Kursmål
Ser at kursmål til SDSD er øket til 2.17! Med tankrater som går til himmels kommer cash strømmende inn! 😀
Redigert 21.01.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
keane
14.04.2020 kl 15:57
2840
Har sett litt på hva selskapet sitter med av cash og verdier på skipene......herregud sier jeg bare....snakk om å plukke penger på gata....Er jo verdier som er LANGT, LANGT over dagens Mcap....!! Bare å hamstre til disse lave kursene...dette gigatilbudet kan jo ikke vare evig...!
MHInvest
14.04.2020 kl 16:26
2803
Når siste idiot har gjort det store kuppet med å dumpe aksjene og tror det blir enkelt å kjøpe tilbake, ja da kommer kjøperne i fleng og trykker aksjen opp! Kunne ikke vært bedre, rottene får som fortjent til slutt!
MHInvest
14.04.2020 kl 20:23
2693
Sima
15.04.2020 kl 10:06
2535
I morgen kommer årsresultatet for 2019. Alt tyder på at det blir tidenes for SDSD, om det er nok til å få kursen oppover gjenstår å se. Kursmålet for SDSD ligger stabilt rundt 2,2 nok aksjen.
Bullen
15.04.2020 kl 11:05
2482
SDSD taper nå penger på supply båtene. Er det noen som vet raten på tankbåten?
keane
15.04.2020 kl 11:13
2468
De supply.båtene er kjøpt inn billig. De eier 4 store og har eierandeler i 11 mindre. De solgte ETT skip for 13 mill dollar her for en stund tilbake....Tankskipet (1/3 eierandel) ble kjøpt for 36.5 mill - tankratene er skyhøye om dagen....Cash = 22 mill dollar (dollar mot NOK har steget betydelig siste mn). Mcap er på litt over 400 mill og seslakpet sitter etter mitt syn på verdier som lett overstiger 1 milliard!!! Ingen gjeld!!! Tidenes kupp på OSE dette....;-)
Bullen
15.04.2020 kl 11:34
2442
Enig at selskapet er lavt priset, men utsiktene for supply båtene er dårlig. Ratene er elendig og det samme med fremtidsutsiktene. Det rammer også SDSD.
Det er å håpe på at inntektene fra tankern bidrar postivt... også på sikt
Det er å håpe på at inntektene fra tankern bidrar postivt... også på sikt
Bullen
15.04.2020 kl 12:14
2388
Det beste er vel å selge alle båtene, også tankern. Dele ut cashen til aksjonærene og legge alt bak seg.. Hvorfror: Det kan gjerne gå 2-3 år før det bedrer seg i nordsjøen. Tank markedet er knall akkurat nå, så man bør få en ok pris for den båten. Her er også fremtidsutsiktene dystre.
Dette er nok det beste for deg. Behold tankeren og supplybåtene til 2023 og selg.
Håper vi bruker cash beholdningen til å kjøpe noe billig i løpet av høsten.
Håper vi bruker cash beholdningen til å kjøpe noe billig i løpet av høsten.
MHInvest
15.04.2020 kl 13:12
2318
Hvordan vet du at de taper penger på psv? Etter hva selskapet opplyste hadde vi to langtidskontrakter Olympus og Supplier, er kontrakten kansellert har selskapet fortsatt krav på betaling for brutt kontrakt.
Bullen
15.04.2020 kl 13:17
2303
Redern. Har ikke aksjer pr. dags dato og er usikker på en fornuftig inngang
Siste kontrakt Olympus fikk var på GBP 3250. Breakeven er på 7000 $. Tap pr. dag ca NOK 30.0000. Noen av båtene er sikkert på kontrakt til høyere rater enn det.
Vi går mot sommeren hvor del fleste båtene opererer i spotmarkedet som blir elendig, og det tar lang tid før det blir bedre ref. 2014.
Er vi snille blir tapet pr. dag fremover kanskje kr. 120.000- 150.000. på supply båtene
Det er her Gustavia må komme inn og bidra. Kanskje ikke usannsynlig at tankeren kan bidra med kr. 300.000 pr. dag i Q2 , Q3 og kanskje Q4?
Etter det mener analytikerne tankratene skal kraftig ned.
Scenariet for 2021 er vi får elendige tank og supply rater.
Mulig at dette er priset inn i kursen allerede?
Siste kontrakt Olympus fikk var på GBP 3250. Breakeven er på 7000 $. Tap pr. dag ca NOK 30.0000. Noen av båtene er sikkert på kontrakt til høyere rater enn det.
Vi går mot sommeren hvor del fleste båtene opererer i spotmarkedet som blir elendig, og det tar lang tid før det blir bedre ref. 2014.
Er vi snille blir tapet pr. dag fremover kanskje kr. 120.000- 150.000. på supply båtene
Det er her Gustavia må komme inn og bidra. Kanskje ikke usannsynlig at tankeren kan bidra med kr. 300.000 pr. dag i Q2 , Q3 og kanskje Q4?
Etter det mener analytikerne tankratene skal kraftig ned.
Scenariet for 2021 er vi får elendige tank og supply rater.
Mulig at dette er priset inn i kursen allerede?
Redigert 15.04.2020 kl 13:22
Du må logge inn for å svare
MHInvest
15.04.2020 kl 13:20
2298
Å alle som har fulgt spådommer til analytikere har tapt så det synger, følg markedet ikke heng dere opp i hva per og pål spår i kula. Skulle ikke tank ratene krakke i januar? Se hvordan det gikk, vi er snart i mai! De som ikke eier aksjer i selskapet jobber hardt for å snakke ned kursen...
Redigert 15.04.2020 kl 13:30
Du må logge inn for å svare
Det er nok betalt noen rater for kanselleringene, MH.
Standard Supplier, Princess og Olympus er tilbake i spot.
2020 og 2021 blir elendig i oljeservice. Tank er høyst usikkert, men Gustavia S kan sluttes på rater som bringer mye penger i kassen i 1-3 år.
Standard Supplier, Princess og Olympus er tilbake i spot.
2020 og 2021 blir elendig i oljeservice. Tank er høyst usikkert, men Gustavia S kan sluttes på rater som bringer mye penger i kassen i 1-3 år.
MHInvest
15.04.2020 kl 14:34
2212
Ledelsen jobber året rundt for å bli kvitt psv fartøy, dagen kommer da det ligger melding klar om salg. Tror ikke de trenger guiding i markedet og fremtidsutsikter.
MHInvest
15.04.2020 kl 16:28
2129
Det er bare tragisk å se at man ikke strekker seg noen ører opp for å sikre aksjer, pølse på shell i forskjell...
MHInvest
15.04.2020 kl 17:47
2064
Sutrekoppen! Carrick er en liten eierandel, er vel ikke noe å henge seg opp i?Ny tråd opprettet for positive aksjonærer som har troen!
Redigert 15.04.2020 kl 17:47
Du må logge inn for å svare