pengex
07.08.2020 kl 10:57
4754
Litt usikker på det. Salgsprospektet kan være en gulrot for markedet. Poenget er der å få belyst verdien for aksjonærene. Dette har jeg vært vitne til i flere selskaper oppgjennom. Det er en vanlig måte å lokke til seg investorer på. Nå vil jo en emisjon kunne settes mot verdien av varelageret og ikke mcap. Så at tgs trekker kjøpstilbudet rett før en emi kan være mulig. Oljesektoren begynner å bli bra desperat nå.
deadcatbt
07.08.2020 kl 11:07
4685
Kanskje på tide med en posisjon her igjen.
Hvor mye gjeld har de?
Hvordan er cashen?
Hvor mye gjeld har de?
Hvordan er cashen?
kvirrevi
07.08.2020 kl 11:26
4597
Det blir utvilsomt spennende dager. Budet får frem verdiene i selskapet, men det er vel mest selskapet selv og de andre store seismikkselskapene som vet verdien av multiklientbiblioteket.
Spørsmålet er om dette budet kan kombineres med annet samarbeid som gjør at PGS blir et like solid selskap som TGS. Jeg antar at muighetene for å virkelig sikre PGS finansielt nå så absolutt er mulig. Har PGS mulighet for en samarbeidsavtale med TGS om nye prosjekter som sikrer betydelig aktivitet, eller at selskapet får 600 MUSD men beholder deler av biblioteket, eller at selskapet kan forhandle seg frem til et bud på nærmere 700 MUSD. Jeg bare tenker høyt, men jeg tror mulighetene er betydelige.
Det blir spennende å se hva analytikerne forventer og hvilke nye utspill som kommer.
Spørsmålet er om dette budet kan kombineres med annet samarbeid som gjør at PGS blir et like solid selskap som TGS. Jeg antar at muighetene for å virkelig sikre PGS finansielt nå så absolutt er mulig. Har PGS mulighet for en samarbeidsavtale med TGS om nye prosjekter som sikrer betydelig aktivitet, eller at selskapet får 600 MUSD men beholder deler av biblioteket, eller at selskapet kan forhandle seg frem til et bud på nærmere 700 MUSD. Jeg bare tenker høyt, men jeg tror mulighetene er betydelige.
Det blir spennende å se hva analytikerne forventer og hvilke nye utspill som kommer.
Redigert 07.08.2020 kl 11:27
Du må logge inn for å svare
mercedesglk
07.08.2020 kl 11:27
4610
Pengex, du tuller nå ikke sant?
Du må jo se hva som skjer??
De har FÅTT et TILBUD på Biblioteket ca 6 milliarder KRONER, ikke øre.
Bokført verdi på Biblioteket er bekreftet, men PGS er ikke sikker på om de vil selge det så BILLIG!!!
BILLIG står det å lese.
om man ikke ser ordet BILLIG kan jeg skrive det med større bokstaver.
og BILLIG betyr at de vil ha mere for det.
Så hva kursen gjør under 17,5 kr må gudene vite.
Du må jo se hva som skjer??
De har FÅTT et TILBUD på Biblioteket ca 6 milliarder KRONER, ikke øre.
Bokført verdi på Biblioteket er bekreftet, men PGS er ikke sikker på om de vil selge det så BILLIG!!!
BILLIG står det å lese.
om man ikke ser ordet BILLIG kan jeg skrive det med større bokstaver.
og BILLIG betyr at de vil ha mere for det.
Så hva kursen gjør under 17,5 kr må gudene vite.
Men kursen er bare opp 1kr 😂
pengex
07.08.2020 kl 11:50
4503
Greit om du leser hva jeg skrev. Salgstilbudet KAN være en mulighet for ikke å selge og heller sette en emisjon høyere.
Billig eller ikke spiller ingen trille om det kun er en gulrot.
Billig eller ikke spiller ingen trille om det kun er en gulrot.
pengex
07.08.2020 kl 11:51
4495
Ja det ville vært rart om det ikke kommer en ny anbefaling og kursmål her nå.
dno corelli
07.08.2020 kl 12:09
4459
All omsetting forsvant pluttselig, venter i spenning nå...kommer nyheter snart
_of_osebx
07.08.2020 kl 12:10
4456
Mener du å hevde at det pågår et ulovlig spill bak kulissene for å manipulere markedet på høylys?
dno corelli
07.08.2020 kl 12:33
4297
Nå gjør den det, og det er jo manipulering på høyt plan. 6 milliarder kr, men det blir vel høyere skal du se..pgs prises feil i mine øyne, da et salg av eiendeler nå ville vært 3 ganger aksjekurs
mercedesglk
07.08.2020 kl 12:35
4409
handlet for 125 mill nå, det er sterkt.
her brukes det mye penger for å holde kursen nede.
burde vert passert 10 kr i dag uten spørsmål.
PGS er et offer for shorting hele tiden, men nå brenner det godt i shorte leiren.
måtte de bare svi ræva så kraftig at de ikke overlever.
shorting ødelegger mange selskap og burde ikke vert lovlig.
skjønner godt de selskapene som tar seg selv av børs, hadde jeg vert ledelsen i PGS hadde jeg tatt PGS av børs.
verdiene gjenspeiler ikke mere enn et 1/2 skip og knapt nok det.
forstå det den som kan, men jeg skjønner ikke hvordan de kan regne hjem dagens kurs. den burde vert 30 kr minimum.
her brukes det mye penger for å holde kursen nede.
burde vert passert 10 kr i dag uten spørsmål.
PGS er et offer for shorting hele tiden, men nå brenner det godt i shorte leiren.
måtte de bare svi ræva så kraftig at de ikke overlever.
shorting ødelegger mange selskap og burde ikke vert lovlig.
skjønner godt de selskapene som tar seg selv av børs, hadde jeg vert ledelsen i PGS hadde jeg tatt PGS av børs.
verdiene gjenspeiler ikke mere enn et 1/2 skip og knapt nok det.
forstå det den som kan, men jeg skjønner ikke hvordan de kan regne hjem dagens kurs. den burde vert 30 kr minimum.
thypoon
07.08.2020 kl 12:38
4423
Salg av mc til bokført er som å likvidere selskapet. Det vil verken ledelsen eller aksjonærene. Dere må pent bla opp en ny milliardemisjon for bedre tider om noen år LOL.
Helt utrolig hvilken posisjon pgs har satt seg i
Helt utrolig hvilken posisjon pgs har satt seg i
Redigert 07.08.2020 kl 12:39
TGS holder pressekonferanse kl 15.00. Dette er en trigger, følg med. Kan bli et solid løft mot slutten av dagen, samt når USA åpner og amerikanerne skal begynne å handle.
mercedesglk
07.08.2020 kl 12:52
4298
Typhoon etc, hva snakker du om??
Det viktige her er at verdien av Kartoteket er bekreftet og det av en konkurrent. bokført verdi. så markedsverdi er 2-3 gangen av det igjen.
DET er det man må fokusere på, ikke alltid dra et drag i den sureste pipa hele tiden.
verdiene i selskapet er det man må fokusere på og alle som har levd en stund vet at ingen i hele verden greier seg uten olje og gass og at forbruket øker jevnt og trutt.
PGS og andre seismikk selskap får mye å gjøre fremover.
dette vil man se når værden begynner å gå seg til etter corona, så er olje pris i 80-100 dollars..
PGS er en sikker vinner .
Det viktige her er at verdien av Kartoteket er bekreftet og det av en konkurrent. bokført verdi. så markedsverdi er 2-3 gangen av det igjen.
DET er det man må fokusere på, ikke alltid dra et drag i den sureste pipa hele tiden.
verdiene i selskapet er det man må fokusere på og alle som har levd en stund vet at ingen i hele verden greier seg uten olje og gass og at forbruket øker jevnt og trutt.
PGS og andre seismikk selskap får mye å gjøre fremover.
dette vil man se når værden begynner å gå seg til etter corona, så er olje pris i 80-100 dollars..
PGS er en sikker vinner .
_of_osebx
07.08.2020 kl 12:56
4265
thypoon skrev Grinding lower...pgs handles som søppel
Jeg skjønner ikke hva du mener. Kan du omformulere?
thypoon
07.08.2020 kl 12:59
4229
Bare tuller! Kjøpt meg opp på lavt 4.3 tallet. Denne nyheten er fantastisk og tar bort all risk for låneforfall, samtidig son det priser kartoteket til svimlende 6 milliarder. Helt enestående
Davinci_me
07.08.2020 kl 13:07
4116
Biblioteket priset til mer enn 20% av bokført verdi. Det i seg selv bør heve kursmålene. Her kommer det nye kursmål på løpende bånd! fra 12-15 kr tipper jeg.
Obxserver
07.08.2020 kl 13:13
7387
Bare vent, plutselig kommer de andre konkurrentene inn på banen og hva skjer. Det kan bli en vill budkrig!!!
sveno
07.08.2020 kl 13:14
7381
Fra Xtra: I en børsmelding i går kveld la TGS inn bud på PGS multiklientbibliotek for USD 600 millioner. Dette er 1,06 ganger den bokførte verdien i PGS. Til sammenligning prises TGS eget multibibliotek til 1,7-2,0 iht oppdateringer fra meglerhus. PGS har ikke tatt stilling til forslaget og SB1M nevner at CGG og WesternGeco kan være to aktører som kan gi TGS konkurranse i en budrunde.
mercedesglk
07.08.2020 kl 13:19
7357
Typhoon, luring, de lure kjøper nå og de som ikke er lure selger nå.
slik er det i denne verden.
derfor forskjell på fattig og rik.
slik er det i denne verden.
derfor forskjell på fattig og rik.
R1234
07.08.2020 kl 13:24
7326
ser ut som 4,29 holder før US open, blir spennende, mtp USa og conferanse 15.00
mercedesglk
07.08.2020 kl 13:57
7171
her kjøres det til bunns så langt de klarer før konferanse og US opner.
her er noen skitne shortser som er redd for at det blir enda dårligere lukt i de...;O)))
her er noen skitne shortser som er redd for at det blir enda dårligere lukt i de...;O)))
phantom1
07.08.2020 kl 13:58
7159
Short posisjonen satt 10 Juni pris 4.81
WHITEBOX ADVISORS LLC 9 214 387 2,38% 10.06.2020
WHITEBOX ADVISORS LLC 9 214 387 2,38% 10.06.2020
kvirrevi
07.08.2020 kl 14:27
7017
Det er vel vanskelig å vite hvor denne ballen ruller videre? Synes å være mange retninger
- Andre selskaper kommer med motbud, western geco eller cgg er de to selskapene som er nevnt
- PGS har kommet så langt i ordningen av finansene at de ikke ønsker å selge biblioteket, og takker høflig nei
- PGS i samtaler med TGS kommer til en betydelig bedre løsning som også adresserer det som eventuelt vil bli utfordrende for nye PGS, f.eks. at det blir en løsning som i stor grad gjør PGS gjeldfri?
Det blir i alle fall veldig spennende
- Andre selskaper kommer med motbud, western geco eller cgg er de to selskapene som er nevnt
- PGS har kommet så langt i ordningen av finansene at de ikke ønsker å selge biblioteket, og takker høflig nei
- PGS i samtaler med TGS kommer til en betydelig bedre løsning som også adresserer det som eventuelt vil bli utfordrende for nye PGS, f.eks. at det blir en løsning som i stor grad gjør PGS gjeldfri?
Det blir i alle fall veldig spennende
mercedesglk
07.08.2020 kl 14:41
6939
å sitte short i PGS nå må være en dårlig magesjau, hodepine og neglebiting, bruke penger på å kjøre ned kursen noen ører slik at de ikke taper kronesvis pr aksje om...litt...;O))))
oii, synes jeg hører magesjauen deres helt hit...
oii, synes jeg hører magesjauen deres helt hit...
Fjellheim
07.08.2020 kl 14:48
6878
Jeg tror det blir ditt tredje alternativ. Dette er første bud fra TGS. Når blir det forhandlinger videre.
Aksjekursen i PGS vil gå oppover og dobles hvis nytt bud eller motbud kommer.
BlackSigma
11.08.2020 kl 01:04
5621
After the timely interesting offer from TGS, I would put the "long" term stock price as following based on PGS answer:
JA: stock price NOK 16,5
As Kristian Johansen said :"Refokusert og refinansiert PGS vil bli «en verdensledende og svært innovativ tilbyder av leteteknologi og kapasitet»"
Nei: stock price NOK 19
A solution to the refinancing is available and PGS see a bigger value for MC-library
JA: stock price NOK 16,5
As Kristian Johansen said :"Refokusert og refinansiert PGS vil bli «en verdensledende og svært innovativ tilbyder av leteteknologi og kapasitet»"
Nei: stock price NOK 19
A solution to the refinancing is available and PGS see a bigger value for MC-library
Jangus
11.08.2020 kl 01:15
5616
Pareto vurderer at PGS vil ha negativ nettoverdi per aksje (NAV) med minus NOK 1,5 dersom de aksepterer budet fra TGS på USD 600 millioner for multiklientbiblioteket. 50 prosent høyere verdi på biblioteket – som er Paretos anslåtte verdi – ville øke NAV til NOK 5,6.
phantom1
11.08.2020 kl 01:16
5622
Et nytt bud eller løsning vil raskt sette kursen til himmels - samtidig skal shorterne dekke inn så skal du bære langsiktig kjøp nå - selg til shorterne - så vent til falt tilbake - shortskvis og nyheter sender den høyt over prising -
Hva mener egentlig pareto med dette? Om de aksepterer budet er nav -1,5?
Det de mener er, selg aksjen din nå, så at vi kan kjøpe dine billige aksjer før det går rett til himmels.
Høres ut som en dårlig deal. De kan stå først i køen om 2 år, når de er til salgs for 25 kroner stykk
Aksjeamatøren
12.08.2020 kl 10:30
4337
Spesielt handlemønster.
Man ser aksjen holdes rundt 4kr. Når aksjen gikk ned til 3,96 istad kom det en kjøpsordre til 3,99 på 3000 aksjer. Det 3000 tallet ser ut til å være roboter, går stadig igjen på begge sider. Så det ser ikke ut til å få kursen så lavt som mulig, men holde den rundt 4, noe som fungerer bra, hva som er tanken bak får man vel snart se.
Man ser aksjen holdes rundt 4kr. Når aksjen gikk ned til 3,96 istad kom det en kjøpsordre til 3,99 på 3000 aksjer. Det 3000 tallet ser ut til å være roboter, går stadig igjen på begge sider. Så det ser ikke ut til å få kursen så lavt som mulig, men holde den rundt 4, noe som fungerer bra, hva som er tanken bak får man vel snart se.
_of_osebx
12.08.2020 kl 10:34
4313
Klarer roboter å styre kurs da? Roboter er der for å skim the milk slik jeg forstår. Tjene småpenger på kjøp og salg over mange handel slik at det blir penger ut av det.
nemi's
12.08.2020 kl 10:54
4242
Her ble det altså satt en emisjon på 17.48 til et proveny på 850 MNOK snaut sju måneder tilbake. Hvem skulle trodd det? Rundlurt. De penga får dem aldri tilbake. Men heller dem, enn meg, for å si det sånn.
Aksjeamatøren
12.08.2020 kl 10:58
4214
Kommer nok an på volumet, postene forsvinner når større ordre kommer på banen, men dukker opp hver gang volumet dabber av. Ved lavt volum kan man fint styre en kurs. De var ikke i aksjen som jeg har sett før, startet ikke før 2 dager siden så minner meg om noe robotvirksomhet. Har også sett roboter driver kursen ned eller opp mot en større aktør, så de har nok ulike formål. Ser bare at en ordre på 3000 går igjen hver gang det minker på interresse, volumet dabber av osv og de går ofte mot 4 tallet, men hva som skal være hensikten med det aner jeg ikke.
redfive
12.08.2020 kl 11:28
4115
Roboten skaper en tradingrange. Vanligvis er det en daglig minimums tradingrange på ca. 3-4% i PGS. En god trading aksje mao.
Det er merkelig hvor negativt det skulle være at Pgs fikk inn minimum 16,5kr/aksje, rare greier
_of_osebx
12.08.2020 kl 12:32
3964
haha, jeg var litt retorisk også.
Redigert 12.08.2020 kl 12:34
Fortsatt ikke ett pip fra ledelsen ang tilbudet? Hvordan tror dere kursutviklingen vil gå ved enten godtatt eller avslått tilbud ?
Alfen989
12.08.2020 kl 16:22
3648
Tipper ledelsen gjør klar for ett motbud. Tipper også at di TGS har mer og gå på, og at di kommer til enighet.
Kursen vil da gå opp, kanskje mot en dobbling.
Pgs kan bli nærmest gjeldsfri og har også muligheten til og bygge opp ett nytt biblotek. Ser for meg at dette blir en rakett.
Kursen vil da gå opp, kanskje mot en dobbling.
Pgs kan bli nærmest gjeldsfri og har også muligheten til og bygge opp ett nytt biblotek. Ser for meg at dette blir en rakett.