ADS - E24 - ADS Crude Carrier kan tjene inn verdien i år, hvor?
Sjekk E24 nå!
Slår stort opp om Tankaksjen ADS Crude Carrier som kan tjene inn børsverdien i år.
Dette er meget godt nytt og hvor høyt går det nå fremover?
https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
Slår stort opp om Tankaksjen ADS Crude Carrier som kan tjene inn børsverdien i år.
Dette er meget godt nytt og hvor høyt går det nå fremover?
https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Pervorisk
28.04.2020 kl 14:43
4315
Så da snakker vi rundt NOK 45/aksje bare i skipsverdier akkurat nå?
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Struts
28.04.2020 kl 14:57
4250
Vel, lar deg ta deg av matematikken - men basert på gitt USD-kurs ganger 3 enheter er det vel ikke et komplisert regnestykke. Men gjeld må jo trekkes fra. Så er det de (mange) som mener at nettopp disse tre er skapt for det markedet som eksisterer nå, og vil tjene mer på befraktning enn å selge akkurat nå. Kanon-marked pt, møkk senere og bra igjen i 2022 (så langt klarer ikke jeg tenke, men da refererer jeg til enkelte analytikere som av og til virker som de ikke en gang er i nærheten av å se hva som foregår pr dags dato).
Kanon er bra for alle, møkk kan ADS leve med (siden de har lav b/e rater, lav belåning, høy kvalitet på skipene, osv osv). De har dekket inn nesten 50% av årets reisedager allerede, på gjennomsnittsrater over USD 70,000 (var det 72?), slutter de nok en skute til et tilsvarende (eller bedre) T/C som PAGE, så er vel resten av året mer eller mindre plankekjøring - uansett! Men dette er nå bare mitt synspunkt, mulig (og kanskje sannsynlig) jeg er på bærtur igjen.
Kanon er bra for alle, møkk kan ADS leve med (siden de har lav b/e rater, lav belåning, høy kvalitet på skipene, osv osv). De har dekket inn nesten 50% av årets reisedager allerede, på gjennomsnittsrater over USD 70,000 (var det 72?), slutter de nok en skute til et tilsvarende (eller bedre) T/C som PAGE, så er vel resten av året mer eller mindre plankekjøring - uansett! Men dette er nå bare mitt synspunkt, mulig (og kanskje sannsynlig) jeg er på bærtur igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Lastet opp enda litt til her i dag har mesteparten i Fro, men denne ser unektelig spennende ut i mine øyne.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Det er vel ingen som stiller spørsmål med ADS? ADS ble opprettet for å tjene tilbake de tre gamle skipene, skrape de og gi aksjonærene tilbake hele aksjesummen, dividende og skrapverdiene. Man kan vel si at ADS trakk minst 6 av de 7 lotto-sifrene for makan til timing i en sektor skal vi se lenge etter. Det nærmeste er vel stikk motsatt da norske skog bestemte seg å satse på avispapir etter at ipad-en ble lansert...
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/04/28/7522173/kan-se-negativ-oljepris-igjen
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/04/28/7522173/kan-se-negativ-oljepris-igjen
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
28.04.2020 kl 15:37
4098
Tilsvarer et års lagring til dagrate ca 80k$. Ikke verst!
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Helt sikre på at ikke utbyttene enda er priset inn i aksjen? hvordan er det mulig at en interessent enda ikke har fått det med seg?
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
tuja
28.04.2020 kl 16:16
3966
Kommer slutning på 70-100k usd på Stratus før pinse, er det "game on". Fin kjøpsanledning i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
NOELLE
28.04.2020 kl 16:34
3884
Beste, og sikreste caset på OSE nå. Lempet ut siste FRO i går, og i dag er det blitt mer ADS 👍👌
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
28.04.2020 kl 16:42
3849
Satt du deg i det hele tatt inn i regnskapene før du solgte deg ut?
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
tuja
28.04.2020 kl 17:00
3781
U.S. benchmark oil prices briefly touched fresh intraday highs Tuesday after reports that a bomb on an oil tanker exploded in Syria.
The explosion in the northern Syrian city of Afrin killed at least 10 people, Reuters reported, citing initial reports from Turkey’s state-run Anadolu news agency Tuesday.
News of the bomb detonation may “raise the risk premium, even in a market with a glut of crude,” Phil Flynn, senior market analyst at The Price Futures Group. “Still, we need to find out if this was a one off incident and who the perpetrators turn out to be.”
https://www.marketwatch.com/story/us-oil-prices-hover-at-11-as-steep-selloff-continues-2020-04-28?mod=mw_latestnews
Either way, “the uncertainty about this report is raising speculation of growing desperation on the part of some oil producers,” he told MarketWatch.
The explosion in the northern Syrian city of Afrin killed at least 10 people, Reuters reported, citing initial reports from Turkey’s state-run Anadolu news agency Tuesday.
News of the bomb detonation may “raise the risk premium, even in a market with a glut of crude,” Phil Flynn, senior market analyst at The Price Futures Group. “Still, we need to find out if this was a one off incident and who the perpetrators turn out to be.”
https://www.marketwatch.com/story/us-oil-prices-hover-at-11-as-steep-selloff-continues-2020-04-28?mod=mw_latestnews
Either way, “the uncertainty about this report is raising speculation of growing desperation on the part of some oil producers,” he told MarketWatch.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Pervorisk
28.04.2020 kl 17:04
3788
Ja, det ser nesten for godt ut til å være sant:-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar skrev Satt du deg i det hele tatt inn i regnskapene før du solgte deg ut?
Definitivt, allerede i 2018 satte jeg meg inn i dette caset og har fulgt med siden , men er mere opptatt av sykluser og trender i tank en regnskaper, har ridd denne 3 ganger og har motatt 2 slunkne utbytter, hver gang hylekoret har tatt fullstendig av har jeg solgt.
Aksjen er enkel, faller Fro faller ADS, tro ikke denne går på tvers av annen stor tank.
Aksjen er enkel, faller Fro faller ADS, tro ikke denne går på tvers av annen stor tank.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Du har på sett og vis riktig. Men tankmarkedet er ikke ferdig enda. Cleaves i sin rapport er bull på tank kortisiktig. De snakker om dårlige utsikter lengre frem i tid. Og om tankselskaper følger hverandre kommer helt an på tce-kontrakter. ADS vil med god sannsynlighet på et tidspunkt ha 100% av flåten sin på langtidskontrakter (det dette som er gamblingen for mange). Og med den skraphaugen de har av en flåte kan de betale tilbake gjelden før skipene skal skrapes.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
tuja
28.04.2020 kl 17:53
3635
Just precis, og da blir det happy days både underveis, og når selskapet avsluttes, og deler ut skrapverdien til aksjonærene. Kommer 2 gode langtids-slutninger på Stratus og Serenade, , er det bare å sitte stille i båten, og få gode penger rett inn på bok for hvert kvartal framover.
:)
:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
28.04.2020 kl 17:55
3661
Hannisdahl kom en en ny kort analyse hvor han argumenterer for at NAT er for høyt priset, og presenterte en tabell som viste hva de øvrige tankaksjene skulle vært priset til om man baserte seg på forutsetninger som forsvarer prisingen i NAT. For ADS tilsvarte det en oppside på 158%.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
tuja
28.04.2020 kl 18:04
3620
https://www.dn.no/shipping/tankmarkedet/herbjorn-hansson/nordic-american-tankers/fulle-oljelagre-gir-tankfest-for-reder-herbjorn-hansson/2-1-798890
Oljepriskollaps og stadig fullere oljelagre gjør at markedet for tankskip fortsetter å være knallsterkt.
Spår bra uke for tank
– I uken som kommer er det vanskelig å vedde mot tank, spesielt når det kommer flere overskrifter om at lagringskapasiteten på land fylles opp og time charter-ratene fortsetter å bedres, sa shippinganalytiker Randy Giveans i Jefferies til TradeWinds mandag.
Årsaken til den ekstreme oppgangen i tankratene er at oljelagre på land nå fylles hurtig opp som følge av at global oljeproduksjon er langt høyere enn etterspørselen. Oljeprisen har dermed falt kraftig. Stadig mer olje lagres derfor på store VLCC-skip (very large crude carriers) fordi tunge finansielle aktører vil kjøpe olje billig nå og selge den dyrere frem i tid.
Dermed tas mye av kapasiteten i markedet ut og oljeeksportørene må by om hverandre for å få tak i skip.
At ratene for kontrakter for frakt i måneder fremover (time charter) stiger, betyr at produsenter er villig til å betale mer for å sikre eksport frem i tid, som igjen kan indikere at markedet skal holde seg godt også fremover.
Kan bli rekordår
– Det er ikke utenkelig at det kan bli et rekordår, sier analytiker Frode Mørkedal i Clarksons Platou Securities, men understreker at det ikke er deres hovedscenario.
Mørkedal sier syv prosent av verdens tankflåte av alle størrelser nå blir brukt som lagerskip. Han tror det kan ende på 21 prosent innen slutten av juni. I andre kvartal anslår Clarksons VLCC-rater på i snitt 125.000 dollar per dag.
– Balansen blir bedre og bedre, gjeldsgraden faller og faller, og vi mener det fortsatt er rom for å betale utbytte. Jeg tror det er ganske stor sannsynlighet for at man opprettholder utbytte, sier Mørkedal.
I 2021 venter skipsmeglerhuset at ratene vil ligge på i snitt 30.000 dollar.
– Nedturen vi ser i 2021 vil bli kortvarig. Det kan bli et veldig hyggelig 2022, sier analytikeren.
SUPERBULL DELUXE!!!!!
Oljepriskollaps og stadig fullere oljelagre gjør at markedet for tankskip fortsetter å være knallsterkt.
Spår bra uke for tank
– I uken som kommer er det vanskelig å vedde mot tank, spesielt når det kommer flere overskrifter om at lagringskapasiteten på land fylles opp og time charter-ratene fortsetter å bedres, sa shippinganalytiker Randy Giveans i Jefferies til TradeWinds mandag.
Årsaken til den ekstreme oppgangen i tankratene er at oljelagre på land nå fylles hurtig opp som følge av at global oljeproduksjon er langt høyere enn etterspørselen. Oljeprisen har dermed falt kraftig. Stadig mer olje lagres derfor på store VLCC-skip (very large crude carriers) fordi tunge finansielle aktører vil kjøpe olje billig nå og selge den dyrere frem i tid.
Dermed tas mye av kapasiteten i markedet ut og oljeeksportørene må by om hverandre for å få tak i skip.
At ratene for kontrakter for frakt i måneder fremover (time charter) stiger, betyr at produsenter er villig til å betale mer for å sikre eksport frem i tid, som igjen kan indikere at markedet skal holde seg godt også fremover.
Kan bli rekordår
– Det er ikke utenkelig at det kan bli et rekordår, sier analytiker Frode Mørkedal i Clarksons Platou Securities, men understreker at det ikke er deres hovedscenario.
Mørkedal sier syv prosent av verdens tankflåte av alle størrelser nå blir brukt som lagerskip. Han tror det kan ende på 21 prosent innen slutten av juni. I andre kvartal anslår Clarksons VLCC-rater på i snitt 125.000 dollar per dag.
– Balansen blir bedre og bedre, gjeldsgraden faller og faller, og vi mener det fortsatt er rom for å betale utbytte. Jeg tror det er ganske stor sannsynlighet for at man opprettholder utbytte, sier Mørkedal.
I 2021 venter skipsmeglerhuset at ratene vil ligge på i snitt 30.000 dollar.
– Nedturen vi ser i 2021 vil bli kortvarig. Det kan bli et veldig hyggelig 2022, sier analytikeren.
SUPERBULL DELUXE!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Melhus79
28.04.2020 kl 18:14
3613
Ny på dette, lurer på hvordan eks. regnestykke til en slik aksje kan bli.
Si kjøper ADS aksjer til 30kr stk for 100 000kr. 3333 aksjer totalt.
Si aksjen øker til 60kr stk. Verdi 200 000kr.
Utbytte eks. 5 kr per aksje gjennom neste året, vært kvartal.
3333 aksje x 5 = 16 665kr i utbytte x 4 = 66 660kr i utbytte. ( Om man kan drømme. )
Hva er verdien på selskapet når eks de skal skrote skipene ?
Hvor lenge sitter man på et slikt selskap for å få best avkasting og minst risiko ?
Takk for gode svar, :-) Håper ADS får inn gode kontrakter !
Si kjøper ADS aksjer til 30kr stk for 100 000kr. 3333 aksjer totalt.
Si aksjen øker til 60kr stk. Verdi 200 000kr.
Utbytte eks. 5 kr per aksje gjennom neste året, vært kvartal.
3333 aksje x 5 = 16 665kr i utbytte x 4 = 66 660kr i utbytte. ( Om man kan drømme. )
Hva er verdien på selskapet når eks de skal skrote skipene ?
Hvor lenge sitter man på et slikt selskap for å få best avkasting og minst risiko ?
Takk for gode svar, :-) Håper ADS får inn gode kontrakter !
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
tuja
28.04.2020 kl 18:24
3570
Anbefaler å lese denne:
https://hammerinvesting.wordpress.com/2020/04/17/ads-crude-carrier-the-low-risk-play-in-a-sea-of-uncertainty/
Since earnings are so massive right now this debt reduction can be accomplished using cash flow from Q1 alone. According to my estimates ADS will earn approximately $15 million in operating cash flow in Q1. After debt reduction $6 million of that can be distributed to shareholders, equal to 2.70 NOK/share.
For Q2 I estimate operating cash flow to be $17 million and that all of it will be distributed to shareholders, equal to 7.70 NOK/share. So by August of 2020 my base case is roughly 10 NOK/share will have been distributed to shareholders.
Summary of the thesis – fair value: 52 NOK/share
I believe ADS Crude Carrier provides excellent downside protection and very decent upside potential despite an uncertain environment because of the following:
They own three 2002 built VLCC vessels that are likely headed for recycling by H2 of 2022. This leaves 30 months of trading from January 1st 2020 till then.
5 1/2 months already booked at an average rate of 72,000/day in 2020 providing 13 NOK per share of free cash flow to shareholders. The stock currently trades at 25 NOK.
The most likely scenario in my view is that the company will earn its entire market cap in 2020 alone.
Company policy is to return excess cash as quarterly dividends to shareholders.
The contango is exceptionally steep currently and this supports storage rates of $110,000/day for 6 months. Two of their vessels are up for booking within the next two-three weeks.
Current scrap value plus working capital minus debt: 4 NOK.
Additional optionality value in H2 2022: approximately 5 NOK.
Tanker companies that own a younger fleet always have to worry about others spoiling the party by ordering large numbers of new vessels putting pressure on the value of your fleet. Not a problem when your vessels are soon heading for recycling. It takes two years for a VLCC order to be built.
Red flags: Unclear whether there are conflicts of interest between the top two shareholders and the rest of shareholders longer term. Empire building has not been ruled out.
https://hammerinvesting.wordpress.com/2020/04/17/ads-crude-carrier-the-low-risk-play-in-a-sea-of-uncertainty/
Since earnings are so massive right now this debt reduction can be accomplished using cash flow from Q1 alone. According to my estimates ADS will earn approximately $15 million in operating cash flow in Q1. After debt reduction $6 million of that can be distributed to shareholders, equal to 2.70 NOK/share.
For Q2 I estimate operating cash flow to be $17 million and that all of it will be distributed to shareholders, equal to 7.70 NOK/share. So by August of 2020 my base case is roughly 10 NOK/share will have been distributed to shareholders.
Summary of the thesis – fair value: 52 NOK/share
I believe ADS Crude Carrier provides excellent downside protection and very decent upside potential despite an uncertain environment because of the following:
They own three 2002 built VLCC vessels that are likely headed for recycling by H2 of 2022. This leaves 30 months of trading from January 1st 2020 till then.
5 1/2 months already booked at an average rate of 72,000/day in 2020 providing 13 NOK per share of free cash flow to shareholders. The stock currently trades at 25 NOK.
The most likely scenario in my view is that the company will earn its entire market cap in 2020 alone.
Company policy is to return excess cash as quarterly dividends to shareholders.
The contango is exceptionally steep currently and this supports storage rates of $110,000/day for 6 months. Two of their vessels are up for booking within the next two-three weeks.
Current scrap value plus working capital minus debt: 4 NOK.
Additional optionality value in H2 2022: approximately 5 NOK.
Tanker companies that own a younger fleet always have to worry about others spoiling the party by ordering large numbers of new vessels putting pressure on the value of your fleet. Not a problem when your vessels are soon heading for recycling. It takes two years for a VLCC order to be built.
Red flags: Unclear whether there are conflicts of interest between the top two shareholders and the rest of shareholders longer term. Empire building has not been ruled out.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Det er her risikoen ligger, ingen kontrakt enda og 2 skip er losset ferdig.
Hvorfor?
Ikke fått betaling fra forrige last?
Ikke fått seriøse som kan garantere på kroken?
Ikke gode og lange nok kontrakter?
Kos dere ned mot 25.
Jeg koser meg i OET på vei mot 100-120 kjøpt for 63. 120 er NAV i denne.
Kos dere hilsen en som ser like mye etter risiko som case.
Hvorfor?
Ikke fått betaling fra forrige last?
Ikke fått seriøse som kan garantere på kroken?
Ikke gode og lange nok kontrakter?
Kos dere ned mot 25.
Jeg koser meg i OET på vei mot 100-120 kjøpt for 63. 120 er NAV i denne.
Kos dere hilsen en som ser like mye etter risiko som case.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
28.04.2020 kl 18:46
3607
Ja, det er nok ikke lett å få kontrakter i disse dager. Stor fare for at de blir plassert i bøya - uten last til det er mulig å tjene penger igjen. :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
HP17
28.04.2020 kl 18:52
4499
Huff ja. Det er nok full krise for ADS. Bruker jo hele 8-9 måneder på å tjene inn hele børsverdien, det er jo meget svakt. Glem heller ikke det elendige markedet og priser?
Er ikke det jeg sier, men det som er viktig for ADS nå er lang kontrakt med god pris og med aktører som garanterer betaling.
Så lenge skipene ligger og venter er ikke den rette avtalen innen rekkevidde.
Markedet blir helt tørt for gamle fartøy når contango er over, det vet alle.
Da gjelder det å sikre seg avtale nå.
Får de det er caset bra, får de 6 mnd nå er det ikke så bra.
Da vil risikoen ligge over aksjen som en klam hånd, men dette skal jo ikke snakkes om.
Så lenge skipene ligger og venter er ikke den rette avtalen innen rekkevidde.
Markedet blir helt tørt for gamle fartøy når contango er over, det vet alle.
Da gjelder det å sikre seg avtale nå.
Får de det er caset bra, får de 6 mnd nå er det ikke så bra.
Da vil risikoen ligge over aksjen som en klam hånd, men dette skal jo ikke snakkes om.
De skal tjene inn børsverdi, kost og gjeld på 2 år.
Ikke 20 år som mange andre.
Jeg sier ikke at det er håpløst, men sier risikoen er stor og oppsiden begrenset.
Ikke 20 år som mange andre.
Jeg sier ikke at det er håpløst, men sier risikoen er stor og oppsiden begrenset.
CapitaL
28.04.2020 kl 19:17
4394
Uten last.. og det hele 2 skip.. nei jeg mener ett. eller forresten ehh.. :DD
Sjelden å se en så total mangel på kunnskap om tank, og ADS i særdeleshet, som det Mikrofly35 utviser.. og allikevel insistere på at tank, ja det har han greie på.
LOL
Sjelden å se en så total mangel på kunnskap om tank, og ADS i særdeleshet, som det Mikrofly35 utviser.. og allikevel insistere på at tank, ja det har han greie på.
LOL
Vanskelig å si. Men når det kommer ytterligere informasjon om en ny oljesmell kan det være at at de har is i magen, og benytter tiden til forhandlinger.
Hvis de 3 vlcc skipene får 100k$ per dag i 6 måneder vil det gi ca. 561.6m nok rett i kassen. Det kan være verdt å bruke noen dager ekstra til forhandlinger? Og når det ryktes i US at olje-aktørene vil bruke steindyre diesel og bensin -skip til lagring så er det en viss desperasjon i markedet. Og som nevnt, den ble ikke mindre med at Goldman Sachs i helgen forventer en ny oljesmell.
Hvis de 3 vlcc skipene får 100k$ per dag i 6 måneder vil det gi ca. 561.6m nok rett i kassen. Det kan være verdt å bruke noen dager ekstra til forhandlinger? Og når det ryktes i US at olje-aktørene vil bruke steindyre diesel og bensin -skip til lagring så er det en viss desperasjon i markedet. Og som nevnt, den ble ikke mindre med at Goldman Sachs i helgen forventer en ny oljesmell.
Redigert 28.04.2020 kl 19:23
Du må logge inn for å svare
Vi får se.
Jeg har doblet mine penger i FRO og OET,
Jeg advarer mot risikoen som ingen vil fortelle om i ADS.
Dere tar deres vurderinger slik som NAS eiere.
Jeg har doblet mine penger i FRO og OET,
Jeg advarer mot risikoen som ingen vil fortelle om i ADS.
Dere tar deres vurderinger slik som NAS eiere.
Pervorisk
28.04.2020 kl 19:27
4364
Selvfølgelig er oppsiden begrenset, men det er langt opp;-)
Koste meg med ADS presoen ifm noteringen på Merkur den 28.8.18 @ 20,- sett i lys av det vi nå VET @ 29'ish
Trenger ikke være rakettforsker for å regne hjem dette caset.
God fornøyelse:
https://www.adscrude.com/wp-content/uploads/2018/09/CompanyPresentation_ADS-Crude-Carriers_OsloBors20180828.pdf
Koste meg med ADS presoen ifm noteringen på Merkur den 28.8.18 @ 20,- sett i lys av det vi nå VET @ 29'ish
Trenger ikke være rakettforsker for å regne hjem dette caset.
God fornøyelse:
https://www.adscrude.com/wp-content/uploads/2018/09/CompanyPresentation_ADS-Crude-Carriers_OsloBors20180828.pdf
Det er gode poenger du kommer med, og hadde dagens situasjon vært annerledes så hadde jeg ikke gått inn i ADS. Poenget er at selv med en grei kontrakt på begge båtene så vil verdien på utbyttene + skrapverdien være større enn dagens kurs. Regner man med dagens rater på 1 år, for en 18 år gamme båtl så er utbytte + skrapverdien ca kr 52 per aksje. Blir ratene bedre kan vi være opp i 60kr. I best case så får ADS lov til å fortsette å bruke båtene sine etter 2022 hvis det er stor etterspørsel. Det forsvarer en kurs som er langt høyere. Etter all sannsylighet så er båtene spikra og fullyfixed innen første halvdel av mai. Vil oljeprisen stige drastisk og ratene kollapse ? Kanskje, men etter all sannsynlighet så vil lagrene bli fullere og fullere, oljeprisen kollapser helt og ratene til ADS vil bli fantastiske. Eneste rare med ADS er hvor stor selgersiden er, de har klart å begrense gleden veldig.
Nei.
Jeg sammenligner blinde aksjonærer som angriper en som stiller høyst reelle spørsmål om risiko.
For 4 mnd siden ble man også kastet på sjøen om man advarte Nas aktivister som skulle ha aksjen i 80
I tank endres bilde på en uke, det så vi i februar.
Jeg sammenligner blinde aksjonærer som angriper en som stiller høyst reelle spørsmål om risiko.
For 4 mnd siden ble man også kastet på sjøen om man advarte Nas aktivister som skulle ha aksjen i 80
I tank endres bilde på en uke, det så vi i februar.
Redigert 28.04.2020 kl 19:34
Du må logge inn for å svare
Jeg ser poenget ditt. Det eksisterer mange gode eksempler på at mindre rederier får de mest useriøse aktørene og de som betaler minst, og hadde aldri gått inn i ADS om ikke situasjonen har vært som den er.
Fordi - Tanker Investments som ble kjøpt av TNK er et prakteksempel. Super flåte med super og kostnadseffektiv administrasjon. Alt var på stell, men suezmax-skipene dro alltid inn 20-25% lavere rater enn FRO, TNK og EURN (ref. prisen på slutningene). Den store forskjellen på tiden nå og 2015 var at 2015 var en "vanlig syklus", hvor det var flere skip som skulle skrapes enn bestilt. Ikke særlig press på rater eller oljepris. VLCC ratene toppe vel på rundt 60-65k$? og hadde et snitt på 55k$ h2 2015. I dag er markedet hinsides. Ingen vet hvor oljen skal lagres. Sør Korea med flere er desperate. I dag er 7% av verdens totale tankerflåte tatt ut på lagring. Har sett tall på 21% av flåten forventes tatt ut til lagring. Hva skjer med ratene når markedet åpner sakte men sikkert, og oljen skal fraktes på de få skipene som er igjen til frakt? Tankmarkedet hadde allerede for få skip før denne krisen og derfor man regnet med en god syklus i år og i 2021. Nå har denne forventende syklusen tatt et par overdoser med steroider...
Fordi - Tanker Investments som ble kjøpt av TNK er et prakteksempel. Super flåte med super og kostnadseffektiv administrasjon. Alt var på stell, men suezmax-skipene dro alltid inn 20-25% lavere rater enn FRO, TNK og EURN (ref. prisen på slutningene). Den store forskjellen på tiden nå og 2015 var at 2015 var en "vanlig syklus", hvor det var flere skip som skulle skrapes enn bestilt. Ikke særlig press på rater eller oljepris. VLCC ratene toppe vel på rundt 60-65k$? og hadde et snitt på 55k$ h2 2015. I dag er markedet hinsides. Ingen vet hvor oljen skal lagres. Sør Korea med flere er desperate. I dag er 7% av verdens totale tankerflåte tatt ut på lagring. Har sett tall på 21% av flåten forventes tatt ut til lagring. Hva skjer med ratene når markedet åpner sakte men sikkert, og oljen skal fraktes på de få skipene som er igjen til frakt? Tankmarkedet hadde allerede for få skip før denne krisen og derfor man regnet med en god syklus i år og i 2021. Nå har denne forventende syklusen tatt et par overdoser med steroider...
Redigert 28.04.2020 kl 19:36
Du må logge inn for å svare
Pervorisk
28.04.2020 kl 19:37
4316
fattigstakkar
28.04.2020 kl 19:41
4298
Jeg har ingenting imot motstemmer, men foretrekker at man forholder seg til realitetene. Jeg kan være enig i at ADS hadde vært dårlig stilt om det ble totalt tørke i tankmarkedet i tre år. Men nå vet vi at markedet fram til nå ha vært fantastisk og ingenting tyder på at det ikke er mulig å inngå lange kontrakter om man ønsker det. Det skrikes jo etter tankere til lagring, så om de ønsker en slik kontrakt får de det helt sikkert. ADS var et bett på at 2019-2022 skulle bli et sterkt marked pga få skip. Nå ble historien en helt annen, men det er vanskelig å se for seg at snittratene i 2019-2022 blir lavere enn man hadde sett for seg ut fra de forventede scenarioet.
Jeg har også tro på OET og Hunt, men risikoprofilen er helt motsatt. Dersom det blir et elendig marked fra i morgen og ut 2022, men nytt bullmarked da, er OET og Hunt et bedre valg. Varer dette bullmarkedet flere kvartal, men vi får mange dårlige år etterpå pga at ettervirkningene at corona er mye mer alvorlig enn markedet priser inn i dag er ADS er klart førstevalg. Nå vet vi hva vi har i dag, og som artikkelen over indikerer, vil det vare en god stund til. 2022 og 2023 vet vi mindre om, og usikkerheten er større jo lenger fram i tiden man ser. Jeg sitter i alle tre, men ADS er den jeg føler meg tryggest på.
Jeg har også tro på OET og Hunt, men risikoprofilen er helt motsatt. Dersom det blir et elendig marked fra i morgen og ut 2022, men nytt bullmarked da, er OET og Hunt et bedre valg. Varer dette bullmarkedet flere kvartal, men vi får mange dårlige år etterpå pga at ettervirkningene at corona er mye mer alvorlig enn markedet priser inn i dag er ADS er klart førstevalg. Nå vet vi hva vi har i dag, og som artikkelen over indikerer, vil det vare en god stund til. 2022 og 2023 vet vi mindre om, og usikkerheten er større jo lenger fram i tiden man ser. Jeg sitter i alle tre, men ADS er den jeg føler meg tryggest på.
Redigert 28.04.2020 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Hehe, var jo et morsomt bilde de har brukt..., men tanke på hvordan diskusjonen har artet seg her i ettermiddag :-)
Pervorisk
28.04.2020 kl 19:51
4250
fattigstakkar skrev Kan du legge ut teksten?
Har ikke abo - sorry.
Realitetene er at de pr dags dato ikke har nok sikring i sine avtaler.
De kan få det men de har tross alt kort tid på seg.
Men jeg skal trøste med at 50% av gevinsten i OET kan jeg putte inn her som gambling når jeg realiserer.
Til oplysning sitter OET med 17 båter
2 leveres snart. 5 på kontrakt og resten på spot.
Prises 4 ganger høyere enn ADS selv om båtene er helt nye og med sikring begge veier.
Slik at OET er bedre på spot enn ADS der også, men du ser ikke risikoen, det skal du få lov til.
De kan få det men de har tross alt kort tid på seg.
Men jeg skal trøste med at 50% av gevinsten i OET kan jeg putte inn her som gambling når jeg realiserer.
Til oplysning sitter OET med 17 båter
2 leveres snart. 5 på kontrakt og resten på spot.
Prises 4 ganger høyere enn ADS selv om båtene er helt nye og med sikring begge veier.
Slik at OET er bedre på spot enn ADS der også, men du ser ikke risikoen, det skal du få lov til.
Redigert 28.04.2020 kl 20:03
Du må logge inn for å svare
En båt ligger stille ved Singapore, og en båt kjører i 10knop mot Singapore, den er i skrivende stund ved kysten til Sør-korea og ETA er 8.Mai. Så vi får mest sannsynlig et hyggelig melding allerede denne uken og en om 2 uker.
NOELLE
28.04.2020 kl 20:16
4154
Nå må folk slutte å tillegge han vekt! Han bruker feil fakta og foruttsetninger for ren svada. Slik du skriver Capital. Hvorfor diskutere med en som ikke kan caset ?
fattigstakkar
28.04.2020 kl 20:16
4155
Alt har en risiko. Jeg mener risikoen er begrenset både i OET og ADS, men de har ulik risiko. OET er avhengig av et OK marked på lang sikt. ADS er avhengig av å tjene OK fram til 2022. Får de kontrakter på ett år nå har de allerede sikret mer inntekter enn det var forventet helt fram til skraping, så da er alt annet en bonus.
NOELLE
28.04.2020 kl 20:19
4138
Clarkson spår et råsterkt tankmarked også i andre halvdel av 2020 😀 DN : I andre kvartal anslår Clarksons VLCC-rater på i snitt 125.000 dollar per dag."
Hva er feil fakta?
Jeg bruker det som er tilgjengelig av fakta og belyser de fakta som du ikke vil høre noe om, men det er fortsatt fakta.
Du taper garantert penger eller vinner med flaks om du ikke tar hensyn til både pluss og minus.
Jeg bruker det som er tilgjengelig av fakta og belyser de fakta som du ikke vil høre noe om, men det er fortsatt fakta.
Du taper garantert penger eller vinner med flaks om du ikke tar hensyn til både pluss og minus.
Virkelig ingen andre enn meg som ser humoren i at det legges ut et bilde av Serenade til en artikkel med overskrift "Floating storage could keep crude tanker supply tight for months", samtidig som diskusjonen her går varm omkring risikoen for ADS med få skip og fare for at man ikke får kontrakter/gode nok kontrakter etc....?? Jeg vet jeg er sær, men SÅ sær trodde jeg ikke at jeg var :-)
Fantastisk! Det er muligens luksus å krangle om hva som er best, stratos eller melkesjokolade. ;) Det interessante er at det ser ut til å komme en ny tank-peak. Når man tror man nærmer seg toppen så setter man på turboen i stedet. Utrolig. Det samme kan man vel si om nedsiden, når den måtte komme en eller annen gang om lenge --- ser det ut til. Etter helgen, og siste dagers skriverier kan man må slå fast at Cleaves med Hannisdahl er ute og sykler på mid-term -forcasten sin.,.,, :D
Redigert 28.04.2020 kl 20:52
Du må logge inn for å svare
CapitaL
28.04.2020 kl 21:03
4001
Sjekket linken nå.. bra den :))
Cleaves: Not too much change in the #oil #contango curve lately, but thought some followers would appreciate an update nevertheless
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1255201080964767748
Stratus@55k/dag for 24 mnd TC hadde vært noe ;)
Cleaves: Not too much change in the #oil #contango curve lately, but thought some followers would appreciate an update nevertheless
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1255201080964767748
Stratus@55k/dag for 24 mnd TC hadde vært noe ;)
Pervorisk
28.04.2020 kl 21:09
3991
Endelig en til med sans for humor👍😃
Artikkelen ligger faktisk på forsiden av Tradewinds.
Artikkelen ligger faktisk på forsiden av Tradewinds.
Ja, gjerne 55k for 24 mnd på både Stratus og Serenade for min del. Tar nok vekk litt oppside, men nedsiden hadde i alle fall forsvunnet som dugg for solen :-)
Hannisdahl ser ut til å mene at nytt om Stratus bør komme innen +/- en uke. Vi får fortsette å leve i spenning, og håpe at trykket på både spot og TC holder seg oppe en stund til.
Hannisdahl ser ut til å mene at nytt om Stratus bør komme innen +/- en uke. Vi får fortsette å leve i spenning, og håpe at trykket på både spot og TC holder seg oppe en stund til.
Herlig Pervorisk!
Bra med litt "reklame" for ADS :-)
Bra med litt "reklame" for ADS :-)