Jacob fra NAS sier stem JA til styrets forslag i ny video
For å holde oss på vingene trenger vi nå krisehjelp fra staten. Den støtten får vi kun om vi klarer å tilføre mer kapital til selskapet.
En emisjon er den eneste måten vi kan gjøre dette på. Og ved å si ja til en offentlig emisjon, støtter du oss i arbeidet for fremtidens Norwegian.
Stem for styrets forslag nu!
https://youtu.be/33y3jUKi7qM
En emisjon er den eneste måten vi kan gjøre dette på. Og ved å si ja til en offentlig emisjon, støtter du oss i arbeidet for fremtidens Norwegian.
Stem for styrets forslag nu!
https://youtu.be/33y3jUKi7qM
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
28.04.2020 kl 00:32
2105
Synes nesten synd på godeste Jakob her. Virker nesten like ukomfortabel som trådstarter siste uker.
Med ‘nye’ Norwegian henviser han altså til et eierskap utenfor Norden. Til det trenger han hjelp fra dagens nordiske aksjonærer. Han bønnfaller faktisk dagens aksjonærer til å gi fra seg eierskapet.
Godeste Jakob mistet meg i det øyeblikk han tok ‘nye’ i bruk.
Ingen, absolutt ingen skal noensinne betvile om dagens aksjonærer ønsker at selskapet skal bestå eller ikke.
Saken er nok mye mere kompleks enn som så.
Sliter med å se at regjeringen kan stå skolerett og godta denne overtakelsen . Siste ord er neppe sagt.
Mitt bet er at de ‘nye’ eierne ikke vil få noen god start, gitt at dette skjer uten skrupler.
Sannheten om denne overtagelsen vil etterhvert komme frem, mulig tidligere eiere løfter på teppet.
Eller at noen faktisk har interesse i å få løftet frem historien. Eventyret.
Skjønner at obligasjonseiere med short ønsker lavest mulig kurs.(sånne som Ts) og andre som etterhvert har stått frem med sin agenda.
Det jeg finner mindre sannsynlig er at de er mange. Derfor er de i mindretall når det gjelder obligasjonsgjeld. Slik det var i høst.
Sunn fornuft sier minst mulig nye aksjer, spesiellt med tanke på at de fleste ettersigende ikke vil sitte med aksjer.
Men heller forsøke å selge disse når eventuelt bransjen kommer seg opp fra knestående.
Som sagt tidligere er jeg komfortabel med at staten tar deler av mitt tap via skatteseddelen og vil derfor ikke stemme nei.
Med ‘nye’ Norwegian henviser han altså til et eierskap utenfor Norden. Til det trenger han hjelp fra dagens nordiske aksjonærer. Han bønnfaller faktisk dagens aksjonærer til å gi fra seg eierskapet.
Godeste Jakob mistet meg i det øyeblikk han tok ‘nye’ i bruk.
Ingen, absolutt ingen skal noensinne betvile om dagens aksjonærer ønsker at selskapet skal bestå eller ikke.
Saken er nok mye mere kompleks enn som så.
Sliter med å se at regjeringen kan stå skolerett og godta denne overtakelsen . Siste ord er neppe sagt.
Mitt bet er at de ‘nye’ eierne ikke vil få noen god start, gitt at dette skjer uten skrupler.
Sannheten om denne overtagelsen vil etterhvert komme frem, mulig tidligere eiere løfter på teppet.
Eller at noen faktisk har interesse i å få løftet frem historien. Eventyret.
Skjønner at obligasjonseiere med short ønsker lavest mulig kurs.(sånne som Ts) og andre som etterhvert har stått frem med sin agenda.
Det jeg finner mindre sannsynlig er at de er mange. Derfor er de i mindretall når det gjelder obligasjonsgjeld. Slik det var i høst.
Sunn fornuft sier minst mulig nye aksjer, spesiellt med tanke på at de fleste ettersigende ikke vil sitte med aksjer.
Men heller forsøke å selge disse når eventuelt bransjen kommer seg opp fra knestående.
Som sagt tidligere er jeg komfortabel med at staten tar deler av mitt tap via skatteseddelen og vil derfor ikke stemme nei.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
Vi skal ikke ha noe utenlandsk NAS. Konker NAS så lager vi nytt flyselskap.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
Rart at alle ønsket at kjos skulle selge til iag for et par år siden. Hadde noen utenlandske investorer lagt inn bud på nas så hadde dagens aksjonærer solgt uten tvil. De famler desperat etter argumenter, men hele argumentasjonen faller sammen. Trist å se på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
'Stem for, helst med en gang' J.S.
Dette er altså før konverteringskursen foreligger. Hvor seriøst er det?
Dette er altså før konverteringskursen foreligger. Hvor seriøst er det?
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
svestnes
28.04.2020 kl 06:34
1849
Jeg stemmer for gamle norske NAS. Sorry Jacob, men fortsatt Nei fra meg. Men sier Ja til norsk eierskap til en reel pris.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
Er lenge siden NAS var norsk, dersom du er aksjonær regner jeg du har fått med deg at over 80% av virksomheten til NAS er utenfor Norge.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
Janic
28.04.2020 kl 07:54
1674
Klart at alle her som vil forstå, forstår jo at det eneste riktige er å stemme JA. (eller tape alt).
Det handler om å ha tillit til at ledelsen og styret, som nå gjør en enorm innsats 24/7, finner den beste mulige løsning for alle parter.
Alle (untagen shorterne) har felles interesser som man må samarbeide om, både aksjonærer, kreditorer, staten, ansatte, og passasjerer.
Stol på at ledelsen og styret vil deg vel, og gjør alt de kan for deg, som du ikke kan gjøre på egenhånd. Stem JA.
Fremtiden byr på enorm oppside i vårt Norwegian, dersom vi idag er samarbeidsvillig for felles interesser og verdier.
Det handler om å ha tillit til at ledelsen og styret, som nå gjør en enorm innsats 24/7, finner den beste mulige løsning for alle parter.
Alle (untagen shorterne) har felles interesser som man må samarbeide om, både aksjonærer, kreditorer, staten, ansatte, og passasjerer.
Stol på at ledelsen og styret vil deg vel, og gjør alt de kan for deg, som du ikke kan gjøre på egenhånd. Stem JA.
Fremtiden byr på enorm oppside i vårt Norwegian, dersom vi idag er samarbeidsvillig for felles interesser og verdier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
hstray
28.04.2020 kl 08:02
1634
Eierskapet til Nas er norsk med norsk hovedkontor og børsnotering. Er det mange som tror at det fortsetter Covid-19 når et irsk leasing selskap med adresse i Dublin blir største eier. Jeg tror at ny styreforman i Norwegian heter Michael O leary innen 12 mnd. Det som kjent aksjonærene som styrer et selskap via styret.
I Norwegian kunne man konventert tilstrekkelige gjeld for å klare statens EK krav. Men istenfor velger man å konventere så mye som overhode mulig og ofrerer dermed alle aksjonæren som har stått sammen med selskapet.
Schram ville jeg ikke trodd på et sekund. Har han eks gått ned noe i lønn under denne krisen, og med sitt Norwegian eierskap med null aksjer så bryr han seg ingenting om dagens aksjonærer. Realiteten er at man vil sitte igjen med kanskje 1 kr per aksje og kaster inn per penger i det sorte hullet. Norwegian har visst ekstremt dårlig forhandlingskvalitet med den norsk stat under denne krisen.
I Norwegian kunne man konventert tilstrekkelige gjeld for å klare statens EK krav. Men istenfor velger man å konventere så mye som overhode mulig og ofrerer dermed alle aksjonæren som har stått sammen med selskapet.
Schram ville jeg ikke trodd på et sekund. Har han eks gått ned noe i lønn under denne krisen, og med sitt Norwegian eierskap med null aksjer så bryr han seg ingenting om dagens aksjonærer. Realiteten er at man vil sitte igjen med kanskje 1 kr per aksje og kaster inn per penger i det sorte hullet. Norwegian har visst ekstremt dårlig forhandlingskvalitet med den norsk stat under denne krisen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
Dersom du er aksjonær forventer jeg at du vet status i NAS og har lest den fyldige rapporten fra Styret. Aksjekapitalen er tapt, gamle aksjonærer er heldige som beholder en eierandel i selskapet. Du og denne Svetnes er snart de eneste igjen av opprørerne, blir spennede å se hvor mange aksjer dere har den 4.mai.
Ryanair har forøvrig bevist at de har en bærekraftig forretningsmodell, noe dessverre gamle NAS ikke hadde, så om Michael blir styreleder må det være flott å få en fagperson som kjenner bransjen og som har bevist hvordan man skal tjene penger på et flyselskap.
Husker ikke at vi hørte noe fra deg når AIG var på sondering for å kjøpe NAS, men da var vel ikke utenlandske eiere noe problem.
Du har helt rett at det er aksjonærene som velger styret av et selskap, nettopp derfor vil majoriteten av aksjonærene stemme ja til styrets forslag.
Regner med at du gleder deg over at SAS sier opp 5000 ansatte og 1300 i Norge, siden du ønsker at NAS blir slått konkurs.
https://newsweb.oslobors.no/message/503905
Ryanair har forøvrig bevist at de har en bærekraftig forretningsmodell, noe dessverre gamle NAS ikke hadde, så om Michael blir styreleder må det være flott å få en fagperson som kjenner bransjen og som har bevist hvordan man skal tjene penger på et flyselskap.
Husker ikke at vi hørte noe fra deg når AIG var på sondering for å kjøpe NAS, men da var vel ikke utenlandske eiere noe problem.
Du har helt rett at det er aksjonærene som velger styret av et selskap, nettopp derfor vil majoriteten av aksjonærene stemme ja til styrets forslag.
Regner med at du gleder deg over at SAS sier opp 5000 ansatte og 1300 i Norge, siden du ønsker at NAS blir slått konkurs.
https://newsweb.oslobors.no/message/503905
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
Epona
28.04.2020 kl 08:28
1533
NAS har ikke sagt opp noen i Norge så langt, bare i Danmark og Sverige. Stiller NAS sterkere vs myndighetene når siste ord sies i denne dramatiske historien om flyselskaper i full turbulens?
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
FunTrade
28.04.2020 kl 08:33
1514
Kan ikke se at det er snakk om å konvertere "så mye som mulig". Selv det som nå konverteres er trolig for lite innen "normalsituasjonen" i følge selskapet gjeninntreffer i 2022. Bare vent til man får ristet skikkelig i aktivasiden i balansen. Salg av høns i regnvær pleier sjeldent å by på de store positive overraskelsene.
Kan ikke fortsette med slik mikke-mus-løsninger ala emisjonen i fjor høst, som vel var 4. gangen på to år hvor egenkapitalen måtte styrkes gjennom emisjon. Det vitner egentlig ikke om noen kontroll i det hele tatt når det må gjøres emisjon et par ganger i året.
Aksjonærene i nas har ikke utstyrt den nye ledelsen i nas med særlig gode kort. I tillegg til det så er nok ledelsen endel mer realistisk enn småaksjonærer med lotto-feber. Alle andre flyselskap har fått lån, og lån får man når man viser en smule evne og vilje til å gjøre opp for seg. På dette punkt har opprørsaksjonærene i nas langt i fra overbevist, det ser man jo av meldingene her inne også.
Kan ikke fortsette med slik mikke-mus-løsninger ala emisjonen i fjor høst, som vel var 4. gangen på to år hvor egenkapitalen måtte styrkes gjennom emisjon. Det vitner egentlig ikke om noen kontroll i det hele tatt når det må gjøres emisjon et par ganger i året.
Aksjonærene i nas har ikke utstyrt den nye ledelsen i nas med særlig gode kort. I tillegg til det så er nok ledelsen endel mer realistisk enn småaksjonærer med lotto-feber. Alle andre flyselskap har fått lån, og lån får man når man viser en smule evne og vilje til å gjøre opp for seg. På dette punkt har opprørsaksjonærene i nas langt i fra overbevist, det ser man jo av meldingene her inne også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
Kantarell
28.04.2020 kl 09:17
1456
Kursen for konvertering kan befinne seg noe mellom 4,5 og 7,5 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
Aksjesparer
28.04.2020 kl 09:21
1434
Har vært borte fra forumet lenge nå....
Men....
Hvilke Facebookgrupper er det som det stadig refereres til angående NAS aksjen i disse krisetider?
"aksjesparer"
Men....
Hvilke Facebookgrupper er det som det stadig refereres til angående NAS aksjen i disse krisetider?
"aksjesparer"
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 05:06
Du må logge inn for å svare