Kaptein Fredly styrer Hunter mot suksess.

bålfreak
HUNT 25.04.2020 kl 09:52 13636

Kjøpet av en brukt VLLC er svært gode nyheter for Hunter Group. Fredly følger i Fredriksens fotspor og kjøper skipet privat. Det er enklere og raskere når man må slå til raskt på et ultragodt tilbud. Skipet vil helt sikkert bli overført til Hunter mot et lite salær til Fredly og gå rett inn på en lagringskontrakt i Contangomarkedet. Alternativt på svært gode rater i transportmarkedet. Dette blir en vinn vinn situasjon for aksjonærene og Fredly, Han er jo største aksjonær i Hunter med 29,1 %

Hvorfor i all verden er folk her på forumet negative til dette. Man burde virkelig juble. Det er særdeles vanskelig å få tak i en VLLC i dagens fantastiske marked.
Det er godt mulig at Fredly allerede har sikret en deal for skipet som vil gi en tilbakebetaling og vel så det på 2 år.
For å si det litt ungdommelig: Dette er SYKT bra.

Kjøpoet gir også et klart signal om stigende priser på skip. Nav øker og Hunter blir mer verdt.

Dagens rater på 200-300.000 dollar er helt surrealistiske og skaper en kontantstrøm i Tankrederiene som verden aldri har sett før. Vanlige og faktisk gode rater ligger normalt i sjiktet 40.000-60.000 dollar. Hunteraksjen burde stått mye høyere i kurs enn det den gjør. Men Mr. Market vil etter alle solemerker korrigere inn dette misforholdet.

Hunter på dagens kursnivå er et røverkjøp av dimensjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Campfire
27.04.2020 kl 13:20 8390

Jeg er enig i hva du sier angående poolen, men raten til Saga spiller absolutt en rolle! Det er i dag 7 (inkl. Freya) baljer i "VLCC Scrubber" poolen. Ettersom det er relativt få båter, vil en superrate til Saga bidra mye til den felles poolen.

Gitt at den totale inntekten blir fordelt likt, og at Hunter Freya også er inkludert:
80k dagrate på Saga / 7 båter = 11k pr båt = 22k til Hunter (Saga + Freya)
250k dagrate på Saga / 7 båter = 35k pr båt = 70k til Hunter (Saga + Freya)
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
MD12
27.04.2020 kl 13:19 8415

390k aksjer tilsalgs på 4,40...dette går folk trøtt på!
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Geezer
27.04.2020 kl 13:16 8434

Vet du om en andel av skipene i poolen er på langtidskontrakter eller er de normalt i spotmarkedet alle sammen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
27.04.2020 kl 13:05 8551

Det spiller ingen rolle. Båtene som ikke er på TC er i en pool. Det betyr at de får betalt i form av deres andel av poolens inntekter, ikke hva saga tjener.
Dere må se på hele poolens inntekt, ikke hver enkelt båt hvis dere skal se på inntjeningen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Dylan1981
27.04.2020 kl 12:58 8610

Ja det er kanskje mulig. Vi får se om det kommer noen oppdateringer fra Hunter i løpet av uken ang. Freya.

Saga er på vei til Rotterdam med last, så den er klar til ny slutning om ca. 2 uker.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Geezer
27.04.2020 kl 12:34 8773

Det var spesielt ja, kan det være at det er de som har chartret skipet som har lagt det inn i poolen?

Hunter Saga ser ut som om er på vei ut fra Mexico Gulfen, noen som har kontroll på status for Saga nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Dylan1981
27.04.2020 kl 12:10 8928

Hunter Freya dukket opp i Tankers poolen igjen i dag. Kan Hunter ha kansellert TCen for å utnytte spotratene? Den ligger klar til å losse utenfor Korea så hvis dette er tilfelle kan det dukke opp en kjemperate i løpet av uken. Regner med at eventuell kansellering av TC blir børsmeldt og/eller kommentert på GF i så fall.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Titleist
27.04.2020 kl 01:12 9553

Jeg er jo klar over det lille bålgutt.

Spørsmålet er jo hvorfor dette skal gavne oss andre Hunt-aksjonærer.

Fredly beholder nok skipet selv, om det gagner han mest.. Eller han kan velge å drive butikk i butikken..
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
bålfreak
25.04.2020 kl 16:37 10256

OI,oi lite erfaring med shipping forstår jeg. Sannsynligheten for at Fredly overfører skipet til Hunter er veldig høy. John Fredriksen gjør ofte akkurat det samme. Har du penger i banken som Fredly har kan man handle raskt . Man slipper styrebehandling etc.etc. Dessuten har vel ikke Hunter tilgjengelig cash til å gjennomføre kjøpet på så kort varsel.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Fillidor
25.04.2020 kl 16:34 10295

Helt enig. Merkelig at folk reagerer negativt. Utelukkende positivt så langt øyet kan se. Hva kan vel være bedre enn økt tonnasje? Sett bortifra contango-situasjonen også. Vi vil jo gjerne se Hunter utvikle seg, fremfor asset play, in the long run.
Se hva Frontline har blitt. Må jo kjøpe båter for utvide horisonten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Titleist
25.04.2020 kl 15:16 10468

Som du sier har Fredly kjøpt skipet privat.

Har dette noe med Hunter å gjøre? Hvorfor?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2020 kl 14:58 10537

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/04/25/7521348/goldman-sachs-tror-pa-ny-oljepriskollaps

Om ikke det er nok så kom det forrige dagen spekulasjoner om opp til 500000 Pr. Dag.
Front har sikret kontrakter på (minnes å huske ) 67000.- Pr.Dag og Hunt tre på 80000.- Pr.Dag, så dette tror jeg blir bra.
Selv puttet jeg inn på 4,30 i går og tror det var lurt, svaret får vi neste uke, men det er nå i hvert fall mitt lodd til uka, fortsatt god helg alle sammen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Furubonden
25.04.2020 kl 14:32 10633

Det som er spennende, er hvordan tank vil utvikle seg fremover. Nåsituasjon er at etterspørselen har gått ned, produksjon har fortsatt som før, og all lagerkapasitet er brukt opp.
Hva vil skje fremover?
Enkelt sagt vil produksjon gå ned, etterspørselen vil gå opp når ting normaliseres etter corona, og lagrene vil etter hvert tømmes igjen. På ett eller annet tidspunkt vil det sannsynligvis bli overkapasitet på tank, og ratene vil falle i kjelleren. Men grunnet gammel flåte, og begrenset med nybygg, vil tilbud/etterspørsel etter tank dytte ratene opp igjen.
Er det noen som har sett noen analyse på dette? Eller føler for å legge frem noen tall og vurderinger på dette?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare