<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Venter sterkt tørrlastmarked de neste årene

Rederisjefene Ulrik Uhrenfeldt Andersen i Golden Ocean og Lars Christian Skarsgård i Belships venter bedre tider for tørrlastrederiene i 2021 og 2022.

Publisert 29. des. 2020
Lesetid: 6 minutter
Artikkellengde er 1384 ord
Article lead
lead
FORSKJELLIGE SEGMENTER: Mens John Fredriksens Golden Ocean Group konsentrerer seg om eierskap i og drift av store bulkcarriere i capesize- og panamax-klassene, har Belships skip av typen supra- og ultramax-carriere på rundt 60.000 dødvekttonn. De er mindre avhengig av Kina og av malm- og kullfrakten. På bildet 64.000-tonneren «Belfast», som leveres fra byggeverftet i Japan i januar. Foto: Imabari Shipyard
FORSKJELLIGE SEGMENTER: Mens John Fredriksens Golden Ocean Group konsentrerer seg om eierskap i og drift av store bulkcarriere i capesize- og panamax-klassene, har Belships skip av typen supra- og ultramax-carriere på rundt 60.000 dødvekttonn. De er mindre avhengig av Kina og av malm- og kullfrakten. På bildet 64.000-tonneren «Belfast», som leveres fra byggeverftet i Japan i januar. Foto: Imabari Shipyard