We Are Live vokser med Extra på kundelisten

Med økt satsing på byråkonkurranser og Extra som ny kunde regner reklamebyrået We Are Live med å fortsette veksten i 2020.

LØFTES AV DAGLIGVAREKUNDER: – Vi har klart oss såpass bra hittil i år fordi vi har noen kunder i næringer, for eksempel i dagligvarebransjen, som ikke er så påvirket av corona, sier byråleder Herman Mueller Stormyr (t.v.) i We Are Live. Her sammen med Henning Øwre Selvåg, som er medieansvarlig i byrået. Foto: Iván Kverme
Tjenester

Reklamebyrået We Are Live ble etablert sommeren 2014 av tre tidligere medarbeidere i retailbyrået Nova Vista. Siden oppstarten har We Are Live vokst kraftig år for år, og antall faste medarbeidere teller nå 30.

Det ferske regnskapet for 2019 viser en omsetningsvekst på 28 prosent til 94 millioner kroner. Byråinntekten (honorarer) økte med 5 prosent til 44 millioner.

– 5 prosent vekst i byråinntekten blir litt misvisende, for vi var mer vridd mot event i 2018. Innen reklame økte byråinntekten med 17 prosent, sier byråleder Herman Mueller Stormyr i We Are Live.

Mål i 2020: 10 % resultatmargin

Innen eventbransjen stoppet alt opp da corona gjorde sitt inntog i Norge.

– Vi har 2 stillinger i permisjon, og dette skyldes et plutselig stopp i event- og sponsaktivisering. Event er ikke lenger en stor del av virksomheten. Denne biten står bare for ti prosent av vår omsetning, sier Mueller Stormyr, som mener at byrået har kommet seg trygt gjennom corona så langt.

– Vi snudde oss fort da det smalt, og var i løpet av få dager oppe på hjemmekontor. Det fungerte overraskende bra. Takket være folks innsats og omstillingsevne har vi klart å opprettholde et godt trøkk også i disse månedene.

– Tror du på vekst i coronaåret 2020?

– Ja, vi har mål om å levere bedre enn fjoråret. Jeg regner med at vi bikker 100 millioner kroner i omsetning, og at vi kommer til å nærme oss 50 millioner i byråinntekt. Målet er også en resultatmargin på 10 prosent av omsetningen, sier byålederen.

Fjoråret endte med et resultat før skatt på 7,2 millioner, noe som gir en resultatmargin på 7,7 prosent.

BIDRAR TIL VEKST I ÅR: We Are Live fikk inn Extra som kunde i starten av 2020. Foto: We Are Live

We Are Live jobber med kunder som Colosseumklinikken (tannleger), Mills, Huawei, Aktiv Eiendomsmegling, Barilla og Ricola. I starten av året kapret byrået dessuten Coop som kunde, med fullt ansvar for kjedens lavprisaktør Extra.

– Vi har klart oss såpass bra hittil i år fordi vi har noen kunder i næringer, for eksempel i dagligvarebransjen, som ikke er så påvirket av corona, sier Mueller Stormyr.

– Hva skal dere gjøre for Extra?

– Vi skal sørge for at hele Norge blir klar over at Extra er en lavprisbutikk.

Det faktum at Coop og Extra er kommet inn på kundelisten bidrar selvsagt til vekstforventningene. I tillegg akter We Are Live å satse mer aktivt på å kapre nye kunder.

– Byråkonkurranser er tidkrevende, men vi har en ambisjon om å delta i ti slike før nyttår. Jeg opplever at vi er godt posisjonert i norsk reklamebransje. Vi er et friskt pust i bransjen, men samtidig ikke så unge lenger at det oppleves som skummelt å jobbe med oss, sier We Are Live-sjefen.

Eierne, med de tre gründerne samt Øystein Tynning og Christoffer Stenholt som de største, ble i perioden 2015 til 2018 tilgodesett med utbytter på til sammen 15 millioner kroner.

– Vi setter ikke av utbytte for 2019 enn så lenge. Ikke fordi det ikke går bra, men for å være på den trygge siden, sier Mueller Stormyr.

We Are Live

(Mill. kr)20192018
Driftsinntekter9473,7
Byråinntekt4442
Driftsresultat7,26,4
Resultat før skatt7,26,4
Årsresultat5,75
  • Reklamebyrå startet av Herman Mueller Stormyr, Christian Bernt og Andreas Borgen i 2014.
  • Jobber med kunder som Coop, Extra, Huawei, Mills og Colosseumklinikken.
  • De største eierne er Herman Mueller Stormyr (38 prosent), Øystein Tynning (25 prosent), Christian Bernt (11 prosent). Andreas Borgen (11 prosent) og Christoffer Stenholt (11 prosent).
herman mueller stormyr
we are live
reklamebyrå
extra
dagligvarebransjen
Nyheter
Tjenester