt afrika(Cape town) en naturlig rute. Like ens forbi Angola.
Nå er ikke jeg ekspert på Vlcc fartøy og ruter. Men slik jeg har forstått råte systemet så gjelder en spot reise tur retur. Så man beregner ratene til man er tilbake til utgangspunktet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 21:24
2959
Den har ikke levert noen i Cape town. Den kom vel rett fra verft (Helt ny) i Korea eller hvor den er bygd. Reiste så til Hong Kong tok i mot forsyninger og drivstoff. Og så begynte den reisen mot US gulf. Mulig planen(lastested)er blitt endret fra Angola til US gulf.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 21:26
2956
Destinasjon var Luanda, det er langt unna der kursendringen ble gjort. Men det kan være kontraktør som har fått bedre pris US og lar den reise 2mnd ekstra. For meg høres det ut som en svært lang reise ekstra?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 21:31
4141
Den eneste måten å få råolje fra USA til Østen, hvis det er der Gustavia skal laste er med tanker. Og da må dem gå tom fra østen til USA. Det er ingen som sender råolje fra Østen til Vesten. Men som sagt så er spotratene regnet inn på en rundreise. Og hvis den er på time charter så får jo Standard samme rate om den er lastet eller ei.
Tanker markedet er litt annerledes enn offshore. Men samtidig spennende.
Tanker markedet er litt annerledes enn offshore. Men samtidig spennende.
Redigert 03.03.2020 kl 21:32
Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 21:33
4143
Ok, men hadde vært greit om selskapet kunne gi litt info etter å ha svidd av 330.mill?
Kanskje skal den hit?
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1126902/Venezuela-relies-on-Greek-fleet-to-move-crude
https://www.nasdaq.com/articles/tanker-owner-says-to-end-shipping-of-rosnefts-venezuelan-oil-2020-03-02
https://www.worldoil.com/news/2020/2/24/rosneft-shifts-exports-to-affiliate-skirting-us-sanctions-on-venezuela
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1126902/Venezuela-relies-on-Greek-fleet-to-move-crude
https://www.nasdaq.com/articles/tanker-owner-says-to-end-shipping-of-rosnefts-venezuelan-oil-2020-03-02
https://www.worldoil.com/news/2020/2/24/rosneft-shifts-exports-to-affiliate-skirting-us-sanctions-on-venezuela
Redigert 03.03.2020 kl 22:46
Du må logge inn for å svare
Har du sendt Nes en email og spurt da ?
MHInvest
04.03.2020 kl 08:35
3937
Ingen store endringer top 20 aksjonærlisten, Uthalden er ute og Hanekamb Nes er inne.
Redigert 04.03.2020 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
MHInvest
04.03.2020 kl 08:43
3912
Du mener altså at en prising på 50% av verdier er fair og at oppgangen i psv nå er priset inn, da undres jeg hvorfor du er aksjonær og hva du venter på?
Redigert 04.03.2020 kl 08:44
Du må logge inn for å svare
MHInvest
04.03.2020 kl 09:27
3872
Håper vi en dag kan bli kvitt alle nolduser som dumper kursen når det er lavt volum på kjøpersiden, dere er bare jævlig slitsom!
Redigert 04.03.2020 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
Sima
04.03.2020 kl 09:44
3858
Tycoon har økt med 6,2 mill aksjer. Samlet Saga 18,38%, Ferncliff 1,09% og Tycoon 5,49% = 24,96 % altså ikke over flaggegrensen.
Redigert 04.03.2020 kl 21:14
Du må logge inn for å svare
MHInvest
04.03.2020 kl 09:51
3872
After the transaction Øystein Stray Spetalen and associated companies have a holding of 144’756’540 shares corresponding to 25,13 % of the outstanding shares.
Tycoon har økt med 1.mill.
Tycoon har økt med 1.mill.
Redigert 04.03.2020 kl 09:54
Du må logge inn for å svare
MHInvest
04.03.2020 kl 10:04
3899
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/03/7503404/stortankratene-opp-150-prosent
Det skuffles inn penger på alle skip og kursen står stille...
Det skuffles inn penger på alle skip og kursen står stille...
Redigert 04.03.2020 kl 10:08
Du må logge inn for å svare
MHInvest
04.03.2020 kl 10:21
3869
Du kan begynne med å oppdatere deg med korrekt info, din hang up med "heavy" er ikke noe jeg er bekjent med
MHInvest
04.03.2020 kl 10:27
4020
Det ble sluttet tre reiser til Østen, der en går fra Vest-Afrika, en går fra Storbritannia og en går fra USA-gulfen. Det ble også sluttet en reise fra Brasil til det fjerne Østen-India.
Videre ble det sluttet to reiser fra AG, der en går til India og en går til Taiwan, mens det ble sluttet en reise fra Vest-Afrika til Sør-Afrika.
Som du leser her er det kontrakter fra Afrika til østen, det er også reiser Afrika kysten. Tenker det ble endringer på kontrakter da ratene smalt opp 150%.
Videre ble det sluttet to reiser fra AG, der en går til India og en går til Taiwan, mens det ble sluttet en reise fra Vest-Afrika til Sør-Afrika.
Som du leser her er det kontrakter fra Afrika til østen, det er også reiser Afrika kysten. Tenker det ble endringer på kontrakter da ratene smalt opp 150%.
Redigert 04.03.2020 kl 10:39
Du må logge inn for å svare
specc
04.03.2020 kl 11:53
3962
Jeg er aksjonær fordi jeg tror den kan selges til 60-70 % høyere enn dagens kurs.
Og selskapet blir mindre og mindre verdt
Litt av en sikker havn :)
Men er lastet , heldigvis ikke til pipa for her må man snitte ned om litt
Litt av en sikker havn :)
Men er lastet , heldigvis ikke til pipa for her må man snitte ned om litt