MD12
27.03.2020 kl 00:35 5097

Hvorfor er raten noen ganger "hemmelig" og andre ganger offentlig?
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
NOELLE
27.03.2020 kl 05:54 5027

Helt rått!! Så venter vi siste skipet også snart på rater rundt 100k k/d. Blir helt syke utbytter. Børsens sikreste 100% dette.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
NOELLE
27.03.2020 kl 06:43 4988

Blir et eventyr å sitte med denne de neste årene :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Struts
27.03.2020 kl 07:28 4943

Satser på eventyr i dag også. Vet ikke hvilket av eventyrene til P.C. Asbjørnsen jeg vil høre først. De tre bukkene bruse kanskje? Eller Grimms Rødhette og ulven? Nei, det blir muligens litt for skummelt. Hehe. Riktig god ADS-fredag!
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
CapitaL
27.03.2020 kl 09:14 4996

23,60 nå.. det er fortsatt latterlig billig;)
CapitaL
27.03.2020 kl 10:13 4915

Fra TDN:

Kepler Cheuvreux skriver at prisdifferansen mellom oljeprisene i USA og Kina peker på en oppside i VLCC-ratene til 160.000 dollar pr dag, fra rundt dagens 100.000 dollar pr dag.
"Vi gjentar oss selv: råoljetank vil se nok av arbeid; oljeproduksjon vil ikke være i stand til å følge fallet i oljeetterspørselen og inntjeningene i lagring og transport konkurrerer nå mot hverandre", heter det i en rapport torsdag ettermiddag.
Ellers skriver Lloyd's Intelligence at prisdifferansen mellom VLSFO og HSFO har strammet seg inn, og viser til at Argus Media torsdag vurderte prisdifferansen i Singapore til 64,50 dollar pr tonn.
Analysehuset skriver at innstrammingen i prisdifferansen har redusert inntjeningspremien for skip utstyrt med scrubbere, og det har forlenget tilbakebetalingsperioden for investeringen på om lag 2,5 millioner dollar fra fire måneder til fire år.

ADS betalte vel $4m pr. skip for sine scrubbere.. nå er jeg litt i tvil på om den investeringen vil gå i stort mer enn 0.. gitt lav oljepris ut neste år.
Det viktigste er uansett at Ads måker inn penger om dagen i et marked som har tatt alle på senga!
Struts
27.03.2020 kl 10:34 4951

Slutter meg til din konklusjon!
PSI- Investor
27.03.2020 kl 10:41 4932

Hvis inntjeningsperioden var nede i 4 måneder så har vel ADS allerede tjent det inn?
CapitaL
27.03.2020 kl 10:55 4882

Nei, analysehuset snakker om scrubberkost på $2,5m.. ADS har kost på $4m på sine, hvorav 30-35% av dette er inntjent i Q1. (30% pr 27 feb)
zefal
27.03.2020 kl 10:58 4883

“During the fourth quarter the Company completed its vessel upgrades ahead of implementation of IMO 2020 and the installation of exhaust emissions cleaning systems on our vessels has already resulted in savings from reduced bunker cost of approximately USD 3.6 million in 2020, equivalent to 30% of the total investment cost." i tillegg til 30% i Q4. (fra Q4 rapport)
tuja
27.03.2020 kl 12:13 4757

Nå er 2 fartøy fully fixed med gode rater til langt ut i 2 kvartal. Kommer Page også inn med en meget bra slutning, så blir det moro å være ADSC aksjonær. De kan ligge an til å tjene inn hele børsverdien på ett år. Ikke mindre enn fantastisk. Hvorfor noen seger på 22-23kr nå, når vi ser hvor god slutning Serenade fikk, er for meg en gåte. Kursen burde passert 30kr med slike seilingskontrakter.

:)
Kjelrensaren
27.03.2020 kl 12:25 4724

Er Serenade fully fixed? Hvor mye ble denne på isåfall?
Met1976
27.03.2020 kl 12:37 4691

Når vi hadde 2 båter på gode rate ri januar var vi over 30kr-dette er gratis penger og jeg har tatt tap i et par andre minde aksjeposter for å vekte opp i denne.
Struts
27.03.2020 kl 13:59 4557

Ok, Serenade er grei. Men sier du at Stratus nå også er sluttet? La oss høre detaljer! Kjenner til de rundt 10 VLCC'ene som er sluttet på mellom USD 13-14 millioner (!!) lumpsum, men de er på subs. Så ser bort fra dem, men hvis halvparten av skipene får løftet forbehold så: Eureka!
Redigert 27.03.2020 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
CapitaL
27.03.2020 kl 14:05 4545

Stratus er jo sluttet for lengst.. Starter lasting i løpet av et par dager.. 94k
Serenade sluttet i går på ukjent rate, men ca 83k ihht Hannisdahls antagelser..
Page er på vei til Thailand for å losse, forventer ny slutning en gang etter 2 april.
tuja
27.03.2020 kl 14:08 4537

Sorry, my mistake. Står som "on subs" (Serenade), men det er vel like rundt hjørnet iht fully fixed. Hannisdahl nevnte vel dagrater rundt +/-90k?
Ellers hva gjleder Stratus, så svarte CapitalL på det.

:)
Redigert 27.03.2020 kl 14:10 Du må logge inn for å svare
Struts
27.03.2020 kl 14:09 4528

Ok, har fått med meg alt dette før, følger også Marine Traffic - men fikk inntrykk av ny slutning ut fra hva Tuja skrev. God helg blir det uansett!
CapitaL
27.03.2020 kl 14:19 4515

Ok, bruker vesselfinder jeg.. God helg blir det ja:)
Tuja, ser at Serenade har dukket opp som on subs på appen.. Hannisdahl tvitret at den var fixed i går.. mulig han tok feil?

- $ADS Serenade fixed AG/China at undisclosed rate. Looking at #VLCC DHT Lake w similar timing & specs could indicate a TCE of ~$83k/d. Although uncertain, any rate around this level is just fantastic & adds $70k/d above cash break-even, or 5.5% of m.cap on a single voyage!
Struts
27.03.2020 kl 14:33 4479

Mulig vi snakker litt forbi hverandre - uansett enig i ønsket om det viktigste - god helg - til alle som har aksjer i ADS-juvelen!
Ratta
27.03.2020 kl 14:40 4456

Ikke fagmann og fersk i ADS, prøvde å google "om subs" men lite matnyttig kom opp. Noen som raskt kan forklare?
CapitaL
27.03.2020 kl 14:41 4459

Saudi-Arabia avviser Russlands flørt i priskrigen!
- Tidligere fredag kom det signaler om at Russland ville diskutere oljeproduksjonskutt. Saudi-Arabia tilbakeviser dette.

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/03/27/7512517/saudi-arabia-avviser-russlands-flort-i-priskrigen


Da ser jeg frem til rekordslutning for Page om kort tid;)
Struts
27.03.2020 kl 14:42 4455

Yes Sir!
CapitaL
27.03.2020 kl 14:56 4403

On subject.. foreløpig avtale med div forbehold/ forutsetninger som må oppfylles.. avklaring som regel innen 3-4 dager. Når alt er i boks er det fully fixed. Om ikke, er det failed.
Struts
27.03.2020 kl 15:01 4395

Jøss, riktignok hundre år siden jeg jobbet i bransjen, men da var det ingen som godtok mer enn 24 timers styreforbehold (da sett på som en formalitet og iht lovverk). Men ok, verden endrer seg. Det er i hvert fall sikkert i disse dager!
Struts
27.03.2020 kl 15:30 4339

Nettopp mottatt ukerapport fra velrennomerte skipsmeglere. Der er det referert en utrolig mengde slutninger. Hva sies eksempelvis om USD 21 mill for Storage av VLCC'en =GHAWAR=? Og det er bare begynnelsen ...
PSI- Investor
27.03.2020 kl 15:32 4335

Så da begynner leien for et år å nærme seg prisen for et gammelt skip?
Struts
27.03.2020 kl 15:36 4325

Og selg heller ikke i Product (HAFNIA osv). Nr 2 på listen er MR =Cape Beira= 40,000 tdw bgt 2005 - sluttet for USD 9.5 mill (Lumpsum), de neste to i samme kategori er rapportert til 2 år (!!) for lumpsum USD 13.5 mill. De neste to dusin slutninger (innen wet selvfølgelig) går også helt bananas. Og da tenker jeg på OPP i trærne, av og til er det gøy å være apekatt!
Struts
27.03.2020 kl 15:42 4320

Dere behøver selvfølgelig ikke å tro på hva jeg melder om, det er nå egentlig et mikroskopisk referat. Men JEG stoler i det minste på veletablerte firmaer jeg hadde daglig kontakt med i flere tiår. Og det var også vennlig ment ovenfor en del av dere jeg har fulgt med på en stakket stund.
Struts
27.03.2020 kl 15:45 4315

Siste rapporterte salg for en 03 bygget VL var så vidt jeg husker USD 31 mill (=Bunga Kasturi=). Men fredag er ikke over, kommer nye rapporter i kveld. Selv om jeg tviler på at noen gidder å selge nå … Men jeg har tatt feil hele mitt liv, så ville ikke overraske om det skjer nok en gang.
Struts
27.03.2020 kl 16:12 4272

Av og til går tiden raskt, av og til det motsatte. Her er hva jeg noterte for meg selv i min lille =dagbok= 4. mars (samme dag som aksjonærlisten ble oppdatert) om rederiet. I den grad det er av interesse:

ADS er et oversiktlig og rendyrket rederi i VLCC-segmentet. Tre eldre VLCC’er (alle bygget 2002 på det velrenommerte verftet Hitachi i Japan, og samtlige utstyrt med scrubbere), som har to år fartstid igjen før «majors» ikke lenger vil approbere dem. Kommersielt er de drevet av Frontline (som gjennom Ship Finance også er største aksjonær = 4,031’ aksjer og 17.2%). OSM (Arendal) har teknisk drift.

Utbytte presentert 27. februar i år ble $ 0.09 for Q4 (ex utbytte mandag 9. mars), jeg vil anta mindre enn aksjonærer hadde forventet. Jeg syntes det var edruelig sett i lys av at Corona (viruset og ikke ølen) - som har og vil påvirke ALLE markeder fremover, det store spørsmålet er hvor lenge. Men selskapet opplyste samtidig at de allerede har dekket inn en inntjening på $ 85,000 (!) for 70% av reisedagene i Q1.

NOELLE
27.03.2020 kl 17:24 4152

Meget sterke ON SUBS nå på VLCCs. Spennende om de får PAGE inn på en slik , og sluttet. Uansett detter er utrolig bra ,og bedre blir det.
tuja
27.03.2020 kl 19:39 4014

Bra for ADSC at de er ferdig med montering av scrubbere:

https://splash247.com/owners-cancel-planned-scrubber-installations/
Struts
27.03.2020 kl 22:28 3931

Ja, ATHENIAN VICTORY (2009 bgt) sluttet i ettermiddag, også på subs. AG til Kina, rate USD 256 tusen (incl idle) og USD 206K (excl idle) basis 37.7 hhv 46.15 dager ...
fattigstakkar
27.03.2020 kl 22:44 3923

Vanvittige rater
Slettet bruker
28.03.2020 kl 00:08 3822

NYSE slutt 27.03.2020

Frontline Ltd
NYSE: FRO
9.39 USD +0.71 (8.18%)
Closed: Mar 27, 16:35 EDT · Disclaimer
After hours 9.39 0.00 (0.00%)
8.52 USD ‎10:50
Open 8.23
High 9.78
Low 8.20
Mkt cap 1.85B
P/E ratio 12.03
Div yield 17.04%
Prev close 8.68
52-wk high 13.33
52-wk low 6.08
NOELLE
28.03.2020 kl 08:41 3660

Vanvittig sterke rater her : https://twitter.com/TankersInt