Børsens billigste og beste tank aksje?
Olja krakker, lagrene fylles opp og snart er det kun tankskip som kan redde industrien i form av lagring.
Ratene for tankere har gått til himmels.
ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.
De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.
Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.
Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.
Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.
Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈
Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)
Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...
Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest
Ratene for tankere har gått til himmels.
ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.
De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.
Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.
Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.
Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.
Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈
Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)
Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...
Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest
Redigert 21.01.2021 kl 09:01
Du må logge inn for å svare
Struts
23.04.2020 kl 08:45
3738
Mulig jeg blingser totalt, men ser at M/T =ADS STRATUS= igjen dukker opp på skjermen (etter noen dagers utmelding), nå i området Nord Kina (som kan bety så mye). Siste ETA Onsan var 22 april dersom jeg ikke husker helt feil. Kun spekulasjoner fra min side, men ser slett ikke bort fra at lossing allerede har funnet sted, og at skipet nå er på vei tilbake til AG via Spore. Og M/T =ADS SERENADE= gir (iht Marine Traffic) ETA Spore 30. april. For å gjøre en lang historie noe kortere (og som antydet av flere her), kan hende vi har en/muligens TO slutninger innen neste helg!
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Ok Struts, jeg fant heller ikke mer info. Da er vi som du sier like langt.
Struts
23.04.2020 kl 07:12
3842
Har ikke observert noen ny info vedrørende klasseposisjonen på M/T =TI HELLAS= som ble rapportert solgt for USD 38.3 mill. Men det er rapportert om nok et salg; M/T =TAKASAKI= 300,000/05 MHI skal ha blitt solgt for USD 38 mill, mao tilsvarende pris. Men siden SS/DD heller ikke her er belyst er vi (eller i alle fall jeg) like langt. Er salget basis asis og ss/dd due innebærer det en økning i verdier, hvis ikke er det omtrent status quo. Når det gjelder ADS skutene (alle bygget 2002) kan ikke jeg se noe som underbygger noen endring der heller. Men, det avhenger igjen litt på når mer info foreligger for de foran nevnte. På den annen side, VLCC-verdier har definitivt ikke gått ned siste ukene, det er bare ganske få salg.
FREIDLAND
23.04.2020 kl 00:37
4002
Tipper 6 mnd 100k per dag.
Bra det med 15k Breakeven per dag. Blir utbytte av sånt
Bra det med 15k Breakeven per dag. Blir utbytte av sånt
Under intervjuet med Hannisdahl flagret det en del info over skjermen, bl a sto det VLCC rate på 6 mnd -150k og 1 år - 103k. Helt sjukt om det stemmer!
Kommer det 6 mnd kontrakt på Serenade og/eller Stratus til bare 70/80k er det jo nesten så en kan bli skuffet ;-)
Kommer det 6 mnd kontrakt på Serenade og/eller Stratus til bare 70/80k er det jo nesten så en kan bli skuffet ;-)
NOELLE skrevInnlegget er slettet
Ja, ikke sant. Du tok det som ironi men det var faktisk svært mange kjøpere den siste halvtimen, og jeg mente fullt alvor. Trodde kursen skulle øke i stedet for å duppe på slutten. Altså, jeg står for det jeg har skrevet om fordelen store vs små -selskaper. Makset sist på fro og tnk og vil si det nesten var flaks. Jeg kan fint innrømme å bite i det sure eplet at det ser ut som jeg tar feil på tørr. Flere analytikere spår mer eller mindre sidelengse rater, og mulig en stabilitetet på 11-12k$ de neste to månedene (kommer an på hva som skjer med covid). Selv om jeg ikke er enig med alle romantikere så betyr det ikke at jeg et troll ;)
CapitaL
22.04.2020 kl 18:48
4367
Kort intervju med Hannisdahl om contangoen.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=235&v=kWP5KMIeJzA&feature=emb_title
https://www.youtube.com/watch?time_continue=235&v=kWP5KMIeJzA&feature=emb_title
FREIDLAND
22.04.2020 kl 17:10
4533
20 million barrels of oil floats off U.S. West Coast, enough to satisfy 20% of global demand
#oil #COVID19 #california #energy https://t.co/GVeih16KOh
#oil #COVID19 #california #energy https://t.co/GVeih16KOh
FREIDLAND
22.04.2020 kl 17:02
4552
Jeg ler meg ihjel. Folk solgte på slutten idag pga et oljepris hopp etter en Trump tweet om at de kan angripe iranske båter Hvis de plager USA.
Så viser inventories i USA 15 000 000 fat økning 😂🤦♂️
Så viser inventories i USA 15 000 000 fat økning 😂🤦♂️
Mange vil være med inn her ser det ut til. Eksploderte med antall kjøpere akkurat nå.
Struts
22.04.2020 kl 15:40
4732
Jeg burde kanskje være litt snill med Mikro. Tross alt litt underholdning.
Struts
22.04.2020 kl 14:57
4823
Neida, ikke noe problem! Men meglere som driver med kjøp og salg vil nødvendigvis følge med. Dette kommer (mer eller mindre) garantert frem i løpet av uken. Da jeg surret med K+S var tommelfinger-regelen USD 4 mill for nyklassing (noe mindre og mer alt etter alder naturlig nok). Det er en evighet siden, men da var dollaren rundt NOK 5 , nå er den mer enn doblet, så … kanskje fremdeles i den "rangen"?
PS. Egentlig burde vel selger ha opplyst i sin pressemelding (?) på hvilken basis salget var gjennomført. Men kanskje de også har en skjult (mht ss/dd) agenda de ønsker å holde tyst om (ovenfor både kjøper og presse). Nei, hva vet nå jeg. For nå.
PS. Egentlig burde vel selger ha opplyst i sin pressemelding (?) på hvilken basis salget var gjennomført. Men kanskje de også har en skjult (mht ss/dd) agenda de ønsker å holde tyst om (ovenfor både kjøper og presse). Nei, hva vet nå jeg. For nå.
Struts
22.04.2020 kl 14:52
4862
Ikke ofte jeg tror på noe skrevet av E24. Men innrømmer at nå var det litt fristende ...
Ser den Struts. Tenkte ikke på klassing, grønn som jeg er :-)
Det virker som du har bedre tilgang på info enn meg, men jeg skal søke å se hva jeg finner.
Mistenker dog at denne type info befinner seg bak en eller annen form for betalingsmur...
Det virker som du har bedre tilgang på info enn meg, men jeg skal søke å se hva jeg finner.
Mistenker dog at denne type info befinner seg bak en eller annen form for betalingsmur...
tuja
22.04.2020 kl 14:30
4946
Her er litt lesestoff til deg. Slutt med svada og oppgulp. Du ser vel at alt innen tank er i opptrend, eller ser du ikke skogen for bare trær?
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/01/13/7488191/ads-crude-carriers-kan-tjene-inn-hele-borsverdien-pa-ett-ar
Selskapets stortankflåte har en cash breakeven-rate på cirka 15.000 dollar pr. skip pr. dag, mens spotmarkedsratene for VLCC-tonnasje nå svinger rundt 100.000 dollar.
Hvis markedet holder seg på eller rundt dagens nivå resten av 2020, er det dermed duket for en kontantstrøm som overstiger børsverdien av selskapet og utbytter i flere hundre millioner kroners-klassen.
Det får de tidligere utbyttebetalingene i selskapet på tilsammen 6 cent pr. aksje etter første og andre kvartal i fjor til å blekne.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/01/13/7488191/ads-crude-carriers-kan-tjene-inn-hele-borsverdien-pa-ett-ar
Selskapets stortankflåte har en cash breakeven-rate på cirka 15.000 dollar pr. skip pr. dag, mens spotmarkedsratene for VLCC-tonnasje nå svinger rundt 100.000 dollar.
Hvis markedet holder seg på eller rundt dagens nivå resten av 2020, er det dermed duket for en kontantstrøm som overstiger børsverdien av selskapet og utbytter i flere hundre millioner kroners-klassen.
Det får de tidligere utbyttebetalingene i selskapet på tilsammen 6 cent pr. aksje etter første og andre kvartal i fjor til å blekne.
hogan
22.04.2020 kl 14:27
4956
Hvem har bestilt artikkelen, Mikro
FREIDLAND
22.04.2020 kl 14:26
4966
Nå skjønner jeg.. Du solgte før oppgangen. Ja det kan være bittert. De har ikke 2 skip din amøbe.
Herregud, aller skjønner jo din agenda. Fatter ikke at du gidder. Aksjen går opp, tank markedet og ratene eksploderer. Gå å ta deg en bolle
Ingen hører på noen som ikke gjør penger og har snakket ned en aksje som har gått opp hver dag siden du startet.
Beviset ligger akkurat der.. Aksjen går opp og ingen kjøper det våset du skriver. Du er den eneste som troller aksjen.
Beklager tapet ditt
Herregud, aller skjønner jo din agenda. Fatter ikke at du gidder. Aksjen går opp, tank markedet og ratene eksploderer. Gå å ta deg en bolle
Ingen hører på noen som ikke gjør penger og har snakket ned en aksje som har gått opp hver dag siden du startet.
Beviset ligger akkurat der.. Aksjen går opp og ingen kjøper det våset du skriver. Du er den eneste som troller aksjen.
Beklager tapet ditt
Jeg investerer der det er penger og advarer der alle roper halleluja og ikke ser realitetene og risikoen.
Bare det å eie 2-3 gamle skip med gjeld er enorm risiko.
Bare det å eie 2-3 gamle skip med gjeld er enorm risiko.
FREIDLAND
22.04.2020 kl 14:16
4966
Mikropenis er den eneste som har sittet her dag og kveld å sett på at aksjen har gått opp dag etter dag uten å kjøpe.
Mens analytikere, artikler og resten av samfunnet sier kjøp😂
Snakker meg om dårlig investor
Mens analytikere, artikler og resten av samfunnet sier kjøp😂
Snakker meg om dårlig investor
Ja og du skjønner ikke at den artikkelen er ett bestillingsverk fra de som vil ut med salgspost skjult på 29.
Tjene inn børsverdien på ett år er jo minimum om gjeld og utbytte skal betales ut slik at det forsvarer kursen når skutene er skrap.
Tjene inn børsverdien på ett år er jo minimum om gjeld og utbytte skal betales ut slik at det forsvarer kursen når skutene er skrap.
Struts
22.04.2020 kl 14:02
4999
Den rapporten er ikke nødvendigvis ensbetydende med at verdiene har økt. For nøyaktig tre uker siden ble M/T =YUGAWASAN= 302,000/05 MHI rapportert solgt for USD 33 mill til grekere. Men det var SS/DD due. Dersom også =TI HELLAS= (bygget samme år) er gjort på samme "asis" basis, er jeg enig: Da indikerer det en styrking av nivåene. Men dersom salg er etter 5-årsklasse og tørrdokk, da er det snakk om minimale (om noen) endringer. Så finner du ut av det med klassing, hadde jeg vært veldig interessert i å få vite! Men jeg får vel noen rapporter utover i uken som kanskje vil klargjøre. Den av oss som finner ut først - la oss dele info her!
Bra den fra Pareto, fattigstakkar :-)
Gjør ikke noe at skipsverdiene også stiger:
https://splash247.com/euronav-sells-vlcc-to-altomare/
Gjør ikke noe at skipsverdiene også stiger:
https://splash247.com/euronav-sells-vlcc-to-altomare/
Ads kan tjene inn børsverdien sin i år
https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
tuja
22.04.2020 kl 12:22
3314
Er bare morsomt det du klarer å lire ut av deg. Så du har opphøyet deg selv som en reddende skytsengel, der du advarer folk om å gå inn i aksjer du selv ikke har troen på? Ler nesten så jeg detter av stolen. Man skal høre mye rart her i verden. Anbefaler deg til å konsentrere deg om egne invisteringer. Så får de som liker aksjer som "du ikke ser potensiale i", holde på med sitt.
FREIDLAND
22.04.2020 kl 12:18
3332
Dette som fattigstakkar skriver er så spot on"
"ADSC er et lite selskap med lav market cap. Derfor er det begrenset hvor store posisjoner det er mulig å ta her uten å presse kursen mye opp, og derfor velger de som skal plassere store posisjoner de store selskapene. Det er også større risiko for å treffe ratetoppene når man har få skip, men i dette tilfellet slår dette ut i ADSC favør fordi de har to tredjedeler av flåten klar for nye slutninger akkurat når ratene er historisk høye. Ingen andre tankselskap er i samme posisjon. Mange av de andre har bundet opp store deler av flåten i lange kontrakter og får bare delvis glede av denne rateoppgangen. OET, som jeg også sitter i, har chartret ut mange skip på lave rater. Derfor er det logsik at de stiger mindre enn ADSC."
"ADSC er et lite selskap med lav market cap. Derfor er det begrenset hvor store posisjoner det er mulig å ta her uten å presse kursen mye opp, og derfor velger de som skal plassere store posisjoner de store selskapene. Det er også større risiko for å treffe ratetoppene når man har få skip, men i dette tilfellet slår dette ut i ADSC favør fordi de har to tredjedeler av flåten klar for nye slutninger akkurat når ratene er historisk høye. Ingen andre tankselskap er i samme posisjon. Mange av de andre har bundet opp store deler av flåten i lange kontrakter og får bare delvis glede av denne rateoppgangen. OET, som jeg også sitter i, har chartret ut mange skip på lave rater. Derfor er det logsik at de stiger mindre enn ADSC."
Struts
22.04.2020 kl 12:13
3341
Ja, Hannibal Lecterdahl har gått fra å være troendes til totalt ubrukelig i løpet av EN analyse. I fjor da inntjeningen lå på pottenivå satte han opp kursmålet til 58. Så da det endelig begynte å nærme seg Skrue McDuck-nivå i pengebingen satte han kursmålet NED til 28. Bommet han og trodde han snakket om oljeprisen? I så fall viser vel hans neste analyse at kursmålet blir negativt! Uansett, det han BURDE ha gjort, var å sette kursmålet opp til 78, eller et eller annet tall man kan ta ut av flosshatten. Nuvel, vi får de slutningene vi får - Arendal og Fredriksen er ikke den verste kombinasjonen, her er det MASSE erfaring som snart vil bære frukter - og da tenker jeg mer på vannmeloner enn de fra ripsbuskene og andre buskvekster. Utbytte "here we come"!
Struts
22.04.2020 kl 12:13
3416
Ja, Hannibal Lecterdahl har gått fra å være troendes til totalt ubrukelig i løpet av EN analyse. I fjor da inntjeningen lå på pottenivå satte han opp kursmålet til 58. Så da det endelig begynte å nærme seg Skrue McDuck-nivå i pengebingen satte han kursmålet NED til 28. Bommet han og trodde han snakket om oljeprisen? I så fall viser vel hans neste analyse at kursmålet blir negativt! Uansett, det han BURDE ha gjort, var å sette kursmålet opp til 78, eller et eller annet tall man kan ta ut av flosshatten. Nuvel, vi får de slutningene vi får - Arendal og Fredriksen er ikke den verste kombinasjonen, her er det MASSE erfaring som snart vil bære frukter - og da tenker jeg mer på vannmeloner enn de fra ripsbuskene og andre buskvekster. Utbytte "here we come"!
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Jeg skal IKKE inn og årsaken er at jeg ser farer, som menigheten ikke vil se.
Jeg vil at folk som går inn i noe kjenner alle risikoer.
Jeg vil ikke at folk skal bli lurt av en menighet slik menigheten i NAS lurer folk til å tro at de får mer penger ved å ikke selge og stemme nei på GF.
Eller slik visse penge predikanter i drammen lurer fattige til å gi dem penger slik at de kommer til himmelen.
Aksjer er risiko, noen er større enn andre.
Jeg vil at folk som går inn i noe kjenner alle risikoer.
Jeg vil ikke at folk skal bli lurt av en menighet slik menigheten i NAS lurer folk til å tro at de får mer penger ved å ikke selge og stemme nei på GF.
Eller slik visse penge predikanter i drammen lurer fattige til å gi dem penger slik at de kommer til himmelen.
Aksjer er risiko, noen er større enn andre.
tuja
22.04.2020 kl 12:02
3446
Ta deg ei pære. Dette blir bare for dumt. Skal du inn i ADSC eller ikke? Du sprer da rundt deg med kun oppgulp som en som ikke får lørdagsgodtet sitt. Hva er det med deg og ADSC? Jeg bare spør. Hvorfor ikke bruke skrivekløa i selskap du er invistert i?
FREIDLAND
22.04.2020 kl 11:46
3496
Skal ikke se bort fra targets over 70 kr etterhvert etter de nye kontraktene er signert.
Da blir vell mikropenis hysterisk
Da blir vell mikropenis hysterisk
NOELLE skrev SNIPP SNAPP SNUTE så var MIKROFLYET UTE :)
Tja.
Små selskaper med gamle båter brukes ofte av små selskaper med dårlig likviditet, ADSC får ikke leiet sine skip ut til Equinor, Bp osv.
Det er ganske klart at de siste måneders kollaps vil føre enkelte ut i uføre.
Det vil alltid være en usikkerhet rundt betaling til penger er på konto.
Går skipene til Nigeria eller andre jalla jalla så ser vi jo hva som skjer med DNO fks...
Tror du ikke større investorer tenker på hvilken sikkerhet investeringen har?
Små selskaper med gamle båter brukes ofte av små selskaper med dårlig likviditet, ADSC får ikke leiet sine skip ut til Equinor, Bp osv.
Det er ganske klart at de siste måneders kollaps vil føre enkelte ut i uføre.
Det vil alltid være en usikkerhet rundt betaling til penger er på konto.
Går skipene til Nigeria eller andre jalla jalla så ser vi jo hva som skjer med DNO fks...
Tror du ikke større investorer tenker på hvilken sikkerhet investeringen har?
NOELLE
22.04.2020 kl 11:33
3535
Nå gjelder det å våkne opp ifht til ADS ja :) Heftig artikkel nå ute. Her blir det trangt inn døra.
fattigstakkar
22.04.2020 kl 11:20
3588
Pareto økte estimatene på alle tankaksjene de dekker for et par uker siden, og ligger langt over konsensus (de har ikke dekning på ASDC). Likevel skriver de i dag at de vi nå ser er enda bedre enn det de tok høyde for da de oppgraderte ratene og skriver:
" Tanker rates are shooting up to unprecedented levels, and tanker equities are
outperforming on stock exchanges as the macro uncertainty keeps dominating
We now see Q2 becoming increasingly booked out, at rates that are likely to exceed
even our relatively bullish (vs. consensus at least) estimates. Naturally, there will be
some massive positive revisions across the board here, but this should be known"
De skriver også at det er mulig å slutte kontrakter på mer enn 2 år til over 50k/d.
"A second x-factor would be longer duration TCs. We understand that 2Y+ contracts
could happen at levels in excess if USD 50,000/day – which obviously would bring
another level of sustainability into the 2021-earnings – a year that still has FFAs pricing
in around/below cash break-even rates for most segments"
Det betyr at ASDC kunne sluttet kontrakter ut serifiseringstiden til disse ratene. Før Hannisdahl (uforståelig) nedgraderte hele sektoren hadde han kursmål på 58. Da var hans estimat en snittrate i 2020, 2021 og 2022 på ca 50k/d. Nå kan man altså låse inn disse inntektene og fjerne all usikkerhet, noe som burde gi ende høyere kurs for ASDC enn om man hadde usikkerheten knyttet til hva som ville skje i 2021 og 2022. Spennende å se hvilke kontrakter ASDC velger. Det er selgers marked, og om de vil tror jeg de kan gå for en flerårskontrakt på over 50k. Om de ikke gjør det er det nok fordi de tror de tjener enda mer på en kortere kontrakt. Det perfekte hadde kanskje vært en kortere kontrakt på ett skip til 250k og en 2års kontrakt på 50k.
" Tanker rates are shooting up to unprecedented levels, and tanker equities are
outperforming on stock exchanges as the macro uncertainty keeps dominating
We now see Q2 becoming increasingly booked out, at rates that are likely to exceed
even our relatively bullish (vs. consensus at least) estimates. Naturally, there will be
some massive positive revisions across the board here, but this should be known"
De skriver også at det er mulig å slutte kontrakter på mer enn 2 år til over 50k/d.
"A second x-factor would be longer duration TCs. We understand that 2Y+ contracts
could happen at levels in excess if USD 50,000/day – which obviously would bring
another level of sustainability into the 2021-earnings – a year that still has FFAs pricing
in around/below cash break-even rates for most segments"
Det betyr at ASDC kunne sluttet kontrakter ut serifiseringstiden til disse ratene. Før Hannisdahl (uforståelig) nedgraderte hele sektoren hadde han kursmål på 58. Da var hans estimat en snittrate i 2020, 2021 og 2022 på ca 50k/d. Nå kan man altså låse inn disse inntektene og fjerne all usikkerhet, noe som burde gi ende høyere kurs for ASDC enn om man hadde usikkerheten knyttet til hva som ville skje i 2021 og 2022. Spennende å se hvilke kontrakter ASDC velger. Det er selgers marked, og om de vil tror jeg de kan gå for en flerårskontrakt på over 50k. Om de ikke gjør det er det nok fordi de tror de tjener enda mer på en kortere kontrakt. Det perfekte hadde kanskje vært en kortere kontrakt på ett skip til 250k og en 2års kontrakt på 50k.
NOELLE
22.04.2020 kl 11:15
3593
FREIDLAND skrev Der satt den. Takk
SNIPP SNAPP SNUTE så var MIKROFLYET UTE :)
FREIDLAND
22.04.2020 kl 11:09
3608
Der satt den. Takk
fattigstakkar
22.04.2020 kl 11:03
3629
Det er jo bare tull. ADSC er et lite selskap med lav market cap. Derfor er det begrenset hvor store posisjoner det er mulig å ta her uten å presse kursen mye opp, og derfor velger de som skal plassere store posisjoner de store selskapene. Det er også større risiko for å treffe ratetoppene når man har få skip, men i dette tilfellet slår dette ut i ADSC favør fordi de har to tredjedeler av flåten klar for nye slutninger akkurat når ratene er historisk høye. Ingen andre tankselskap er i samme posisjon. Mange av de andre har bundet opp store deler av flåten i lange kontrakter og får bare delvis glede av denne rateoppgangen. OET, som jeg også sitter i, har chartret ut mange skip på lave rater. Derfor er det logsik at de stiger mindre enn ADSC.
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:53
3657
“It’s the first time ever that we get more calls to book ships to store oil than to move it,” a tanker broker in Singapore said. https://t.co/Oof7rYLrdO via @WSJ
Struts
22.04.2020 kl 10:51
3660
Hm, er seilflyet ennå ikke gått inn for krasjlanding i jungelen? Men han/det/hun forstår vel ikke at skipene først blir sluttet etter utlossing. Ser man på nylige slutninger virker det som om det faktisk skjer på retur mot AG (Stratus ventes sluttlosset Onsan i dag/i morgen/fredag), så blir det vel en uke i ballast til Spore for bunkring. Og så snakker vi slutning. Faktisk perfekt korrelert til slutten av måneden, hvoretter produksjonen av olje skal reduseres med 9.7 mill fat (iht Opec+ avtale). Nå drev jeg kun med kjøp og salg av VLCC'er (og andre skip) i sin tid, så helt presist kan jeg ikke si mht befraktning. Men tipper det ikke er snakk om altfor mange sjømil unna slik det foregår. Blir det rapportert før, desto bedre, skal være den siste til å klage.
At den blinde følger den døve er da ikke så dumt? Kanskje mikro er blind og følger den halte? Da går det i hvert fall rett i grøfta.
At den blinde følger den døve er da ikke så dumt? Kanskje mikro er blind og følger den halte? Da går det i hvert fall rett i grøfta.
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:42
3687
Lille venn.. Børsmelding kommer om noen dager.. Ikke oppstart av kontraktene.
Kontraktene blir meldt når de er signert, som oftest i god tid før oppstart. Båtene går av kontrakter om noen uker
Sist melding vdr ny kontrakt kom 14 dager før endt kontrakt.
Hvis du sender en mail til selskapet så får du høre de jobber med langtidskontrakter på begge båter. At de har vært iskald å vente med signeringer til viser hvor bra kontroll de har. Ratene er skyhøye nå.
Jeg tipper de drar inn 2 x 6 mnfæd kontrakter til gode rater. Dette vil øke utbytte i 2020 dramatisk
Kontraktene blir meldt når de er signert, som oftest i god tid før oppstart. Båtene går av kontrakter om noen uker
Sist melding vdr ny kontrakt kom 14 dager før endt kontrakt.
Hvis du sender en mail til selskapet så får du høre de jobber med langtidskontrakter på begge båter. At de har vært iskald å vente med signeringer til viser hvor bra kontroll de har. Ratene er skyhøye nå.
Jeg tipper de drar inn 2 x 6 mnfæd kontrakter til gode rater. Dette vil øke utbytte i 2020 dramatisk
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:36
3669
Helt sikkert. Alle tank aksjer går opp :) deilige tider.
Det som noen folk ikke skjønner er risk/reward.
I store tankselskap på 1 milliard $ børsverdi er ikke oppsiden like stor som i et på 55mill$.
Noen ser større risk i lADS, mens egentlig er det stikk motsatt. Veldig oversiktlig og enkel struktur, enkel filosofi, lav Breakeven og vil ha skyhøye rater på alle sine båter.
Om selskapet har 9 båter eller 3 betyr nada.
Det er profitten delt på antall aksjer som er viktig. Breakeven, profit, aksjer, børsverdi
Det som noen folk ikke skjønner er risk/reward.
I store tankselskap på 1 milliard $ børsverdi er ikke oppsiden like stor som i et på 55mill$.
Noen ser større risk i lADS, mens egentlig er det stikk motsatt. Veldig oversiktlig og enkel struktur, enkel filosofi, lav Breakeven og vil ha skyhøye rater på alle sine båter.
Om selskapet har 9 båter eller 3 betyr nada.
Det er profitten delt på antall aksjer som er viktig. Breakeven, profit, aksjer, børsverdi
tuja
22.04.2020 kl 10:32
3653
Spot rates: It is ‘copy-paste’ from yesterday and the day before…All tanker rates are
exploding, with several VLCC fixtures done far above USD 200,000/day yesterday.
LR2s are above USD 100,000/day – has that even happened before? Pushing
aframaxes up now, the final segment to react. LR1s and MRs also reaching ridiculous
levels as floating storage talks and focus heats up.
exploding, with several VLCC fixtures done far above USD 200,000/day yesterday.
LR2s are above USD 100,000/day – has that even happened before? Pushing
aframaxes up now, the final segment to react. LR1s and MRs also reaching ridiculous
levels as floating storage talks and focus heats up.
Denne vil kun gå i 50 fordi den blinde følger den døve.
Men skjønner dere ser på meg som dust.
Helt greit det.
Når går skipene av dagens kontrakter?
Hvis det er innen dager så er det veldig rart at ingen nye dealer finnes.
Men skjønner dere ser på meg som dust.
Helt greit det.
Når går skipene av dagens kontrakter?
Hvis det er innen dager så er det veldig rart at ingen nye dealer finnes.
Gikk inn med litt her i dag men har mesteparten i Fro .
Met1976
22.04.2020 kl 10:29
3631
Fint om Dere legger til side denne private diskusjonen -det er mer enn nok utbytte og oppgang å hente i alle tankaksajene slik ståa er nå :-)
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:27
3627
Når aksjene står i 50 kr og vi mesker oss i deilig utbytte skal jeg minne deg på hva du gikk glipp av.
En liten ekstra gobit det fra meg til deg :)
Å sitte som en tulling å se en aksje doble seg når en har brukt så mye tid på å komme seg inn er skikkelig vondt
En liten ekstra gobit det fra meg til deg :)
Å sitte som en tulling å se en aksje doble seg når en har brukt så mye tid på å komme seg inn er skikkelig vondt
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:25
3646
Du er så søt 😍 du stiller spm? Trodde du hadde kontroll jeg. Shit