Verdens 30 mest verdifulle varemerker

Bruskjempen Coca-Cola rager fortsatt på topp.

Publisert 6. okt. 2012 kl. 09.07
Oppdatert 16. des. 2013 klokken 21.28
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 118 ord
Foto: Scanpix

Tall fra Interbrand kårer nok en gang bruskjempen og drikkevare-giganten Coca-Cola til verdens mest verdifulle merkevare.Samtidig tar de store, tunge merkevarene Apple, IBM, Google og Microsoft stadig mer innpå, og skyver McDonalds og Disney lenger ned på listen, skriver Aftenposten.Les også: Toyota - verdens mest verdifulle merkevareBlant de 100 mest verdifulle merkevarene finnes ikke en norsk merkevare. Til sammenligning kommer finske Nokia inn på en 19. plass, mens svenske H&M og Ikea innehar henholdsvis 23. og 28. plass.Se hele oversikten under.De 30 mest verdifulle merkevarene.1. Coca-Cola2. Apple3. IBM4. Google5. Microsoft6. GE7. McDonalds8. Intel9. Samsung10. Toyota11. Mercedes-Benz12. BMW13. Disney14. Cisco15. hp16. Gillette17. Louis Vuitton18. Oracle19. Nokia20. Amazon21. Honda22. Pepsi23. H&M24. American Express25. SAP26. Nike27. UPS28. Ikea29. Kellogg's30. Canon(Kilde: Interbrand)