OET et trygt valg i usikre tider
OET kursen har vært preget av nedsalg (tvang?) hos en større aksjonær, men dette nærmer seg slutten om det ikke alt er stoppet.
Den moderne ECO flåten har lang levetid og med lav kontrahering nå så kan vi forvente gode år på sikt.
Så er det kort og mellomsiktig:
* Holdt igjen $ 0,40 i Q4 utbytte for å avvente corona
* 4 av 8 VLCC på kontrakter de neste årene med Koch
* 1 av 5 VLCC inn på 3 års avtale på hele ca $ 48.000/dag (https://newsweb.oslobors.no/message/500503)
Med operasjonalt flinke mennesker bak med passion, lavere risk dog en fin andel på spot med fantasirater, så mener jeg OET har ufortjent lav verdsetting og håper vi får et etterlengtet løft snart!
Den moderne ECO flåten har lang levetid og med lav kontrahering nå så kan vi forvente gode år på sikt.
Så er det kort og mellomsiktig:
* Holdt igjen $ 0,40 i Q4 utbytte for å avvente corona
* 4 av 8 VLCC på kontrakter de neste årene med Koch
* 1 av 5 VLCC inn på 3 års avtale på hele ca $ 48.000/dag (https://newsweb.oslobors.no/message/500503)
Med operasjonalt flinke mennesker bak med passion, lavere risk dog en fin andel på spot med fantasirater, så mener jeg OET har ufortjent lav verdsetting og håper vi får et etterlengtet løft snart!
Redigert 21.01.2021 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
Det er i alle fall en realitet at Nat ligger der den gjør, mens mini tank selskapene på Oslo børs ligger i stabilt sideleie,
Skal disse selskapene dele ut cashen vil ikke selskapene stige men falle over tid,du får ikke i pose å sekk.
Ads er en slik typisk value trap som er livsfarlig å handle for høyt, Larsen vet nok hva han gjør når han ikke handler aksjer over 20kr.
Hafnia er noe helt annet, det er jo et stort stungt rederi.
Skal disse selskapene dele ut cashen vil ikke selskapene stige men falle over tid,du får ikke i pose å sekk.
Ads er en slik typisk value trap som er livsfarlig å handle for høyt, Larsen vet nok hva han gjør når han ikke handler aksjer over 20kr.
Hafnia er noe helt annet, det er jo et stort stungt rederi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.05.2020 kl 12:55
3013
Trenger ikke kursstigning når man får store utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
oppturen
05.05.2020 kl 13:46
2972
OET kan gi mellom 50-60 nok i utbytte iløpet av 2020
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
Grylls
05.05.2020 kl 14:15
2927
oppturen/matusalem:
Jeg forsøkte kun å ramse opp et par forslag for hvorfor folk ikke interesserer seg for OET. Jeg har større posisjon i OET enn f. eks. HUNT, og gleder meg til første utbytte.
Takk uansett for konstruktive innspill.
Jeg forsøkte kun å ramse opp et par forslag for hvorfor folk ikke interesserer seg for OET. Jeg har større posisjon i OET enn f. eks. HUNT, og gleder meg til første utbytte.
Takk uansett for konstruktive innspill.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
oppturen
05.05.2020 kl 14:22
2905
Jeg har hovedvekt av invistering i Biotec, en typisk penny Stock, men du så fint å være aksjonær nå :-)
Gjelder bare å finne den rette til rett tid :-)
OET legger frem Q1 om akkurat 1 uke, tipper utbyttet får fart i kursen.
Gjelder bare å finne den rette til rett tid :-)
OET legger frem Q1 om akkurat 1 uke, tipper utbyttet får fart i kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
BESV
05.05.2020 kl 17:10
2775
Några nyheter om TC:n 12 månaders på 85k/d?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
lypeders
05.05.2020 kl 19:10
2681
Jeg er en amatør med aksjer, har 4000 aksjer i oet kjøpt på 78kr,men det snakkes om utbytte, er det sikkert eller kanskje, når og hvor mye vil jeg med mine 4000 få? Hvorfor går den hele tiden ned, hva skjer? Håper på saklig svar👍
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
Uheldig med inngang.
Det er bare å beklage den, men du skal bare sitte veldig rolig og trygt.
Du har fått en veldig god pris, selv om noen nå får den billigere.
Er ikke lenge siden jeg selv kjøpte på 63 og solgte sikkert til deg :)
Tank svinger veldig som du sikkert ser, men OET er ett sikkert valg langsiktig.
Mange lange og gode avtaler sikrer økonomien. ( Gode fordi de gir sikkerhet og trygghet, ikke fordi de er verdens beste)
Estemiert EPS (fortjeneste pr aksje) første 6 mnd i år så har jeg 20 kr.
Dette selv med dårlige(Trygge) avtaler.
Du har kjøpt tygt for mellomlang sikt og derfor anbefaler jeg deg bare å sitte, trygt fordi du har kjøpt langt under NAV som er rundt 110-120 kr aksjen og økende.
Ved oppkjøp som jeg tror kommer vil prisingen ligge på rundt 1,2-1,3 av nav.
Det gode med kjøpet ditt er at du er garantert overskudd i aksjen mer eller mindre uansett fordi de har sikkerhet i avtalene og skip på spot samtidig så rentenivået er garantert lavt i dagens situasjon.
Om det blir utbytte fra 1 eller 2Q er jeg usikker på, jeg ønsker ikke det, jeg ønsker de betaler utbytte fra 3Q og beholder cash for å ha solid cash balanse.
Men i utgangspunktet regner jeg med det kommer til å komme utbytte her hvert kvartal på mellom 2-10 kr aksjen ut fra hvordan spot rater er.
Dette er min favoritt på børsen, men for meg er gevinstsikring viktig så når den gikk mot 77 tok jeg gevinst på 70% og resten på 72.
Lurer meg inn igjen mellom 60-66 :)
Som amatør som har kjøpt blindt (hvis det er det du har gjort) mener jeg du ikke kunne gjort noe bedre kjøp, bare uheldig med timing.
Verre om du hadde hoppet på en aksje som var priset 1,5-1,8 over NAV.
NAV = P/NAV ratio: Price to Net Asset Value ratio (also known as price/book). The P/NAV ratio shows the company's share price to the net asset (or book) value per share. It shows how much investors are prepared to pay per £1 of net assets.
Det er bare å beklage den, men du skal bare sitte veldig rolig og trygt.
Du har fått en veldig god pris, selv om noen nå får den billigere.
Er ikke lenge siden jeg selv kjøpte på 63 og solgte sikkert til deg :)
Tank svinger veldig som du sikkert ser, men OET er ett sikkert valg langsiktig.
Mange lange og gode avtaler sikrer økonomien. ( Gode fordi de gir sikkerhet og trygghet, ikke fordi de er verdens beste)
Estemiert EPS (fortjeneste pr aksje) første 6 mnd i år så har jeg 20 kr.
Dette selv med dårlige(Trygge) avtaler.
Du har kjøpt tygt for mellomlang sikt og derfor anbefaler jeg deg bare å sitte, trygt fordi du har kjøpt langt under NAV som er rundt 110-120 kr aksjen og økende.
Ved oppkjøp som jeg tror kommer vil prisingen ligge på rundt 1,2-1,3 av nav.
Det gode med kjøpet ditt er at du er garantert overskudd i aksjen mer eller mindre uansett fordi de har sikkerhet i avtalene og skip på spot samtidig så rentenivået er garantert lavt i dagens situasjon.
Om det blir utbytte fra 1 eller 2Q er jeg usikker på, jeg ønsker ikke det, jeg ønsker de betaler utbytte fra 3Q og beholder cash for å ha solid cash balanse.
Men i utgangspunktet regner jeg med det kommer til å komme utbytte her hvert kvartal på mellom 2-10 kr aksjen ut fra hvordan spot rater er.
Dette er min favoritt på børsen, men for meg er gevinstsikring viktig så når den gikk mot 77 tok jeg gevinst på 70% og resten på 72.
Lurer meg inn igjen mellom 60-66 :)
Som amatør som har kjøpt blindt (hvis det er det du har gjort) mener jeg du ikke kunne gjort noe bedre kjøp, bare uheldig med timing.
Verre om du hadde hoppet på en aksje som var priset 1,5-1,8 over NAV.
NAV = P/NAV ratio: Price to Net Asset Value ratio (also known as price/book). The P/NAV ratio shows the company's share price to the net asset (or book) value per share. It shows how much investors are prepared to pay per £1 of net assets.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.05.2020 kl 19:57
2625
Jeg økte også her i dag. FRO sitter jeg bare i for å få med meg rekylen som jeg tror vil komme, men i OET og ADS sitter jeg med tanke på utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
Ser på historikken din at du har rotet deg inn i SDRL og NAS.
DETTE er selskaper du må holde deg laaaaaaangt unna.
NAV i disse selskapene handler du jo på 100 X nav.
KOM DEG UT.
Kjøp heller sukker og mel.
Sitt heller med cash enn noe annet nå, er mitt tips eller snitt ned i OET, kjøp FRO eller annen tank.
DETTE er selskaper du må holde deg laaaaaaangt unna.
NAV i disse selskapene handler du jo på 100 X nav.
KOM DEG UT.
Kjøp heller sukker og mel.
Sitt heller med cash enn noe annet nå, er mitt tips eller snitt ned i OET, kjøp FRO eller annen tank.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
oppturen
05.05.2020 kl 20:19
2572
Fra Q4 rapporten
«We remain fully committed to returning capital to shareholders, but believe that the global market reaction to the coronavirus justifies a prudential, short-term response. If the coronavirus develops into a global pandemic, then a capital buffer will be crucial in navigating the subsequent challenging market.
If the virus is brought under control, then any excess cash build-up will immediately be returned to shareholders when the market stabilizes.»
Overskudd i Q4 var på $0,54 pr aksje($17,7millioner for hele selskapet)alt dette ligger fortsatt i selskapet.
Utifra annonserte TC rater etc regner jeg med overskudd i Q1 på $1,5-$1,8.
3 av LR2 båtene skal få scrubber installert iløpet av H1 beregnet kostnad $10mill for alle, varighet verkstedopphold ca 1 mnd)
Den ene var i Mars altså Q1, regner med at med dages inntekter blir disse kostnadene betalt direkte( uten lån) dette utgjør da ca $0,1 pr aksje (pr båt)
Av overskuddet i Q4 ble det antydet at det hadde vært naturlig å betale ut $0,4 i utbytte.
Jeg tror derfor at viss vi sier overskudd på ca $1,5 i Q1 så vil alt dette bli betalt ut i utbytte ettersom $0,4 tilbakeholdt fra Q4 burde være nok til kapital bygging.
Det er i tillegg sikret langtidskontrakter på minst 1 VLCC til så rissikoen er betraktelig redusert. Flåten er ny og med scrubber installert iløpet av H1 burde det ikke ligge store utgifter i horisonten( med unntak av / nybygg som kommer i Q3 men disse er finansiert)
Q2 burde allerede ha gitt såpass inntekter at dersom tidene endrer seg kan de heller holde tilbake noe av utbytte for Q2.
Tror de har et behov for å bevise at de mener alvor med utbytte politikken også. :-)
«We remain fully committed to returning capital to shareholders, but believe that the global market reaction to the coronavirus justifies a prudential, short-term response. If the coronavirus develops into a global pandemic, then a capital buffer will be crucial in navigating the subsequent challenging market.
If the virus is brought under control, then any excess cash build-up will immediately be returned to shareholders when the market stabilizes.»
Overskudd i Q4 var på $0,54 pr aksje($17,7millioner for hele selskapet)alt dette ligger fortsatt i selskapet.
Utifra annonserte TC rater etc regner jeg med overskudd i Q1 på $1,5-$1,8.
3 av LR2 båtene skal få scrubber installert iløpet av H1 beregnet kostnad $10mill for alle, varighet verkstedopphold ca 1 mnd)
Den ene var i Mars altså Q1, regner med at med dages inntekter blir disse kostnadene betalt direkte( uten lån) dette utgjør da ca $0,1 pr aksje (pr båt)
Av overskuddet i Q4 ble det antydet at det hadde vært naturlig å betale ut $0,4 i utbytte.
Jeg tror derfor at viss vi sier overskudd på ca $1,5 i Q1 så vil alt dette bli betalt ut i utbytte ettersom $0,4 tilbakeholdt fra Q4 burde være nok til kapital bygging.
Det er i tillegg sikret langtidskontrakter på minst 1 VLCC til så rissikoen er betraktelig redusert. Flåten er ny og med scrubber installert iløpet av H1 burde det ikke ligge store utgifter i horisonten( med unntak av / nybygg som kommer i Q3 men disse er finansiert)
Q2 burde allerede ha gitt såpass inntekter at dersom tidene endrer seg kan de heller holde tilbake noe av utbytte for Q2.
Tror de har et behov for å bevise at de mener alvor med utbytte politikken også. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
Lamps8
05.05.2020 kl 20:39
2541
Med ca. 1 uke til Q1-tall så er det ikke så veldig mye annet å gjøre enn og kjøpe denne her. Personlig så håper jeg på 0kr i utbytte, men at de kjører igang et heftig tilbakekjøpprogram av aksjer. Med inntjeningen de har hatt i Q1 og Q2 så kunne de antakeligvis kjøpt ca. 40% av aksjene så lenge kursen holder seg under 80kr. Men poenget er at kursen hadde flydd over 80kr og nærmere NAV hvis de hadde satt igang dette. Så hvis ledelsen ønsker at aksjen skal prises nærmere NAV så burde det ikke være så mye å lure på. De kunne også kjørt en kombo variant av utbytte og tilbakekjøp.
Vet noen om 1 årsavtalene for Kythnos på 80 000USD og en Aframax på 40 000USD er bekreftet. Ville vært meget positivt i mine øyne.
Vet noen om 1 årsavtalene for Kythnos på 80 000USD og en Aframax på 40 000USD er bekreftet. Ville vært meget positivt i mine øyne.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
Grylls
05.05.2020 kl 20:56
2511
Scrubberfitting er utsatt til september grunnet det gode tankmarkedet. Jeg er litt skeptisk til at de har bestilt to nye Suezmax, selv om de slipper å betale noe for å 'snike' i køen. Noen som vet bruktpris kontra nypris på disse om de skulle finne på å selge som assets rett over nyttår?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
oppturen
05.05.2020 kl 21:00
2502
Det var jo en god nyhet, gjelder det alle 3 elller bare de 2 siste ?
Fra investor presentasjon 13.Mars står der 1 i Q1 og 2 i Q2. Må jo være bare 1 eller 2 i Q2 som er utsatt. Den i Q1 må jo ha vært påbegynt ved presentasjonen.
Fra investor presentasjon 13.Mars står der 1 i Q1 og 2 i Q2. Må jo være bare 1 eller 2 i Q2 som er utsatt. Den i Q1 må jo ha vært påbegynt ved presentasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
Grylls
05.05.2020 kl 23:36
2396
Kun de to siste er utsatt til Q3. Det er endret dato i årsrapporten, men jeg finner ikke igjen teksten hvor de omtaler det.
http://www.okeanisecotankers.com/wp-content/uploads/2020/04/OET-2019-Annual-Report.pdf
http://www.okeanisecotankers.com/wp-content/uploads/2020/04/OET-2019-Annual-Report.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
oppturen
06.05.2020 kl 00:45
2329
Takk, ser det i tabellen side 10 :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
lypeders
06.05.2020 kl 04:36
2260
Blir det utbytte, og når??
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
06.05.2020 kl 07:29
2187
Hvem gidder å bli med på en nedtur? Blir spennende å se hvor langt ned markedet og robotene sender OET i dag. Dette må være årets nedtur.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
06.05.2020 kl 07:29
2707
Hvem gidder å bli med på en nedtur? Blir spennende å se hvor langt ned markedet og robotene sender OET i dag. Dette må være årets nedtur. Nye 5 prosent ned i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
06.05.2020 kl 14:45
2534
Det faller jevnt og trutt. "Ekspertene" har også rømt skuta. Det skrives ikke så meget. Så det betyr vel egentlig at det skal falle enda mere. Det er nærliggende å tro det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Føig med på oljen nå, stuper 10 prosent fra dagens topp, blir nok litt fres i us tank i aften.
Takker forøvrig for aksjer på 63kr, snakkes etter q1 :-))
Takker forøvrig for aksjer på 63kr, snakkes etter q1 :-))
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Grylls
06.05.2020 kl 15:06
2517
Takk herfra også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
polakk
06.05.2020 kl 16:51
2425
Lurer på om det er noen som forklare meg hva som skjer ?
Har kjøpt mer og mer av denne aksjen ettethvert som den har falt dei siste dagene.
For hver krone dei bruker så har 2 tilbake, men alikevel forsetter bare aksjen å fall.
Er for meg ingen logikk i dette, eller kanskje er der det ?
Var sagt at ADS kunne tjene inn aksjeverdien sin i år, men dersom prisen på olje faller en gang til, og ratene skyter opp igjen så gjelder nesten det samme for Okeanis. Ser rett og slett ingen rasjonell grunn til at denne aksjen skal falle så mye
Har kjøpt mer og mer av denne aksjen ettethvert som den har falt dei siste dagene.
For hver krone dei bruker så har 2 tilbake, men alikevel forsetter bare aksjen å fall.
Er for meg ingen logikk i dette, eller kanskje er der det ?
Var sagt at ADS kunne tjene inn aksjeverdien sin i år, men dersom prisen på olje faller en gang til, og ratene skyter opp igjen så gjelder nesten det samme for Okeanis. Ser rett og slett ingen rasjonell grunn til at denne aksjen skal falle så mye
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Det enkle svaret er ett spørsmål.
Hvem er rasjonelle i frykt?
Korte penger skal ut.
Bare sitt rolig du.
Når frykten er over er den rett opp i 80 igjen
Hvem er rasjonelle i frykt?
Korte penger skal ut.
Bare sitt rolig du.
Når frykten er over er den rett opp i 80 igjen
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
oppturen
06.05.2020 kl 17:10
2283
Sikkert mange som vil inn i NAS nå før den spleises på 100, etter spleis kan den raskt komme over 5 kroner. ... 🤫
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Tøff
06.05.2020 kl 17:10
2285
Det ligger an til et meget godt utbytte i OET for 1.kv. og sansynligvis 2.kv. Lange frakteavtaler sikrer lønnsomhet for en del av flåten. Jeg synes det er vanskelig å spå tanksegmentet lenger enn et kvartal eller to, selvom visse analytikkere prøver. OET er så billig, at det går an å sitte med et papirtap en periode. Jeg for min del kjøper på vei ned. Man treffer ikke bunn, men vi skal da opp igjen. Går vi under 60 i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
polakk
06.05.2020 kl 17:11
2280
Takk for oppmuntrene svar.
Jeg tror jeg enda er rasjonell, men er snart tom for valium
Jeg tror jeg enda er rasjonell, men er snart tom for valium
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Går raskt oppover når det bunner og tror vi er veldig nære bunn nå . Olje ned 9-10% i dag så oppgang som har vært der siste tiden hører ingen steds hjemme. Samtlige tank aksjer har nå rast sykt mye enda ratene fortsatt er mer enn brukbare og vi kan forvente oss store utbytter fremover. Så ja, dette vil snu før eller senere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Pervorisk
06.05.2020 kl 17:54
2193
Innlegget er slettet
Kollapse?
Gi det et par uker😉
Gi det et par uker😉
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
polakk
06.05.2020 kl 18:03
2179
Innlegget er slettet
Slik jeg ser det ikke noen tegn til at tankratene krasjer, kan kanskje gå ned men ikke at den krasjer.
Dersom du går inn på marinetraffic så ser du tankere som ligger ankret opp på forskjellige steder rundt om på kloden, forstår det slik at dei har olje ombord.
Dei er avhengig av å tømme seg for å kunne ta nye oppdrag. Vet ikke hvor vanlige dette er men ser du på området rundt Singapore-Malakka, så kan du prøve å telle opp hvor VLCCer der er.
Dessuten så kjøper spekulanter opp eldre båter som dei kan lagre oljen på, når båtene er ferdige med oppdraget med å lagre olje så er det liten sjans for at disse kommer tilbake på markedet dersom ratene er lave, da blir dei heller skrotet. Dersom det kommer lite nye tanker inn på markedet så tåler vi en nedgang på 1-2 % i olje som skal fraktes på sjø, når contangoen er over. Er sikkert mange faktorer som jeg ikke kjenner til, men det er slik jeg ser det, og jeg er stort sett enig med Mikrofly
Dersom du går inn på marinetraffic så ser du tankere som ligger ankret opp på forskjellige steder rundt om på kloden, forstår det slik at dei har olje ombord.
Dei er avhengig av å tømme seg for å kunne ta nye oppdrag. Vet ikke hvor vanlige dette er men ser du på området rundt Singapore-Malakka, så kan du prøve å telle opp hvor VLCCer der er.
Dessuten så kjøper spekulanter opp eldre båter som dei kan lagre oljen på, når båtene er ferdige med oppdraget med å lagre olje så er det liten sjans for at disse kommer tilbake på markedet dersom ratene er lave, da blir dei heller skrotet. Dersom det kommer lite nye tanker inn på markedet så tåler vi en nedgang på 1-2 % i olje som skal fraktes på sjø, når contangoen er over. Er sikkert mange faktorer som jeg ikke kjenner til, men det er slik jeg ser det, og jeg er stort sett enig med Mikrofly
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
06.05.2020 kl 18:19
2132
Faller pent 5 prosent over hele linjen der borte. Da tenker jeg på tank.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Innlegget er slettet
Blir ikke helt klok på deg matusalem . Du har hausset og hausset over lengre tid og har tydeligvis solgt med stor tap ser det ut som.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
oppturen
06.05.2020 kl 18:41
2083
Innlegget er slettet
Skjønner at det er frykten som rår :-)
Flere av tank rederiene har sikret seg med lange kontrakter f.eks OET har 8 VLCC 4 er på kontrakter med løpetid på 4 år til (2024) , en er på kontrakt med løpetid på 3 år som starter 20.Mai i år.
De 4 kontraktene har de ca $15.000 i overskudd pr dag på, 365 dager i året. Den 5 har de ca $20.000 i overskudd pr dag på. Så på langtidskontrakter har de sikret $65.000,- pr dag i overskudd. Så har de ytterligere 3 VLCC om disse da bli liggende i opplag vil regnskapet gå i + for hele VLCC flåten.
De har også 3 LR2 og 4 + 2 suez Max .
Det ryktes et TC med lang løpetid for 1 av VLCC ene på spot, blir den bekreftet vil OET gå i 0 selv om alle båter som ikke har langtidskontrakter blir liggende i opplag.
En nedtur vil bare føre til skroting av eldre båter og en enda brattere opptur etterpå.
Greit å se litt frem i tid, men må nå væremåte på til pessimisme. Er langt reddere for de selskapene som lekker penger og håper det vil snu om 1-2 år.
Se på offshore rederiene, i 2016 restrukturert de bransjen og spyttet inn masse kapital, skubbet på gjeld og alle var enig om at holdt det det gående til 2020 så skulle markedet være friskmeldt og de kunne tjene penger igjen.
Hva er båter som den gang ble lagt i kaldt opplag verdt i dag ?
Flere av tank rederiene har sikret seg med lange kontrakter f.eks OET har 8 VLCC 4 er på kontrakter med løpetid på 4 år til (2024) , en er på kontrakt med løpetid på 3 år som starter 20.Mai i år.
De 4 kontraktene har de ca $15.000 i overskudd pr dag på, 365 dager i året. Den 5 har de ca $20.000 i overskudd pr dag på. Så på langtidskontrakter har de sikret $65.000,- pr dag i overskudd. Så har de ytterligere 3 VLCC om disse da bli liggende i opplag vil regnskapet gå i + for hele VLCC flåten.
De har også 3 LR2 og 4 + 2 suez Max .
Det ryktes et TC med lang løpetid for 1 av VLCC ene på spot, blir den bekreftet vil OET gå i 0 selv om alle båter som ikke har langtidskontrakter blir liggende i opplag.
En nedtur vil bare føre til skroting av eldre båter og en enda brattere opptur etterpå.
Greit å se litt frem i tid, men må nå væremåte på til pessimisme. Er langt reddere for de selskapene som lekker penger og håper det vil snu om 1-2 år.
Se på offshore rederiene, i 2016 restrukturert de bransjen og spyttet inn masse kapital, skubbet på gjeld og alle var enig om at holdt det det gående til 2020 så skulle markedet være friskmeldt og de kunne tjene penger igjen.
Hva er båter som den gang ble lagt i kaldt opplag verdt i dag ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Innlegget er slettet
Endret seg ja , men dette er langt fra katastrofe .
Som du skrev tidligere i dag, hva har endret seg bortsett fra at du har solgt.
matusalem
I dag kl 06:17
265
I likhet med Hunter, så er prisinga av Okeanis helt koko!
Ordtaket om at markedet alltid har rett har kun gyldighet i et marked dominert av investorer. Oslo børs har imidlertid utviklet seg til en «Jalla børs» dominert av taxi sjåfører og hjernedøde tullinger som kjøper og selger uten å vite hva det kjøper og selger. Disse greier intelligent innstilte roboter å utnytte gjennom å forsterke momentet opp eller ned. Resultatet blir langvarig feilprising av en rekke selskaper, som eksempelvis Okeanis og Hunter.
Nb. Undertegnede eier aksjer i Okeanis
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/20/7509441/helt-ko-ko-prising
Som du skrev tidligere i dag, hva har endret seg bortsett fra at du har solgt.
matusalem
I dag kl 06:17
265
I likhet med Hunter, så er prisinga av Okeanis helt koko!
Ordtaket om at markedet alltid har rett har kun gyldighet i et marked dominert av investorer. Oslo børs har imidlertid utviklet seg til en «Jalla børs» dominert av taxi sjåfører og hjernedøde tullinger som kjøper og selger uten å vite hva det kjøper og selger. Disse greier intelligent innstilte roboter å utnytte gjennom å forsterke momentet opp eller ned. Resultatet blir langvarig feilprising av en rekke selskaper, som eksempelvis Okeanis og Hunter.
Nb. Undertegnede eier aksjer i Okeanis
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/20/7509441/helt-ko-ko-prising
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
06.05.2020 kl 19:27
1988
De mest aktive hauserne er nå borte på ulike tanktråder. Blir det ned nye 5 prosent i morgen? Det bør ikke overraske noen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Innlegget er slettet
Du må lære deg å ta gevinst, helst ikke tap på bunn.
Markedet har ikke endret seg, tank soper penger, men psykologien har endret seg og det får dessverre amatører og småsparere til å selge med tap.
Alt olje tank er bare å kjøpe, men på rett tidspunkt.
Om 1-2 uker lukter den på 80 igjen, da kan det være lurt å ta gevinst og heller kjøpe på ny på 84 om den klarer å karre seg over.
Hvis ikke er det bare å vente til lav 60 igjen.
Det er i tank du kan gjøre store penger, men du må da lære deg å lese teknisk motstand/støtte og å ta gevinst på den infoen.
Markedet har ikke endret seg, tank soper penger, men psykologien har endret seg og det får dessverre amatører og småsparere til å selge med tap.
Alt olje tank er bare å kjøpe, men på rett tidspunkt.
Om 1-2 uker lukter den på 80 igjen, da kan det være lurt å ta gevinst og heller kjøpe på ny på 84 om den klarer å karre seg over.
Hvis ikke er det bare å vente til lav 60 igjen.
Det er i tank du kan gjøre store penger, men du må da lære deg å lese teknisk motstand/støtte og å ta gevinst på den infoen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Hehe! ... Desperat haussing endrer ikke realitetene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Må lenger på landet med den, har ikke kjøpt enda, faktisk.
Solgt på høy 70
Fakta er fakta om du eier eller kjenner selskapet.
Kun idioter som snur hodet etter vinden i den retningen de selv mener den blåser
Solgt på høy 70
Fakta er fakta om du eier eller kjenner selskapet.
Kun idioter som snur hodet etter vinden i den retningen de selv mener den blåser
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
polakk
06.05.2020 kl 20:21
1929
Innlegget er slettet
Ja, da er vi enige, dersom dei gode penger er det ingen grunn til å selge seg ut:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
polakk
06.05.2020 kl 20:21
1948
Innlegget er slettet
Ja, da er vi enige, dersom dei gode penger er det ingen grunn til å selge seg ut:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare