<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Har tapt 60 mill. på modne kvinner - henter inn slugger

Oppkjøpsfondet FSN har hittil ikke lykkes å tjene store penger på klær til voksne damer.

Publisert 10. juli 2017 kl. 08.40
Oppdatert 10. juli 2017 klokken 09.31
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 171 ord

Private equity-fondet FSN skulle tjene penger på voksne damer da kleskjeden PM (Personlig Mote) ble kjøpt for 400 millioner fra gründerfamilien Mørck for fem år siden, men i årene som fulgte, har pilene pekt i én retning: nedover, skriver DN.Ifølge avisen har kleskjeden i løpet av de to siste årene har kjeden samlede underskudd på 60 millioner. Nå har FSN hentet inn tidligere Orkla-sjef Dag J. Opedal (58) med styreerfaring fra selskaper som Elkem og Telenor, for å lede snuoperasjonen.DN skriver at fornyelsen som kjeden er i ferd med å gjennomgå, har vært omfattende.– Målgruppen er for voksne jenter, og vi synes det er en fantastisk målgruppe. Mange kjeder kniver om kunder på rundt 20 år, mens PM på en god måte klarer å markedsføre seg mot en litt modnere og kjøpesterk målgruppe, sier styreleder Opedal, som sier til DN at han har merket at kundegruppen har endret seg med årene.– Den mentale alderen hos kvinner er på vei ned. Det er få som behandler denne gruppen seriøst. Det gjør PM, sier han.