- Bøker er noe våre kunder, som også er våre medeiere, er veldig opptatt av. Vi ønsker å legge enda bedre til rette for å spre den litteraturen kundene ønsker seg. Derfor skal det bli enklere å finne aktuelle bøker der man handler sine dagligvarer, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge SAUnder paraplyen Tanum Concept vil det etableres en ny, stor boksatsing i Coops dagligvarebutikker. Men målet er ikke bare å øke tilgjengeligheten til bøker for kundene. - Ambisjonen til Coop er å sette sitt preg på bokmarkedet og doble omsetningen av bøker i egne butikker. Avtalen vil gi et tydeligere bokkonsept i butikk og økt tilgjengelighet for bestselgere.Fremtidsrettet aktør - Vi har over 1,6 millioner medeiere og flere millioner handler i våre butikker hver eneste dag. Derfor er det få andre aktører som treffer så mange kunder, og vi ser frem til å bli enda bedre på tilbudet av bøker, sier Stokke.For Tanum innebærer samarbeidsavtalen med Coop et betydelig antall flere utsalgssteder.- Vi ser frem til å samarbeide med en stor, profesjonell og fremtidsrettet aktør. Vårt mål er å være den fremste i norsk bokbransje på digitale og kundevennlige løsninger samtidig som vi kontinuerlig utvikler Tanums posisjon som fysisk bokhandel. Samarbeidet med Coop styrker vår satsning og er et viktig bidrag i arbeidet med å bygge fremtidens Tanum, sier konsernsjef Tom Harald Jenssen.Cappelen Damm-eide Tanum vil etter dette bestå av Tanum Bokhandel, Tanum Consept, Tanum.no og Tanum Bokklubber.