<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Eksperter tror folk går lei av matkasser

Leverandørene av såkalte matkasser har hatt en nærmest eventyrlig vekst, men eksperter på matvarebransjen tror folk blir lei av konseptet.

Publisert 15. apr. 2017
Oppdatert 15. apr. 2017
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 162 ord

Etter en sped begynnelse fulgt av rask vekst, flatet veksten ut i fjor for selskapene som leverer middag i en eske på døren til folk, skriver E24.– Matkassene hadde nyhetens interesse i begynnelsen. Over tid er det vanskelig å opprettholde det unike matkasseproduktet. Uansett aktivitet blir folk lei av den type konsept, sier dagligvareekspert Arne Matre i Ernst & Young.– All ære til dem som har vært kreative. Men det er begrenset hvor kreative de kan være, sier han og mener folk over tid heller vil velge middagene sine selv.– Derimot tror jeg aktører som driver med tradisjonell e-handel med hjemmelevering, som for eksempel Kolonial, definitivt vil komme til å konkurrere med de tradisjonelle.BI-professor Odd Gisholt er enig med Matre i at folk kan bli lei av matkassene, men han deler ikke optimismen når det gjelder nettbutikkene.– Kolonial og Marked strever med lønnsomheten, og de taper penger. Det som blir spennende er å se om de kommer i en plussposisjon, sier Gisholt.(©NTB)