– Neste år blir det store vekståret. I år kommer vi til å omsette for rundt 3 millioner kroner, men i 2020 har vi budsjettert med en omsetning på 41 millioner kroner, forteller Steffen Svartberg, daglig leder i Cavai.
Finansavisen har fulgt ham og medgründer Tommy Torjesen til London hvor de blant annet skal pitche for en kjent reklamemogul. Sammen står de bak selskapet som bygger avansert chatbot-teknologi for annonsering,
Satser globalt
– Vårt fokus er ikke å være best i Norden. Det vil si, vi skal det også, men vi gikk raskt inn i Storbritannia, forteller Svartberg.
I dag har selskapet kontorer i Oslo, Helsinki og London. I 2020 planlegger de å åpne i Singapore og New York.
Vext
Finansavisen skal kåre Norges neste Vext-selskap i mai 2020.
Over 40 selskaper ble trimmet ned til 20 som fikk pitche for en jury i september 2019.
Ti selskaper har gått videre til finalen. Dette er finalistene:
Cavai, Bike Fixx, Stingray Marine Solutions, Småkassen, Sharebox, Askin, Clean Sea Solutions, Wiral Technologies, Vita Water.
Finansavisen følger finalistene frem til mai 2020 i en egen TV-serie på Finansavisen.no/fatv.
Første selskap ut er Cavai. Episoden finner du her: Finansavisen.no/fatv
– I Stockholm er vi allerede i gang med med kunder, og planen er å få en eller to ansatte på plass der i fast stilling relativt raskt.
Verdt 60 millioner
For å finansiere veksten skal Cavai hente penger hos eksisterende og nye aksjonærer.
– Vi begynte på en emisjon sist uke, og tegningene er allerede i gang. Totalt skal vi hente 15 millioner, som verdsetter selskapet til 60 millioner kroner, forteller Svartberg.
Cavai har i dag 15 ansatte fordelt på tre kontorer, men han er ikke opptatt av at de nødvendigvis skal være så mange.
– For oss er det ikke viktig å være flest, men å ha kunder som støtter opp under veksten. Du kan si det er mer riktig og viktig å ha geografisk dekning, sier Svartberg.
Bank, bil og betting
I fjor testet Cavai for første gang annonseringskonseptet med pilotkunder.
– Vi fikk med oss det britiske nyhetsnettstedet Daily Mail og det franske bettingselskapet Expect.com som kunder og partnere. Oppdraget bestod i å bygge en VM-chatbot for Expect.com, som dukket opp når man leste sportsrelaterte artikler på Daily Mail. Jeg tror både de og vi var veldig fornøyde med resultatet, sier Svartberg. Selskapet har i etterkant også fått kunder som The Guardian og The Telegraph i Storbritannia.
– Brukeropplevelser er i stor grad blitt neglisjert på nett, og vi så tidlig at chatbot-teknologi, som i utgangspunktet har vært brukt innen kundeservice, kunne bli et fantastisk bra reklameprodukt. Vanligvis brukes chatbot-teknologi som kundeservice på egen hjemmeside, mens vår plattform er bygget for kunne bruke chatbot-teknologien på millioner av nettsider til kontekstuell annonsering, forteller Svartberg.
Store kunder
I dag jobber Cavai med blant andre Bademiljø, Royal Caribbean Cruise Lines, Hafslund og Thon Hotels i Norge, samt Nordea i Norge og Finland. I Finland har de også Mercedes og OP Bank på kundelisten, og i forrige uke laget de en kampanje for oljeselskapet Exxons divisjon i Storbritannia, som skal ut i flere land.
– Vi har 50 kunder i dag, som vi enten er i gang med eller skal rulle ut annonseprodukter for, sier Svartberg.
Finansavisen huker tak i de to Cavai-gründerne etter at de har pitchet for den britiske reklamemogulen. En pitch som ifølge dem selv gikk over enhver forventning.
– Vi fikk nye møter i New York og Singapore som vi skal følge dem opp på. Helt fantastisk, sier Steffen Svartberg og Tommy Torjesen.
Vil du vite hvem Cavai pitchet for i London, og bli bedre kjent med selskapet? Se episoden øverst i artikkelen.
Gikk du glipp av de forrige Vext-episodene? Se dem her:
Episode 1: Hvem blir Norges neste Vext-selskap?
Episode 2: – Skal du være annerledes, eller skal du være billigst?