ADSC, underpriset tankselskap

tuja
ADSC 06.05.2020 kl 14:20 69745

Vist vi nå tar for oss analysen på hammerinvesting, der verdivurderingen så langt i 2020 vurderes til 22kr pr aksje(kjente faktorer). Da er spørsmålet, hva med resten av 2020, og videre framover. Om vi oppnår 60k usd i snitt resten av 2020, kan selskapet og dets aksjonærer plusse på 12,6 ekstra kr oppå de 22. Det som er kjent , er at PAGE oppfyller det kravet iht 60k usd pr dag ut mesteparten av året(69k pr dag), og at det nå kommer mange on subs i det rateområdet. Da bør en kunne forvente at ADSC oppnår liknende rater for Stratus og Serenade. En ukjent faktor er corona-pandemien. Kommer ett kraftig tilbakeslag og nye lockdowns? Mange tror det. Og da stuper oljeprisen igjen. Så mye kan tale for fortsatt ok rater. Så får vi se hva den resterende levetiden for selskapet bringer til bords. De har også muligheten for salg. Så det er flere muligheter. Men bare for 2020 sett under ett vil utbyttene bare øke i omfang. Minst nå i kv1(2-3kr?), og sannsynligvis minimum 10-12 kr til utover året, dersom de oppnår +/- 60k usdresten av året.

Valuation

So what we know for sure is 13 NOK is in the bank for 5.5 months out of 30. This number is the most important of all because of the certainty of it and it is the basis of the whole safety thesis.

4 NOK for scrap value+working capital-debt. And 5 NOK for optionality. Those are both my fair value estimates and neither are close to being bankable.

In total: 22 NOK.

What then is the value of the remaining 24.5 months of vessel days? Again, remember this is a period with a lot of uncertainty in a space that is already known for high volatility so whatever estimates one arrives at will be extremely uncertain. At some point the current steep contango will no longer be in play and rates will go lower. Judging from analyst reports and adding a layer of conservatism I arrive at the following estimates for TCE rates going forward.

$60,000/day average for the remaining 6.5 months of 2020. OCF 12.60 NOK/share.

https://hammerinvesting.wordpress.com/2020/04/17/ads-crude-carrier-the-low-risk-play-in-a-sea-of-uncertainty/


Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
NOELLE
14.05.2020 kl 12:51 2950

Mikrofly, jeg har NULL tiltro til noe av det du skriver. Er neppe alene. Kan du ikke finne deg en annen lekeplass?
Slettet bruker
14.05.2020 kl 12:57 2929

Det vil jo være uro, men tror det blir krig før en kollaps på 20-30%
Alle stater med USA`s Fed i spissen trykker penger for å forhindre kollaps, tror ikke verdensmarkedet tåler det, derfor vil alt gjøres for å forhindre det.
I ett fritt marked uten innblanding hadde vi vært i en mye større krise enn 1929 for lenge siden.

Man gjør det som kreves for å holde hjulene i gang nå, så tror jeg at når vi er over corona blir det en massiv nedskrivning av statsgjeld og man fortsetter som før.
Dette er min teori, men selvfølgelig kommer det svingninger, det er derfor jeg er veldig interessert i ADSC selv, solide inntekter til utbytte for dagens prising som er nada.
Risikoen i andre selskap som FRO/OET/Hunt er mye større siden de skal betale ned en stor gjeld på nye skip.
Får mest igjen til minst mulig risiko i ADSC, med ok god mulighet for avkastning i aksjekurs også.
Uansett nå er jo alle priset latterlig, selv om de tjener 6-100 ganger vanlige selskaper i 2020
Slettet bruker
14.05.2020 kl 13:01 2914

Nå var det da ikke jeg som skrev dette da, jeg driter da i om du har null tiltro til hva jeg skriver, jeg skriver fakta for å være motvekt for alle som er inne og roper halleluja på fakta feil og folk som er ute som roper søppel på faktafeil.

Noe spesielt du reagerer på eller er det ALT jeg skriver som ikke passer inn i ditt hode,.
Marketwatch
14.05.2020 kl 13:22 2768

Om det deles ut utbytte eller ikke, gir jeg blaffen i. Utbytte er uansett kun tilbakebetaling av egenkapital.
Det eneste som interesserer er om selskapet er i stand til å inngå kontrakter som gir en avkastning i aksjen.
For de som var med fra begynnelsen var kostpris pr. aksje kr 20,-. De bør, når selskapet evt. biir nedlagt etter tre år,
minst få tilbakebetalt kr 30,- pr. aksje for å være fornøyd.
Redigert 14.05.2020 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 13:45 2697

Dette er jo en utbytte aksje som skal dele ut utbytte.
Så lenge ratene er gode og penger kommer inn så er det jo ingen problem.
Hvem hadde drømt om 72k rater i snitt frem til nå når caset ble laget?

Ingen av de som kjøpte til 20.
NOELLE
14.05.2020 kl 14:19 2620

Tankers International
@TankersInt
Ioanna (2008 - Modern VLSFO) On Subs Spore/China WS 72.50 Unipec May 22-24 Dynacom Demurrage USD 60K (TCE: RV USD 63.01K @ 24.22 days / Actual USD 82.49K @ 19.15 days) 0 idle days
NOELLE
14.05.2020 kl 14:33 2569

Ratene tydeligvis på vei opp. Strålende for Stratus
Slettet bruker
14.05.2020 kl 15:02 2483

Syns den høyre arm i hode skulder formasjonen jeg tidligere advarte om, kommer lavere å lavere nå, like før sell-off til 17?
Redigert 14.05.2020 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.05.2020 kl 15:03 2482

Ja, det kan bli meget bra det. Ellers forstår jeg nada relatert til kursutviklingen. ADSC forsvarer glatt dagens prising, og bedre skal det bli med de slutninger som er inngått. Blir spennende å se hva Stratus gjør av seg etter vedlikeholdet som pågår(ca 1 uke fra de la stilt).

:)
tuja
14.05.2020 kl 15:06 2465

Den formasjonen tror jeg kun er i ditt hode. Og sell-off til 17, når de allerede har minimum 22 i banken. Ser ikke helt hvordan det skal være mulig. Og ratene er også på vei opp. Om det skjer, da selger vedkommende med 5-6kr rabatt(17kr).
Slettet bruker
14.05.2020 kl 15:09 4086

Blir uansett spennende å følge utviklingen her utover sommeren, det er dere som selger den ned.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
hogan
14.05.2020 kl 15:10 4101

Longsit sikler på aksjer i Ads nu, må kjøpe før det er for sent
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.05.2020 kl 15:12 4098

Hvem som selger den ned er i så tilfelle noen som ikke ser verdien i dagens sterke marked. ADSC ligger fortsatt i rute til å kunne tjene inn hele børsverdien på ett år. Og jeg har faktisk plukket flere ADSC i dag, da dagens kurs er "gibortpris".

Valuation

So what we know for sure is 13 NOK is in the bank for 5.5 months out of 30. This number is the most important of all because of the certainty of it and it is the basis of the whole safety thesis.

4 NOK for scrap value+working capital-debt. And 5 NOK for optionality. Those are both my fair value estimates and neither are close to being bankable.

In total: 22 NOK.

What then is the value of the remaining 24.5 months of vessel days? Again, remember this is a period with a lot of uncertainty in a space that is already known for high volatility so whatever estimates one arrives at will be extremely uncertain. At some point the current steep contango will no longer be in play and rates will go lower. Judging from analyst reports and adding a layer of conservatism I arrive at the following estimates for TCE rates going forward.

$60,000/day average for the remaining 6.5 months of 2020. OCF 12.60 NOK/share.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Pervorisk
14.05.2020 kl 15:17 4094

Plukker og plukker:-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
HP17
14.05.2020 kl 15:40 4049

Denne perlen på OSE blir billigere og billigere for hver dag som går nå, hvor billig kan det bli med inngang i ADS?
Om ikke annet er det kanskje å vente at Q1 og guiding her vil gi aksjen et skikkelig løft?
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 15:55 4031

Ikke før høyre arm er i kjelleren.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Bullen
14.05.2020 kl 15:56 4061

Neste alt blir med i dragsuget, men det ser jo ut som om ratene tikker oppover
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.05.2020 kl 15:58 4071

Da ligger vi på "bankens innskudd", 22kr. Helt ufattelig at det er mulig å kjøpe så billig med den ratefesten som har vært, og pågår. Snadder. :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 16:02 4143

Prøvde å si det på 29, men da skulle den jo så langt opp sa dere og Mikrofly
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
HP17
14.05.2020 kl 16:02 4147

Kjøpte akkurat nå 1300 aksjer til 22 + 1200 tidligere i dag på 22.60. Kan ikke se den helt store nedsiden, Om ikke annet så bør kr 30 være innen rekkevidde igjen før sommeren?
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.05.2020 kl 16:10 4107

Analysen som Hammerinvesting har foretatt, er veldig nøktern og meget bra. Det er det ingen tvil om. Den er også lagt ut på xi. Der har han kommet fram til 22kr i verdi basert på inntjening og skrapverdi, fratrukket gjeld til 22kr mid mai. Dette på kjente rater da analysen ble skrevet. Så har han basert 12-13kr ekstra oppå prisen ved 60k usd i snittrater resten av året. Der vet vi at Page går med 69k usd omtrent resten av 2020. Serenade fikk 58k usd ut kv2, og Stratus venter vi på. Så langt ser det meget bra ut for god inntjening oppå de 22kr i base. Så ser egentlig ingen nedside fra 22kr pr aksje. Det burde ikke være det.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 16:10 4153

Jeg tar imot mer på 22. 21,8, 21,4 om noen ønsker å droppe
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.05.2020 kl 16:14 4205

Tror nok det er en mening bak salgsmetoden. Det legges ut pressposter for å sanke aksjer på lavere nivå. Alltids noen som biter på. Har tatt litt ekstra i dag.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
hogan
14.05.2020 kl 16:15 4196

Ja, du er rutinert du, vi får se om den skal lenger ned, jeg klarte ikke å vente lenger inn 22,45 og 75 i Fro.
Fint å kjøpe bear kurser til bull rater
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
NOELLE
14.05.2020 kl 17:43 4026

Oil on floating storage is now at its highest level in the history of the oil market and despite modest signs of a demand recovery, industry sources and analysts say the peak for these volumes is still some way off."

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/oil/051420-oil-on-floating-storage-soars-to-record-highs-but-peak-still-some-way-off
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.05.2020 kl 18:31 3926

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Will-Oil-Prices-Go-Negative-Again-This-Month.html

There are some early signs that demand for oil may be on the mend, too, with gasoline production rising last week and inventories falling by 3.5 million barrels. Storage space for crude, however, remains constrained due to the sheer size of the overhang on a global scale. This means that a second selloff is a very real possibility and a temporary slide of WTI below zero is also possible.

The wider economic context is not particularly conducive to optimism, either. A growing number of analysts are warning of a slow and prolonged economic recovery, with the latest warning coming from Fed chairman Jerome Powell, who said an extended period of weak economic growth was to be expected.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
HP17
14.05.2020 kl 18:35 3912

Det er jo meget bra. Gå for to kontrakter på 24 mnd/48,5.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.05.2020 kl 18:36 3913

Den va fin :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 19:02 3878

Sykt. Det er mye jeg ikke forstår. Mange forventer et elendig marked og svalestup i ratene. Ratene tok et svalestup fra heaven til relativt høyt på 55-60k$dagen. Er et snitt på 50k elendig market? Ser i rapporten til cleaves en forventet snitt i rater på 65k$ i 2021. Er det dårlig?
Det er så sprikende taletunger og bjellekuer på nett at man blir matt av mindre. Det som er sikkert er en lav breakeven og de fleste tankrederier tjener penger som gress.
Over tid må dette påvirke kursene og verdiene på selskapene, selv om ratene holder seg bra på 50k$ dagen.

crweber.com viser TC 12måneder på 75k$ og 36måneder på 40k$.
fearnpulse.com melder om 12 måneder til 80k$ dagen.

Jeg forstår det ikke. Mange analytikere forventer en mer horisontal og sideveis snitt gjennom året og neste år med daler på 20k-tallet og topper på 80k-tallet. Likevel tilbyds 12måneder tc på opptil 80k$. Flere slutninger de siste dagene har variert mellom 31k$ og 80k$ alt ettersom betydning av ruter.

ADS gikk for en korttidskontrakt på (edit)58k$, hvorfor det nå tc på 12 måneder er skyhøyt og oljeprodusenter renner nærmest ned selskaper som tilbyr lagringsplass (ref. aruba).

Mine forventinger er et nytt oljepriskrasj og mulig nytt contango-scenario med wti-kontrakter som skal avvikles neste uke. Er det dette ads og andre spekulerer i?
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Pervorisk
14.05.2020 kl 19:08 3860

Media fremstiller ikke realitetene i det fysiske markedet.
ADS er «på bakken» og ser hva som faktisk foregår.
Jeg er trygg på at de tar smarte valg, og den 28. mai får vi en etterlengtet update🥳
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
14.05.2020 kl 19:26 3828

Vet ikke hvordan prosessen er før inngåelse av en slik charter, men regner med at det må være en form for anbudsprosess? Hadde noen vært villige til å inngå kontrakten på 40k/d tar jeg det for gitt at Petrobas ikke hadde betalt 48,5. Denne prisen er nesten eksakt det Hannisdahl hadde som forventet snittrate de neste to årene da han hadde doble kursmål på de fleste tankaksjer. Nå spår han at snittraten blir under det halve. Dette henger ikke på greip.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/euronav-and-neda-maritime-win-two-year-vlcc-charters-from-petrobras/2-1-809295
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
14.05.2020 kl 19:40 3801

Her ser dere Hannisdahls forventede rater de neste årene. Ikke ETT kvartal er i nærheten av det Petrobras nå betaler for to år.
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1257724551812780032/photo/2

Hans forventede snittrater fra q3-20 til q2-22 er 18.780. 38,7% av det som betales for charter over to år.

Og til tross for disse ekstremt lave forventningene mener Hannisdahl at ASD er verdt 33kr per aksje. Hva er den da verdt om snittet blir nærmere 50?
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.05.2020 kl 19:51 3814

Hannisdahl må nok revurdere sine framtidsutsikter basert på hva som fysisk skjer i markedet. Og ratene har steget også i spot den siste uka, med slutninger opp rundt 80k usd på det meste. Egentlig helt utrolig det som pågår. Tanksegmentet, som en av få sektorer, bøtter inn cash, og betaler ut store utbytter. Men straffes på børs med kraftig underprising av flere selskap i sektoren. Hvem ville trodd ADSC skulle få rater på +/- 70k usd i snitt i første halvår? Og de har i tillegg allerede Page på 69k usd omtrent resten av 2020. Og folk selger under 22kr??????? GALEMATTIAS.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.05.2020 kl 20:02 3795

Hvorfor skal det være en selvfølgelighet at ADS gikk for en korttidskontrakt? I mitt hode er det åpenbart at de ville gått for en ett-års med samme raten, 58k.. om markedet hadde vært der.. Jeg tror lagringsmarkedet kanskje ikke er så kokende som det gis inntrykk av? I følge Cleaves så støtter ikke contangoen så veldig høye rater lenger heller. Lageroppbyggingen er jo ikke i nærheten av de tidligere spådde 200 VLCCene i det hele tatt... Jeg tror nok ADS tok det de kunne få for Serenade på det tidspunkt skipet ble ledig for oppdrag. At de skulle sitte og gamble på noe så uforutsigbart og volatilt som oljeprisen i disse dager? Nei og atter nei :))

Det positive er vel at fraktmarkedet trolig ikke vil få den langvarige nedturen som har vært spådd, at etterspørselen kommer raskere tilbake, og at det igjen blir en mening med å ha investert i scrubbere?


Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
14.05.2020 kl 20:20 3800

Hvis du ser på den stigende trenden for 1års charter er det ikke sikkert det har vært dumt å vente:
https://twitter.com/GregVous/status/1260970300654653440/photo/1
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Pervorisk
14.05.2020 kl 20:31 3768

Jeg klarer ikke å se for meg snittrater under 45K de neste 2 årene.
Eller, jeg klarer - men det virker lite trolig.
Petrobas sikret seg 2 skip i 24 mnd @48,5K nå.
Rart de ikke bare kjøpte seg et par baljer i steden.
48,5K i 2 år blir USD 35,4 mill - får man ikke en VLCC for rundt 33 minus skrapverdien?
Har prisen gått opp enda mer?🤔
Eller er Petrobas en gjeng med amatører
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.05.2020 kl 20:44 3754

Sea Splendor (2012 - Modern VLSFO) On Subs ECMex/Korea $5,900,000 Hyundai Oilbank Jun 6-12 Blue Light Chartering Inc. Demurrage USD 50K (TCE: RV USD 33.83K @ 108.66 days / Actual USD 63.21K @ 68.2 days) 8.47 idle days
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
oppturen
14.05.2020 kl 21:00 3726

De vil vel ha nyere båter og slippe rissiko(havari ??)med å eie
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.05.2020 kl 21:03 3844

Petrobras skal vel bruke skipene til frakt og ikke lagring? Da er moderne skip mer attraktive enn gamle baljer. Ser i den forbindelse at Tradewinds skriver om redusert etterspørsel etter flytende lagring, så tror nok jeg er inne på noe...

https://www.tradewindsnews.com/tankers/euronav-and-neda-maritime-win-two-year-vlcc-charters-from-petrobras/2-1-809295

Med redusert interesse for flytende lagring vil jeg anta at prisene for vintage skip er for nedadgående?
Jeg tror også at snittraten det neste halvannet år blir høyere enn spådommene til ekspertene.. De forutsatte jo bl.a en voldsom flytende lageroppbygging som nå ser ut til å utebli..
Det blir spennende å se neste slutning for Stratus, håper jo på en lang TC, men tror egentlig at markedet for det er forbi.. Ellers ville nok Serenade blitt satt på en slik TC..
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 21:10 3827

Frontline Ltd. (FRO)

7.24-0.38 (-5.05%)
As of 3:09PM EDT. Market open.

Crude Oil
27.36
+2.07(+8.19%)

Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Grylls
14.05.2020 kl 21:10 3826

Mange skip blir brukt til lange lagringsoppdrag, det bygges få nye, og det vil være mange som må tørrdokke for det ene og det andre. I tillegg kommer scrubberinstallasjoner på løpende bånd, det har nok mange utsatt fordi ratene har vært så enormt gode. Alt dette kan bidra til å holde ratene oppe. Blir også spennende å se når junikontraktene går ut, hvordan det påvirker.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 21:15 3953

Grylls skrev Innlegget er slettet
Golden Ocean Group Limited (GOGL)


2.86+0.14 (+5.1471%
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.05.2020 kl 21:16 4139

- Onsdag kom ferske oljelagertall som viste at oljelagrene falt for første gang på 15 uker. Råoljelagrene falt med 0,7 millioner fat i forrige uke. Ifølge TDN Direkt var det ventet en vekst på 4,1 millioner fat.
Det internasjonale energibyrået, IEA, kom med sin oljemarkedsrapport for mai torsdag.
Justerer etterspørselsestimatene
Der fremgår det at estimatene for den globale oljeetterspørselen i andre kvartal er oppjustert med 3,2 millioner fat per dag.

- EA peker på bedre mobilitet enn ventet i OECD-landene og gradvis gjenåpning av samfunn etter coronavirusutbruddet.

Etterspørselen stiger og lagrene faller, noe som er positivt for frakt. Fra mitt ståsted iallfall;)

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/05/14/7528309/nye-estimater-fra-iea-satt-fart-pa-oljeprisen
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
14.05.2020 kl 21:26 4145

Jeg tror heller ikke på veldig mange langtidskontrakter for lagring med de oljeprisene vi ser nå. Men det er jo et faktum at Petrobras betalte 48,5 i dag for to år. Det må jo bety at de mener det er en god deal, og at de ihvertfall ikke hadde fått tilbud om noe som var mye billigere. Om ADS' båter er for gamle aner jeg ikke (de fikk jo omtrent det som var snittratene for Serenade), men hvis hele tankmarkedet skriker etter å tegne lange kontrakter skulle man tro noen var villig til å tilby lavere enn 48,5. OET har jo langtidskontrakter på 35, inngått for et par år siden. Hvis rederne hadde den minste tro på Hannisdahls 18k/d i snitt neste to år ville jeg tro de gladelig hadde sikret to år på 40k.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Pervorisk
14.05.2020 kl 21:27 4143

Bullshit lagertall som ikke hensyntar verken oil on water eller floating storage.
En liten etterspørselvekst pga mer bilkjøring virker logisk👍
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 21:27 4145

Ja, hvis man plutselig får økt etterspørsel, og skip er i contango i overskuelig fremtid for å selge på en høyere oljepris snakker vi press i rater. Enten oljepriskrasj, eller raskt økt etterspørsel vil sørge for press i rater. Midt i mellom er kortsiktig dårlig, og JH får rett i sitt pessimistiske case.

Eksisterer det statistikker som sier noe om hvor mange skip som er i contango? Og hvor lange kontrakter er det vi snakker om? Er skipene på langtidskontrakter så vil det si at det er skip som er bundet opp i overskuelig framtid i et marked som er i utgangspunktet manglet skip. Dette bør være mulig å regne på om det korrelerer med lavere etterspørsel, men skal etterspørselen øke raskt vil vi se svært sterke rater fremover ja.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
oppturen
14.05.2020 kl 21:33 4137

Hvorfor bygges det nye og restaureres gamle oljelagre på land dersom contango er over??

Dette kommer til å smelle i ny super contango, tror her pyntes på både lageroppbygging og fremtidige kutt for å hause prisen opp.

Dette er pokerspill med bløfferne som hiver penger i potten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.05.2020 kl 21:39 4132

De chartrede skipene er 2012, altså moderne.. og har nok noe bedre energieffektivitet enn 10 år eldre skip antar jeg. Jeg ville også leid inn nyere skip om jeg hadde på meg deres sko, og prisen var omtrent den samme.

Jeg tror ikke lenger på Hannisdahls scenario, av grunner nevnt over her.. Hovedsakelig mindre lageroppbygging, men også det faktum at en del gamle VLCCs nå er ute av fraktmarkedet for godt.. UAE kjøpte f.eks nylig fem vintage VLCCs for å ta seg av formodentlig overproduksjon. Det aner meg at Hannisdahl vil komme med en oppdatering etter hvert, selv om han i dag twitrer at hans negative syn er uforandret.. Vi får se, og selv om Q3 blir svakt betyr ikke det at det neste halvannet år blir det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare