XXL - A shining star

exuptro
XXL 03.04.2020 kl 15:09 35509

Når sant skal sies har jeg vært svært lite imponert over XXLs historikk de siste årene. Når det er sagt er jeg ikke fremmed for å tjene raske penger. Jeg mener XXL er en av de neste som skal gå en god del, og jeg skal begrunne det hvorfor nå.

Corona har selvfølgelig vært skudd for baugen for mange selskaper den siste tiden, selv XXL vil ha en nedgang i salgstall. Det en dog må være oppmerksom på er behovet det norske folk har for aktivitet. Nå som Gresvig gikk konkurs, vil det bli færre om beinet i XXLs nedslagsfelt.

Hvorfor mener jeg XXL kommer til å være et godt bet? Jo, for det første har de sikret sin finansielle posisjon med glans. Største hovedaksjonær sluker aksjene og de som er short får ikke en eneste aksje på billigsalg. I tillegg er det innsidekjøp på 20M!

Treningsapparater forsvinner i rekordfart siden treningsentrene holder stengt, folk er desperate etter å komme seg ut og trenger godt tøy for å bevege seg, og regjeringen anbefaler norgesferie (noe som vil gi rekordsalg på uteutstyr - telt, sovepose, liggeunderlag osv).

Det er bare å stålsette seg for en solid opptur. XXL blir neppe å ligge i dette området lenge. De synlige shorterne har ikke klart å dekke seg inn etter meldingen, og de må kjøre kursen rimelig greit opp fremover for å dekke seg inn. Dere er herved advart for en gedigen opptur.
Redigert 21.01.2021 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
07.04.2020 kl 00:19 6404

Hvis du tegner deg fullt ut for dine tegningsretter, så vil du ikke bli utvannet, altså at du har samme verdi på dine aksjer som før emisjonen fant sted. Er verdt å nevne at du kan også selge dine tegningsretter, viktigste er at du gjør et valg, enten å bruke dine tegningsretter til å kjøpe aksjer eller å selge tegningsrettene.
Redigert 07.04.2020 kl 00:20 Du må logge inn for å svare
Artige
07.04.2020 kl 00:56 6374

Er det stor sjanse for at kursen faller til emi kurs ved tegningstidspunkt?
exuptro
07.04.2020 kl 01:10 6356

Absolutt ikke. Av den enkle grunn at over 40% går til storaksjonærer (Odin, Ferd og Altor), samt at den økonomiske situasjonen har blitt en helt annen. XXL vil endelig begynne å vise positive regnskap igjen, og det kommer kursen til å reagere godt på. XXL vil være over 50,- ila ett år. Banna bein.
exuptro
07.04.2020 kl 09:22 6200

Ikke uventet testes 9-tallet. Snart er 8 historie også.
Ilusion
07.04.2020 kl 11:38 6103

Synes det er rart den ikke er over 10kr allerede.Kommer vel fort om 1 kV blir bra
Ilusion
08.04.2020 kl 14:25 5900

Så av og til er det fullt og av og til ikke..Høres jo normalt ut det..Forventer en økning av nettsalg i disse coronatider og at de ikke kommer så værst ut av dette året..maange som er permiterte nå og har begynnt å trimme og kjøpe ting å tang fra xxl
Ilusion
08.04.2020 kl 14:26 5900

Men skuffet at vi ikke er på kurs over 10kr allerede nå!
exuptro
08.04.2020 kl 14:28 5902

En kan si hva en vil, men permitterte medarbeidere/færre medarbeidere på jobb gir en reduksjon i lønnsutgifter. Og som det er påpekt mange ganger skyter tallene til værs hos de som tilbyr netthandel. De fleste som skal feriere i Norge må ut på tur da hoteller er stengt. XXL kommer til å få en kanonsommer i Norge.
Jensenpirken
08.04.2020 kl 14:54 5869

Av og til lurer jeg på hva Tidemandsen er laga av. Fra over 100 lappen til 4 kr. Så emisjon. Så skal han sikkert prøve å tegne seg for alle aksjene om han har likvidene. Now han neppe har. Det er noe med stoltheten med alle disse gründerne at de ikke ønsker å bli utvanna selv om de er storaksjonær i et enormt tapssluk. Men hva er fornuftig? Syns dette er skummelt. Chartet sier sitt. Kun shorterne som har tjent masse penger de siste årene i XXL.

Men neste emisjon igjen. Da tror jeg ikke han har råd til å delta i emisjonen.

Kron1
08.04.2020 kl 16:32 5786

Så alt jeg måtte akkumulere av aksjer frem t.o.m 24.04 vil kvalifisere til samme antall tegningsretter i emisjonen? Er det korrekt?
Ilusion
08.04.2020 kl 16:38 5781

Korrekt..Eller 0.464 del av de du kjøper til 24 apr
Redigert 08.04.2020 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Kron1
08.04.2020 kl 16:53 5768

Takk for svar Ilusion!
Jeg har stor tro på en rekyl i denne aksjen her i løpet av kort tid....må bare være litt tålmodig:)
Slettet bruker
08.04.2020 kl 23:11 5652

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010716863

Alltids kjekt å få med at shortere dekker inn.
God helg!
Slettet bruker
14.04.2020 kl 10:20 5131

Jeg var nok en gang hos XXL Majorstua på lørdag for å se på sykkel til min samboer. Aldri sett så mange på XXL. Vi måtte gå hjem da det var ca. 20 personer i kø for å få hjelp til å kjøpe sykkel. Dette var kl. 10.30 lørdags morgen. Utsolgt for flere sykkelmodeller. Neste gang skal vi være der når XXL åpner.

Når Erna Solberg anbefaler folk å være i Norge i ferien er det ikke rart at XXL selger enormt mye.
exuptro
14.04.2020 kl 11:30 5040

Flere godbiter for XXL.. Nå som XXL har hentet betydelig kapital og ordnet sin økonomiske verkebyll ser man at flere konkurrenter sliter. Intersport i Sverige sliter nå, og det betyr større markedsandeler for XXL i Sverige. XXL har vært langt fremme når det kommer til automatisering og effektivisering, noe som sparer bedriften for langt mer en mange av konkurrentene. I lavprissegmentet vil jeg si at det er kun XXL som har klart å tilpasse seg fremtiden.

https://www.mynewsdesk.com/se/intersport/pressreleases/intersport-sverige-ansoeker-om-foeretagsrekonstruktion-maalet-aer-att-raedda-verksamheten-jobben-och-saekra-laangsiktig-oeverlevnad-2990725
Slettet bruker
14.04.2020 kl 17:08 4871

Jeg er også stålbull på XXL. We move!
Ilusion
14.04.2020 kl 21:20 4706

Hva for en kurs ser dere om 1-2 år..Når jeg kjøper emisjonsaksjene mine har jeg snitt på 35kr..Mulig komme dit igjen?
exuptro
15.04.2020 kl 01:23 4534

Det kan den absolutt. Om to år er jeg ganske sikker på at kursen ligger rundt 50.
nemi's
15.04.2020 kl 21:51 4304

SVT sin hovedsending i går kl 19:30. Sportsbransjen selger som bare det, og må nyansette for å holde tritt med svensker som skal tilbringe all ferietid i hjemlandet.

Spol frem til 14:30 i sendingen her, og hør hva selgeren sier:

https://www.svtplay.se/video/26143876/rapport/rapport-14-apr-19-30-5?start=auto
exuptro
15.04.2020 kl 22:54 4231

Har en kompis som har sagt akkurat det samme. Han jobber dog i en nisjebutikk, og han har fortalt at de har salgsrekord dette kvartalet. Tror vi kan forvente det samme hos XXL 29. april. Save the date!
VBK
16.04.2020 kl 12:50 4034

Jeg har vært inne og sett på lagerstatus for treningsapperater og treningsutsyr på XXL sine hjemmesider. Ser at de fleste av dyre treningsapperat f.eks "Curved renegade tredemølle" til 80 000kr er utsolgt i alle XXL varehus. Alt er vekter er utsolgt, og samtlige treningsklokker/GPS klokker er det ingen eller få av på varelagere rundt om i landet. Jeg er spent på hvordan kvartalsresultatene blir :D
Alltid positiv
17.04.2020 kl 09:23 3832

Var selv innom XXL på Strømmen i går ettermiddag. Kø av folk som sto med (nye!) sykler i kassa, kø av sykler til verksted og masse folk i butikken.
Første kvartal blir nok ikke mye å rope hurra for, men dette er allerede innbakt i kursen. Guiding derimot tror jeg kan bli artig :-)

Om ikke denne er over 20 kr ved 2Q fremleggelse, så må det ha skjedd noe dramatisk i markedet!
exuptro
17.04.2020 kl 10:30 3801

Ser ut som det er flere som ønsker å posisjonere seg før 29. april. Det er bare å lene seg tilbake og se bingen vokse.
Ilusion
17.04.2020 kl 11:36 3745

Håper vi har sett 8 tallet for siste gang..eller isåfall bør det ha en 0 bak seg:)
exuptro
17.04.2020 kl 12:13 3681

Relativt store bolker tas i et og et jafs. Dere er advart.
nemi's
17.04.2020 kl 12:16 3674

var det ikke 24. april? Aksjene må være på hånd ved børsslutt da. Neste fredag.
exuptro
17.04.2020 kl 12:21 3662

Det er mange datoer ute og går;

Det jeg siktet til 29. april er Q1: https://newsweb.oslobors.no/message/483891

24. april som du løfter frem er også en viktig dato da en må ha aksjene innen denne datoen for å få rettigheter for å delta i emisjon på 5,-! - Penger på gata for de som gidder å ta seg bryet.

Meldingen du sikter til nemi: https://newsweb.oslobors.no/message/500076

24. april er en milepæl for de som ønsker aksjer på billigsalg, 29. april for den virkelig store dagen - Q1 og guiding fremover.
Water
17.04.2020 kl 12:29 3640

Er ganske fersk her, lurer på hvordan emisjon foregår? Får jeg automatisk en hvis del aksjer til kr.5,- når jeg handler? Eller får jeg melding fra selskapet om jeg ønsker å handle?
exuptro
17.04.2020 kl 12:35 3626

Det er spurt om før på denne tråden, men kort fortalt: Du får tilbud på VPS-kontoen din, og der kan du velge å tegne deg. Du er garantert å tegne for rundt 40% av beholdningen du har innen 24. april. Du må har registrert tegningen innen 27. april. 28. april kommer aksjene ut på markedet. Du kan selvfølgelig prøve å overtegne - er du heldig, får du napp. Håper det var forståelig.
exuptro
17.04.2020 kl 12:44 4929

En annen fun fact om selskapet:

Mange har vært negative til XXL, og det har vært svært godt begrunnet. XXL har snudd hele sjappa og enevendt hver eneste stein for å være økonomisk bærekraftig, samt bidra til en god kundeopplevelse. Før dette har det vært en shorterfest uten like, og nå er det registrert 2,27% aksjer short i selskapet. Dette er kun registrerte andeler, mest sannsynlig er det mye mer. Aksjene kan når som helst bli tilbakekalt noe som da vil gi et formidabelt kurspress og en vill oppgang. I tillegg kan guidingen fra Q1 29. april være selve vendepunktet for bedriften. Ved positive utsikter må shorterne se seg nødt til å dekke inn, samtidig som aksjonærer vil strømme til. Dette kan gi et enda større kurspress. Spennende dager blir det uansett. En stigning de neste 2 uker er å forvente. Bli med eller la vær.
Slettet bruker
17.04.2020 kl 12:46 4915

Håper vi har sett 9 tallet for siste gang..eller isåfall ble det ha en 0 bak seg :)

😎😎
Kron1
17.04.2020 kl 12:58 4854

Er det ikke 4. Mai tegningsperioden med tanke på emisjonsaksjer starter da?
exuptro
17.04.2020 kl 13:04 4840

Selvfølgelig, du har helt rett. Jeg har tulla med datoer. 24. april stemmer selvfølgelig generalforsamlingen for emisjonen. Tegningsperioden starter som du sier 4. mai.
Ilusion
17.04.2020 kl 13:09 4832

Kursmål innen utgangseffekt 29 apr.15kr..
Og det venter jeg er bare begynnelsen..
Om jeg skal hukke fatt i mine 9280 emi aksjer??
JA🎉😄
Ilusion
17.04.2020 kl 13:52 4727

XXL har permittert rundt 1.000 ansatte i Norge, men ifølge logistikkdirektør Geir Nielsen er ikke sentrallageret berørt.

– Driften på lageret går omtrent som normalt, men vi tok tidlig grep for å unngå smitte. Blant annet splittet vi opp skiftene, sier Nielsen.

Salget har falt som følge av coronaviruset, men sterk vekst i netthandel veier delvis opp.

– Vi har masse å gjøre. Det er naturlig at coronaviruset fører til økt netthandel. Det gjør det enda viktigere med et moderne og fleksibelt lager som ikke er så avhengig av mennesker.

LES OGSÅ
XXL sikrer finansiering: – Konkurs ikke lenger tema de nærmeste månedene
Ilusion
17.04.2020 kl 13:53 4734

Sportskjeden har nettopp kjørt et omfattende lagersalg etter sviktende salg i på tvers av bransjen. Til og med XXLs egne reklamer – som Forbrukertilsynet mener bryter loven – spøker selvironisk med at de ansatte ikke lenger får plass på lageret.

– De fulle lagrene på reklamene er nok litt tilgjort, innrømmer Nielsen på vei inn.

Men logistikken i sportsbransjen er på ingen måte noen spøk. På XXLs sentrallager jobber nesten 130 ansatte på spreng for å motta, pakke og sende ut varer mest mulig effektivt.

Med seg på laget har de mange titalls roboter, som kontinuerlig henter nye varer til dem i små, svarte kasser.

– Du må kunne både logistikk og teknologi for å drive med salg i dag. Hvis det ikke funker, sliter du litt. Det har alltid vært viktig, men blitt mye tydeligere, sier Nielsen.

Nå skal enda flere varer flyte gjennom sentrallageret på Jessheim. XXL utvider robotsystemet sitt fra norske Autostore med 30.000 nye kasser, slik at robotene kan håndtere 150.000 kasser til sammen. Målet er å kutte kostnader og skape en bedre kundeopplevelse i en hardt presset bransje preget av hard konkurranse.

LES OGSÅ
Robot-selskapet Autostore jakter flere titalls ansatte under coronakrisen
– Rundt 80 prosent av varene i Norge har gått gjennom sentrallageret, mens de siste 20 prosentene har gått direkte ut til butikkene. Nå vil vi ha de siste 20 prosentene inn her, sier Nielsen.

– Hvorfor det?

– Vi ønsker å unngå mange små leveringer til ulike butikker og heller kjøre store lastebiler ut fra sentrallageret, noe som vil gi oss høyere effektivitet, lavere kostnader og bedre kontroll.

– Se for deg at et produkt tilfeldigvis blir sendt ut med feil strekkode. Da er det bedre at det fanges opp her enn at feilen blir spredt til mange ulike butikker.
Ilusion
17.04.2020 kl 13:54 4765

Hundrevis av kasser i timen
På vei gjennom XXL-lageret forklarer lagersjef Lars Lotherington hvordan Autostore-robotene gjør det enklere for de ansatte å sende riktig varer til tomme butikkhyller og utålmodige nettkunder.

– Systemet genererer forslag til hva som bør fylles på ute i butikkene. Når teamleder kommer på jobb om morgenen får han en plukkliste. Så begynner robotene å grave etter kassene med riktig varer, sier Lotherington.

Robotene sender kassene ut til såkalte porter, der de ansatte fortløpende plukker varene over i esker, poser og paller, som deretter sendes til butikker og nettkunder rundt om i Norge. De ansatte trenger kun å bekrefte at de har plukket riktig antall til riktig kasse – så kommer neste kasse susende inn i porten.

– Å plukke varer med roboter er tre til fem ganger mer effektivt enn å plukke med truck. De ansatte plukker normalt rundt 200 kasser i timen til fysiske butikker og klikk & hent. Rene nettordre krever litt mer innpakking, så der ligger snittet på 70–80 ordre i timen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Ilusion
17.04.2020 kl 13:55 4774

Konkurrentene bruker samme roboter
XXL satset svært tidlig på roboter for å automatisere deler av lagerdriften. Så tidlig at den norske Autostore-leverandøren Element Logic var skeptisk til at de ville fungere for en sportskjede, som selger alt fra T-skjorter og sko til store kanoer og sykler.

– Da vi kjøpte våre første Autostore-roboter i 2009, leide vi et lager på kun 12.000 kvadratmeter på andre siden av E6, forteller Kim André Nilsen, som er leder for XXLs netthandels-logistikk.

Direktør Geir Nielsen husker godt hvordan de googlet etter løsninger som kunne utnytte plassen bedre.

– På den tiden tenkte vi at det lille lageret skulle holde til vi ble pensjonister, men lageret ble fort fullt. Da søkte vi rett og slett på nettet og fant Autostore, som den gang var ganske ukjent, sier Nielsen.

– Det er moro å kunne velge den beste logistikkløsningen for butikk og netthandel og samtidig velge norsk. Det gjør meg litt stolt.

LES PÅ E24+ (FOR ABONNENTER)
Småaksjonærene i XXL har fått en uvurderlig fordel
I dag er XXLs sentrallager på 32.000 kvadratmeter nærmest blitt et internasjonalt utstillingsvindu for den populære, norske robotteknologien. Men konkurrenter som Sport 1 og Gresvig, som prøver å slå seg sammen til én gigant, har også brukt Autostore i mange år.

XXLs lagersjef Lars Lotherington forklarer at én av fordelene med Autostore er at du kan utvide ettersom behovet ditt vokser – uten å stenge ned systemet.

– Vi har nå utvidet 7–8 ganger uten noen større stopp i driften, sier Lotherington.

– Betyr flere kasser at dere også kjøper flere roboter?

– Vi følger med på om vi trenger flere roboter. Nå har vi 88 stykker, og hver av dem kan levere rundt 20–25 kasser i timen. Etter denne utvidelsen vil kapasiteten til hver robot bli større, både for det er dypere heiser ned til portene og fordi robotene plukker mer sentrert i lageret.
Ilusion
17.04.2020 kl 13:56 4774

Mennesker skal finne neste fortrinn
Når XXL skal jakte sitt neste logistiske fortrinn, handler mye om å finne løsninger rundt Autostore-systemet. Da er det viktig å ha kompetanse under eget tak, ifølge logistikkdirektør Nielsen.

– Det er alltid en fordel å ha vært tidlig ute, men det er fortsatt masse vi kan gjøre. Og her gjør vi veldig mye selv. Hvis vi ikke ser umiddelbare løsninger, prøver vi å være kreative, sier Nielsen.

– Mange selger sjelen sin til automasjon. Det er mange dyre løsninger der ute og konsulenter med store løfter. Vi samarbeider selvfølgelig tett med våre norske leverandører, men hvis du ikke vil og kan gjøre ting selv, så har du feil jobb.
Ilusion
17.04.2020 kl 13:57 4797

Direktøren er åpenbart stolt over at mange unge ansatte fra nærområdet har klatret oppover i XXL-systemet og blitt ledere inne på lageret. XXLs avdelingsleder for Autostore, Kai-Remi Berge, er blant dem som begynte karrieren på lagergulvet.

– Å bygge opp egen kompetanse gir oss blant annet muligheten til å gjøre service på robotene selv, sier Berge.

Nielsen beskrives som en direktør med et «vanvittig energinivå», som hele tiden jakter neste forbedring. Men Nielsen er tydelig på at E24s avsløringer om et hardt arbeidsmiljø, som har hatt innslag av straffemetoder som armhevninger og isvann, gir et feilaktiv inntrykk av XXL-kulturen.

– Vi kjører maskinene hardt. Vi har også veldig effektive arbeidere, men arbeidstempoet skal være naturlig og bærekraftig. Det er sikkert teoretisk sett mulig å plukke 1.500 kasser på en time, men ingen orker å gjøre det særlig lenge, sier Nielsen.

LES OGSÅ
XXL må rydde opp etter tilsyn: – Bruddene er å anse som alvorlige
Har rigget seg for nett
På toppen av Autostore-roboter har XXL testet en rekke ulike teknologier for å skape en sømløs kundeopplevelse. Målet er opprettholde konkurransedyktige priser og å bli en såkalt «omnikanal», som gjør det mulig for kunder å handle et produkt på nett og for eksempel hente eller returnere det i en butikk.

XXLs leder for netthandels-logistikk, Kim André Nilsen, kaller Autostore-systemet en «omnikanal-maskin».

– Før var det et tydelig skille mellom lageret for butikk og nett. Nå må du ha ett integrert lager. Det er en hard nøtt for mange i varehandelen, sier Nilsen.

XXL har også møtt på harde nøtter i møte med voksende netthandel. De har blant annet blitt nødt til å utvikle et eget banesystem på 350 meter for å sende nettordre fra Autostore-systemet ut i en egen hall for netthandel, som ble bygget i 2017.

– Vi måtte utvikle egne løsninger i samarbeid med familiebedriften ITO. Da vi først installerte Autostore-systemet, skjønte vi ikke hvor stort netthandel kom til å bli, sier Nilsen.
Ilusion
17.04.2020 kl 13:57 4800

XXL utstyrer også nettvarene sine med såkalt radiofrekvensidentifikasjon eller «RFID» – en av de hotteste teknologiene i varehandelen akkurat nå. De små sensorene gjør det enkelt å sjekke at ordrene er korrekte før utsending. Alt de ansatte trenger å gjøre er å plassere esker under en antenne som fanger opp sensorene på sekunder.

– RFID gir oss mer kontroll, noe som er helt avgjørende hvis vi skal være en ekte omnikanal. Før klarte vi ikke ha høy nok nøyaktighet og sendte noen varer feil. RFID har stort potensial på butikkvarer også, sier Nilsen.
Ilusion
17.04.2020 kl 13:58 4796

Javad Parsa / E24
Rundt en sjettedel av nettordrene til XXL håndteres likevel manuelt.

– Vi har en manuell linje for nettvarer som er store eller må tilpasses. Hvis du bestiller ski på nett, skal du få riktig tilpasset ski – akkurat som i butikk, lover Nilsen.
Ilusion
17.04.2020 kl 13:58 4791

Drømmer om å bygge stort på kontinentet
Under hele omvisningen snakker XXLs ledere om viktigheten av å tenke nytt. Blant annet for å unngå at kundene bestiller masse varer kun for å returnere mesteparten. Eller for å redusere mengden emballasje.

– Det er så viktig å være sulten. Vi blir aldri fornøyd. Vi har opsjoner for å utvide lageret her på Jessheim, og vi kan doble EU-lageret vårt i Örebro i Sverige, sier logistikkdirektør Geir Nielsen.

LES PÅ E24+ (FOR ABONNENTER)
En ny lagerkrig kan avgjøre norske butikkers skjebne
Men den største drømmen er nok å bygge et enda større sentrallager lenger sør i Europa, men først må det flere varehus på plass i Østerrike enn dagens fem.

– Örebro er litt for langt unna Østerrike og markedene rundt. Vi har sondert flere tomter rundt om i Tyskland. Men først må vi få opp volumet i Østerrike. Vi trenger rundt ti varehus totalt og planer om flere før vi kan sette i gang med vurderingen av et nytt europeisk sentrallager. Veksten på netthandel er også viktig.

I sentrum av løsningen vil det «ganske sikkert» være et robotsystem fra Autostore, ifølge Nielsen.

– Vi gleder oss til å ta fatt på jobben med å utvikle riktig automatisert lager som gjør et mennesker og roboter fungerer perfekt sammen. Samtidig må vi ha fokus på et energieffektivt lager. Dette er det mye større fokus på i Europa og solceller er utbredt på europeiske lagertak.

– Ville det ikke gitt mening å bruke det svenske EU-lageret i det norske markedet?

– Det må vi komme tilbake til. Tollreglene har nettopp endret seg, så vi må studere det nærmere.
Ilusion
17.04.2020 kl 13:59 4801

Det var alt.vær c god..
Mye bra nyheter..
Jeg har troen..XXL kommer som en kuuuule etterhvert 😊
HP17
17.04.2020 kl 14:11 4786

Les dette, for et råttent selskap XXL er mot sine aksjonærer. Hvorfor gjør nekter de det?
Strong sell
XXL nektet å børsnotere tegningsretter - aksjonærer kan tape stort
XXL nektet å børsnotere tegningsretter tross innstendig oppfordring fra Oslo Børs. Nå får sportskjempen kjeft for å ha fratatt aksjonærene mulighet til å selge rettene på børsen.
https://finansavisen.no/nyheter/handel/2020/04/17/7518618/xxl-nektet-a-borsnotere-tegningsretter-aksjonaerer-kan-tape-stort
Ilusion
17.04.2020 kl 14:16 4774

Hva går det ut på..Kan noen klippe ut og lime inn og /eller forklare.
Regner med at aksjene vi velger å kjøpe i emisjonen blir børsnoterte .
At de som ikke velger å bruke retten sin ikke får solgt retten sin er vel ikke nødvendigvis negativt??