Børsens billigste og beste tank aksje?
Olja krakker, lagrene fylles opp og snart er det kun tankskip som kan redde industrien i form av lagring.
Ratene for tankere har gått til himmels.
ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.
De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.
Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.
Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.
Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.
Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈
Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)
Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...
Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest
Ratene for tankere har gått til himmels.
ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.
De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.
Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.
Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.
Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.
Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈
Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)
Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...
Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest
Redigert 21.01.2021 kl 09:01
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
21.04.2020 kl 23:12
4343
Ingen aning 🤷♂️
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 00:02
4256
Har en liten følelse av at vi fortsetter opp i morgen og at vi bryter 30 før ny kontrakt... Så videre.
Husk mr. Hottentott hadde target på 58 kr.. Det var før alle disse sinnsyke ratene
Husk mr. Hottentott hadde target på 58 kr.. Det var før alle disse sinnsyke ratene
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Struts
22.04.2020 kl 00:29
4208
Onsan burde være kurant mht lossing, med forbehold om tyfoner/stormer osv (har ikke tenkt å sjekke værmelding der), tipper full last kan losses i løpet av et par dager. Serenade som ankommer Spore skal vel bare bunkre der. Ville være min mer eller mindre presise gjetning.
PS. Det har vært en del snakk mht mannskap og stresstester for dem ifb med viruset, også "victualling/provisions" - de lokale forhold mht samme i Onsan kjenner jeg ikke, men koreanerne er svært profesjonelle - så ville tro det er ikke det største problemet (nå).
PS. Det har vært en del snakk mht mannskap og stresstester for dem ifb med viruset, også "victualling/provisions" - de lokale forhold mht samme i Onsan kjenner jeg ikke, men koreanerne er svært profesjonelle - så ville tro det er ikke det største problemet (nå).
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Struts - takk for svaret!
Tanken bak spørsmålet var om evt forsinkelser kunne forskyve nyhet om nye kontrakter. Er mildt sagt spent på hva de klarer å lande i disse dagee hvor det "hagler" spotrater over 200k k, og ett års kontrakt over 60/65k er innen rekkevidde.
Tanken bak spørsmålet var om evt forsinkelser kunne forskyve nyhet om nye kontrakter. Er mildt sagt spent på hva de klarer å lande i disse dagee hvor det "hagler" spotrater over 200k k, og ett års kontrakt over 60/65k er innen rekkevidde.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2020 kl 06:09
4073
Hedge inn 2021 dette :) Ser utrolig bra ut.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2020 kl 07:17
4002
Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
11t
#Oil #tanker spot rates surges on to incredible levels!
#VLCC +24% to $235k/d
#Aframax +75% to $66k/d
#LR2 +25% to $109k/d
#LR1 +31% to $80k/d
#MR +55% to $41k/d
#SR +22% to $58k/d
#shipping #OOTT $FRO $ADSCME $DHT $EURN $HAFNIA $TNK $OET $HUNT $NAT $STNG $INSW $TNP
@JHannisdahl
·
11t
#Oil #tanker spot rates surges on to incredible levels!
#VLCC +24% to $235k/d
#Aframax +75% to $66k/d
#LR2 +25% to $109k/d
#LR1 +31% to $80k/d
#MR +55% to $41k/d
#SR +22% to $58k/d
#shipping #OOTT $FRO $ADSCME $DHT $EURN $HAFNIA $TNK $OET $HUNT $NAT $STNG $INSW $TNP
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
nordnes
22.04.2020 kl 08:08
3897
Dette er kjekk lesing til frokosten;
https://e24.no/boers-og-finans/i/vQ7MAm/markant-ratehopp-i-tankmarkedet-utrolige-nivaaer
https://e24.no/boers-og-finans/i/vQ7MAm/markant-ratehopp-i-tankmarkedet-utrolige-nivaaer
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Hvis ADSC er billigste og beste aksje, hvorfor har ikke Stig den i Dovre portefølgen?
Fra dagens FA
Bull på tank
I Dovre-porteføljen har Myrseth seks aksjer: Okeanis, Photocure, Zalaris, Gentian Diagnostics, Bonheur og Self Storage Group.
Tankrederiet Okeanis peker seg ut som en av aksjene han har aller mest tro på de nærmeste månedene.
– Tankmarkedet er veldig godt, og jeg tror det vil holde seg godt lenge nok til at Okeanis skal videre opp. Se på Frontline, der kursen snart er i årshøyeste. Jeg mener Okeanis bør være der Frontline er i dag. Så det er en av de klare favorittene. Rederiet spruter penger i disse tider.
Fra dagens FA
Bull på tank
I Dovre-porteføljen har Myrseth seks aksjer: Okeanis, Photocure, Zalaris, Gentian Diagnostics, Bonheur og Self Storage Group.
Tankrederiet Okeanis peker seg ut som en av aksjene han har aller mest tro på de nærmeste månedene.
– Tankmarkedet er veldig godt, og jeg tror det vil holde seg godt lenge nok til at Okeanis skal videre opp. Se på Frontline, der kursen snart er i årshøyeste. Jeg mener Okeanis bør være der Frontline er i dag. Så det er en av de klare favorittene. Rederiet spruter penger i disse tider.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
tuja
22.04.2020 kl 10:03
3701
Hannisdahl i Cleaves har hatt ADSC som top-pick i sektoren i lang tid. Så får Myrseth stå for egne valg. Kommer Stratus inn med en god langtidscharter i løpet av uken, blir det en glede å være aksjonær i selskapet mtp utbyttepolitikk. Deretter står Serenade for tur.
:)
:)
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2020 kl 10:07
3677
Du skulle kjøpt på 17-20 kr Mikrofly, og du burde kjøpe nå i forkant av at ADS slutter sine to VLCCs som er ledige. Mer er det ikke å si, men du har jo " funnet" noe i regnskapene, som ingen andre har sett som du hintet frempå sist. Baissegutten :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:19
3636
Hahaha.. Hvorfor har ikke han og han ADS aksjen i sin portefølje?? Du kødder nå?
Kansje han vil når de nå får 2 nye kontrakter på tidenes tankrater🤷♂️
Man kan heller spørre seg hvor smart du har vært, hvor bra investor du er som har sittet her som eneste tulling uten aksjer mens aksjen kun har gått opp🙈😂
Og det før 2 mega kontrakter som er kun dager unna.
Ganske komisk spør du meg
Det handler om å tjene penger på børsen, her tjener gutta penger.
Du er han typen som står på sidelinjen og ser aksjen gå fra deg,til du omsider kjøper mye høyere en dagens kurs.
#haternårdetskjer
Kansje han vil når de nå får 2 nye kontrakter på tidenes tankrater🤷♂️
Man kan heller spørre seg hvor smart du har vært, hvor bra investor du er som har sittet her som eneste tulling uten aksjer mens aksjen kun har gått opp🙈😂
Og det før 2 mega kontrakter som er kun dager unna.
Ganske komisk spør du meg
Det handler om å tjene penger på børsen, her tjener gutta penger.
Du er han typen som står på sidelinjen og ser aksjen gå fra deg,til du omsider kjøper mye høyere en dagens kurs.
#haternårdetskjer
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Med kjøp og trading av FRO på 75
Med kjøp og trading av Hunt på 3,8
Med kjøp av OET på 63 så lider ikke jeg noe nød.
Jeg ser ikke caset i Adsc
Enkelt og greit fordi de store velger aksjen bort pga usikkerhet.
Med kjøp og trading av Hunt på 3,8
Med kjøp av OET på 63 så lider ikke jeg noe nød.
Jeg ser ikke caset i Adsc
Enkelt og greit fordi de store velger aksjen bort pga usikkerhet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:25
3649
Du er så søt 😍 du stiller spm? Trodde du hadde kontroll jeg. Shit
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:27
3630
Når aksjene står i 50 kr og vi mesker oss i deilig utbytte skal jeg minne deg på hva du gikk glipp av.
En liten ekstra gobit det fra meg til deg :)
Å sitte som en tulling å se en aksje doble seg når en har brukt så mye tid på å komme seg inn er skikkelig vondt
En liten ekstra gobit det fra meg til deg :)
Å sitte som en tulling å se en aksje doble seg når en har brukt så mye tid på å komme seg inn er skikkelig vondt
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Met1976
22.04.2020 kl 10:29
3634
Fint om Dere legger til side denne private diskusjonen -det er mer enn nok utbytte og oppgang å hente i alle tankaksajene slik ståa er nå :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Gikk inn med litt her i dag men har mesteparten i Fro .
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Denne vil kun gå i 50 fordi den blinde følger den døve.
Men skjønner dere ser på meg som dust.
Helt greit det.
Når går skipene av dagens kontrakter?
Hvis det er innen dager så er det veldig rart at ingen nye dealer finnes.
Men skjønner dere ser på meg som dust.
Helt greit det.
Når går skipene av dagens kontrakter?
Hvis det er innen dager så er det veldig rart at ingen nye dealer finnes.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
tuja
22.04.2020 kl 10:32
3656
Spot rates: It is ‘copy-paste’ from yesterday and the day before…All tanker rates are
exploding, with several VLCC fixtures done far above USD 200,000/day yesterday.
LR2s are above USD 100,000/day – has that even happened before? Pushing
aframaxes up now, the final segment to react. LR1s and MRs also reaching ridiculous
levels as floating storage talks and focus heats up.
exploding, with several VLCC fixtures done far above USD 200,000/day yesterday.
LR2s are above USD 100,000/day – has that even happened before? Pushing
aframaxes up now, the final segment to react. LR1s and MRs also reaching ridiculous
levels as floating storage talks and focus heats up.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:36
3672
Helt sikkert. Alle tank aksjer går opp :) deilige tider.
Det som noen folk ikke skjønner er risk/reward.
I store tankselskap på 1 milliard $ børsverdi er ikke oppsiden like stor som i et på 55mill$.
Noen ser større risk i lADS, mens egentlig er det stikk motsatt. Veldig oversiktlig og enkel struktur, enkel filosofi, lav Breakeven og vil ha skyhøye rater på alle sine båter.
Om selskapet har 9 båter eller 3 betyr nada.
Det er profitten delt på antall aksjer som er viktig. Breakeven, profit, aksjer, børsverdi
Det som noen folk ikke skjønner er risk/reward.
I store tankselskap på 1 milliard $ børsverdi er ikke oppsiden like stor som i et på 55mill$.
Noen ser større risk i lADS, mens egentlig er det stikk motsatt. Veldig oversiktlig og enkel struktur, enkel filosofi, lav Breakeven og vil ha skyhøye rater på alle sine båter.
Om selskapet har 9 båter eller 3 betyr nada.
Det er profitten delt på antall aksjer som er viktig. Breakeven, profit, aksjer, børsverdi
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:42
3690
Lille venn.. Børsmelding kommer om noen dager.. Ikke oppstart av kontraktene.
Kontraktene blir meldt når de er signert, som oftest i god tid før oppstart. Båtene går av kontrakter om noen uker
Sist melding vdr ny kontrakt kom 14 dager før endt kontrakt.
Hvis du sender en mail til selskapet så får du høre de jobber med langtidskontrakter på begge båter. At de har vært iskald å vente med signeringer til viser hvor bra kontroll de har. Ratene er skyhøye nå.
Jeg tipper de drar inn 2 x 6 mnfæd kontrakter til gode rater. Dette vil øke utbytte i 2020 dramatisk
Kontraktene blir meldt når de er signert, som oftest i god tid før oppstart. Båtene går av kontrakter om noen uker
Sist melding vdr ny kontrakt kom 14 dager før endt kontrakt.
Hvis du sender en mail til selskapet så får du høre de jobber med langtidskontrakter på begge båter. At de har vært iskald å vente med signeringer til viser hvor bra kontroll de har. Ratene er skyhøye nå.
Jeg tipper de drar inn 2 x 6 mnfæd kontrakter til gode rater. Dette vil øke utbytte i 2020 dramatisk
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Struts
22.04.2020 kl 10:51
3663
Hm, er seilflyet ennå ikke gått inn for krasjlanding i jungelen? Men han/det/hun forstår vel ikke at skipene først blir sluttet etter utlossing. Ser man på nylige slutninger virker det som om det faktisk skjer på retur mot AG (Stratus ventes sluttlosset Onsan i dag/i morgen/fredag), så blir det vel en uke i ballast til Spore for bunkring. Og så snakker vi slutning. Faktisk perfekt korrelert til slutten av måneden, hvoretter produksjonen av olje skal reduseres med 9.7 mill fat (iht Opec+ avtale). Nå drev jeg kun med kjøp og salg av VLCC'er (og andre skip) i sin tid, så helt presist kan jeg ikke si mht befraktning. Men tipper det ikke er snakk om altfor mange sjømil unna slik det foregår. Blir det rapportert før, desto bedre, skal være den siste til å klage.
At den blinde følger den døve er da ikke så dumt? Kanskje mikro er blind og følger den halte? Da går det i hvert fall rett i grøfta.
At den blinde følger den døve er da ikke så dumt? Kanskje mikro er blind og følger den halte? Da går det i hvert fall rett i grøfta.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 10:53
3660
“It’s the first time ever that we get more calls to book ships to store oil than to move it,” a tanker broker in Singapore said. https://t.co/Oof7rYLrdO via @WSJ
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
22.04.2020 kl 11:03
3632
Det er jo bare tull. ADSC er et lite selskap med lav market cap. Derfor er det begrenset hvor store posisjoner det er mulig å ta her uten å presse kursen mye opp, og derfor velger de som skal plassere store posisjoner de store selskapene. Det er også større risiko for å treffe ratetoppene når man har få skip, men i dette tilfellet slår dette ut i ADSC favør fordi de har to tredjedeler av flåten klar for nye slutninger akkurat når ratene er historisk høye. Ingen andre tankselskap er i samme posisjon. Mange av de andre har bundet opp store deler av flåten i lange kontrakter og får bare delvis glede av denne rateoppgangen. OET, som jeg også sitter i, har chartret ut mange skip på lave rater. Derfor er det logsik at de stiger mindre enn ADSC.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 11:09
3611
Der satt den. Takk
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2020 kl 11:15
3596
SNIPP SNAPP SNUTE så var MIKROFLYET UTE :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
22.04.2020 kl 11:20
3591
Pareto økte estimatene på alle tankaksjene de dekker for et par uker siden, og ligger langt over konsensus (de har ikke dekning på ASDC). Likevel skriver de i dag at de vi nå ser er enda bedre enn det de tok høyde for da de oppgraderte ratene og skriver:
" Tanker rates are shooting up to unprecedented levels, and tanker equities are
outperforming on stock exchanges as the macro uncertainty keeps dominating
We now see Q2 becoming increasingly booked out, at rates that are likely to exceed
even our relatively bullish (vs. consensus at least) estimates. Naturally, there will be
some massive positive revisions across the board here, but this should be known"
De skriver også at det er mulig å slutte kontrakter på mer enn 2 år til over 50k/d.
"A second x-factor would be longer duration TCs. We understand that 2Y+ contracts
could happen at levels in excess if USD 50,000/day – which obviously would bring
another level of sustainability into the 2021-earnings – a year that still has FFAs pricing
in around/below cash break-even rates for most segments"
Det betyr at ASDC kunne sluttet kontrakter ut serifiseringstiden til disse ratene. Før Hannisdahl (uforståelig) nedgraderte hele sektoren hadde han kursmål på 58. Da var hans estimat en snittrate i 2020, 2021 og 2022 på ca 50k/d. Nå kan man altså låse inn disse inntektene og fjerne all usikkerhet, noe som burde gi ende høyere kurs for ASDC enn om man hadde usikkerheten knyttet til hva som ville skje i 2021 og 2022. Spennende å se hvilke kontrakter ASDC velger. Det er selgers marked, og om de vil tror jeg de kan gå for en flerårskontrakt på over 50k. Om de ikke gjør det er det nok fordi de tror de tjener enda mer på en kortere kontrakt. Det perfekte hadde kanskje vært en kortere kontrakt på ett skip til 250k og en 2års kontrakt på 50k.
" Tanker rates are shooting up to unprecedented levels, and tanker equities are
outperforming on stock exchanges as the macro uncertainty keeps dominating
We now see Q2 becoming increasingly booked out, at rates that are likely to exceed
even our relatively bullish (vs. consensus at least) estimates. Naturally, there will be
some massive positive revisions across the board here, but this should be known"
De skriver også at det er mulig å slutte kontrakter på mer enn 2 år til over 50k/d.
"A second x-factor would be longer duration TCs. We understand that 2Y+ contracts
could happen at levels in excess if USD 50,000/day – which obviously would bring
another level of sustainability into the 2021-earnings – a year that still has FFAs pricing
in around/below cash break-even rates for most segments"
Det betyr at ASDC kunne sluttet kontrakter ut serifiseringstiden til disse ratene. Før Hannisdahl (uforståelig) nedgraderte hele sektoren hadde han kursmål på 58. Da var hans estimat en snittrate i 2020, 2021 og 2022 på ca 50k/d. Nå kan man altså låse inn disse inntektene og fjerne all usikkerhet, noe som burde gi ende høyere kurs for ASDC enn om man hadde usikkerheten knyttet til hva som ville skje i 2021 og 2022. Spennende å se hvilke kontrakter ASDC velger. Det er selgers marked, og om de vil tror jeg de kan gå for en flerårskontrakt på over 50k. Om de ikke gjør det er det nok fordi de tror de tjener enda mer på en kortere kontrakt. Det perfekte hadde kanskje vært en kortere kontrakt på ett skip til 250k og en 2års kontrakt på 50k.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2020 kl 11:33
3538
Nå gjelder det å våkne opp ifht til ADS ja :) Heftig artikkel nå ute. Her blir det trangt inn døra.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
NOELLE skrev SNIPP SNAPP SNUTE så var MIKROFLYET UTE :)
Tja.
Små selskaper med gamle båter brukes ofte av små selskaper med dårlig likviditet, ADSC får ikke leiet sine skip ut til Equinor, Bp osv.
Det er ganske klart at de siste måneders kollaps vil føre enkelte ut i uføre.
Det vil alltid være en usikkerhet rundt betaling til penger er på konto.
Går skipene til Nigeria eller andre jalla jalla så ser vi jo hva som skjer med DNO fks...
Tror du ikke større investorer tenker på hvilken sikkerhet investeringen har?
Små selskaper med gamle båter brukes ofte av små selskaper med dårlig likviditet, ADSC får ikke leiet sine skip ut til Equinor, Bp osv.
Det er ganske klart at de siste måneders kollaps vil føre enkelte ut i uføre.
Det vil alltid være en usikkerhet rundt betaling til penger er på konto.
Går skipene til Nigeria eller andre jalla jalla så ser vi jo hva som skjer med DNO fks...
Tror du ikke større investorer tenker på hvilken sikkerhet investeringen har?
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 11:46
3499
Skal ikke se bort fra targets over 70 kr etterhvert etter de nye kontraktene er signert.
Da blir vell mikropenis hysterisk
Da blir vell mikropenis hysterisk
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
tuja
22.04.2020 kl 12:02
3449
Ta deg ei pære. Dette blir bare for dumt. Skal du inn i ADSC eller ikke? Du sprer da rundt deg med kun oppgulp som en som ikke får lørdagsgodtet sitt. Hva er det med deg og ADSC? Jeg bare spør. Hvorfor ikke bruke skrivekløa i selskap du er invistert i?
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Jeg skal IKKE inn og årsaken er at jeg ser farer, som menigheten ikke vil se.
Jeg vil at folk som går inn i noe kjenner alle risikoer.
Jeg vil ikke at folk skal bli lurt av en menighet slik menigheten i NAS lurer folk til å tro at de får mer penger ved å ikke selge og stemme nei på GF.
Eller slik visse penge predikanter i drammen lurer fattige til å gi dem penger slik at de kommer til himmelen.
Aksjer er risiko, noen er større enn andre.
Jeg vil at folk som går inn i noe kjenner alle risikoer.
Jeg vil ikke at folk skal bli lurt av en menighet slik menigheten i NAS lurer folk til å tro at de får mer penger ved å ikke selge og stemme nei på GF.
Eller slik visse penge predikanter i drammen lurer fattige til å gi dem penger slik at de kommer til himmelen.
Aksjer er risiko, noen er større enn andre.
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Struts
22.04.2020 kl 12:13
3419
Ja, Hannibal Lecterdahl har gått fra å være troendes til totalt ubrukelig i løpet av EN analyse. I fjor da inntjeningen lå på pottenivå satte han opp kursmålet til 58. Så da det endelig begynte å nærme seg Skrue McDuck-nivå i pengebingen satte han kursmålet NED til 28. Bommet han og trodde han snakket om oljeprisen? I så fall viser vel hans neste analyse at kursmålet blir negativt! Uansett, det han BURDE ha gjort, var å sette kursmålet opp til 78, eller et eller annet tall man kan ta ut av flosshatten. Nuvel, vi får de slutningene vi får - Arendal og Fredriksen er ikke den verste kombinasjonen, her er det MASSE erfaring som snart vil bære frukter - og da tenker jeg mer på vannmeloner enn de fra ripsbuskene og andre buskvekster. Utbytte "here we come"!
Redigert 20.01.2021 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Struts
22.04.2020 kl 12:13
3344
Ja, Hannibal Lecterdahl har gått fra å være troendes til totalt ubrukelig i løpet av EN analyse. I fjor da inntjeningen lå på pottenivå satte han opp kursmålet til 58. Så da det endelig begynte å nærme seg Skrue McDuck-nivå i pengebingen satte han kursmålet NED til 28. Bommet han og trodde han snakket om oljeprisen? I så fall viser vel hans neste analyse at kursmålet blir negativt! Uansett, det han BURDE ha gjort, var å sette kursmålet opp til 78, eller et eller annet tall man kan ta ut av flosshatten. Nuvel, vi får de slutningene vi får - Arendal og Fredriksen er ikke den verste kombinasjonen, her er det MASSE erfaring som snart vil bære frukter - og da tenker jeg mer på vannmeloner enn de fra ripsbuskene og andre buskvekster. Utbytte "here we come"!
FREIDLAND
22.04.2020 kl 12:18
3335
Dette som fattigstakkar skriver er så spot on"
"ADSC er et lite selskap med lav market cap. Derfor er det begrenset hvor store posisjoner det er mulig å ta her uten å presse kursen mye opp, og derfor velger de som skal plassere store posisjoner de store selskapene. Det er også større risiko for å treffe ratetoppene når man har få skip, men i dette tilfellet slår dette ut i ADSC favør fordi de har to tredjedeler av flåten klar for nye slutninger akkurat når ratene er historisk høye. Ingen andre tankselskap er i samme posisjon. Mange av de andre har bundet opp store deler av flåten i lange kontrakter og får bare delvis glede av denne rateoppgangen. OET, som jeg også sitter i, har chartret ut mange skip på lave rater. Derfor er det logsik at de stiger mindre enn ADSC."
"ADSC er et lite selskap med lav market cap. Derfor er det begrenset hvor store posisjoner det er mulig å ta her uten å presse kursen mye opp, og derfor velger de som skal plassere store posisjoner de store selskapene. Det er også større risiko for å treffe ratetoppene når man har få skip, men i dette tilfellet slår dette ut i ADSC favør fordi de har to tredjedeler av flåten klar for nye slutninger akkurat når ratene er historisk høye. Ingen andre tankselskap er i samme posisjon. Mange av de andre har bundet opp store deler av flåten i lange kontrakter og får bare delvis glede av denne rateoppgangen. OET, som jeg også sitter i, har chartret ut mange skip på lave rater. Derfor er det logsik at de stiger mindre enn ADSC."
tuja
22.04.2020 kl 12:22
3317
Er bare morsomt det du klarer å lire ut av deg. Så du har opphøyet deg selv som en reddende skytsengel, der du advarer folk om å gå inn i aksjer du selv ikke har troen på? Ler nesten så jeg detter av stolen. Man skal høre mye rart her i verden. Anbefaler deg til å konsentrere deg om egne invisteringer. Så får de som liker aksjer som "du ikke ser potensiale i", holde på med sitt.
Ads kan tjene inn børsverdien sin i år
https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
Bra den fra Pareto, fattigstakkar :-)
Gjør ikke noe at skipsverdiene også stiger:
https://splash247.com/euronav-sells-vlcc-to-altomare/
Gjør ikke noe at skipsverdiene også stiger:
https://splash247.com/euronav-sells-vlcc-to-altomare/
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Struts
22.04.2020 kl 14:02
5002
Den rapporten er ikke nødvendigvis ensbetydende med at verdiene har økt. For nøyaktig tre uker siden ble M/T =YUGAWASAN= 302,000/05 MHI rapportert solgt for USD 33 mill til grekere. Men det var SS/DD due. Dersom også =TI HELLAS= (bygget samme år) er gjort på samme "asis" basis, er jeg enig: Da indikerer det en styrking av nivåene. Men dersom salg er etter 5-årsklasse og tørrdokk, da er det snakk om minimale (om noen) endringer. Så finner du ut av det med klassing, hadde jeg vært veldig interessert i å få vite! Men jeg får vel noen rapporter utover i uken som kanskje vil klargjøre. Den av oss som finner ut først - la oss dele info her!
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Ja og du skjønner ikke at den artikkelen er ett bestillingsverk fra de som vil ut med salgspost skjult på 29.
Tjene inn børsverdien på ett år er jo minimum om gjeld og utbytte skal betales ut slik at det forsvarer kursen når skutene er skrap.
Tjene inn børsverdien på ett år er jo minimum om gjeld og utbytte skal betales ut slik at det forsvarer kursen når skutene er skrap.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 14:16
4969
Mikropenis er den eneste som har sittet her dag og kveld å sett på at aksjen har gått opp dag etter dag uten å kjøpe.
Mens analytikere, artikler og resten av samfunnet sier kjøp😂
Snakker meg om dårlig investor
Mens analytikere, artikler og resten av samfunnet sier kjøp😂
Snakker meg om dårlig investor
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Jeg investerer der det er penger og advarer der alle roper halleluja og ikke ser realitetene og risikoen.
Bare det å eie 2-3 gamle skip med gjeld er enorm risiko.
Bare det å eie 2-3 gamle skip med gjeld er enorm risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 14:26
4969
Nå skjønner jeg.. Du solgte før oppgangen. Ja det kan være bittert. De har ikke 2 skip din amøbe.
Herregud, aller skjønner jo din agenda. Fatter ikke at du gidder. Aksjen går opp, tank markedet og ratene eksploderer. Gå å ta deg en bolle
Ingen hører på noen som ikke gjør penger og har snakket ned en aksje som har gått opp hver dag siden du startet.
Beviset ligger akkurat der.. Aksjen går opp og ingen kjøper det våset du skriver. Du er den eneste som troller aksjen.
Beklager tapet ditt
Herregud, aller skjønner jo din agenda. Fatter ikke at du gidder. Aksjen går opp, tank markedet og ratene eksploderer. Gå å ta deg en bolle
Ingen hører på noen som ikke gjør penger og har snakket ned en aksje som har gått opp hver dag siden du startet.
Beviset ligger akkurat der.. Aksjen går opp og ingen kjøper det våset du skriver. Du er den eneste som troller aksjen.
Beklager tapet ditt
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
hogan
22.04.2020 kl 14:27
4959
Hvem har bestilt artikkelen, Mikro
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
tuja
22.04.2020 kl 14:30
4949
Her er litt lesestoff til deg. Slutt med svada og oppgulp. Du ser vel at alt innen tank er i opptrend, eller ser du ikke skogen for bare trær?
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/01/13/7488191/ads-crude-carriers-kan-tjene-inn-hele-borsverdien-pa-ett-ar
Selskapets stortankflåte har en cash breakeven-rate på cirka 15.000 dollar pr. skip pr. dag, mens spotmarkedsratene for VLCC-tonnasje nå svinger rundt 100.000 dollar.
Hvis markedet holder seg på eller rundt dagens nivå resten av 2020, er det dermed duket for en kontantstrøm som overstiger børsverdien av selskapet og utbytter i flere hundre millioner kroners-klassen.
Det får de tidligere utbyttebetalingene i selskapet på tilsammen 6 cent pr. aksje etter første og andre kvartal i fjor til å blekne.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/01/13/7488191/ads-crude-carriers-kan-tjene-inn-hele-borsverdien-pa-ett-ar
Selskapets stortankflåte har en cash breakeven-rate på cirka 15.000 dollar pr. skip pr. dag, mens spotmarkedsratene for VLCC-tonnasje nå svinger rundt 100.000 dollar.
Hvis markedet holder seg på eller rundt dagens nivå resten av 2020, er det dermed duket for en kontantstrøm som overstiger børsverdien av selskapet og utbytter i flere hundre millioner kroners-klassen.
Det får de tidligere utbyttebetalingene i selskapet på tilsammen 6 cent pr. aksje etter første og andre kvartal i fjor til å blekne.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Ser den Struts. Tenkte ikke på klassing, grønn som jeg er :-)
Det virker som du har bedre tilgang på info enn meg, men jeg skal søke å se hva jeg finner.
Mistenker dog at denne type info befinner seg bak en eller annen form for betalingsmur...
Det virker som du har bedre tilgang på info enn meg, men jeg skal søke å se hva jeg finner.
Mistenker dog at denne type info befinner seg bak en eller annen form for betalingsmur...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Struts
22.04.2020 kl 14:52
4865
Ikke ofte jeg tror på noe skrevet av E24. Men innrømmer at nå var det litt fristende ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare