ADS - E24 - ADS Crude Carrier kan tjene inn verdien i år, hvor?
Sjekk E24 nå!
Slår stort opp om Tankaksjen ADS Crude Carrier som kan tjene inn børsverdien i år.
Dette er meget godt nytt og hvor høyt går det nå fremover?
https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
Slår stort opp om Tankaksjen ADS Crude Carrier som kan tjene inn børsverdien i år.
Dette er meget godt nytt og hvor høyt går det nå fremover?
https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Tre ting jeg bryr meg om. Inntjening, avkastning, og potensiell vekst. For ads sitt vedkommende uteblir vekst. Kursen styres foreløpig av dagens rater, men endres når slutninger, potensielle langtidskontrakter og resultater blir lagt frem.
:-D
https://twitter.com/i/status/1256922038532485121
:-D
https://twitter.com/i/status/1256922038532485121
undrende
04.05.2020 kl 08:42
5507
hehehe, nei, jeg har fått med meg det Longsitinbulk.
Begrunnelsen til de som etterlyste det, ligger jo i grove trekk det jeg skrev under, m.m det treffes levelige slutninger, elr en ny oljepriskollaps som medfører større press på contango. Men hovedpoenget var at ADS trådene syns alt for ukritiske.
Begrunnelsen til de som etterlyste det, ligger jo i grove trekk det jeg skrev under, m.m det treffes levelige slutninger, elr en ny oljepriskollaps som medfører større press på contango. Men hovedpoenget var at ADS trådene syns alt for ukritiske.
CapitaL
04.05.2020 kl 08:36
5538
Det stemmer at jeg skrev det.. Imidlertid kunne ikke jeg lukte at lossingen av Stratus skulle bli 4 dager forsinket;)
Sitter fortsatt, og avventer frem til Stratus ankommer Singapore 7 mai. Det bør komme melding før den tid.. vi får se..
Sitter fortsatt, og avventer frem til Stratus ankommer Singapore 7 mai. Det bør komme melding før den tid.. vi får se..
Ikke alle er ukritiske:-)) også når argumentene for kritikken er reel er det som å snakke til grisen, du får bare grynting tilbake.
Redigert 04.05.2020 kl 08:31
Du må logge inn for å svare
NOELLE
04.05.2020 kl 08:28
5566
SItter du enda i ADS? Trodde du skrev at du skulle selge hvis ikke det kom TC melding forrige uke?
NOELLE
04.05.2020 kl 08:27
5560
Denne uken begynner tankselskapene resulatsesongen. Spennende å se hvor store overskudd de viser :)
NOELLE
04.05.2020 kl 08:24
5580
Dette skrev J. Hannisdahl cirka en uke siden :
- Vintage #VLCC are extremely sought-after assets these days with 1y TCs around $80k/d, generating top-line of ~$29m pa. Cleaves' vessel valuation has reflected this since 4Q19, but latest rumors are 7-21% higher. $ADS (BUY) is perfectly positioned.. Fra Hannisdahl for et par dager siden.
- Vintage #VLCC are extremely sought-after assets these days with 1y TCs around $80k/d, generating top-line of ~$29m pa. Cleaves' vessel valuation has reflected this since 4Q19, but latest rumors are 7-21% higher. $ADS (BUY) is perfectly positioned.. Fra Hannisdahl for et par dager siden.
Redigert 04.05.2020 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
CapitaL
04.05.2020 kl 08:18
5614
Begrunnelse for "kritiske" kursmål hadde jo vært en grei begynnelse fra de undrendes side?
Jeg har sagt i en måned nå at contangoen er det eneste som gjelder for ADS.. Selskapet bør hoste opp lange TC for Stratus og Serenade, fordi spotratene neste år ligger an til å bli bare sorgen.. Det vil medføre et smalere vindu for inntjening før skipene skrapes, evt klasses på nytt i 2022. Det Blir ikke penger i kassa av rater på 15k i snitt for neste år.. uansett om tankselskapet heter ADS, Frontline eller Hunter...
Jeg har sagt i en måned nå at contangoen er det eneste som gjelder for ADS.. Selskapet bør hoste opp lange TC for Stratus og Serenade, fordi spotratene neste år ligger an til å bli bare sorgen.. Det vil medføre et smalere vindu for inntjening før skipene skrapes, evt klasses på nytt i 2022. Det Blir ikke penger i kassa av rater på 15k i snitt for neste år.. uansett om tankselskapet heter ADS, Frontline eller Hunter...
undrende
04.05.2020 kl 06:57
5764
I det børsklimaet vi har nå, så ser vi i første omgang ADS på 23 kr, åpen for videre fall.
(m.m vi ser nye slutninger, elr ny oljepriskollaps.)
Litt edruelighet bør det være, ADS trådene her inne er etter mitt syn for ukritiske.
(m.m vi ser nye slutninger, elr ny oljepriskollaps.)
Litt edruelighet bør det være, ADS trådene her inne er etter mitt syn for ukritiske.
NOELLE
04.05.2020 kl 05:31
5800
Denne uken tror jeg vi iallefall får info om sluttning på ADS stratus, så kommer ADS Serenade vel også snart.
Spår og tror det blir 9-12 mnd TC på begge. Ledelsen er ikke dumme, og sitter med svært store beløp investert. SPOT ratene vil gå ned 2 halvår.
Spår og tror det blir 9-12 mnd TC på begge. Ledelsen er ikke dumme, og sitter med svært store beløp investert. SPOT ratene vil gå ned 2 halvår.
NOELLE
04.05.2020 kl 04:51
5805
https://www.zerohedge.com/markets/tanker-tantrum-how-crudes-record-contango-has-created-greatest-trade-decades
" Over the past week, I have taken my bullishness on tankers from level 10 to 11"
" Over the past week, I have taken my bullishness on tankers from level 10 to 11"
NOELLE
04.05.2020 kl 04:41
5801
ADS håver inne store summer som går rett til utbytte for oss. Tank svinger- Opp og ned. I ADS er nedside capped. Når skipene scrapes ender vi på rundt 50 kr tror jeg. Det er stor mangel på VLCC. ADS sin type er spesielt etterspurt.
Kursen på tankselskapene er frakoblet realitetene.
Under noen nylige Timecharter :
"Charles Duquesne (pseud).
@OakInAlexandria
·
4t
We are starting at a very potent time charter market for week 18. V’s are still roaring. LR2s are closing TCs at 20 year highs (this revenue gets recognized monthly and will show in Q2). Even fucking MRs are screaming like I’ve never seen MR TCs scream. “Rapid decline in rates”"
Klikk på bildet, er tre bilder
Link : https://twitter.com/OakInAlexandria/status/1257070799237853185
Kursen på tankselskapene er frakoblet realitetene.
Under noen nylige Timecharter :
"Charles Duquesne (pseud).
@OakInAlexandria
·
4t
We are starting at a very potent time charter market for week 18. V’s are still roaring. LR2s are closing TCs at 20 year highs (this revenue gets recognized monthly and will show in Q2). Even fucking MRs are screaming like I’ve never seen MR TCs scream. “Rapid decline in rates”"
Klikk på bildet, er tre bilder
Link : https://twitter.com/OakInAlexandria/status/1257070799237853185
Hvorfor faller alt av tank nå? Ønsker du ikke å opprettholde kjøpekraften din?
NOELLE
03.05.2020 kl 21:24
6141
I det børsklimaet vi har nå anser jeg ADS for å være et av de sikreste kjøpene nå relativt.
Struts
03.05.2020 kl 19:56
6277
Det sies at værmeldingen er sikker. Aldri trodd på. De kan jo ikke med sikkerhet melde været som var i går. Beste er å stikke nesen ut av vinduet. Himmel og hav så mye vi vet om fremtidens aksjekurser. Som vi selvfølgelig ikke vet en fluelort om.
Redigert 03.05.2020 kl 19:57
Du må logge inn for å svare
BESV
03.05.2020 kl 18:05
6409
Energy Calendar Ahead
Monday, May 4
Private Genscape data on Cushing oil inventory estimates
Tuesday, May 5
American Petroleum Institute weekly report on oil stockpiles.
Wednesday, May 6
EIA weekly report on oil stockpiles
Thursday, May 7
EIA weekly natural gas report
Friday, May 8
Baker Hughes weekly rig count.
Tycker oljan skulle kunna backa nästa vecka bara som en liten rebound från förra veckans rusningar. Tisdag blir väl första riktigt tunga nyheten för oljan men tror mest detta rallyt är för att lura in folk i juni kontrakten sen går proppen ur igen. Frågan är hur länge det varar.
Blir ju lätt att manipulera lagerhållningen om man helt enkelt bara låter ett par båtar vänta med att lossa.
Monday, May 4
Private Genscape data on Cushing oil inventory estimates
Tuesday, May 5
American Petroleum Institute weekly report on oil stockpiles.
Wednesday, May 6
EIA weekly report on oil stockpiles
Thursday, May 7
EIA weekly natural gas report
Friday, May 8
Baker Hughes weekly rig count.
Tycker oljan skulle kunna backa nästa vecka bara som en liten rebound från förra veckans rusningar. Tisdag blir väl första riktigt tunga nyheten för oljan men tror mest detta rallyt är för att lura in folk i juni kontrakten sen går proppen ur igen. Frågan är hur länge det varar.
Blir ju lätt att manipulera lagerhållningen om man helt enkelt bara låter ett par båtar vänta med att lossa.
Flipper
03.05.2020 kl 17:53
6435
Linkedin
Ole S Hansen
@Ole_S_Hansen
Speculative buying of #WTI (+35%) accelerated last week as shut-ins and easing lockdowns spurred belief in a strong recovery. #Brent buying (+7%) much more muted with short covering the main driver. #Natgas long at 1 yr high on exp. drop in #oil associated production #OOTT
Ole S Hansen
@Ole_S_Hansen
Speculative buying of #WTI (+35%) accelerated last week as shut-ins and easing lockdowns spurred belief in a strong recovery. #Brent buying (+7%) much more muted with short covering the main driver. #Natgas long at 1 yr high on exp. drop in #oil associated production #OOTT
fattigstakkar
03.05.2020 kl 11:45
6660
Hvis vi får tiår med dårlig oljeetterspørsel er det greit å sitte i et selskap som ikke er avhengig av at markedet blir bra på lang sikt.
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/05/03/7523606/strateg-kan-ta-tiar-a-reparere-oljemarkedet
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2020-05-03/oil-s-recovery-from-coronavirus-could-take-decades-not-years?sref=Rp44Ydy8
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/05/03/7523606/strateg-kan-ta-tiar-a-reparere-oljemarkedet
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2020-05-03/oil-s-recovery-from-coronavirus-could-take-decades-not-years?sref=Rp44Ydy8
Redigert 03.05.2020 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
Jeg har ikke det, baserer seg på mine kontakter.
CapitaL
03.05.2020 kl 10:12
6845
UAEs lagre er fulle iallfall:
https://www.hellenicshippingnews.com/uaes-fujairah-oil-storage-tanks-at-full-capacity-industry-trade-sources/
https://www.hellenicshippingnews.com/uaes-fujairah-oil-storage-tanks-at-full-capacity-industry-trade-sources/
Ratta
03.05.2020 kl 10:04
6866
Først og fremst er det raskere enn å bygge på land. Noen link til 20-25 skip? Tipper andre eksportører, ble.a. Irak tenker det samme
De kommer ikke ut igjen nei, det ryktes at UAE er ute etter 20-25 skip for lagring til krisen er over og prisen er normal, det tar sin tid.
Disse har ikke noe med Contango handel å gjøre, er billigere å lagre slik enn å bygge lagertanker på land.
Disse har ikke noe med Contango handel å gjøre, er billigere å lagre slik enn å bygge lagertanker på land.
Redigert 03.05.2020 kl 09:22
Du må logge inn for å svare
CapitaL
03.05.2020 kl 09:10
6982
Det stemmer nok bra ja.. billigere i lengden enn å chartre, helt klart.. og iallfall om oljen lagres enda lenger.
Man kan også spørre seg hva som skjer med de 5 skipene i ettertid. Tror neppe de kommer tilbake til spot-markedet igjen.
Man kan også spørre seg hva som skjer med de 5 skipene i ettertid. Tror neppe de kommer tilbake til spot-markedet igjen.
Ratta
03.05.2020 kl 08:58
7010
Trekker man fra skrapverdi blir prisen for et års lagring ca 50.000usd/dag.
CapitaL
03.05.2020 kl 08:22
7089
Ikke mindre enn 7 VLCCs solgt denne uken! Fem av disse gikk til UAE.. de trenger visst lagerplass..
Emiratene produserer ca 3,1 mill fat pr. dag, og etter Opec-kutt ca 2,5 mill fat pr. dag. Disse 5 skipene vil da avhjelpe lagring av hele 4 dagers produksjon:))
Er nok ikke bare bare å stenge igjen kranene tydeligvis..
M/T "OLYMPIC LEADER" (309,300 DWT/Built 2005 Samsung) sold for $39.7 mill.
M/T "DEWI MAESWARA" (300,100 DWT/Built 1998 Hitachi) sold for $25.5 mill.
M/T "LUCKY TRADER" (298,700 DWT/Built 2000 Hitachi) sold for $30 mill.
M/T "GRAND LADY" (299,997 DWT/Built 2002 IHI Japan) sold for $34 mill.
M/T "KELLY"/"RENE" (314,000 DWT/Built 2000/2002 Mitsui) and M/T "MARBELLA" (281,000 DWT/Built 2000 Mitsubishi) sold for $92 mill. en bloc.
Emiratene produserer ca 3,1 mill fat pr. dag, og etter Opec-kutt ca 2,5 mill fat pr. dag. Disse 5 skipene vil da avhjelpe lagring av hele 4 dagers produksjon:))
Er nok ikke bare bare å stenge igjen kranene tydeligvis..
M/T "OLYMPIC LEADER" (309,300 DWT/Built 2005 Samsung) sold for $39.7 mill.
M/T "DEWI MAESWARA" (300,100 DWT/Built 1998 Hitachi) sold for $25.5 mill.
M/T "LUCKY TRADER" (298,700 DWT/Built 2000 Hitachi) sold for $30 mill.
M/T "GRAND LADY" (299,997 DWT/Built 2002 IHI Japan) sold for $34 mill.
M/T "KELLY"/"RENE" (314,000 DWT/Built 2000/2002 Mitsui) and M/T "MARBELLA" (281,000 DWT/Built 2000 Mitsubishi) sold for $92 mill. en bloc.
Redigert 03.05.2020 kl 09:05
Du må logge inn for å svare
Struts
03.05.2020 kl 06:53
7169
Jepp, skrev om det 04.56 i går. Synd å si, men ville ikke overraske meg om slutningen feiler. Gjør det ikke, desto bedre.
NOELLE
03.05.2020 kl 06:26
7193
etet
Martin Bruteig
@aksjefokus
·
16t
$HUNT Allegedly Hunter SAGA is on subs @ $110K per day for 11 mos, according to Compass Maritime. Underpinning the extreme discrepancy between charterers and sell-side consensus. https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf
Martin Bruteig
@aksjefokus
·
16t
$HUNT Allegedly Hunter SAGA is on subs @ $110K per day for 11 mos, according to Compass Maritime. Underpinning the extreme discrepancy between charterers and sell-side consensus. https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf
Pervorisk
02.05.2020 kl 21:37
7489
Grylls
02.05.2020 kl 21:02
7549
Serenade ligger stille, noen som vet hvor lenge hun har ligget?
Ift. spot vs. TC så administreres jo disse av Fro som virker å være veldig pro spot, så kan hende de mener det holder med å sikre inntekter med ett skip på TC og så tjene mest mulig på spot framover. Fordel TC er at regnestykket for oss blir enda enklere :)
Ift. spot vs. TC så administreres jo disse av Fro som virker å være veldig pro spot, så kan hende de mener det holder med å sikre inntekter med ett skip på TC og så tjene mest mulig på spot framover. Fordel TC er at regnestykket for oss blir enda enklere :)
NOELLE
02.05.2020 kl 20:22
7637
Calvin har omfattende og oppdatert kunnskap om mye, og fölger tank tett.
fattigstakkar
02.05.2020 kl 19:23
7745
Følger denne karen på twitter. Han virker til å ha god oversikt over tankmarkedet. De siste dagene har han gjort en kjapp gjennomgang av det meste av tankaksjer, smått og stort. Interessant at han kommenterer ADS selv om han ikke har mulighet til å handle der selv:
$ADSCME - I wish I could buy them. Tiny fleet. Yields will be gigantic.
https://twitter.com/calvinfroedge/status/1256256961991118851
$ADSCME - I wish I could buy them. Tiny fleet. Yields will be gigantic.
https://twitter.com/calvinfroedge/status/1256256961991118851
Redigert 02.05.2020 kl 20:35
Du må logge inn for å svare
CapitaL
02.05.2020 kl 19:05
7790
Har du også lagt merke til at speeden på Stratus har økt ja;)
Med farten hun har nå, er skuta i Spore en dag tidligere enn ETA, og det kan jo tolkes til at en eller annen deal er i boks..
Med farten hun har nå, er skuta i Spore en dag tidligere enn ETA, og det kan jo tolkes til at en eller annen deal er i boks..
Uten at jeg gidder å røpe for mye kan det være lurt å følge med på speed til fartøy som nettopp er ferdig med oppdrag.
Speed på vei tilbake til hub,
Speed på vei tilbake til hub,
renai
02.05.2020 kl 18:41
7812
Hej mikro:
Korrekt..
Men netop disse dage, er der nu turbulens i tank raterne.
Der er ikke mulig for ADS at ramme top rater i dette marked.
Derfor troa jeg at der kommer en del pressegjengen går på togt her i ADS trading, ind i neste uge.
Happy trading
Korrekt..
Men netop disse dage, er der nu turbulens i tank raterne.
Der er ikke mulig for ADS at ramme top rater i dette marked.
Derfor troa jeg at der kommer en del pressegjengen går på togt her i ADS trading, ind i neste uge.
Happy trading
Tror du vil bli overrasket når du får ratene som FRO og ADS har fått i det siste.
ADS stoler på FRO sine egenskaper og kjører på i Spot, det vil man nok se er lurt ja.
ADS stoler på FRO sine egenskaper og kjører på i Spot, det vil man nok se er lurt ja.
renai
02.05.2020 kl 18:18
3516
Spot rater på tank, falder kraftigt pt.
Det fald ser ud til at fortsætte ind i næste uge.
Her er det med at holde godt fast til dørken, når tank skip.... STYPPPPPPPFPPPPPPPPPPPPppppppppppp........
Det fald ser ud til at fortsætte ind i næste uge.
Her er det med at holde godt fast til dørken, når tank skip.... STYPPPPPPPFPPPPPPPPPPPPppppppppppp........
Redigert 21.01.2021 kl 00:20
Du må logge inn for å svare
oppturen
02.05.2020 kl 18:00
3541
1 av disse er vel OET sine, de har allerede 5 båter på kontrakter som gjør at de dekker alle kostnader.
Så har de 3 VLCC og 4 suezmax + 2 til leveres i sommer + 3 Aframax.
Denne ene VLCC kontrakten vil da bringe inn ca NOK 9 i utbytte. Får de tilsvarende kontrakter på de resterende båtene vil de gi årlig utbytte på over 50 nok. Aksjekursen er rundt 70. Oet er mye høyere giret enn ADS og med gode langtidskontrakter er basis inntjening sikret for over 4 år fremover. Oet gir lavere risiko og høyere avkastning.
Så har de 3 VLCC og 4 suezmax + 2 til leveres i sommer + 3 Aframax.
Denne ene VLCC kontrakten vil da bringe inn ca NOK 9 i utbytte. Får de tilsvarende kontrakter på de resterende båtene vil de gi årlig utbytte på over 50 nok. Aksjekursen er rundt 70. Oet er mye høyere giret enn ADS og med gode langtidskontrakter er basis inntjening sikret for over 4 år fremover. Oet gir lavere risiko og høyere avkastning.
Redigert 21.01.2021 kl 00:20
Du må logge inn for å svare
NOELLE
02.05.2020 kl 16:13
3674
Eneste jeg finner ordentlig verdi i for tiden, hvis man skal se på sikkerhet er ADS. 22 kr i boks, sikter mot 50+!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:20
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
02.05.2020 kl 16:06
3688
Den dagen jeg opprettet nicket var det ikke selvironsik :)
Tror det var kort tid etter at jeg hadde gått på en smell på short med giring i DNO, da Berge Larsen sendte ut en privat pressemelding om oppkjøpstilbud. Det viste seg selvfølgelig å bare være tull, og et par dager etter var kursen under kursen jeg shortet for, men det hjelper ikke stort når man har handlet short med belåning. :)
Heldigivis lærer man av tidligere feil, og i det turbulente markedet vi har hatt de siste to månedene hjelper det godt å ha vært ute en vinternatt før.
Når det gjelder Hannisdahl tok han opp kursmålet igjen fra 28 til 33 i ASD. Og selv hans enda mer pessimistiske low case for tank har kursmål 25, så vanskelig å finne mye nedside her. Ulempen er at så få dekker ASD. Vet at Arctic hadde kursmål 50 tidligere, men har ikke fått med meg om det er endret.
Da Hannisdahl hadde kursmål 58 tror jeg han hadde et estimat på snittrater i 2020-2022 på ca 50. Selv om han får rett i at 2021 og 2022 blir ganske dårlig, kan snitt for ASD fort blir 50 likevel, ihvertfall om de tegner to lange kontrakter nå. Da skal det godt gjøres å forsvare et kursmål under 40.
ASD er jo sårbare dersom hele 2020-2022 hadde blitt dårlige, og da hadde nedsiden vært stor. Men tror det må bli fullstendig katastrofe fra i morgen for at dagens kurs ikke skal forsvares. Selv pessimistiske Hannisdahl tror jo på rater over 70 ut juni, så da bør det være mulig å sikre to gode kontrakter i løpet av to uker. Når det inngås ettårskontrakter på 85 tror heller ikke markedet at spotprisene det neste året blir dårlige. Normalt vil spotratene være høyere enn charterratene, men man får betalt for å ta risiko. Personlig håper jeg på ihvertfall en lang kontrakt.
Tror det var kort tid etter at jeg hadde gått på en smell på short med giring i DNO, da Berge Larsen sendte ut en privat pressemelding om oppkjøpstilbud. Det viste seg selvfølgelig å bare være tull, og et par dager etter var kursen under kursen jeg shortet for, men det hjelper ikke stort når man har handlet short med belåning. :)
Heldigivis lærer man av tidligere feil, og i det turbulente markedet vi har hatt de siste to månedene hjelper det godt å ha vært ute en vinternatt før.
Når det gjelder Hannisdahl tok han opp kursmålet igjen fra 28 til 33 i ASD. Og selv hans enda mer pessimistiske low case for tank har kursmål 25, så vanskelig å finne mye nedside her. Ulempen er at så få dekker ASD. Vet at Arctic hadde kursmål 50 tidligere, men har ikke fått med meg om det er endret.
Da Hannisdahl hadde kursmål 58 tror jeg han hadde et estimat på snittrater i 2020-2022 på ca 50. Selv om han får rett i at 2021 og 2022 blir ganske dårlig, kan snitt for ASD fort blir 50 likevel, ihvertfall om de tegner to lange kontrakter nå. Da skal det godt gjøres å forsvare et kursmål under 40.
ASD er jo sårbare dersom hele 2020-2022 hadde blitt dårlige, og da hadde nedsiden vært stor. Men tror det må bli fullstendig katastrofe fra i morgen for at dagens kurs ikke skal forsvares. Selv pessimistiske Hannisdahl tror jo på rater over 70 ut juni, så da bør det være mulig å sikre to gode kontrakter i løpet av to uker. Når det inngås ettårskontrakter på 85 tror heller ikke markedet at spotprisene det neste året blir dårlige. Normalt vil spotratene være høyere enn charterratene, men man får betalt for å ta risiko. Personlig håper jeg på ihvertfall en lang kontrakt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:20
Du må logge inn for å svare
nordnes
02.05.2020 kl 15:50
3729
Spanskesyken som kom til Norge fra 1918- 20 varte i to år. De fleste dødsfallene kom i runde to.
Redigert 21.01.2021 kl 00:20
Du må logge inn for å svare
tuja
02.05.2020 kl 14:52
3818
Ser at du har fått svar. Ja, er en meget god og nøytral analyse. Nå opereres det med at Stratus og Serenade skal få rater på 60k usd resten av året. Husk, Page er allerede booket til 69k usd mesteparten av 2020. Så der er vi allerede innaor iht analysen. Nei, ADSC må da være ett godt bet i tanksektoren, med deres dividend policy, samt gjeldsrate i forhold til forventet inntjening/skraping, eventuelt salg. Det siste tror jeg ikke på, men man vet aldri om det rette tilbudet kommer.
Legger ved linken uansett:
https://hammerinvesting.wordpress.com/2020/04/17/ads-crude-carrier-the-low-risk-play-in-a-sea-of-uncertainty/
Fortsatt god helg :)
Legger ved linken uansett:
https://hammerinvesting.wordpress.com/2020/04/17/ads-crude-carrier-the-low-risk-play-in-a-sea-of-uncertainty/
Fortsatt god helg :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:20
Du må logge inn for å svare
MorganKane
02.05.2020 kl 14:26
3835
Enig med Capital,
ADS har allerede sikret ca 13-14 kr netto overskudd i år. 2 kontrakter til om det så ikke blir mer enn 75 k i 45 dager sikrer et 3 kroner til. Også har du uansett skrapverdien som et ca kr 5 etter at du har trukket fra gjelda. Dvs ca 22 kr allerde i boks. Dette er altså absolutt laveste verdi som den kan falle til, om absolutt alt skjerer seg. På oppsiden så er det nesten ingen grenser. Jeg er ikke enig at man må ha langtidskontrakter. Godt hende det blir litt ruglete fremover, men man kommer ikke i balanse på lenge og når man først eventult gjør det på sensommeren så blir det en ny smittebølge og alt stopper opp igjen. Jeg tviler på at en skikkelig vaksine er klar allerede til høsten.
ADS har allerede sikret ca 13-14 kr netto overskudd i år. 2 kontrakter til om det så ikke blir mer enn 75 k i 45 dager sikrer et 3 kroner til. Også har du uansett skrapverdien som et ca kr 5 etter at du har trukket fra gjelda. Dvs ca 22 kr allerde i boks. Dette er altså absolutt laveste verdi som den kan falle til, om absolutt alt skjerer seg. På oppsiden så er det nesten ingen grenser. Jeg er ikke enig at man må ha langtidskontrakter. Godt hende det blir litt ruglete fremover, men man kommer ikke i balanse på lenge og når man først eventult gjør det på sensommeren så blir det en ny smittebølge og alt stopper opp igjen. Jeg tviler på at en skikkelig vaksine er klar allerede til høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 00:20
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
02.05.2020 kl 14:20
3835
Takker for ditt utrettelige arbeid med å advare oss aksjonærer om farene som lurer
i ADS. Tror imidlertid der er flere aksjer på OSE som også kan dra enda mer nytte av dine
advarsler, så takk og farvel.
i ADS. Tror imidlertid der er flere aksjer på OSE som også kan dra enda mer nytte av dine
advarsler, så takk og farvel.
Redigert 21.01.2021 kl 00:20
Du må logge inn for å svare