OCY- Outlook for 2020, krise eller Oslo Børs beste utbytteaksje?
Aksjekursen til Ocean Yield fortsetter ned, noe den har gjort siden høsten 2018. Starten på nedgangen var avslutningen av den 10 år lange kontrakten for Dhirubhai-1 i India. Denne kontrakten var veldig viktig for OCY og sto for 35-45% av selskapets overskudd når den ble avsluttet i utgangen av september 2018.
IPO for OCY i 2012 var på 27 kr, nå bare 8 kr unna dagens kurs. Den gang hadde selskapet kun gullkalven Dhirubhai-1 og 2 andre skip i porteføljen. Nå har de 33 milliarder kr i ordrereserve med 10,5 år gjennomsnittlig lengde på sine leasing kontrakter og en flåte med 69 skip. Samtidig har de en gjeldfri FPSO som en joker, som kan bli gull verdt ved en fremtidig kontrakt.
Pga lavere inntekter fremover uten FPSOen så har selskapet varslet at de senker utbytte fra 0,191 USD til 0,15 USD fra Q1 2020.
All verdens børser raser nå pga virusfrykt og OCY er heller ingen sikker havn har vi sett den siste tiden. Noen årsaker til raset:
- Generell uro i markedet, mange går over til kontanter noe som fører til salgspress.
- Økende motpartsrisiko. Mindre behov for skipsfrakt kan på sikt føre til konkurser for leasingtaker/motpart.
- Utløsning av tilbakekjøps opsjoner på flere skip fra flere motparter.
- Betydelig større kostnader for avslutning av FPSO oppdraget i India en forutsatt og store opplagskostnader for Dhirubhai-1.
- Vanskeligere å få FPSO på kontrakt en først antatt.
- Lavere utbytte fra selskapet.
Selv om risikoen i selskapet har økt i det siste er yielden nå meget attraktiv. USD 9,26 gir nå årlig 15,91% med 15 cent/kvartal.
Hadde vært interessant å se hva forumet mener om følgende spørsmål:
- Hvor lavt skal kursen i OCY?
- Hva er kursen 31.12.20?
IPO for OCY i 2012 var på 27 kr, nå bare 8 kr unna dagens kurs. Den gang hadde selskapet kun gullkalven Dhirubhai-1 og 2 andre skip i porteføljen. Nå har de 33 milliarder kr i ordrereserve med 10,5 år gjennomsnittlig lengde på sine leasing kontrakter og en flåte med 69 skip. Samtidig har de en gjeldfri FPSO som en joker, som kan bli gull verdt ved en fremtidig kontrakt.
Pga lavere inntekter fremover uten FPSOen så har selskapet varslet at de senker utbytte fra 0,191 USD til 0,15 USD fra Q1 2020.
All verdens børser raser nå pga virusfrykt og OCY er heller ingen sikker havn har vi sett den siste tiden. Noen årsaker til raset:
- Generell uro i markedet, mange går over til kontanter noe som fører til salgspress.
- Økende motpartsrisiko. Mindre behov for skipsfrakt kan på sikt føre til konkurser for leasingtaker/motpart.
- Utløsning av tilbakekjøps opsjoner på flere skip fra flere motparter.
- Betydelig større kostnader for avslutning av FPSO oppdraget i India en forutsatt og store opplagskostnader for Dhirubhai-1.
- Vanskeligere å få FPSO på kontrakt en først antatt.
- Lavere utbytte fra selskapet.
Selv om risikoen i selskapet har økt i det siste er yielden nå meget attraktiv. USD 9,26 gir nå årlig 15,91% med 15 cent/kvartal.
Hadde vært interessant å se hva forumet mener om følgende spørsmål:
- Hvor lavt skal kursen i OCY?
- Hva er kursen 31.12.20?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26
Du må logge inn for å svare
Ja, og følgelig har Pareto redusert sitt kursmål.
Det er nå NOK 38.
Sluttkurs: 26,700 -10,70%
Det er nå NOK 38.
Sluttkurs: 26,700 -10,70%
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
11.03.2020 kl 17:14
5729
Nå har vi fått bevis på hvorfor kursen stuper unormalt mye.... "Galt med aksjonærene"?? Skal OCY bli Røkkes første og største nederlag? Var det lurt av han å kjøpe seg inn i REC med 23% ? Jeg bare spør! Jeg snittet ned i OCY i dag,men jeg føler meg slett ikke trygg på at det var en riktig beslutning.....
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
inva
11.03.2020 kl 17:16
5735
Primary insider disclosure
Fornebu, 11 March 2020
The following primary insiders (or their related parties as described below)
have, as part of the company's incentive program, committed to acquire shares in
Ocean Yield ASA (the "Company" or "Ocean Yield"):
* Eirik Eide, CFO, has through his wholly owned company Kleiver Invest AS
acquired 10,000 shares in Ocean Yield. Upon completion of such acquisition,
Eirik Eide will own, directly or indirectly, 380,051 shares in the Company.
* Andreas Røde, Head of Business Development & M&A., has through his wholly
owned company Vulpes Holding AS acquired 10,000 shares in Ocean Yield. Upon
completion of such acquisition, Andreas Røde will own, directly or indirectly,
65,000 shares in the Company.
* Marius Magelie, SVP Finance & Investor Relations, has through his wholly owned
company MGM Invest AS acquired 10,000 shares in Ocean Yield. Upon completion of
such acquisition, Marius Magelie will own, directly or indirectly, 132,120
shares in the Company.
The acquisition of shares will be made as part of the Company's management
incentive program. The price paid per share will equal the closing price as of
11 March 2020 of NOK 26.7 per share, less a discount of 20% reflecting that the
shares will have a lock-up period of three years.
The Company intends to deliver the shares in the form of treasury shares held by
or acquired by the Company, and will in order to have shares available for the
incentive program buy back a total of up to 100,000 shares in the Company
through open market purchases, adding to the Company's current holding of 41,371
treasury shares.
This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5
-2 and 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
Fornebu, 11 March 2020
The following primary insiders (or their related parties as described below)
have, as part of the company's incentive program, committed to acquire shares in
Ocean Yield ASA (the "Company" or "Ocean Yield"):
* Eirik Eide, CFO, has through his wholly owned company Kleiver Invest AS
acquired 10,000 shares in Ocean Yield. Upon completion of such acquisition,
Eirik Eide will own, directly or indirectly, 380,051 shares in the Company.
* Andreas Røde, Head of Business Development & M&A., has through his wholly
owned company Vulpes Holding AS acquired 10,000 shares in Ocean Yield. Upon
completion of such acquisition, Andreas Røde will own, directly or indirectly,
65,000 shares in the Company.
* Marius Magelie, SVP Finance & Investor Relations, has through his wholly owned
company MGM Invest AS acquired 10,000 shares in Ocean Yield. Upon completion of
such acquisition, Marius Magelie will own, directly or indirectly, 132,120
shares in the Company.
The acquisition of shares will be made as part of the Company's management
incentive program. The price paid per share will equal the closing price as of
11 March 2020 of NOK 26.7 per share, less a discount of 20% reflecting that the
shares will have a lock-up period of three years.
The Company intends to deliver the shares in the form of treasury shares held by
or acquired by the Company, and will in order to have shares available for the
incentive program buy back a total of up to 100,000 shares in the Company
through open market purchases, adding to the Company's current holding of 41,371
treasury shares.
This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5
-2 and 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
alltidpåjakt
11.03.2020 kl 17:37
5724
Kan vel ikke være annet enn positivt dette da? Håper kanskje de har noe info som vi ikke har ang selskapenes evne til å betale OCY.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
inva
11.03.2020 kl 18:05
5680
De gjør nok gode kjøp her, men det hjelper vel på risikoen at de ansatte i OCY får 20% rabatt på disse innsidekjøpene.
De forsøker nok å demme opp for alle som vil ut med en symbol handel. CFO Eirik Eide sier i et intervju i ettermiddag at han tror det er tvangssalg som er noe av årsaken til den store nedgangen de siste dagene.
De forsøker nok å demme opp for alle som vil ut med en symbol handel. CFO Eirik Eide sier i et intervju i ettermiddag at han tror det er tvangssalg som er noe av årsaken til den store nedgangen de siste dagene.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
tingen2
11.03.2020 kl 18:07
5690
Oslo (TDN Direkt): Finansdirektør Eirik Eide i Ocean Yield sier markedet for tiden er turbulent, men mener det er åpenbart at aksjen er feilpriset. Selskapet er godt på vei med gjenstående finansiering.
Ocean Yield annonserte i desember et kjøp av tre bulkbåter av Scorpio Bulkers for et totalvederlag på 62,8 millioner dollar. Selskapet jobber nå med finansiering, og Ocean Yield kommer til å bruke to finansieringskilder tilknyttet avtalen.
-Det har kommet godt på vei. Vi forventer å ha dette på plass innenfor første kvartal, sier Eide til TDN Direkt onsdag.
Ocean Yield annonserte i desember et kjøp av tre bulkbåter av Scorpio Bulkers for et totalvederlag på 62,8 millioner dollar. Selskapet jobber nå med finansiering, og Ocean Yield kommer til å bruke to finansieringskilder tilknyttet avtalen.
-Det har kommet godt på vei. Vi forventer å ha dette på plass innenfor første kvartal, sier Eide til TDN Direkt onsdag.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
11.03.2020 kl 18:13
5671
Herre fred! De kjøper jo for "lommerusk" Noen prøver desperat å pynte på liket.....
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
alltidpåjakt
11.03.2020 kl 18:31
5678
Hvor ligger intervjuet? Klarer ikke å finne det. Har du link?
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
tingen2
11.03.2020 kl 19:37
5605
Fikk det på mail fra nordnet
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
inva
11.03.2020 kl 19:39
5630
alltidpåjakt skrev Hvor ligger intervjuet? Klarer ikke å finne det. Har du link?
Ligger på DNB Markets i hvert fall, for de som har det.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
alltidpåjakt
11.03.2020 kl 20:00
5604
Oslo (TDN Direkt): Finansdirektør Eirik Eide i Ocean Yield sier markedet for tiden er turbulent, men mener det er åpenbart at aksjen er feilpriset. Selskapet er godt på vei med gjenstående finansiering.
Ocean Yield annonserte i desember et kjøp av tre bulkbåter av Scorpio Bulkers for et totalvederlag på 62,8 millioner dollar. Selskapet jobber nå med finansiering, og Ocean Yield kommer til å bruke to finansieringskilder tilknyttet avtalen.
-Det har kommet godt på vei. Vi forventer å ha dette på plass innenfor første kvartal, sier Eide til TDN Direkt onsdag.
Han sier det er veldig lite som skjer av finansieringer i markedet generelt, og at bankene er "opptatt av å gå etter de gode selskapene når de gjør avtaler".
-Vi har en ekstremt konkurransedyktig modell som gjør at vi får veldig billig finansiering av bankene. Bankene står omtrent i kø for å være med på de nye transaksjonene, sier finansdirektøren videre.
Ocean Yield har ifølge fjerdekvartalspresentasjonen 50 millioner dollar i forpliktelse som de venter å bankfinansiere. Finansdirektøren ser ingen "hiccups" knyttet til dette.
-Vi er godt inne i låneavtaler og dokumentasjon når det gjelder de 50 millioner dollarene, sier Eide.
Han trekker videre frem at markedet for tiden er turbulent. Ocean Yield-aksjen faller rundt ti prosent til 27 kroner onsdag, og har falt om lag 40 prosent den siste måneden. Eide tror mye av fallet er drevet av margin calls, der investorer har ligget med belånte aksjer, og trekker frem den relativt høye omsetningen i aksjen tirsdag, da det ble omsatt 1,85 millioner aksjer. Onsdag er det så langt omsatt 1,57 millioner aksjer.
-Det er sjelden vi ser at det går så mye aksjer på en så dårlig dag, sier Eide.
Pareto Securities kom onsdag morgen med en oppdatering der de argumenterte for at Ocean Yield bør kutte det kvartalsvise utbyttet til 0,10 dollar pr aksje for å skape spillerom.
"Ocean Yield-aksjen har vært i fritt fall ettersom markedet ikke stoler på at det foreslåtte utbyttekuttet til 0,15 dollar pr aksje pr kvartal vil være nok", skrev Pareto Securities.
-Ved et utbytte på 10 cent på en kurs på 28 og en antagelse om at dollaren ligger på 9,5, er det en direkte yield på 14 prosent. Det er åpenbart at aksjen er totalt feilpriset akkurat nå, sier Eide.
Pareto viser til at markedet nå bekymrer seg for Ocean Yields motparter som containerrederiet MSC, hvor den private eieren også har eksponering mot cruise, og Höegh Autoliners.
- Våre kunder betaler som de skal (..) Det er åpenbart at de kundene som er eksponert i de markedene vil bli påvirket, men jeg tror det gjelder mer i andre kvartal enn i første kvartal, sier Eide til TDN Direkt.
perstefan.praesterud@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Ocean Yield annonserte i desember et kjøp av tre bulkbåter av Scorpio Bulkers for et totalvederlag på 62,8 millioner dollar. Selskapet jobber nå med finansiering, og Ocean Yield kommer til å bruke to finansieringskilder tilknyttet avtalen.
-Det har kommet godt på vei. Vi forventer å ha dette på plass innenfor første kvartal, sier Eide til TDN Direkt onsdag.
Han sier det er veldig lite som skjer av finansieringer i markedet generelt, og at bankene er "opptatt av å gå etter de gode selskapene når de gjør avtaler".
-Vi har en ekstremt konkurransedyktig modell som gjør at vi får veldig billig finansiering av bankene. Bankene står omtrent i kø for å være med på de nye transaksjonene, sier finansdirektøren videre.
Ocean Yield har ifølge fjerdekvartalspresentasjonen 50 millioner dollar i forpliktelse som de venter å bankfinansiere. Finansdirektøren ser ingen "hiccups" knyttet til dette.
-Vi er godt inne i låneavtaler og dokumentasjon når det gjelder de 50 millioner dollarene, sier Eide.
Han trekker videre frem at markedet for tiden er turbulent. Ocean Yield-aksjen faller rundt ti prosent til 27 kroner onsdag, og har falt om lag 40 prosent den siste måneden. Eide tror mye av fallet er drevet av margin calls, der investorer har ligget med belånte aksjer, og trekker frem den relativt høye omsetningen i aksjen tirsdag, da det ble omsatt 1,85 millioner aksjer. Onsdag er det så langt omsatt 1,57 millioner aksjer.
-Det er sjelden vi ser at det går så mye aksjer på en så dårlig dag, sier Eide.
Pareto Securities kom onsdag morgen med en oppdatering der de argumenterte for at Ocean Yield bør kutte det kvartalsvise utbyttet til 0,10 dollar pr aksje for å skape spillerom.
"Ocean Yield-aksjen har vært i fritt fall ettersom markedet ikke stoler på at det foreslåtte utbyttekuttet til 0,15 dollar pr aksje pr kvartal vil være nok", skrev Pareto Securities.
-Ved et utbytte på 10 cent på en kurs på 28 og en antagelse om at dollaren ligger på 9,5, er det en direkte yield på 14 prosent. Det er åpenbart at aksjen er totalt feilpriset akkurat nå, sier Eide.
Pareto viser til at markedet nå bekymrer seg for Ocean Yields motparter som containerrederiet MSC, hvor den private eieren også har eksponering mot cruise, og Höegh Autoliners.
- Våre kunder betaler som de skal (..) Det er åpenbart at de kundene som er eksponert i de markedene vil bli påvirket, men jeg tror det gjelder mer i andre kvartal enn i første kvartal, sier Eide til TDN Direkt.
perstefan.praesterud@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
inva
11.03.2020 kl 20:17
5582
Bra at ledelsen er på ballen nå, men det er vel ikke så mye de kan gjøre bortsett fra å skaffe nye avtaler og sikre eksisterende.
Litt oppsiktsvekkende av CFO kommenterer aksjekursen, på spørsmål om dette er svaret vanligvis at de ikke kommenterer dette.
"Ved et utbytte på 10 cent på en kurs på 28 og en antagelse om at dollaren ligger på 9,5, er det en direkte yield på 14 prosent. Det er åpenbart at aksjen er totalt feilpriset akkurat nå, sier Eide."
Litt oppsiktsvekkende av CFO kommenterer aksjekursen, på spørsmål om dette er svaret vanligvis at de ikke kommenterer dette.
"Ved et utbytte på 10 cent på en kurs på 28 og en antagelse om at dollaren ligger på 9,5, er det en direkte yield på 14 prosent. Det er åpenbart at aksjen er totalt feilpriset akkurat nå, sier Eide."
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Sundancer
11.03.2020 kl 20:39
5529
Det hadde vært mer betryggende om han sa at 10 cent utbytte er uaktuelt, enn å si at det gir en yield på 14 prosent....
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
donolini
11.03.2020 kl 22:59
5342
når Pareto kan si hva de vil, så bør selskapet kunne kommentere fritt - i hvert fall i slike turbulente og spekulative tider.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
12.03.2020 kl 08:20
5165
Vi får bare tro at OCY ikke får virusstøtte. Da ryker utbytte ;-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
inva
12.03.2020 kl 09:22
5072
RT OCY
Ocean Yield 24,50NOK- 2,20 (-8,24 %)
Ocean Yield 24,50NOK- 2,20 (-8,24 %)
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Aramis
12.03.2020 kl 09:55
5006
Når jeg ser hva enkelte skriver her på forumet, blir jeg skremt over nivået. Mange befinner seg på barnehagestadiet og enkelte virker direkte tilbakestående.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
inva
12.03.2020 kl 10:25
4996
Det er det som skremmer deg mest?
Ikke kursen i OCY?
RT: 22,95 -3,75(-14,04 %)
Ikke kursen i OCY?
RT: 22,95 -3,75(-14,04 %)
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Tundra Tom
12.03.2020 kl 10:43
4962
Bunn på 19 kr ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Kall det en fallende kniv - kall det hva f du vil - DENNE KNIVEN GRIPER JEG. Her er mulighetene så mye større enn risiko nå - Jeg kjøpte mye i dag !
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
12.03.2020 kl 16:28
4719
:-DD Lar du deg skremme av barn og tilbakestående? Da bør du ikke drive med aksjer......
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Ja, fallende kniv er en god beskrivelse!
Halvert på kort tid...
Sluttkurs: 21,600 -19,10%
Halvert på kort tid...
Sluttkurs: 21,600 -19,10%
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
ignatas
12.03.2020 kl 16:53
4657
for 2 uker siden var så fornøyd å kjøpe på 36.5 kroner.. imorgen skal kjøpe på 19 kroner :) aldri sett noe sånn før..
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
12.03.2020 kl 17:04
4637
Ja hva tenker Dere folkens? Som det refereres til lenger opp i tråden,så er den to selskap som ikke greier sine forpliktelser. OCY konker vel ikke av den grunn!! Verdien av selskapet er jo nå på et historisk lavmål! Er det nå vi skal snitte ned,eller kommer den "svarte mandagen" over helga? Jeg snittet litt ned i går,men det var jo selvfølgelig for tidlig :-( Noen mener at selskapene kommer til å kutte utbytte i og med at det er en krise situasjon, Hva tenker Dere om det?
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Er du sikker på at de ikke klarer forpliktelsene? Eller er det kun basert på Pareto sin analyse som mener at de kanskje ikke klarer det?
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Klimbull
12.03.2020 kl 17:36
4580
Gikk inn i OCY i dag. Tror dette er likvidering av hedgefond.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
12.03.2020 kl 19:09
4459
Ikke vet jeg! Derfor jeg spør... Nå koker det i alle hoder så jeg prøver bare å hente inn saklige meninger....
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
tingen2
13.03.2020 kl 10:47
4106
Ser ut som om nedsalget er over nå? En litt bedre dag idag ivertfall.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Jeg er veldig interessert selv i god informasjon. Sitter på litt vel mye OCY etterhvert, plukket opp mye nå som kursen er lav.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
13.03.2020 kl 15:33
3907
Det er vel realistisk å tro at bunnen faller ut av det meste innen olje med så lav oljepris... Det er bare shipping ratene som stiger. OCY er avhengig av at kontraktene blir overholdt. Det er vel ingen som kan garantere noe i disse dager! Selskap står i fare for å gå til skifteretten.....
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Rockstock
13.03.2020 kl 16:24
3844
Purchase of treasury shares
Reference is made to Ocean Yield ASA's ("Ocean Yield" or "Company") stock
exchange notice on 11 March 2020 where the Company announced its intention to
purchase up to 100,000 treasury shares in connection with its incentive scheme
for employees. Ocean Yield has on 13 March 2020 purchased 50,000 shares in the
Company on Oslo Stock Exchange at an average price of NOK 23.9975 per share,
which implies a total consideration of NOK 1,199,875. The purchase of treasury
shares was carried out in accordance with an authorization granted by the Annual
General Meeting of the Company on 25 April 2019.
Following the transaction, the Company holds a total of 91,371 treasury shares.
Reference is made to Ocean Yield ASA's ("Ocean Yield" or "Company") stock
exchange notice on 11 March 2020 where the Company announced its intention to
purchase up to 100,000 treasury shares in connection with its incentive scheme
for employees. Ocean Yield has on 13 March 2020 purchased 50,000 shares in the
Company on Oslo Stock Exchange at an average price of NOK 23.9975 per share,
which implies a total consideration of NOK 1,199,875. The purchase of treasury
shares was carried out in accordance with an authorization granted by the Annual
General Meeting of the Company on 25 April 2019.
Following the transaction, the Company holds a total of 91,371 treasury shares.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
13.03.2020 kl 17:00
3817
Tsja!! er dette en krise reaksjon eller skal vi tolke dette som udelt positivt ??
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
olsen
13.03.2020 kl 17:00
3847
Marius Magelie har skrevet til meg, at de opplever ingen problemer hverken mot MSC eller Höegh, og har foreløpig ingen indikasjoner på det motsatte.
Det hadde vært interessant å konfrontert Pareto med deres uttalelse.
Det hadde vært interessant å konfrontert Pareto med deres uttalelse.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
inva
13.03.2020 kl 17:34
3819
- Höegh Autoliners har slitt med økonomien lenge og det er nok ventet at de vil få større problemer fremover da det blir mindre å frakte frem til krisen er over. Men, det skal nok mye til for at de går over ende og at de ikke kan møte sine forpliktelser.
Store underskudd
Bjørn Henning Grandal
Publ. 21:23 - 5.12.19 | Oppd. 11:24 - 9.12.19
Höegh Autoliners har slitt med svake resultater i flere år nå. I fjor hadde rederiet driftsinntekter på vel en milliard dollar og et underskudd på 63 millioner dollar. I 2017 endte underskuddet på mer beskjedne 24 millioner dollar, mens bilskipsrederiet tapte hele 229 dollar i 2016. Av årsberetningen for 2018 fremgår det at Höegh Autoliners venter at markedet for frakt av nye biler vil fortsette å være utfordrende de neste 12 til 18 månedene.
–Bilmarkedet er fremdeles svakt og ikke minst vanskeliggjør ubalanse i lastestrømmene effektive rundturer, sier Høegh.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/05/7479874/sier-opp-40-ved-oslokontoret
Store underskudd
Bjørn Henning Grandal
Publ. 21:23 - 5.12.19 | Oppd. 11:24 - 9.12.19
Höegh Autoliners har slitt med svake resultater i flere år nå. I fjor hadde rederiet driftsinntekter på vel en milliard dollar og et underskudd på 63 millioner dollar. I 2017 endte underskuddet på mer beskjedne 24 millioner dollar, mens bilskipsrederiet tapte hele 229 dollar i 2016. Av årsberetningen for 2018 fremgår det at Höegh Autoliners venter at markedet for frakt av nye biler vil fortsette å være utfordrende de neste 12 til 18 månedene.
–Bilmarkedet er fremdeles svakt og ikke minst vanskeliggjør ubalanse i lastestrømmene effektive rundturer, sier Høegh.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/05/7479874/sier-opp-40-ved-oslokontoret
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
børst
13.03.2020 kl 18:14
3754
Om 10 år er dette glemt , og vil bare være et søkk i en graf..
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
olsen
13.03.2020 kl 18:15
3751
Joda, men søkket er markant. Min formue er satt mange år tilbake.
*Poff* sa det på et par måneder.
*Poff* sa det på et par måneder.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
13.03.2020 kl 18:36
3721
Mindre å frakte!! Hallo. Tankskipene går for fulle seil å tjener gode penger...
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
milk
13.03.2020 kl 18:40
3719
Om ti år er det ikke sikkert OCY eksisterer i nåværende form...
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
inva
13.03.2020 kl 18:53
3698
Hva frakter Höegh da Milk?
Har de tankskip? Leste du artikkelen?
–Bilmarkedet er fremdeles svakt og ikke minst vanskeliggjør ubalanse i lastestrømmene effektive rundturer, sier Høegh.
Har de tankskip? Leste du artikkelen?
–Bilmarkedet er fremdeles svakt og ikke minst vanskeliggjør ubalanse i lastestrømmene effektive rundturer, sier Høegh.
Redigert 20.01.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare