Resultatrapportering for tankaksjer

fattigstakkar
TANK 05.05.2020 kl 22:23 14900

DHT er førstemann ut. faller videre after hours etter resultat
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/d98a1a31-08cf-4334-a5d1-47843763f1fe
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.05.2020 kl 22:31 8375

Tar seg litt opp igjen og er over LOD i ordinær handel.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 22:37 8293

Grønn etter rapporten kom ut. Likevel litt treg. Fantastisk resultat da!!! Tjener MYE penger. Ser ut som at shipsverdiene økte en del også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
alan
05.05.2020 kl 22:40 8246

Tar tid å se igjennom.
Men ser at de øker utbytte, reduserer gjeld og øker cash beholdningen. Øker skipsverdiene også,
er det godt nytt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Volga
05.05.2020 kl 22:41 8226

Ingen elleville jubelscener i etterhandelen så langt (+2%), men merker meg

Thus far in the second quarter of 2020, 66% of the available VLCC spot days have been booked at an average rate of $110,400 per day on a discharge to discharge basis (see table I for details). Det ligger over basisestimatet til JH på 105'.

Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 22:43 8181

slo allerede en ganske aggressiv nettoinntjening med 0.03 cent. Jeg trodde den skulle ryke. Tror denne "forventingen" ryker hos mange rederier bortsett fra fro og nat.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
tuja
05.05.2020 kl 22:45 8156

DHT estimerer 87900$ for kombinert tc og spot i q2
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.05.2020 kl 22:47 8114

Gikk ganske store poster helt ned på 6,50. Utrolig at noen blir skuffet over dette.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 22:53 8029

Jeg forstår det ikke. Ja, ratene faller. Likevel gode rater. Utsiktene er ikke så verst heller.
Uansett. 0.35 i utbytte er meget bra. Klarer man rundt dette nivået på en dårlig inngang på 8$ får man igjen over 90k ila året på en 500k investering. Da er det ikke like kjedelig om aksjekursen faller noe.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 22:58 7969

Ja, hvis dette ikke er godt nok da vil nok aldri shipping aksjer stige, da er nok fly aksjer en bedre løsning løsningen

Dht er i det minste opp siste år, skulle bare mangle forøvrig, fro er til sammenligning uendret men banker nok lim skiten ut av Dht utbyttemessig/us aksjekurs.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 23:03 7906

Gå i pennystock-markedet i usa i stedet. Kjøp selskaper som taper penger. Det er mye mer verdt.
Enig tror fro er det beste selskapet dividende-messig etterfulgt av nat. For min del håper jeg ads-me kommer med noen skikkelig hogg.

Alle som vil ha utbytte i dht må ha aksjer innen 19.mai, og utbetalingen skjer 26.mai.
Hvis så frem til jeg får rett angående oljeprisen tror jeg disse nivåene er verdt å handle i dht.
Strategi kan være å handle dht nå og selge dagen før eller to den 19.mai.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 23:08 7838

Du er inne noe der LSB, flyaksjer skulle en satset på ja. Da er det nok med tullinger som driver kursen oppover, uten forankring i virkeligheten som sånne latterligheter som inntjening osv.
Når det er sagt, så kommer jeg til å spy som et gris når FRO kommer med 35 cent i utbytte for Q1. Nå og framover skal store ulven igjen få refinansert sine aksjer for tredje/femte? gang gjennom utbytteutbetalinger. Jeg ser fram til det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.05.2020 kl 23:12 8041

NAT er ikke spesielt attraktive på utbytte. Ihvertfall i følge Cleaves. De har en forventet dividend yield på 7% mot 16% i snitt for sektoren. EURN har 25% og FRO 21% ifølge den oversikten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.05.2020 kl 23:19 7958

Noe jeg ikke skjønner er hvorfor økning i oljepris skal tolkes utelukkende negativt for tank. Greit nok at det ikke er positivt for contango, men på lengre sikt er det jo ikke contangoen som skal forsvare prisingen. Ser at den kraftige oppgangen i oljeprisen foklares med at etterspørselen tar seg opp. Det er jo også positivt for tankaksjer. Hvis etterspørselen kommer så raskt tilbake, som oljeprisen nå indikerer, rimer ikke det med at det skal være så lavt behov for frakt de to neste årene, som Hannisdahl påstår. Når det er sagt har jeg ikke mye tro på at oppgangen i oljeprisen vi ser nå er bærekraftig. Virker mer som shortskvis.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
05.05.2020 kl 23:34 7853

Høres riktig ut det du sier her
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 23:47 7773

Contangoen er det ikke noe i veien med, men analytikerene tenker kun trading.
UEA har kjøpt inn 5 tankere og er på jakt etter flere, hvorfor?
Hvis valget står mellom å stenge ned produksjon eller å lagre produsert olje i 2-3 år og selge den til 3 ganger pris i dag, ja da produserer du det du klarer å lagre.
Mange skip vil gå ut av markedet til produsenter som har dette valget og de kommer ikke tilbake igjen.
Kjøper du skip i dag til 30 mill og lagrer 2 mill fat, skraper den etterpå så er det billig, veldig billig.
Produsenter kan også leie inn skip for å lagre lenge om de vet prisen blir doblet om få år.
Dette er ikke med i noen analyser, man tenker kun på contango som ett finans verktøy der du kjøper og selger oljen samtidig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Volga
05.05.2020 kl 23:59 7715

Nyheter som dette og et skift i fokus. Hva er da ditt kursmål FRO ultimo mai?
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
CapitaL
06.05.2020 kl 07:42 7343

Det er forventninger om at etterspørselen etter olje vil ta seg opp når land åpner opp igjen, som driver opp oljeprisen. Det vil jo i så fall i første omgang tilsi mindre lageroppbygging fremover.. Om etterspørselen kommer raskere tilbake enn markedet forventer, vil lagrene tømmes raskere.. Det vil etter hvert medføre så mye høyere oljepriser, at kranene åpnes og amerikanerne drar i gang skiferolje igjen.. Det vil jo da tilsi at den dippen som må komme i tank, sannsynligvis vil "gå over" raskere enn forventet, og neppe trekke ut i 2022.
Så, tank, positivt på kort sikt ( 3 mnd), svakt på mellomlang sikt (6-12 mnd) og meget bra på lang sikt (15-36 mnd)?

Ikke lett å time når man skal ut av tank og inn i olje gitt.. men det er meget sannsynlig at oljen får et oppsving post Corona.. men vi er neppe der ennå.. Suckers rally?

Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 09:06 7119

Overså at DHT forventer en EPS på snitt 3.0 gjennom året. Det er ganske utrolig ref. dagens aksjepris som ligger på underkant av 7$. Jeg tror ikke jeg har sett slike tall før - bortsett fra finanskrisen og sjømatnæringen, og hos noen romantikere!? DHT forventer å dra inn ca. halvparten av selskapets verdi ila året. (e24 nevnte ads for et par uker siden).
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Volga
06.05.2020 kl 09:44 6982

Hvor i rapporten står det @kineid? EPS $3 altså.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
oppturen
06.05.2020 kl 09:50 6952

Bare vent til OET legger frem tall du, de drar inn nesten 50% av verdien i første halvår !
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
themenace
06.05.2020 kl 10:00 6897

Basert på hvilken aksjekurs?
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
oppturen
06.05.2020 kl 10:06 6862

Dagens ?
Regner med ca $1,5 for Q1 og ca $1,5 for Q2. Blir da $3 med kurs 10,5 blir det Nok 31,5 pr aksje.
Aksjekurs i dag ca 63.

Tallene kommer på Tirsdag i neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 11:49 6647

oppturen: Mener du helt seriøst at dette er realistiske tall for Okeanis? .... Hvis ja, hva tror du man kan forvente av Q3 og Q4?
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
oppturen
06.05.2020 kl 12:40 6512

Vist pokker er det realistisk, les Q4 rapport og Årsrapport !
Q3 og Q4 vet jeg lite om i dagen tullete marked, men OET har sikret langtidskontrakter på 5 av sine VLCC så de har gjennom dem sikret inntjening til alle løpende utgifter.
De har utsatt 2 scrubber installasjoner fra Q2 til Q3, så av 3 LR2 skip vil 2 av dem være uten inntjening ca 1 mnd hver i Q3.
De får ytterligere 2 nybygg ned Suez Max overlevert i slutten av Q3, så Q3 kan gjerne bli litt dårligere med overskudd på $0,7-$1 ?
Til sammenligning hadde de overskudd på $0,54 i Q4 2019 og det med 1 VLCC mindre (nybygg levert i Januar), lurer på om de fikk en VLCC iløpet av Q4 også.

Men tenk litt selv da, vi snakker om en reduksjon i OVERProduksjon som vil synke. Det vil si at det fortsatt er overproduksjon en stund fremover. Ratene vil holde seg høye minst ut året.

Kan jo også legge til at av overskudd i Q4 ble det ikke betalt ut overskudd. Og når Corona slo til var det en av de større eierne som havnet i likviditetsskvus og måtte selge seg ned. OET kjøpte da tilbake ca 1% av selskapet til kurs 57 !! Største eier tilførte i 2019 penger gjennom emisjon til kurs over 80.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 12:51 6466

Tror tallene til Oppturen skal stemme rimeligt greit, i tilegg holdt de jo tilbake som kjent 0,4 q4-19 pga corona.
Ikke glem LR skipene til Okeanis som nå vil vise seg gull verdt, ratene har holdt ser stabilt i 3 uker på rekord nivåer.

Og hvilken aksjekurs kjøpte Øystein Spetalen for når han i fjor lastet opp? en av Norges beste aksjespekulanter,hva har selskapet generert siden da? noe å reflektere over i en tid der mye har en merkelig pris.

Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
tuja
06.05.2020 kl 13:00 6420

SCORPIO TANKERS: JUSTERT EPS USD 0,82 I 1.KV (VENTET 0,51), UTBYTTE USD 0,10
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.05.2020 kl 14:40 6251

Ble veldig beroliget av å høre på presentasjonen til DHT. De ser høy inntjening også i Q3. Selgers marked for brukte skip.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
oppturen
06.05.2020 kl 14:50 6210

Det er jo direkte latterlig å se på sensasjons oppslag om at rater stuper.
Hadde markedet trodd at det skulle være normalt med rater på over 150.000 for dag de neste 10 år så hadde tank hatt en helt annen pris.
Tar man utgangspunkt i rater på rundt 150.000 for dag i f.eks OET ville overskudd pr aksje vært ca 160nok pr aksje pr år.
Så kunne man brukt PE på 10 da og kunnet forsvare aksjekurs på 1.600,-
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.05.2020 kl 14:56 6188

DHT og STNG som har lagt fram resultat er begg opp 5% i pretrade.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 15:12 6138

Ja, det skulle vel i realiteten bare mangle når man ser hva type pengemaskiner dette er, skal vi tippe tank bunnet i går for denne gang, oljen stuper nå
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Treidar
06.05.2020 kl 15:52 6044

Feil, DHT ned 3% på det som liksom var gode earnings. Dette caset er så og si ferdig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 16:00 6006

å dæven, markedet er såpass skuffet ja
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
06.05.2020 kl 16:18 5919

Helt utrolig. Jeg sitter noen dager på sidelinja nå. Har ennå god pluss med meg...og den vil jeg beholde.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
renai
06.05.2020 kl 16:37 5846

Hej fattigst.....

Knal stærk 6 mdr. rate indgåes her og der.

Dere kan ikke blive fattigst.. på disse sky høj spot rater.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.05.2020 kl 16:43 5820

Helt utrolig
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
tuja
06.05.2020 kl 16:56 5755

Tanksegmentet, som er stort sett eneste sektoren som tjener penger i bøtter og spann under denne pandemien, straffes . Kjøp tapssluk er vist det som prioriteres. Folk er rare.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 17:00 5729

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/05/06/7525125/oljelagrene-i-usa-oker-mindre-enn-ventet

Må vel snart nærme seg fullt uansett..
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 17:20 5658

vært mange "kriseartikler" om fulle lagre før estimert den siste uken... Hvis oljen dropper til 20 igjen, og mindre, så har vi rater over 100k igjen. Ads er et nokså sikkert case uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
NOELLE
06.05.2020 kl 17:25 5631

Tankselskapene faller i US, bli mer ADS om den folger på i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 17:32 5594

fattigstakkar skrev Helt utrolig
Om 2 uker når storkunder, fond og de rette aktører har fått porsjonert seg og kursene har doblet seg kommer analytikerene på banen og melder sol og 3 dobling.
De er tatt på sengen av den effekten priskrigen skulle ha på tank og er ikke forberedt.
Sitt rolig, godt polstret og la de herje på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:17 Du må logge inn for å svare