<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Arnulf Refsnes leverer melk og brød på døren – prises til 180 millioner

Den første leveringen fant sted i fjor.

Publisert 23. nov. 2016 kl. 10.48
Oppdatert 23. nov. 2016 klokken 18.13
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 314 ord

- Det er ekstremt store fordeler med å være den første til å etablere seg i dette markedet. Du kan jo bare tenkte deg hvor lett det er å penetrere et område hvor vi allerede har mange kunder, sier Brødboksen-gründer Arnulf Refsnes til Finansavisen.I dag holder Refsnes møter med potensielle investorer for å hente inn penger til å vokse raskt. Tidligere har selskapet hentet inn 28 millioner kroner i ulike emisjoner, og prisen øker for hver gang. Ifølge Finansavisen er målet nå på 40 millioner kroner, og selskapet prises i intervallet mellom 120 og 180 millioner kroner.Da regner Refsnes med å ha nok kontanter til å klare seg ut 2017, og da skal Brødboksen etter planen være så lønnsomme at det kan ta resten over driften. Refsnes er største eier i selskapet med 18 prosent, men vil bli vannet ut til rundt 15 prosent etter emisjonen, skriver Finansavisen.Les også: «Ukjent» nordmann god for 20 milliarder kronerSelskapet har hatt rask ekspansjon. Siden de første testleveringene i april 2015 har selskapet i dag etablert 37 ruter, 30 i Oslo og 7 i Stavanger. Etter planen skal de ha 40 ruter før jul. I andre halvår 2017 skal det etableres ruter i Bergen og i Trondheim, og om ett år er planen at de skal ha 117 ruter totalt. Om to år skal antallet ruter være 178.- Potensielle kunder som ligger utenfor våre leveranseruter, registrer seg hos oss, og når vi oppnår mange nok registreringer åpner vi en rute. Dermed åpner vi aldri en rute før vi har nok kunder, sier Refsnes til Finansavisen.For at det skal bli penger igjen på bunnlinjen, må de være effektive i alle ledd. Siste bestilling må være inne før midnatt, og så må alt være levert på døren innen klokken halv syv neste morgen. Ifølge Finansavisen mener Refsnes at selskapet kan tjene over én million kroner pr. etablerte rute med brødleveringer.