Siderius
24.03.2020 kl 10:55 6200

Har en haug av disse, hvis kursen dobles fra dagens kurs på 23 vil jeg være 13% i pluss. Så håper meglerhusene har rett, men har tilgode å se dem treffe.
fersk1
24.03.2020 kl 11:09 6161

De får rett,men når er det store spørsmålet.

Og hva blir utbyttet hvis Höegh Autoliners går konkurs? Jeg har fått litt for mange ubehagelige overraskelser i denne aksjen. :(

Er dette en like sikker vinner som mseis?
fersk1
24.03.2020 kl 11:19 6108

Av 7meglerhus har fem KJØPSanbfaling og 2 HOLD alle med kursmål fra 38 og oppover.Utrolig bra spør du meg.
Matsern
24.03.2020 kl 11:23 6090

Tror de snart annonserer kjøp av to-tre VLCCer
fersk1
24.03.2020 kl 11:41 6018

Det hadde vært digg.
Matsern
24.03.2020 kl 14:18 5787

Backloggen har vært flat en stund. Siden de har tilgang til billig kapital, må de benytte sjansen og øke flåten med mange skip. Selskapet skal vokse kraftig. Røkke finner på noe lurt, han vet når det skal handles. Med 10 skip til, bør kursmålene bikke 100kr, i et ok marked.
Redigert 24.03.2020 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Matsern
24.03.2020 kl 19:31 5550

Burde være mulig å kravle over 24kr, hvis børsene er grønne i morgen
inva
24.03.2020 kl 19:56 5492

Tror du at det er sånn det fungerer med leasingavtalene OCY inngår? At det bare er å kjøpe inn skip?

Hvor mange tror du ønsker å lease nye skip mitt i denne stormen?

Eller er det kanskje slik at det går andre veien, at det blir færre???
Matsern
24.03.2020 kl 20:23 5440

https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1131605/Container-shipping-Cargo-supply-and-demand-conundrum
Volumes are recovering in China

Kriser gir muligheter for gode kjøp og avtaler
Redigert 24.03.2020 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Matsern
25.03.2020 kl 08:31 5087

https://www.globaltimes.cn/content/1183634.shtml

Hubei steel sector starts to resume amid easing epidemic, demand set to recover
Redigert 25.03.2020 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Ekstra
25.03.2020 kl 13:26 4755

Jeg tror containerskipene og MSC klarer seg. Men jeg er bekymret for Høegh Autoliners. Det var disse to Pareto var bekymret for i sin siste oppdatering. Regnskapet til Høegh ser ikke bra ut med årlige tap. Det er jo "bare" 6 av 70 skip, men utsiktene for bilbåtene er ikke gode. Ocy har fortsatt problembåtene fra offshore og FPSOen. Trenger vel ikke et nytt problemsegment nå.
Joppe84
25.03.2020 kl 13:35 4728

Spørsmålet er mot selskapet heller mot å kjøpe motsyklisk for å maksimere inntjening. Ville ikke vært overrasket om det kom flere tørrbulk enn VLCC.

Enig det om Høegh. Se på WalWil som nå skraper fire skip (40 mUSD impairment) og sender 10 i opplag. Flåten til Høegh er vel litt over halvparten av WalWil så dette vil si 2 skrap og 5 i bøya for Høegh like-for-like. Problemet er også at disse selskapene har liner serivce, i.e. de har forpliktelser på hvor ofte de må seile uavhengig av volum, det kan bety mange åpne reiser i disse dager. Selvsagt rom for å forhandle om dette med kundene, men med mange kunder per hver rute kan det bli vanskelig.

Videre er det I dag meget begrenset hva disse skipene vil hente inn i markedet, hvis det i det hele tatt er mulig å få nye kontrakter skulle Høegh gå under.
Matsern
26.03.2020 kl 10:25 4291

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/03/26/7511792/meglerhus-aksjen-bor-kunne-stige-85-prosent

Meglerhus: Aksjen bør kunne stige 85 prosent
Danske Bank Markets tror fremdeles på kursoppgang i Wallenius Wilhelmsen.

Joa, 85% oppgang fra dagens nivå vil gi kurs på rundt 15 kr. Den gikk inn i året med kurs rundt 30 og i årsskifte 2017/18 var ath rundt 65 kr.
Matsern
27.03.2020 kl 15:07 3905

Flere shippingselskaper og kunder stiger på børsen. OCY burde også stige.
milk
27.03.2020 kl 15:35 3845

"Her kan du doble pengene dine" Er ikke det en litt drøy påstand??
sjoen7
27.03.2020 kl 23:26 3597

Har det noe å si for Ocy?

Synd, men VLCC er leid ut på faste rater 10-15 år
frem i tid. Avtaler inngått lenge før dagens bonanza.
Nå sitter man godt i tank, men ja også i Ocy på billig inngang.
Matsern
28.03.2020 kl 01:24 3478

Ja, men det betyr at motpartrisiko forventes redusert
Siderius
28.03.2020 kl 10:14 3289

Jeg er long, kjøpte de første i 2017, så ikke så farlig om når blir. Og hvis vi fortsetter å få utbytte underveis så skal jeg ikke klage :)
Kenevil
28.03.2020 kl 11:47 3171

Om noe kan det vel være positivt siden hele lønnsomheten i prosjektet må gåes igjennom på nytt.
Ikke umulig at det i et sånt scenario dukker opp mulighet for Dhirubhai-1 igjen?
milk
29.03.2020 kl 11:30 2919

I følge "vår alles" Trygve,ser det alt annet en lyst ut for sektoren! Oppbudsbegjæringer vil komme som perler på en snor. Dette vil uten tvil ramme OCY også....
Matsern
29.03.2020 kl 11:59 2846

Trygve sine hoteller er tomme, samme med hurtigruten. Denne sektoren snakker han aldri negativt om. Ikke rart han er ekstra negativ nå om dagen.

Hegnar prater om oljeservice, ikke shipping.
Redigert 29.03.2020 kl 12:01 Du må logge inn for å svare

OCY har jo sine båter på lange kontrakter. Er vel kun 2 stk som ikke har kontrakt hvor den ene er gjeldsfri?
Har ikke aksjer men vurderer å kjøpe.
milk
29.03.2020 kl 12:21 2802

Det meste innen shipping er jo relatert til olje sektoren! Lange kontrakter,men hva hjelper det hvis de som har skrevet under kontrakten ikke greier sine forpliktelser og mangler oppdrag?
Matsern
29.03.2020 kl 12:25 2786

Lav oljepris betyr billigere fuel for fly og skip, sånn sett så er all transport relatert til oljesektoren. Men så var det den endeløse listen med produkter som fraktes da, kull, gass, korn, olje, elektronikk, klær, biler, byggevarer, stål+++++++++++++
milk
29.03.2020 kl 12:27 2767

Det virker som det er bare meg som ser utfordringer for OCY! Det er jo positivt da.. :-)
Matsern
29.03.2020 kl 12:33 2757

Det er utfordringer med alle selskaper i dag, selv helserelaterte som ikke får nok ingredienser fra utlandet. Det å prøve å krisemaksimere i offshore bank aksjer som OCY, blir søkt. Det er motpartrisiko, men spredningen i markeder og kunder, er OCY sin fleksibilitet og styrke i tillegg til størrelse, som gir tilgang til billig kapital selv i turbulente tider
Redigert 29.03.2020 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
milk
29.03.2020 kl 14:24 2630

Missforstå meg rett! jeg mener ikke å være negativ til selskapet. Jeg har en post i OCY og har fremdeles troen på selskapet.... Noen ganger må man "provosere"for å få gode argumenterte svar! Jeg skjønner også at jeg ikke er noen ekspert på selskapstrukturen. Uansett,takker for alle svar :-)

Jeg tror det blir mange kontrakt kanselleringer fremover. Dette i tillegg til at «Gull kalven» vil mest sannsynlig være en utgiftspost og mest sannsynlig må avskrives på sikt. Jeg var positiv til OCY rett over nyåret, men nå ser jeg betydelig nedside og risiko. Jeg tror på ingen måte at OCY må legge inn årene, men jeg tror ikke OCY attraktiv før oljepris kommer betydelig opp.
Matsern
29.03.2020 kl 14:51 2573

Mye elendighet er allerede priset inn i kursen.
milk
29.03.2020 kl 15:00 2538

Dhiruen er jo så og si nedskrevet og dermed avskrevet. Kommer den i jobb,blir det et pluss..... Ingen tvil om at det meste av elendighet er priset inn i dagens kursnivå. Det er ikke sikkert at bunnen er nådd enda!

JP Morgan estimerer at det globalt er solgt ut olje relaterte aksjer for ca 100-150 Mrd dollar verden over og estimerer ytterligere ca 100-75 mrd dollar skal selges av div fond osv de neste månedene.
Jeg tror Jeg vil slå veldig negativt ut for OSL børs.
milk
29.03.2020 kl 16:00 2441

Du har et poeng der! OSE er jo veldig relatert til oljepris.... Derfor består porteføljen min av hovedsaklig "fisk" :-)