Vil skape fremtidens makt-par

Mange av landets studenter er ubrukte ressurser i norsk næringsliv.

Kan et selskap i samarbeid med den nye studentgenerasjonen bidra til å forme fremtidens løsninger? Dette diskuteres nå under Oslo Innovation Week, som arrangeres for 10. året på rad. Her kobler The Innovation Effect studenter med Bedriftsforbundet og Orkla.- Vår erfaring er at høyere utdannede studenter i tverrfaglige team finner unike løsninger på selskapets utfordringer. Etter å ha gjennomført over 60 prosjekter med 30 selskap og over 160 studenter det siste året, ser vi at dette er svært nyttig og verdiskapende for selskapet, sier Annette Fosaas, daglig leder i The Innovation Effect.Både små og store norske selskaper ønsker nyskapning velkommen, men mangler ofte den nødvendige hjernekraften.- Det er her studentene kommer inn som en spennende og verdifull ressurs, og samtidig tilknyttes relevant erfaring og nettverk, og står bedre rustet til å få sin fremtidige jobb, fremhever Fosaas.Oslo Innovation Week arrangeres 17-21 oktober på Mesh i Oslo.