<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Beate forventer å selge undertøy for 100 millioner

Publisert 9. feb. 2018
Oppdatert 9. feb. 2018
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 177 ord
lead

Omsetningen i undertøyskjeden Change endte på 87,4 millioner kroner i regnskapsåret 2016/2017, som omfatter perioden 1. juli 2016 til 30. juni 2017. Ifølge Finansavisen tilsvarer det en omsetningsøkning på 10 prosent fra året før.Samtidig ble resultatet redusert fra 3,6 millioner kroner i 2015/2016, til 1,5 millioner året etter.- Omsetningsveksten skyldes primært at vi i regnskapsåret har overtatt en del franchisebutikker, som igjen førte med seg noen strukturelle omkostninger, som har negativ innvirkning på resultatet, sier adm. direktør og medeier Beate Higley til Finansavisen.Hun forventer at selskapet når en omsetning på 100 millioner allerede neste regnskapsår.Inkludert franchisedrevne butikker hadde Change-kjeden totalomsetning på 128,4 millioner kroner i regnskapsåret 2016/2017 i Norge.Higley hoppet av jusstudier, tok over morens undertøysbutikk på Liertoppen, doblet omsetningen og ble i 2006 partner i skandinaviske Change. Da fikk hun ansvaret for kjedens ekspansjon i Norge. Det første året åpnet de fem butikker, men allerede året etter hadde hun ansvaret for 16 butikker, skriver Finansavisen.I dag eier Higley 25 prosent av det norske selskapet, mens den resterende andelen eies av det danske morselskapet Change of Scandinavia.