<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Mener «OBOS-Tesla» overgår konkurrentene på viktig område

Finansavisens Motor-journalist Håkon Sæbø og bilekspert Marius Mørch Larsen har vært ute og testet Hyundai Ioniq 5. 

Publisert 2. nov. 2021 kl. 14.18
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 147 ord

Hyundai lanserte tidlig i 2021 Ioniq 5, en crossover-modell med litt mer enn vanlig bakkeklaring og plastdetaljer i hjulbuene, som ofte gir assosiasjoner til litt røffere bruk. Et bagasjerom på 527 liter, mulighet for hengerfeste og et ekstra bagasjerom foran på inntil 57 liter har fristet mange nordmenn. 

Ioniq 5 er inne på topp 20-listen over de mest solgte bilmodellene så langt i år på plass 16, med 2.641 solgte biler, ifølge Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV). 

Rekkevidden er på inntil 481 kilometer og sprinten fra 0-100 tar 5,2 sekunder. Prisene starter på 474.900 kroner.

«OBOS-Tesla»

– En kollega kalte den for en OBOS-Tesla, sier Sæbø. 

De to bilekspertene er uansett godt fornøyd med totalpakken Hyundai Ioniq 5 tilbyr.

– Den er mye mer komfortabel enn en Tesla Model 3, mener Mørch Larsen. 

Mørch Larsen og Sæbø kan du også høre i Finansavisens «Mil etter mil – en podcast om bil».