LSG - Ferd øker i Lerøy
Johan H. Andresens investeringsselskap, Ferd, har ifølge aksjonærlistene kjøpt 140.000 aksjer i Lerøy Seafood Group.
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/08/07/7553971/ferd-oker-i-leroy
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/08/07/7553971/ferd-oker-i-leroy
Redigert 21.01.2021 kl 03:33
Du må logge inn for å svare
Hadde vært greit om Ferd ikke var i finansmediene med positivt syn på LSG, siden det forstyrra plukkeplanen min, men nå er også håndtering av medier på blokka. Man lærer stadig, det er sikkert.
Er fornøyd med LSG uansett. Stort sjømatselskap. Håper på 0,8 i utbytte før nyttår. Opp til styret.
Hvem som driver og selger seg ut nå når man vet at det er absolutt lavsesong, det må gudene vite. Det er forventet at prisene skal tikke bra opp snart.
Er fornøyd med LSG uansett. Stort sjømatselskap. Håper på 0,8 i utbytte før nyttår. Opp til styret.
Hvem som driver og selger seg ut nå når man vet at det er absolutt lavsesong, det må gudene vite. Det er forventet at prisene skal tikke bra opp snart.
milk
25.09.2020 kl 14:10
6115
Mohn og Møgster splitt gjennomført! Nå skjer det ting ;-)
milk
25.09.2020 kl 14:15
6116
Andresen visste at fisjonen mellom Møgster og Mohn kom til å bli gjennomført! Er det nå det vil "løsne" for LSG ?
Lakseprisen har hoppa. Korrelerer den godt med lakseprisgrafen i 2019, så skal den nok bra opp i ukene framover. LSG må ha tilpassa seg koronasituasjonen nå, og det er ingen samtidig lockdown «i alle land». Faktisk ser det ut som at en velfungerende vaksine kan være klar etter hvert. Selv om det vil ta tid å snu verden med vaksine, så er vaksine selvfølgelig positivt. Det er også bedre testing og bedre behandling av de som faktisk har blitt smitta og som behøver behandling.
Jeg tenker volumer ut til markedet, og de riktig store volumene må da ned etter hvert, samtidig som LSG fokuserer på effektivisering.
Siste prishopp:
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/09/30/7572076/hopp-i-lakseprisen
Jeg tenker volumer ut til markedet, og de riktig store volumene må da ned etter hvert, samtidig som LSG fokuserer på effektivisering.
Siste prishopp:
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/09/30/7572076/hopp-i-lakseprisen
Bennyfyfasan
02.10.2020 kl 09:25
5792
Det kom ett hopp denne uka, men jeg tror det er for tidlig til en "permanent" oppgang i laksepris. Det er store biomasser i sjøen, og temperaturen er fortsatt god...dermed fortsatt god vekst.
Det er overhengende fare for en nedgang i lakseprisen for neste uke. Jeg tror vi ser oppgangen som betyr noe først ca om tidligst 3-4 uker...tidligst. Når det er sagt er det umulig å spå - samt at inngangsprisen på lakseaksjene stort sett er sykt god....helt sykt
Det er overhengende fare for en nedgang i lakseprisen for neste uke. Jeg tror vi ser oppgangen som betyr noe først ca om tidligst 3-4 uker...tidligst. Når det er sagt er det umulig å spå - samt at inngangsprisen på lakseaksjene stort sett er sykt god....helt sykt
milk
08.10.2020 kl 21:04
5636
Greit å se at prisene på villfisk når nye høyder... :-)
milk
09.10.2020 kl 15:55
5616
Prisene på villfisk er i en stigende trend! Lakseprisene stabiliserer seg på 40 tallet! Det kan vi leve godt med :-) Men kan de landbaserte overleve med priser på 40 tallet? Mitt tips er "Njet" .....Prisene på stor fisk (6+) øker formidabelt.. Dårlig nytt for de landbaserte som vil få fisken fort ut i markedet!
Villfiskprisene har vært dårligere tidligere i år, og har bidratt til laber kurs. Det kommer da godt nytt, og se her om outlooken:
https://www.kyst.no/article/vi-er-nok-snart-paa-60-tallet-igjen/
Scenariotenkning:
Store volumer tas av markedet, og aldri så galt var det godt for noe om det fungerte som inngangsbillett til laks for flere framtidige kunder. LSG effektiviserer både på grunnlag av kororonakrisens disiplinering og på grunnlag av det LSG uansett ville tatt tak i mtp. deler av virksomheten. Lakseprisen går vesentlig opp, og sjømat blir mer populært pga. «miljømessige og helsemessige holdninger». Videre... En rekke typiske ESG-aksjer kollapser og medfører ekstra kapitalflyt til lakseaksjer. Utbyttene går opp. Bare et scenario altså, men det kan slå til. Og som du minner oss om... LSG er ikke bare laks. De har til og med mer enn laks, ørret og villfisk. De har også... hold dere fast... tare! Da skjønner man jo «Seafood»-navnet fullt ut...
Tipper LSG ser langt bedre ut allerede til jul, men sjekk dette med outlooken ovenfor. Etter hvert må denne sprøyta komme også, og viruset må gjerne bidra med å mutere til stadig mindre farlige utgaver. Er så lei av korona nå at jeg kan spy... Blæh!
https://www.kyst.no/article/vi-er-nok-snart-paa-60-tallet-igjen/
Scenariotenkning:
Store volumer tas av markedet, og aldri så galt var det godt for noe om det fungerte som inngangsbillett til laks for flere framtidige kunder. LSG effektiviserer både på grunnlag av kororonakrisens disiplinering og på grunnlag av det LSG uansett ville tatt tak i mtp. deler av virksomheten. Lakseprisen går vesentlig opp, og sjømat blir mer populært pga. «miljømessige og helsemessige holdninger». Videre... En rekke typiske ESG-aksjer kollapser og medfører ekstra kapitalflyt til lakseaksjer. Utbyttene går opp. Bare et scenario altså, men det kan slå til. Og som du minner oss om... LSG er ikke bare laks. De har til og med mer enn laks, ørret og villfisk. De har også... hold dere fast... tare! Da skjønner man jo «Seafood»-navnet fullt ut...
Tipper LSG ser langt bedre ut allerede til jul, men sjekk dette med outlooken ovenfor. Etter hvert må denne sprøyta komme også, og viruset må gjerne bidra med å mutere til stadig mindre farlige utgaver. Er så lei av korona nå at jeg kan spy... Blæh!
Tipper LSG tar en svingom på 80-tallet neste år, og deretter 90-tallet i 2022. Utbytter kommer mens man venter. Når alt åpnes og kanaliseres effektivt når verden tar en stor «anti korona-fest», så bli det nok sjømat på menyen også. Mat må man ha.
Bear69
13.10.2020 kl 23:12
5339
Lerøy er en tydelig overvekt og et bunnsolid valg.
Jeg mektig imponert over hva mine motaksjærer i LSG presterer. Tenke seg til å selge under 52... Går verden under i morgen..?
milk
14.10.2020 kl 15:36
5213
LSG er et av de selskapene som har greid seg best under korona krisen! Det viser styrke både i allsidighet og drift. Jeg er litt overrasket over at kursen ikke økte mer etter at de overtok Røkke selskapene H-Fisk og NWRSF... Som jeg har nevnt tidligere,så tror jeg AUSS og Møgster demper interessen for selskapet. Det er for sterke bånd mellom eierinteressene. Jeg tror vi får se en endring i dette etter hvert ;-)
mohitas
20.10.2020 kl 12:02
4952
Hva tenker folket. Tid for å gå inn lsg nå kanskje. Er snart på samme nivå nå som da covid slo ut pusten på Norge i mars.
Cutter
20.10.2020 kl 12:22
4949
Sitter fortsatt stille i båten. Hadde planlagt å kjøpe mer hvis den gikk under 50. Men nå er jeg ennå mer usikker. Kan vel fort bli 45 å i dette volatile markedet.
milk
20.10.2020 kl 19:53
4857
Hele sektoren er preget av et sjeldent stille høstmørke.... Det er mye fisk på markedet,men veien frem til kundene er kronglete. Mye tyder på lave priser en god stund fremover. Kostnader ved driften vil få betydelig påvirkning av resultatene for det enkelte selskap. GSF sliter med mye sykdom ved sine anlegg i Nord-Norge... Island er snart det eneste Arktiske området med lite sykdom og lus. Jeg er spent på hvor lenge de landbaserte greier å holde "koken" med prisene vi ser på salgsvarene nå..
Faller nok ned til kr.40
Q3 snart, og Lsg har historisk sett, stupt dagen kvartalet legges fram.
Q3 snart, og Lsg har historisk sett, stupt dagen kvartalet legges fram.
milk
29.10.2020 kl 18:28
4256
Er ikke så mye å stupe fra lenger :-) Det meste er priset inn!!
milk
01.11.2020 kl 16:17
4054
Alexander Aukner har skjønt det! Velkommen etter :-)
milk
01.11.2020 kl 17:07
4025
Jeg har jo hele tiden hevdet at analytikerne har en tendens til å prate for sin "syke mor", men jeg ser ingen sammenheng mellom Aukner og Ferd (J Andresen) Tvert i mot, Aukner kommer med gode argumenter som jeg har påpekt lenge! Jeg er ikke venn med Andresen,bare så det er sagt :-)
braastad-xo
01.11.2020 kl 17:35
4021
Men Lsg har vel hatt for vane å levere svakere resultater enn analytikernes estimater i kvartal etter kvartal, synes jeg. Så skal man ta høyde for at inntektene faller betydelig pga av Corona situasjonen også.
Så når man leser at prisen på laks nå nærmer seg prod.kost er det vel ikke bare fryd og gammen å eie oppdretts aksjer, kanskje?
Ville heller gått for Salmar eller Mowi hvis jeg skulle kjøpt oppdretts aksjer nå.
Så når man leser at prisen på laks nå nærmer seg prod.kost er det vel ikke bare fryd og gammen å eie oppdretts aksjer, kanskje?
Ville heller gått for Salmar eller Mowi hvis jeg skulle kjøpt oppdretts aksjer nå.
milk
01.11.2020 kl 17:51
3995
Ditt innlegg beviser det jeg og Aukner påpeker! LSG er IKKE et rent lakseselskap.... De sitter med en båtflåte som er topp moderne og ett av Norges største på villfisk (sammen med AUSS sin flåte) De er størst i Norge på foredling og eksport av fisk generelt. Selskapet er helt feil priset. Det har jeg hevdet siden de tok over Gadus båtene og NWSF fra Røkke....
milk
01.11.2020 kl 18:21
3955
SALM og MOWI er utdatert.. Oppsiden er omtrent null.. Inflasjonen er ca 4% pr d.d . Vi må håpe å tro at de stiger tilsvarende :-) Hvis ikke så bør man heller kjøpe bank oblikasjoner :-)
mariner
01.11.2020 kl 18:46
3922
Braastad har rett i at Lerøy stort sett uten unntak har levert svake resultatet i svært mange kvartaler. Aksjen har falt kraftig ved hver resultat fremleggelse. Jeg har tro på aksjen og sikt tror jeg også at vi skal nærme oss andre sjø mat selskaper på Oslo Børs , holder derfor ut .
Uansett tror jeg en inngang på disse nivåer gir en svært god mulighet .
Uansett tror jeg en inngang på disse nivåer gir en svært god mulighet .
milk
01.11.2020 kl 19:06
3922
Det skjer ting i kulissene blant ledelsen. :-)
Bobby
01.11.2020 kl 19:22
3917
Du verden hvor analytikere jobber for sjømatnæringen 😉https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/11/01/7583244/dnb-markets-analytiker-alexander-aukner-anbefaler-kundene-a-kjope-aksjer-i-leroy-seafood
Ja, man skal stole på sine egne vurderinger..
https://www.intrafish.no/priser/lakseprisene-holder-seg-pa-nivaer-rundt-arets-laveste-pa-rundt-40-kroner-kiloen/2-1-903888
Dette spådde ANALytikere i januar:
https://finansavisen.no/investeringer/aksjeanalyse/2020/01/03/7483081/lakseanalytikere-om-2020-har-to-favorittaksjer
Fra imorra innfører Spania, Italia, Tyskland,UK,Nederland, Belgia osv. en enda strammere « lock down» utgave. mer enn 60% av all laks selges her. Den største foredler er i Polen, og de kjøper nesten ikke noe for øyeblikket. Folk begrenser nå også sine matinnkjøp, og kjøper da selvsagt ikke ferskvarer med kort holdbarhet.
Samtidig er slaktsesongen der, og set vil presse laksepriser ytterligere ned, mener da jeg.
Det legger igjen press på balansen til flere selskaper...
https://www.intrafish.no/priser/lakseprisene-holder-seg-pa-nivaer-rundt-arets-laveste-pa-rundt-40-kroner-kiloen/2-1-903888
Dette spådde ANALytikere i januar:
https://finansavisen.no/investeringer/aksjeanalyse/2020/01/03/7483081/lakseanalytikere-om-2020-har-to-favorittaksjer
Fra imorra innfører Spania, Italia, Tyskland,UK,Nederland, Belgia osv. en enda strammere « lock down» utgave. mer enn 60% av all laks selges her. Den største foredler er i Polen, og de kjøper nesten ikke noe for øyeblikket. Folk begrenser nå også sine matinnkjøp, og kjøper da selvsagt ikke ferskvarer med kort holdbarhet.
Samtidig er slaktsesongen der, og set vil presse laksepriser ytterligere ned, mener da jeg.
Det legger igjen press på balansen til flere selskaper...
Merlin
01.11.2020 kl 21:17
3804
Eksportpris kr 48,04 for fersk laks i uke 43 iflg. https://fisk.no/emne/laksepriser
Lerøy skriver i 2Q20 rapporten:
I 2020 har markedene for sjømat vært vesentlig påvirket av pandemien Covid-19. Dette gav seg først
utslag i markeder i Asia, men utviklet seg gjennom første kvartal 2020 og inn i andre kvartal til å bli et
globalt anliggende. Covid-19 har påvirket etterspørselsmønsteret, der en større del av konsumet har
beveget seg mot retail, mens HoReCa markedene på det nærmeste har stengt ned i mange sentrale
markeder. Covid-19 har også påvirket logistikk til oversjøiske markeder spesielt, med reduksjon i
fraktkapasitet og følgende kostnadsøkninger i perioden. Hovedfokus i segment VAPS&D har vært å holde
verdikjeden åpen. Gjennom andre kvartal har viktige markeder vist betydelig grad av forbedring.
Forsyningskjeden har tilpasset seg konsumentenes endrede handelsmønster med langt mer vekt på
dagligvare, mens store deler av HoReCa i sentrale markeder har vært, og fortsatt er, kraftig preget av
pandemien. Det påpekes at HoReCa-segmentet i en del markeder gradvis åpnet i kvartalet og vist
positive tendenser. Ved inngangen til tredje kvartal var etterspørselssituasjonen vesentlig forbedret sett
i forhold til situasjonen midt i andre kvartal. Den senere tids utvikling i flere markeder understreker at
det fortsatt er heftet stor usikkerhet til utviklingen gjennom andre halvår. Økende antall smittede i flere
markeder medfører økt grad av usikkerhet.
Lerøy skriver i 2Q20 rapporten:
I 2020 har markedene for sjømat vært vesentlig påvirket av pandemien Covid-19. Dette gav seg først
utslag i markeder i Asia, men utviklet seg gjennom første kvartal 2020 og inn i andre kvartal til å bli et
globalt anliggende. Covid-19 har påvirket etterspørselsmønsteret, der en større del av konsumet har
beveget seg mot retail, mens HoReCa markedene på det nærmeste har stengt ned i mange sentrale
markeder. Covid-19 har også påvirket logistikk til oversjøiske markeder spesielt, med reduksjon i
fraktkapasitet og følgende kostnadsøkninger i perioden. Hovedfokus i segment VAPS&D har vært å holde
verdikjeden åpen. Gjennom andre kvartal har viktige markeder vist betydelig grad av forbedring.
Forsyningskjeden har tilpasset seg konsumentenes endrede handelsmønster med langt mer vekt på
dagligvare, mens store deler av HoReCa i sentrale markeder har vært, og fortsatt er, kraftig preget av
pandemien. Det påpekes at HoReCa-segmentet i en del markeder gradvis åpnet i kvartalet og vist
positive tendenser. Ved inngangen til tredje kvartal var etterspørselssituasjonen vesentlig forbedret sett
i forhold til situasjonen midt i andre kvartal. Den senere tids utvikling i flere markeder understreker at
det fortsatt er heftet stor usikkerhet til utviklingen gjennom andre halvår. Økende antall smittede i flere
markeder medfører økt grad av usikkerhet.
Mor84
02.11.2020 kl 09:46
3622
Ferd kjøper mer i Lerøy
Industrikonsernet Ferd, som eies av milliardær Johan H. Andresen og døtrene, har økt sin eksponering i sjømatselskapet Lerøy Seafood Group med 225.000 aksjer.
Ferd har nå rundt 6,8 millioner aksjer i Lerøy, tilsvarende aksjer for rundt 300 millioner kroner.
Industrikonsernet Ferd, som eies av milliardær Johan H. Andresen og døtrene, har økt sin eksponering i sjømatselskapet Lerøy Seafood Group med 225.000 aksjer.
Ferd har nå rundt 6,8 millioner aksjer i Lerøy, tilsvarende aksjer for rundt 300 millioner kroner.
trani
02.11.2020 kl 11:41
3556
tror ikke LSG har sett bunnen enda, og det kan bli et siste wahs-out ned til 38kr.
Markedet er nervøse, og det kan bli værre..
Markedet er nervøse, og det kan bli værre..
Laksen er fet dette året, lagt på seg 15%. Jeg tror dette har liten innvirkning på Lerøy som har et veldig stort vare spekter.
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/11/19/7590133
Hva tror dere?
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/11/19/7590133
Hva tror dere?
Redigert 21.01.2021 kl 02:08
Raspeballe
19.11.2020 kl 14:33
5714
Får de tak i flere kjøpere så er det vel ikke noe problem. Altså at Norge får selge mer til flere land.
Tror det er kjøpere bare disse politikere kan åpne grensene og bli enige.
Men var litt ned på eksportvolumet rapportert nå onsdag.
Vi får se de neste ukene hvordan det utvikler seg.
Faller volumet uvanlig mye fremover så tror jeg prisene skal bli presset.
Om Lerøy... det var bare sånn passelig bra tenker jeg om Q3-2020.
Sliter med lønnsomheten på Vestlandet og hvitfisk var også svak.
Kan ikke helt friskmelde de. Lønnsomheten burde vært en del bedre og kanskje kan de klare det men
vet ikke hvor lang tid de bruker på det.
(edit: Jeg er amatør bare hvis noen skulle lure på det. Ikke selg/kjøp kun pga mine tanker. Bare så det er nevnt :)
Tror det er kjøpere bare disse politikere kan åpne grensene og bli enige.
Men var litt ned på eksportvolumet rapportert nå onsdag.
Vi får se de neste ukene hvordan det utvikler seg.
Faller volumet uvanlig mye fremover så tror jeg prisene skal bli presset.
Om Lerøy... det var bare sånn passelig bra tenker jeg om Q3-2020.
Sliter med lønnsomheten på Vestlandet og hvitfisk var også svak.
Kan ikke helt friskmelde de. Lønnsomheten burde vært en del bedre og kanskje kan de klare det men
vet ikke hvor lang tid de bruker på det.
(edit: Jeg er amatør bare hvis noen skulle lure på det. Ikke selg/kjøp kun pga mine tanker. Bare så det er nevnt :)
polakk
19.11.2020 kl 17:09
5633
Jeg også er amatør, og kan ikke så mye om dette men har tenkt at det mer er antallet individ som avgjør en bare biomassen.
Dersom f.eks 2019 generasjonen består av 3 % flere individ en 2018 generasjonen, og slaktevekten er den samme, så blir økningen på 3 %.
Det har vel vært en del tidlig slakting i år pga av ILA, men hvor mye dette utgjør vet jeg ikke.
Uansett så er det viktigeste for prisene på laks at vi får kontroll på korona situasjonen. En stor del av laksen blir spist på hotell og restauranter, og når disse nå er stengt så faller denne etterspørselen bort. Med Horeca tilbake sammen med et større hjemme konsum så er min ukvalifiserte gjetting at prisene blir ok. Dersom vi atter får nye runder med nedstengning så vil vi ha di samme problemene som nå.
Det som uansett er positivt er at dei fleste uansett klarer å tjene ok med penger selv om markedet er slik som det er nå
Dersom f.eks 2019 generasjonen består av 3 % flere individ en 2018 generasjonen, og slaktevekten er den samme, så blir økningen på 3 %.
Det har vel vært en del tidlig slakting i år pga av ILA, men hvor mye dette utgjør vet jeg ikke.
Uansett så er det viktigeste for prisene på laks at vi får kontroll på korona situasjonen. En stor del av laksen blir spist på hotell og restauranter, og når disse nå er stengt så faller denne etterspørselen bort. Med Horeca tilbake sammen med et større hjemme konsum så er min ukvalifiserte gjetting at prisene blir ok. Dersom vi atter får nye runder med nedstengning så vil vi ha di samme problemene som nå.
Det som uansett er positivt er at dei fleste uansett klarer å tjene ok med penger selv om markedet er slik som det er nå
milk
19.11.2020 kl 19:10
5557
Greit å se deres refleksjoner om sektoren "raspeballe og polakk" Jeg er en gammel cowboy i bransjen, men synes fremdeles det er interessant å lese andres vurderinger... Dere har mye rett i Deres vurderinger :-)
Fluefiskeren
22.11.2020 kl 12:17
5241
Litt av en «rekame» for Lerøy i dagens Dagblad.
Bidrar til avskogingen av Amazonas. Men som alle andre selskaper slenger de ut verdens mest misbrukte ord. Nemlig bærekraftig. Det må vel være bærekraftig for eierne de mener.
« Rapport: Avskogingen kobles til lakseprodusent
En fersk rapport peker på at norske Lerøy kjøper soyabønner fra selskapet som står bak avskoging i Brasil.»
Sånt gjør meg sint rett og slett.
https://www.dagbladet.no/mat/rapport-avskogingen-kobles-til-lakseprodusent/73079398
Bidrar til avskogingen av Amazonas. Men som alle andre selskaper slenger de ut verdens mest misbrukte ord. Nemlig bærekraftig. Det må vel være bærekraftig for eierne de mener.
« Rapport: Avskogingen kobles til lakseprodusent
En fersk rapport peker på at norske Lerøy kjøper soyabønner fra selskapet som står bak avskoging i Brasil.»
Sånt gjør meg sint rett og slett.
https://www.dagbladet.no/mat/rapport-avskogingen-kobles-til-lakseprodusent/73079398
Full boikott av Lerøy fra meg og alle jeg kjenner fremover. grusomt selskap Lerøy.
Tror du dette gjelder kun Lerøy? Bare å kutte helt ut norsk laks whatsoever!
milk
22.11.2020 kl 17:15
5148
"Norsk laks" ? Se til Chile og Færøyene!!! Spørsmålet er om man skal bruke mer soya eller fortsette å forbruke marine arter,noe som overhodet ikke er bærekraftig. Soya kan dyrkes så og si over alt.. Dette "oppslaget" er gammelt nytt men som stadig blir dratt frem for å sverte næringen. Bambus å svada gange ti!...
Slettet brukerskrev Full boikott av Lerøy fra meg og alle jeg kjenner fremover. grusomt selskap Lerøy.
Ja dette var sjokkerende, jeg kommer ikke til å handle lakseaksjer før forholdene er rettet!
milk
22.11.2020 kl 22:27
5026
Du kommer uansett ikke til å kjøpe deg inn i sektoren. Lykke til med "fly" aksjene dine.. Hvarista Norwegian a/s....
Det mest tåpelige forsøk på å prate ned selskapet på lenge. Moralister passer ikke inn i noe kapitalirsk selskap. Verden trenger næringsrik mat - LSG og AUSS betjener verden med den mest næringsrike mat du kan tenke deg.
Synes det ser veldig lyst ut jeg, vaksine er på trappen og restauranter og hotell åpner snart, hva er galt med analytikerne ?
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/12/04/7595380/lakseprisen-faller-det-ser-ikke-lystig-ut?mobile=1
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/12/04/7595380/lakseprisen-faller-det-ser-ikke-lystig-ut?mobile=1
milk
04.12.2020 kl 19:03
4527
Har du sett lyset? Analytikerne er et kapittel for seg selv.... Har du noe bra forslag på hvordan vi skal bli kvitt mye god fisk til en god pris???
Vaksinasjon begynner om 3 uker da åpner hoteller, restauranter, turistreiser rimelig raskt etter vaksinasjonen kommer alt nå går olje næringen opp på dette. Så de må nok belage seg på og fore fisken 1 måned til før etterspørsel kommer. Fleste av disse selskapene har god kontant beholdning så logisk og vente 4 uker da det vil bli etterspørsel.
milk
04.12.2020 kl 21:00
4456
Vi får et "etterslep" Markedet er ikke som stor måken...Sluker alt rått... Høsten 2021 kan bli signifikant mye bedre.
Med klima endringer skal man ikke se bort fra Dødsalgen kommer på sommeren. Uberørte den gang vil antagelig bli uberørt igjen. Samar, LSG og en del andre var uberørt.
milk
06.12.2020 kl 18:16
4260
Nå selges det laks til 37kr!! Noen selskap har inngått 6mnd kontrakt på 42kr..... Vi kan faktisk oppleve at Lofotskrei kan oppnå bedre pris enn laks i vinter!!
abbos
06.12.2020 kl 18:20
4244
Hvilke selskap ?
Pacino
06.12.2020 kl 18:25
4229
Hvilke selskaper er det som har inngått 6 mnd kontrakter på 42 kr ?
abbos
06.12.2020 kl 19:55
4150
abbos skrev Hvilke selskap ?
Billige kontakter 🤓😎