<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Amedia blir hovedeier i Tun Media

Amedia kjøper seg opp til to tredels eierandel i Tun Media, som blant annet gir ut Nationen og Bondebladet.

Publisert 9. juni 2021
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
Article lead
+ mer
lead
FESTER GREPET: Amedia kjøper seg opp i Tun Media. Foto: NTB
FESTER GREPET: Amedia kjøper seg opp i Tun Media. Foto: NTB

I tillegg til Nationen og Bondebladet består Tun Media av Norsk Landbruk, Traktor, Agrojobb, Landbruksnytt og Tun Byrå. Konsernet hadde i 2020 en omsetning på 143 millioner kroner.

Etter oppkjøpet får Amedia en eierandel på 66,9 prosent. Norges Bondelag fortsetter med 24,8 prosent, mens AS Nord Trøndelag, største aksjonær i Trønder-Avisa, overtar 8 prosent av aksjene.

Tun Media fortsetter som egen enhet og blir ikke organisert sammen med Amedias øvrige medievirksomhet.