<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
norsk sportsbransjeforening
Samlet omsetningsfall på 7,7 prosent
Etter to elleville år har sportskjedene fått en kalddusj så langt i år. Høye varelagre og forsinkelser på leveranser preger bransjen i andre kvartal.
Svensk sportskjempe lanserer flere butikker i Norge
– Det blir korreksjon i 2022, sier en ekspert på sportsbransjen. Likevel er en svensk aktør på full fart inn i det norske markedet. To nye butikker skal åpnes før sommeren.
Omsetningsfall for sportsbransjen
– Det er ingen tvil om at redusert produkttilgang har hatt en negativ effekt på omsetningen, sier Trond Evald Hansen etter at sportskjedenes salg falt med 7 prosent.
Ellevill vekst for sportsbransjen
Sportskjedene økte omsetningen med 15 prosent i tredje kvartal til nærmere 4 milliarder kroner. Sykkelsalg er en av driverne.
Sport 1 med 38 prosents vekst
Sportskjedene økte omsetningen med 17,7 prosent i andre kvartal. Sport 1-kjeden hadde dobbelt så sterk vekst.
Svakt salg i sportskjedene
De norske sportskjedene opplevde en samlet omsetningssvikt på 12 prosent i første kvartal. Godt salg av sykler og diverse turutstyr gjør at andre kvartal kan gi en opptur.
Omsetningsfall på 7 prosent
I fjerde kvartal omsatte sportskjedene for til sammen 3,8 milliarder. Det er over 7 prosent lavere enn i tilsvarende kvartal i fjor.