<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Lyse-datter med Bane NOR-avtale

Begynner leveranse umiddelbart.

Publisert 3. feb. 2021
Oppdatert 3. feb. 2021
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 198 ord
ENKELT: Ladestasjonene som monteres for publikum vil få Vipps som betalingsløsning, opplyser Smartly.  Foto: Lyse

LYSE

Lyse-datteren Smartly er blitt enige med Bane NOR Eiendom om en rammeavtale som går ut på mulig etablering og drift av ladeløsninger på 1.000 jernbanestasjoner og lokasjoner. Det opplyses i en pressemelding onsdag. 

Avtalen skal sikre tilgang til lademuligheter for elbiler for kunder, leietagere og Bane NORs tjenestebiler, i tillegg omfatter avtalen levering av alle komponenter for etablering av ladestasjoner: befaring, etablering, drift og vedlikehold. Avtalen dekker både nåværende og fremtidige lade-behov.

Bane NOR Eiendom har lenge sett etter muligheter for å imøtekomme behovene som har vært etter lademuligheter, og Smartly vil umiddelbart starte med leveranse til et av deres prosjekter i Drammen.

– Vi er et selskap som er spredt over hele landet og har sett etter en leverandør som kan imøtekomme våre krav. Med Smartly på laget er vi sikret en stødig leveranse og en god mulighet for vekst, sier Jon-Erik Lunøe, adm. direktør i Bane NOR Eiendom.

Smartly vil levere infrastruktur for lading og ladere til de ulike byggene hvor leietakere, publikum eller Bane NORs ansatte ønsker å lade sine el-tjenestebiler. Laderne driftes av Smartly og en betalingsløsning gjør at alle som lader betaler for eget forbruk.