Tesla viser sin virkelige verdi
Aksjen har blitt preget av en stor oppgang siste året, men forhåpentligvis vil den virkelige prisen komme frem nå i disse tider,
Selv tror jeg vi vil se en kurs ned mot 150-220 $ (kun spekulasjon). Hva tror dere? Klarer tesla å stå i mot denne stormen når de ikke har gått i overskudd selv i oppgangstider. Snart kommer vell Elon og Greta på banen og skylder hele pandemien på klimaet og Co2 utslipp.
Selv tror jeg vi vil se en kurs ned mot 150-220 $ (kun spekulasjon). Hva tror dere? Klarer tesla å stå i mot denne stormen når de ikke har gått i overskudd selv i oppgangstider. Snart kommer vell Elon og Greta på banen og skylder hele pandemien på klimaet og Co2 utslipp.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
pengex
16.11.2020 kl 23:47
3498
Tesla er ikke målbart på noen skala lenger. Fysikkens lover har opphørt. Tesla skal inn på SP500. Tesla opp 10% idag...i morra....dagen etter i morra....osv.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
TESLA er et gigantisk luftslott!
Men... her er det bare å henge med - markedet har gått berserk!!
Men... her er det bare å henge med - markedet har gått berserk!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Merlin
03.12.2020 kl 16:13
2982
Ja kursen på Tesla er nesten uforståelig. Goldman Sachs kom med analyse i dag som sier $780 pr. aksje. Og kursen spretter opp 25$ ved åpning i dag. Og det er etter splitten 1:5 i august!
Samtidig dukker det opp mange konkurrenter, der særlig de kinesiske nye produsentene kan ta markedsandeler. GS tror visst Tesla er alene på markedet! Tesla endte på kun 2,6% av bilsalget i Norge hittil i år, på en 7. plass med mod 3. En bil med et lite bagasjelokk, lav bakkeklaring osv.
Alle mener mod Y skal ta en stor del av markedet. Utseendemessig ikke spesielt pen bil, mangler dashbord og HOD. Vannlekkasjer ikke uvanlig, dårlig sammenskrudd. Vi har ennå ikke sett noe tilde nye batteriene, som fortsatt vil være av den gamle skolen. Karosseriet med færre bærende deler vil bety litt gevinst, men langt fra revolusjonerende. Det ventes fortsatt på solid state batterier, som vil gjøre overgangen fra forbrenningsmotorbiler til EL-biler enklere. EN el-bil bør kunne klare 1000 km pr. lading. Dit er det fortsatt et stykke, også for Tesla. Bilvekten må også kraftig ned.
950 mill aksjer til rundt 6000 kr. pr aksje gir en markedsverdi på 5700 mrd. kr, dvs halve oljefondet. Aksjekursen er for tiden en ren bløff. Det er bare å shorte.
Samtidig dukker det opp mange konkurrenter, der særlig de kinesiske nye produsentene kan ta markedsandeler. GS tror visst Tesla er alene på markedet! Tesla endte på kun 2,6% av bilsalget i Norge hittil i år, på en 7. plass med mod 3. En bil med et lite bagasjelokk, lav bakkeklaring osv.
Alle mener mod Y skal ta en stor del av markedet. Utseendemessig ikke spesielt pen bil, mangler dashbord og HOD. Vannlekkasjer ikke uvanlig, dårlig sammenskrudd. Vi har ennå ikke sett noe tilde nye batteriene, som fortsatt vil være av den gamle skolen. Karosseriet med færre bærende deler vil bety litt gevinst, men langt fra revolusjonerende. Det ventes fortsatt på solid state batterier, som vil gjøre overgangen fra forbrenningsmotorbiler til EL-biler enklere. EN el-bil bør kunne klare 1000 km pr. lading. Dit er det fortsatt et stykke, også for Tesla. Bilvekten må også kraftig ned.
950 mill aksjer til rundt 6000 kr. pr aksje gir en markedsverdi på 5700 mrd. kr, dvs halve oljefondet. Aksjekursen er for tiden en ren bløff. Det er bare å shorte.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
nhydro
03.12.2020 kl 18:00
2870
Bare å shorte ? Ring Sissener og spør hvordan det gikk
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Merlin
03.12.2020 kl 18:32
2826
Teslakursen 30/6/2019: 27,12$
Teslakursen 2/12/2020: 593,26$
Kursen har altså gått 2187% dvs. nesten 22 ganger. I mellomtiden har VW satt i gang salg/bestillinger av Id.3 osv.
Jeg tror amerikanerne overvurderer hva Tesla klarer, og at salgseksplosjonen de venter i mod Y må følges av en kraftig prisnedgang, som medfører at Tesla vil tjene dårligere enn forventet pr. nå.
Å regne hjem kursen på Tesla er kun et forventningsregnestykke. Mye av konstruksjonen er for dårlig, med alt for mange deler, alt for mye robotbruk til monteringen, og en dårlig bærekonstruksjon. Hele bilkonstruksjonen er nå endret og produksjonen må bygges om. Det koster. Model S og X trenger designoppgradering, spesielt S ser nå noe gammeldags ut, etter mange år uten vesentlig designoppgradering.
Forventningene dreier seg om:
1. Tesla skal produsere 20 mill. biler årlig og ta en vesentlig del av markedet.
2. Teslas batteri vil være konkurrentene overlegne. Tesla vil være først ute med solid state batteriet.
3. Tesla vil produsere solid state batterier til hjemmehusholdninger, som lader om natten og der strømmen reduserer belastningen på strømnettverket.
4. Selvkjørende.
Vedr:
1 Konkurrentene sover ikke
2 Tesla er ikke fremst på batteriteknologi
3 De vil ha konkurranse på solid state batterier til hjemmebruk.
4 Langt frem, krever mye av infrastrukturen, som veimerking, føreforhold, uforutsette hendelser osv.
Teslakursen 2/12/2020: 593,26$
Kursen har altså gått 2187% dvs. nesten 22 ganger. I mellomtiden har VW satt i gang salg/bestillinger av Id.3 osv.
Jeg tror amerikanerne overvurderer hva Tesla klarer, og at salgseksplosjonen de venter i mod Y må følges av en kraftig prisnedgang, som medfører at Tesla vil tjene dårligere enn forventet pr. nå.
Å regne hjem kursen på Tesla er kun et forventningsregnestykke. Mye av konstruksjonen er for dårlig, med alt for mange deler, alt for mye robotbruk til monteringen, og en dårlig bærekonstruksjon. Hele bilkonstruksjonen er nå endret og produksjonen må bygges om. Det koster. Model S og X trenger designoppgradering, spesielt S ser nå noe gammeldags ut, etter mange år uten vesentlig designoppgradering.
Forventningene dreier seg om:
1. Tesla skal produsere 20 mill. biler årlig og ta en vesentlig del av markedet.
2. Teslas batteri vil være konkurrentene overlegne. Tesla vil være først ute med solid state batteriet.
3. Tesla vil produsere solid state batterier til hjemmehusholdninger, som lader om natten og der strømmen reduserer belastningen på strømnettverket.
4. Selvkjørende.
Vedr:
1 Konkurrentene sover ikke
2 Tesla er ikke fremst på batteriteknologi
3 De vil ha konkurranse på solid state batterier til hjemmebruk.
4 Langt frem, krever mye av infrastrukturen, som veimerking, føreforhold, uforutsette hendelser osv.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Når skal Tesla shortes? Når kommer nedgangen??
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
454
29.12.2020 kl 22:27
2365
Lato. I disse dager. Kan ikke være mye oppside her nå.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Sundancer
29.12.2020 kl 22:29
2350
Tesla er underpriset, men for all del, short i vei. Håper du har fått med deg Tesla Energy, FSD abonnementstjeneste som starter neste år, etablering i Inda i 2021 osv.
https://hypercharts.co/tsla/forecast
https://hypercharts.co/tsla/forecast
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Har ikke gjort noe enda. Men Tesla prises til 5500 milliarder kr.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Merlin
06.01.2021 kl 22:58
2013
Tesla endte i dag på ny ATH 756$, etter å ha vært over Goldman&Sachs kursmål på 770$ med 774.
Samtidig slaktes Mod Y av amerikansk bilpresse, som forklarer at Fords nye Mustang E er en mye bedre bil!
I Norge ser vi at Tesla hele tiden får mange nye konkurrenter. Mesteparten av elbilsalget foregår i Europa og Kina, som har ca. 90% av salget. I USA går man ikke over til elbil i særlig grad, mest pga lave bensinpriser under 5 kr. literen.
Det begynner nå å "brenne" i lommene til Teslaaksjonærene, som nok ser at det kan begynne å lønne seg å ta gevinst i dette pyramidespillet. En short nå kan bli meget lønnsom. Short 100 aksjer nå. Regn med et fall på 3000 kr. aksjen og voila! Man kan cashe inn hundretusener på kort tid.
Det har vært nevnt at med slik fantastisk verdi, er det lett for Tesla å kjøpe den ypperste ekspertise innen teknologi, være seg batteriteknikk, osv. Men det er heller ikke smågutter som er konkurrenter til de samme personene og selskapene, så dette gir IKKE Tesla komparative fortrinn. Det hele er et skinnargument man ikke bør bry seg om og som ikke virket særlig gjennomtenkt da det ble uttalt av Arne Fredly i det ellers utmerkede FA-intervjuet i romjulen.
Mod 3 og Ys elendige dashbord, uten head-up display, og uten rattinstrumentering er noe alle klager over. At man skal sitte å fikle for å få i gang vinduspusserne er bevist som svært upraktisk og direkte farlig!
Rekkeviddeproblematikken er heller ikke så avgjørende som mange mener. Når Mustang MACH-E gjør over 500 km på en lading, dekker det langt de aller flestes behov, særlig også fordi Mustangen har meget rask lading.
Samtidig slaktes Mod Y av amerikansk bilpresse, som forklarer at Fords nye Mustang E er en mye bedre bil!
I Norge ser vi at Tesla hele tiden får mange nye konkurrenter. Mesteparten av elbilsalget foregår i Europa og Kina, som har ca. 90% av salget. I USA går man ikke over til elbil i særlig grad, mest pga lave bensinpriser under 5 kr. literen.
Det begynner nå å "brenne" i lommene til Teslaaksjonærene, som nok ser at det kan begynne å lønne seg å ta gevinst i dette pyramidespillet. En short nå kan bli meget lønnsom. Short 100 aksjer nå. Regn med et fall på 3000 kr. aksjen og voila! Man kan cashe inn hundretusener på kort tid.
Det har vært nevnt at med slik fantastisk verdi, er det lett for Tesla å kjøpe den ypperste ekspertise innen teknologi, være seg batteriteknikk, osv. Men det er heller ikke smågutter som er konkurrenter til de samme personene og selskapene, så dette gir IKKE Tesla komparative fortrinn. Det hele er et skinnargument man ikke bør bry seg om og som ikke virket særlig gjennomtenkt da det ble uttalt av Arne Fredly i det ellers utmerkede FA-intervjuet i romjulen.
Mod 3 og Ys elendige dashbord, uten head-up display, og uten rattinstrumentering er noe alle klager over. At man skal sitte å fikle for å få i gang vinduspusserne er bevist som svært upraktisk og direkte farlig!
Rekkeviddeproblematikken er heller ikke så avgjørende som mange mener. Når Mustang MACH-E gjør over 500 km på en lading, dekker det langt de aller flestes behov, særlig også fordi Mustangen har meget rask lading.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Sundancer
06.01.2021 kl 23:17
1964
Tesla er den aksjen som shortere har tapt mest penger på gjennom tidene.Dere kommer til å tjene mer penger ved å satse på Tesla. Morgan Stanley oppdaterte kursmålet til 810 usd med bull-case 1232 i dag. De kaller Tesla "The chosen one". Tallene for Q4 kommer til å knuse alle rekorder. Gene Munster i Loop sier aksjen er på vei mot 2500.
https://twitter.com/garyblack00/status/1346582171436396545
https://twitter.com/garyblack00/status/1346582171436396545
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Sissener er glad i å tape penger på Taesla, har tap på 100 dollar/aksjen bare siden rett før jul
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Merlin
06.01.2021 kl 23:59
1823
Tesla-aksjen er en perfekt shortcase, men ingen tør det nå.
Tesla Inc er i dag nesten like mye verdt som halve Oljefondet som gir oss 300-400 milliarder kroner årlig fra avkastningen i mer enn 9.000 selskaper verden over.
Tesla, som er en av favorittene i det norske bilmarkedet, solgte en halv million biler på verdensbasis i fjor, og det er bare småtterier blant verdens bilfabrikker.
Terje Erikstad i DN skriver at «Tesla-aksjen er sykt dyr målt mot de mest vellykkede selskapene i verden,» og at «Tesla er et ekstremt boblecase i dagens aksjemarked.» Det er vi enig i.
https://finansavisen.no/leder/2021/01/06/7604215/nok-bobler-na
Tesla Inc er i dag nesten like mye verdt som halve Oljefondet som gir oss 300-400 milliarder kroner årlig fra avkastningen i mer enn 9.000 selskaper verden over.
Tesla, som er en av favorittene i det norske bilmarkedet, solgte en halv million biler på verdensbasis i fjor, og det er bare småtterier blant verdens bilfabrikker.
Terje Erikstad i DN skriver at «Tesla-aksjen er sykt dyr målt mot de mest vellykkede selskapene i verden,» og at «Tesla er et ekstremt boblecase i dagens aksjemarked.» Det er vi enig i.
https://finansavisen.no/leder/2021/01/06/7604215/nok-bobler-na
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Merlin
07.01.2021 kl 00:27
1766
Gene Muster refererer til deferred revenue dvs. utsatt inntekt. Dette er ikke en inntektspost, men føres kun i balansen, og refererer seg til fremtidige, mulige inntekter. Av disse mener Muster Tesla kan inntektsføre (dvs øke balanseført debet/kreditposteringer) over 500 mill. $ i desember 2020. Det er reist kritikk mot at disse mulige inntektene ikke kommer i den grad Tesla forutsetter.
"Tesla reports deferred revenue from “access to our Supercharger network, internet connectivity and Full Self Driving (“FSD”) features and over-the-air software updates.” In its 2019 10K filing, the company said it expected to recognize $751m in deferred revenue in CY 2020. Through the Sep-20 quarter, Tesla had recognized $223m, with a total deferred revenue balance of $1.73B. Assuming the company achieves its goal, it would imply recognizing $528m in deferred revenue in the Dec-20 quarter."
Les også dette:
--------------------------
JP Morgan warns investors that Tesla stock is ‘dramatically’ overvalued in new report "We recommend investors not weight Tesla shares in their portfolio in equal proportion to the S&P because Tesla shares are in our view and by virtually every conventional metric not only overvalued, but dramatically so." https://fortune.com/2020/12/10/tsla-tesla-stock-overvalued-investors-jpmorgan-spx-s-and-p-500/
---------------------------
Tesla Loses Top Spot To Volkswagen In Norway EV Sales Why It Matters: The market share of electric cars in Norway has risen to 54% in 2020 from 42% in the preceding year, noted CNN.
Norway is reportedly the world leader in EV adoption with EVs accounting for two-thirds of all sales during December. https://finance.yahoo.com/news/tesla-loses-top-spot-volkswagen-100106216.html
"Tesla reports deferred revenue from “access to our Supercharger network, internet connectivity and Full Self Driving (“FSD”) features and over-the-air software updates.” In its 2019 10K filing, the company said it expected to recognize $751m in deferred revenue in CY 2020. Through the Sep-20 quarter, Tesla had recognized $223m, with a total deferred revenue balance of $1.73B. Assuming the company achieves its goal, it would imply recognizing $528m in deferred revenue in the Dec-20 quarter."
Les også dette:
--------------------------
JP Morgan warns investors that Tesla stock is ‘dramatically’ overvalued in new report "We recommend investors not weight Tesla shares in their portfolio in equal proportion to the S&P because Tesla shares are in our view and by virtually every conventional metric not only overvalued, but dramatically so." https://fortune.com/2020/12/10/tsla-tesla-stock-overvalued-investors-jpmorgan-spx-s-and-p-500/
---------------------------
Tesla Loses Top Spot To Volkswagen In Norway EV Sales Why It Matters: The market share of electric cars in Norway has risen to 54% in 2020 from 42% in the preceding year, noted CNN.
Norway is reportedly the world leader in EV adoption with EVs accounting for two-thirds of all sales during December. https://finance.yahoo.com/news/tesla-loses-top-spot-volkswagen-100106216.html
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
Tesla, Inc. (TSLA)
NasdaqGS - NasdaqGS Real Time Price. Currency in USD
Add to watchlist
816.04+60.06 (+7.94%
Gratulerer Sissener, der er dyktige, og jeg er sikker på at de dere forvalter penger for tenker det samme.
NasdaqGS - NasdaqGS Real Time Price. Currency in USD
Add to watchlist
816.04+60.06 (+7.94%
Gratulerer Sissener, der er dyktige, og jeg er sikker på at de dere forvalter penger for tenker det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare
pengex
07.01.2021 kl 23:54
1452
Millenniums generasjonen investerer i sykt overprisa selskaper og ubrukelig valuta. Det er blitt en greie. En hype som vil gå over slik som ball gensere ,501 bukser og Poco Loco treningsdresser gjorde.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Du må logge inn for å svare