<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Oppgraderes – får ny WhatsApp-kontrakt med Meta og Microsoft

LINK Mobility har blitt oppgradert til den foretrukne leverandøren for WhatsApp. 

Publisert 4. juli 2023
Oppdatert 4. juli 2023
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 2 ord
Article lead
STORFISK: Link Mobility får nå fornyede kontrakter med Meta og Microsoft. Avbildet: Samarbeidet med Vipps. Foto: Vipps

LINK

LINK Mobility har gjennom sin markedsledende posisjon innen bedriftens digitale meldinger i Europa utvidet partnersamarbeidet med både Meta og Microsoft.

LINK er nå en av Metas utvalgte leverandører for WhatsApp, et hakk opp fra tidligere partnerstatus. 

I tillegg har selskapet også fått en avtale med Microsofts meldingssystem Dynamics 365 Marketing- og Sales.

Den enes død, den andres brød

Link Mobility har stupt på børs siden noteringen i 2020. Det har Johan H. Andresen & Co fått merke på lommeboken. Han har vært på eiersiden helt siden mobilkommunikasjonselskapet gjorde comeback på børs høsten 2020 og har siden den gang tapt over 200 millioner på investeringen som har stupt fra noteringskurs på 47 kroner til så lavt som 6,75 kroner. 

I samme periode har imidlertid andre valgt å kjøpe. Blant de er investoren Ketil Skorstad, som siden midten av mai har doblet eierandelen til vel 3,3 millioner aksjer, kjøpt til kurser på 11-13 kroner. Det gjør ham til selskapets 14. største aksjonær.

Foretrukken gigant

Meldingstjenesten WhatsApp er den største digitale meldingskanalen etter SMS i verden og vokser betydelig innen samtalevarsler, markedsføring og Contact Center as a Service-løsninger. 

LINK har vært partner av Meta siden 2019 og nå er håpet at den nye avtalen vil øke WhatsApp-bruken blant LINKs 51.000 bedriftskunder i tillegg til å sørge for flere nye kunder. LINK ruller for øyeblikket ut samtalebaserte e-handelstjenester knyttet til WhatsApp til flere forhandlere, inkludert motebutikken Mango. I tillegg opplever LINK stor etterspørsel fra kunder som ønsker å flytte tradisjonell papirtrykk over til digitale markedsføringsflyers på WhatsApp.

– WhatsApp er en ideell kanal for digital markedsføring, varsler og samtaler, og tilbyr friksjonsfri interaksjon mellom selskaper og kunder, sier Katerina Karellas, EMEA Channel Partnerships, Business Messaging hos Meta.

Microsoft-avtale

LINK har også inngått et partnerskap med Microsoft som en integrert SMS-leverandør for Dynamics 365 Marketing- og Sales-løsningene deres. Det betyr at selskaper som bruker kundebehandlingsløsningen nå får en sømløs måte å kommunisere med kundene sine på.

– LINK Mobility legger til verdi for Microsoft med sine kommunikasjonsløsninger. Nå kan bedrifter og merkevarer som bruker plattformen vår, bygge og levere sanntids kundeopplevelser, inkludert markedsføringskampanjer via SMS, og dermed møte kundene der de mest sannsynlig vil engasjere seg, sier Jim Nakashima, General Manager, Dynamics 365 Marketing hos Microsoft.

Teknologi

Informasjon om bruk av AI