Ifølge Finansavisen kjører Pizzabakeren et annet konsept i Sverige enn i Norge, fordi det norske pizzamarkedet er ganske ulikt det svenske. Selskapet valgte å ekspandere til utlandet fordi markedet i Norge nærmer seg metningspunktet, som de mener ligger på 200 utsalgssteder.Svenske Hans Lewin har franchisekontrakten i Sverige, der det ikke finnes noen andre takeaway-kjeder for pizza, men rundt 3.500 små og familieeide pizzeriaer.Markedet skiller seg også fra Norge idet svenskene vil ha tynne, italienske pizzaer. I motsetning til nordmenn deler ikke svenskene store pizzaer, men har hver sin porsjonspizza.Målet er å øke til 25 restauranter i 2019.– Fremover satser vi på å åpne seks-åtte nye årlig, sier Lewin.Pizzabakerens har åpnet sitt første utsalg i Danmark, der målet er 40 utsalg på fem år. Det er også én Pizzabakeren i Spania og én i Kina.(©NTB)