<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Amedia blir hovedeier i Tun Media

Amedia kjøper seg opp til to tredels eierandel i Tun Media, som blant annet gir ut Nationen og Bondebladet.

    Publisert 9. juni 2021 kl. 17.20
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 69 ord
    FESTER GREPET: Amedia kjøper seg opp i Tun Media. Foto: NTB

    I tillegg til Nationen og Bondebladet består Tun Media av Norsk Landbruk, Traktor, Agrojobb, Landbruksnytt og Tun Byrå. Konsernet hadde i 2020 en omsetning på 143 millioner kroner.

    Etter oppkjøpet får Amedia en eierandel på 66,9 prosent. Norges Bondelag fortsetter med 24,8 prosent, mens AS Nord Trøndelag, største aksjonær i Trønder-Avisa, overtar 8 prosent av aksjene.

    Tun Media fortsetter som egen enhet og blir ikke organisert sammen med Amedias øvrige medievirksomhet.