<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Diana ordnet forlengelse – får mindre betalt

Dagraten er redusert fra 14.000 til 10.000 dollar.

Publisert 31. mars 2020
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 165 ord
Article lead
lead
FORTSETTER FOR CARGILL: Diana Shippings 2013-bygde tørrlastfartøy «Myrto». Foto: Diana Shipping
FORTSETTER FOR CARGILL: Diana Shippings 2013-bygde tørrlastfartøy «Myrto». Foto: Diana Shipping

Tørrlastrederiet Diana Shipping har inngått en befraktningsavtale med Cargill International for det 2013-bygde kamsarmax-fartøyet «Myrto» på 82.131 dødvekttonn.

Partene er enige om en dagrate på 10.000 dollar pr. dag, ekskludert honorar til tredjeparter, for en periode frem til minst 1. juli 2021 og maksimalt til 15. september 2021.

Kontrakten har oppstart 3. april i år, i direkte fortsettelse fra fartøyets nåværende kontrakt med Cargill.

Diana Shipping anslår at kontrakten minimum vil gi cirka 4,48 millioner dollar i brutto inntekter.

Lavere dagrate siden sist

22. juli i fjor meldte Diana Shipping at avtalen med Cargill for «Myrto» var forlenget med minst ni og maks 11 måneder, med effekt fra 18. juli.

Brutto dagrate for fartøyet var da 14.000 dollar.

Fem kamsarmaxer

Rederiets flåte består i dag av 41 tørrlastfartøyer, hvorav fem sorterer til kamsarmax-segmentet.

Diana Shipping holder til i Athen, men er børsnotert i New York.

Selskapet har også obligasjonslån notert på Oslo Børs.