I forbindelse med en betydelig oppgradering av IT-infrastrukturen, lanserte SAS nye nettsider i mars.Det ble ikke godt mottatt av kundene.Personer Hegnar.no har vært i kontakt med beskriver nettsidene som en tragedie, og på sosiale medier har kritikken haglet. Storkundeansvarlig for BMW hos Bilia, Arnold Voss som har vært trofast SAS-kunde i mange år, sa følgende til Aftenposten som først omtalte saken, i juni. – Jeg har slitt med å få kjøpt billetter, og jeg ser ingen forbedring siden de nye sidene kom i mars. At det er vanskelig for kundene å få kjøpt billetter, må jo sies å være et kritisk problem for et flyselskap. SAS erkjenner at de nye nettsidene har bydd på problemer for kundene, og har derfor satt i gang tiltak for å gjøre brukeropplevelsen bedre."SAS’ nettsider er vår viktigste kanal ut mot våre kunder og må være rask og enkel å bruke.Tilbakemeldingene vi har fått er imidlertid at reisende har problemer med å navigere på den nye nettsiden og å gjennomføre sine bestillinger", heter det i en melding fra SAS sendt ut rett før helgen der de beklager ulempene det har medført. "Vi er selvsagt lydhøre for tilbakemeldingene fra våre reisende når det gjelder våre nye nettsider, og vi har derfor besluttet å endre enkelte funksjoner på nettsiden", skriver selskapet videre. Ifølge SAS inkluderer de konkrete endringene følgende: