LSG - Ferd Ăžker i LerĂžy
Johan H. Andresens investeringsselskap, Ferd, har ifĂžlge aksjonĂŠrlistene kjĂžpt 140.000 aksjer i LerĂžy Seafood Group.
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/08/07/7553971/ferd-oker-i-leroy
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/08/07/7553971/ferd-oker-i-leroy
Redigert 21.01.2021 kl 03:33
Du mÄ logge inn for Ä svare
Hadde vÊrt greit om Ferd ikke var i finansmediene med positivt syn pÄ LSG, siden det forstyrra plukkeplanen min, men nÄ er ogsÄ hÄndtering av medier pÄ blokka. Man lÊrer stadig, det er sikkert.
Er fornÞyd med LSG uansett. Stort sjÞmatselskap. HÄper pÄ 0,8 i utbytte fÞr nyttÄr. Opp til styret.
Hvem som driver og selger seg ut nÄ nÄr man vet at det er absolutt lavsesong, det mÄ gudene vite. Det er forventet at prisene skal tikke bra opp snart.
Er fornÞyd med LSG uansett. Stort sjÞmatselskap. HÄper pÄ 0,8 i utbytte fÞr nyttÄr. Opp til styret.
Hvem som driver og selger seg ut nÄ nÄr man vet at det er absolutt lavsesong, det mÄ gudene vite. Det er forventet at prisene skal tikke bra opp snart.
milk
25.09.2020 kl 14:10
6100
Mohn og MĂžgster splitt gjennomfĂžrt! NĂ„ skjer det ting ;-)
milk
25.09.2020 kl 14:15
6101
Andresen visste at fisjonen mellom MÞgster og Mohn kom til Ä bli gjennomfÞrt! Er det nÄ det vil "lÞsne" for LSG ?
Lakseprisen har hoppa. Korrelerer den godt med lakseprisgrafen i 2019, sÄ skal den nok bra opp i ukene framover. LSG mÄ ha tilpassa seg koronasituasjonen nÄ, og det er ingen samtidig lockdown «i alle land». Faktisk ser det ut som at en velfungerende vaksine kan vÊre klar etter hvert. Selv om det vil ta tid Ä snu verden med vaksine, sÄ er vaksine selvfÞlgelig positivt. Det er ogsÄ bedre testing og bedre behandling av de som faktisk har blitt smitta og som behÞver behandling.
Jeg tenker volumer ut til markedet, og de riktig store volumene mÄ da ned etter hvert, samtidig som LSG fokuserer pÄ effektivisering.
Siste prishopp:
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/09/30/7572076/hopp-i-lakseprisen
Jeg tenker volumer ut til markedet, og de riktig store volumene mÄ da ned etter hvert, samtidig som LSG fokuserer pÄ effektivisering.
Siste prishopp:
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/09/30/7572076/hopp-i-lakseprisen
Bennyfyfasan
02.10.2020 kl 09:25
5777
Det kom ett hopp denne uka, men jeg tror det er for tidlig til en "permanent" oppgang i laksepris. Det er store biomasser i sjĂžen, og temperaturen er fortsatt god...dermed fortsatt god vekst.
Det er overhengende fare for en nedgang i lakseprisen for neste uke. Jeg tror vi ser oppgangen som betyr noe fÞrst ca om tidligst 3-4 uker...tidligst. NÄr det er sagt er det umulig Ä spÄ - samt at inngangsprisen pÄ lakseaksjene stort sett er sykt god....helt sykt
Det er overhengende fare for en nedgang i lakseprisen for neste uke. Jeg tror vi ser oppgangen som betyr noe fÞrst ca om tidligst 3-4 uker...tidligst. NÄr det er sagt er det umulig Ä spÄ - samt at inngangsprisen pÄ lakseaksjene stort sett er sykt god....helt sykt
milk
08.10.2020 kl 21:04
5621
Greit Ä se at prisene pÄ villfisk nÄr nye hÞyder... :-)
milk
09.10.2020 kl 15:55
5601
Prisene pÄ villfisk er i en stigende trend! Lakseprisene stabiliserer seg pÄ 40 tallet! Det kan vi leve godt med :-) Men kan de landbaserte overleve med priser pÄ 40 tallet? Mitt tips er "Njet" .....Prisene pÄ stor fisk (6+) Þker formidabelt.. DÄrlig nytt for de landbaserte som vil fÄ fisken fort ut i markedet!
Villfiskprisene har vÊrt dÄrligere tidligere i Är, og har bidratt til laber kurs. Det kommer da godt nytt, og se her om outlooken:
https://www.kyst.no/article/vi-er-nok-snart-paa-60-tallet-igjen/
Scenariotenkning:
Store volumer tas av markedet, og aldri sÄ galt var det godt for noe om det fungerte som inngangsbillett til laks for flere framtidige kunder. LSG effektiviserer bÄde pÄ grunnlag av kororonakrisens disiplinering og pÄ grunnlag av det LSG uansett ville tatt tak i mtp. deler av virksomheten. Lakseprisen gÄr vesentlig opp, og sjÞmat blir mer populÊrt pga. «miljÞmessige og helsemessige holdninger». Videre... En rekke typiske ESG-aksjer kollapser og medfÞrer ekstra kapitalflyt til lakseaksjer. Utbyttene gÄr opp. Bare et scenario altsÄ, men det kan slÄ til. Og som du minner oss om... LSG er ikke bare laks. De har til og med mer enn laks, Þrret og villfisk. De har ogsÄ... hold dere fast... tare! Da skjÞnner man jo «Seafood»-navnet fullt ut...
Tipper LSG ser langt bedre ut allerede til jul, men sjekk dette med outlooken ovenfor. Etter hvert mÄ denne sprÞyta komme ogsÄ, og viruset mÄ gjerne bidra med Ä mutere til stadig mindre farlige utgaver. Er sÄ lei av korona nÄ at jeg kan spy... BlÊh!
https://www.kyst.no/article/vi-er-nok-snart-paa-60-tallet-igjen/
Scenariotenkning:
Store volumer tas av markedet, og aldri sÄ galt var det godt for noe om det fungerte som inngangsbillett til laks for flere framtidige kunder. LSG effektiviserer bÄde pÄ grunnlag av kororonakrisens disiplinering og pÄ grunnlag av det LSG uansett ville tatt tak i mtp. deler av virksomheten. Lakseprisen gÄr vesentlig opp, og sjÞmat blir mer populÊrt pga. «miljÞmessige og helsemessige holdninger». Videre... En rekke typiske ESG-aksjer kollapser og medfÞrer ekstra kapitalflyt til lakseaksjer. Utbyttene gÄr opp. Bare et scenario altsÄ, men det kan slÄ til. Og som du minner oss om... LSG er ikke bare laks. De har til og med mer enn laks, Þrret og villfisk. De har ogsÄ... hold dere fast... tare! Da skjÞnner man jo «Seafood»-navnet fullt ut...
Tipper LSG ser langt bedre ut allerede til jul, men sjekk dette med outlooken ovenfor. Etter hvert mÄ denne sprÞyta komme ogsÄ, og viruset mÄ gjerne bidra med Ä mutere til stadig mindre farlige utgaver. Er sÄ lei av korona nÄ at jeg kan spy... BlÊh!
Tipper LSG tar en svingom pÄ 80-tallet neste Är, og deretter 90-tallet i 2022. Utbytter kommer mens man venter. NÄr alt Äpnes og kanaliseres effektivt nÄr verden tar en stor «anti korona-fest», sÄ bli det nok sjÞmat pÄ menyen ogsÄ. Mat mÄ man ha.
Bear69
13.10.2020 kl 23:12
5324
LerĂžy er en tydelig overvekt og et bunnsolid valg.
Jeg mektig imponert over hva mine motaksjĂŠrer i LSG presterer. Tenke seg til Ă„ selge under 52... GĂ„r verden under i morgen..?
milk
14.10.2020 kl 15:36
5198
LSG er et av de selskapene som har greid seg best under korona krisen! Det viser styrke bÄde i allsidighet og drift. Jeg er litt overrasket over at kursen ikke Þkte mer etter at de overtok RÞkke selskapene H-Fisk og NWRSF... Som jeg har nevnt tidligere,sÄ tror jeg AUSS og MÞgster demper interessen for selskapet. Det er for sterke bÄnd mellom eierinteressene. Jeg tror vi fÄr se en endring i dette etter hvert ;-)
mohitas
20.10.2020 kl 12:02
4937
Hva tenker folket. Tid for Ä gÄ inn lsg nÄ kanskje. Er snart pÄ samme nivÄ nÄ som da covid slo ut pusten pÄ Norge i mars.
Cutter
20.10.2020 kl 12:22
4934
Sitter fortsatt stille i bÄten. Hadde planlagt Ä kjÞpe mer hvis den gikk under 50. Men nÄ er jeg ennÄ mer usikker. Kan vel fort bli 45 Ä i dette volatile markedet.
milk
20.10.2020 kl 19:53
4842
Hele sektoren er preget av et sjeldent stille hÞstmÞrke.... Det er mye fisk pÄ markedet,men veien frem til kundene er kronglete. Mye tyder pÄ lave priser en god stund fremover. Kostnader ved driften vil fÄ betydelig pÄvirkning av resultatene for det enkelte selskap. GSF sliter med mye sykdom ved sine anlegg i Nord-Norge... Island er snart det eneste Arktiske omrÄdet med lite sykdom og lus. Jeg er spent pÄ hvor lenge de landbaserte greier Ä holde "koken" med prisene vi ser pÄ salgsvarene nÄ..
Faller nok ned til kr.40
Q3 snart, og Lsg har historisk sett, stupt dagen kvartalet legges fram.
Q3 snart, og Lsg har historisk sett, stupt dagen kvartalet legges fram.
milk
29.10.2020 kl 18:28
4241
Er ikke sÄ mye Ä stupe fra lenger :-) Det meste er priset inn!!
milk
01.11.2020 kl 16:17
4039
Alexander Aukner har skjĂžnt det! Velkommen etter :-)
milk
01.11.2020 kl 17:07
4010
Jeg har jo hele tiden hevdet at analytikerne har en tendens til Ä prate for sin "syke mor", men jeg ser ingen sammenheng mellom Aukner og Ferd (J Andresen) Tvert i mot, Aukner kommer med gode argumenter som jeg har pÄpekt lenge! Jeg er ikke venn med Andresen,bare sÄ det er sagt :-)
braastad-xo
01.11.2020 kl 17:35
4006
Men Lsg har vel hatt for vane Ä levere svakere resultater enn analytikernes estimater i kvartal etter kvartal, synes jeg. SÄ skal man ta hÞyde for at inntektene faller betydelig pga av Corona situasjonen ogsÄ.
SÄ nÄr man leser at prisen pÄ laks nÄ nÊrmer seg prod.kost er det vel ikke bare fryd og gammen Ä eie oppdretts aksjer, kanskje?
Ville heller gÄtt for Salmar eller Mowi hvis jeg skulle kjÞpt oppdretts aksjer nÄ.
SÄ nÄr man leser at prisen pÄ laks nÄ nÊrmer seg prod.kost er det vel ikke bare fryd og gammen Ä eie oppdretts aksjer, kanskje?
Ville heller gÄtt for Salmar eller Mowi hvis jeg skulle kjÞpt oppdretts aksjer nÄ.
milk
01.11.2020 kl 17:51
3980
Ditt innlegg beviser det jeg og Aukner pÄpeker! LSG er IKKE et rent lakseselskap.... De sitter med en bÄtflÄte som er topp moderne og ett av Norges stÞrste pÄ villfisk (sammen med AUSS sin flÄte) De er stÞrst i Norge pÄ foredling og eksport av fisk generelt. Selskapet er helt feil priset. Det har jeg hevdet siden de tok over Gadus bÄtene og NWSF fra RÞkke....
milk
01.11.2020 kl 18:21
3940
SALM og MOWI er utdatert.. Oppsiden er omtrent null.. Inflasjonen er ca 4% pr d.d . Vi mÄ hÄpe Ä tro at de stiger tilsvarende :-) Hvis ikke sÄ bÞr man heller kjÞpe bank oblikasjoner :-)
mariner
01.11.2020 kl 18:46
3907
Braastad har rett i at LerÞy stort sett uten unntak har levert svake resultatet i svÊrt mange kvartaler. Aksjen har falt kraftig ved hver resultat fremleggelse. Jeg har tro pÄ aksjen og sikt tror jeg ogsÄ at vi skal nÊrme oss andre sjÞ mat selskaper pÄ Oslo BÞrs , holder derfor ut .
Uansett tror jeg en inngang pÄ disse nivÄer gir en svÊrt god mulighet .
Uansett tror jeg en inngang pÄ disse nivÄer gir en svÊrt god mulighet .
milk
01.11.2020 kl 19:06
3907
Det skjer ting i kulissene blant ledelsen. :-)
Bobby
01.11.2020 kl 19:22
3902
Du verden hvor analytikere jobber for sjĂžmatnĂŠringen đhttps://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/11/01/7583244/dnb-markets-analytiker-alexander-aukner-anbefaler-kundene-a-kjope-aksjer-i-leroy-seafood
Ja, man skal stole pÄ sine egne vurderinger..
https://www.intrafish.no/priser/lakseprisene-holder-seg-pa-nivaer-rundt-arets-laveste-pa-rundt-40-kroner-kiloen/2-1-903888
Dette spÄdde ANALytikere i januar:
https://finansavisen.no/investeringer/aksjeanalyse/2020/01/03/7483081/lakseanalytikere-om-2020-har-to-favorittaksjer
Fra imorra innfÞrer Spania, Italia, Tyskland,UK,Nederland, Belgia osv. en enda strammere « lock down» utgave. mer enn 60% av all laks selges her. Den stÞrste foredler er i Polen, og de kjÞper nesten ikke noe for Þyeblikket. Folk begrenser nÄ ogsÄ sine matinnkjÞp, og kjÞper da selvsagt ikke ferskvarer med kort holdbarhet.
Samtidig er slaktsesongen der, og set vil presse laksepriser ytterligere ned, mener da jeg.
Det legger igjen press pÄ balansen til flere selskaper...
https://www.intrafish.no/priser/lakseprisene-holder-seg-pa-nivaer-rundt-arets-laveste-pa-rundt-40-kroner-kiloen/2-1-903888
Dette spÄdde ANALytikere i januar:
https://finansavisen.no/investeringer/aksjeanalyse/2020/01/03/7483081/lakseanalytikere-om-2020-har-to-favorittaksjer
Fra imorra innfÞrer Spania, Italia, Tyskland,UK,Nederland, Belgia osv. en enda strammere « lock down» utgave. mer enn 60% av all laks selges her. Den stÞrste foredler er i Polen, og de kjÞper nesten ikke noe for Þyeblikket. Folk begrenser nÄ ogsÄ sine matinnkjÞp, og kjÞper da selvsagt ikke ferskvarer med kort holdbarhet.
Samtidig er slaktsesongen der, og set vil presse laksepriser ytterligere ned, mener da jeg.
Det legger igjen press pÄ balansen til flere selskaper...
Merlin
01.11.2020 kl 21:17
3789
Eksportpris kr 48,04 for fersk laks i uke 43 iflg. https://fisk.no/emne/laksepriser
LerĂžy skriver i 2Q20 rapporten:
I 2020 har markedene for sjÞmat vÊrt vesentlig pÄvirket av pandemien Covid-19. Dette gav seg fÞrst
utslag i markeder i Asia, men utviklet seg gjennom fĂžrste kvartal 2020 og inn i andre kvartal til Ă„ bli et
globalt anliggende. Covid-19 har pÄvirket etterspÞrselsmÞnsteret, der en stÞrre del av konsumet har
beveget seg mot retail, mens HoReCa markedene pÄ det nÊrmeste har stengt ned i mange sentrale
markeder. Covid-19 har ogsÄ pÄvirket logistikk til oversjÞiske markeder spesielt, med reduksjon i
fraktkapasitet og fĂžlgende kostnadsĂžkninger i perioden. Hovedfokus i segment VAPS&D har vĂŠrt Ă„ holde
verdikjeden Ă„pen. Gjennom andre kvartal har viktige markeder vist betydelig grad av forbedring.
Forsyningskjeden har tilpasset seg konsumentenes endrede handelsmÞnster med langt mer vekt pÄ
dagligvare, mens store deler av HoReCa i sentrale markeder har vĂŠrt, og fortsatt er, kraftig preget av
pandemien. Det pÄpekes at HoReCa-segmentet i en del markeder gradvis Äpnet i kvartalet og vist
positive tendenser. Ved inngangen til tredje kvartal var etterspĂžrselssituasjonen vesentlig forbedret sett
i forhold til situasjonen midt i andre kvartal. Den senere tids utvikling i flere markeder understreker at
det fortsatt er heftet stor usikkerhet til utviklingen gjennom andre halvĂ„r. Ăkende antall smittede i flere
markeder medfĂžrer Ăžkt grad av usikkerhet.
LerĂžy skriver i 2Q20 rapporten:
I 2020 har markedene for sjÞmat vÊrt vesentlig pÄvirket av pandemien Covid-19. Dette gav seg fÞrst
utslag i markeder i Asia, men utviklet seg gjennom fĂžrste kvartal 2020 og inn i andre kvartal til Ă„ bli et
globalt anliggende. Covid-19 har pÄvirket etterspÞrselsmÞnsteret, der en stÞrre del av konsumet har
beveget seg mot retail, mens HoReCa markedene pÄ det nÊrmeste har stengt ned i mange sentrale
markeder. Covid-19 har ogsÄ pÄvirket logistikk til oversjÞiske markeder spesielt, med reduksjon i
fraktkapasitet og fĂžlgende kostnadsĂžkninger i perioden. Hovedfokus i segment VAPS&D har vĂŠrt Ă„ holde
verdikjeden Ă„pen. Gjennom andre kvartal har viktige markeder vist betydelig grad av forbedring.
Forsyningskjeden har tilpasset seg konsumentenes endrede handelsmÞnster med langt mer vekt pÄ
dagligvare, mens store deler av HoReCa i sentrale markeder har vĂŠrt, og fortsatt er, kraftig preget av
pandemien. Det pÄpekes at HoReCa-segmentet i en del markeder gradvis Äpnet i kvartalet og vist
positive tendenser. Ved inngangen til tredje kvartal var etterspĂžrselssituasjonen vesentlig forbedret sett
i forhold til situasjonen midt i andre kvartal. Den senere tids utvikling i flere markeder understreker at
det fortsatt er heftet stor usikkerhet til utviklingen gjennom andre halvĂ„r. Ăkende antall smittede i flere
markeder medfĂžrer Ăžkt grad av usikkerhet.
Mor84
02.11.2020 kl 09:46
3607
Ferd kjĂžper mer i LerĂžy
Industrikonsernet Ferd, som eies av milliardĂŠr Johan H. Andresen og dĂžtrene, har Ăžkt sin eksponering i sjĂžmatselskapet LerĂžy Seafood Group med 225.000 aksjer.
Ferd har nÄ rundt 6,8 millioner aksjer i LerÞy, tilsvarende aksjer for rundt 300 millioner kroner.
Industrikonsernet Ferd, som eies av milliardĂŠr Johan H. Andresen og dĂžtrene, har Ăžkt sin eksponering i sjĂžmatselskapet LerĂžy Seafood Group med 225.000 aksjer.
Ferd har nÄ rundt 6,8 millioner aksjer i LerÞy, tilsvarende aksjer for rundt 300 millioner kroner.
trani
02.11.2020 kl 11:41
3541
tror ikke LSG har sett bunnen enda, og det kan bli et siste wahs-out ned til 38kr.
Markedet er nervĂžse, og det kan bli vĂŠrre..
Markedet er nervĂžse, og det kan bli vĂŠrre..
Laksen er fet dette Äret, lagt pÄ seg 15%. Jeg tror dette har liten innvirkning pÄ LerÞy som har et veldig stort vare spekter.
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/11/19/7590133
Hva tror dere?
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/11/19/7590133
Hva tror dere?
Redigert 21.01.2021 kl 02:08
Raspeballe
19.11.2020 kl 14:33
5699
FÄr de tak i flere kjÞpere sÄ er det vel ikke noe problem. AltsÄ at Norge fÄr selge mer til flere land.
Tror det er kjĂžpere bare disse politikere kan Ă„pne grensene og bli enige.
Men var litt ned pÄ eksportvolumet rapportert nÄ onsdag.
Vi fÄr se de neste ukene hvordan det utvikler seg.
Faller volumet uvanlig mye fremover sÄ tror jeg prisene skal bli presset.
Om LerÞy... det var bare sÄnn passelig bra tenker jeg om Q3-2020.
Sliter med lÞnnsomheten pÄ Vestlandet og hvitfisk var ogsÄ svak.
Kan ikke helt friskmelde de. LĂžnnsomheten burde vĂŠrt en del bedre og kanskje kan de klare det men
vet ikke hvor lang tid de bruker pÄ det.
(edit: Jeg er amatÞr bare hvis noen skulle lure pÄ det. Ikke selg/kjÞp kun pga mine tanker. Bare sÄ det er nevnt :)
Tror det er kjĂžpere bare disse politikere kan Ă„pne grensene og bli enige.
Men var litt ned pÄ eksportvolumet rapportert nÄ onsdag.
Vi fÄr se de neste ukene hvordan det utvikler seg.
Faller volumet uvanlig mye fremover sÄ tror jeg prisene skal bli presset.
Om LerÞy... det var bare sÄnn passelig bra tenker jeg om Q3-2020.
Sliter med lÞnnsomheten pÄ Vestlandet og hvitfisk var ogsÄ svak.
Kan ikke helt friskmelde de. LĂžnnsomheten burde vĂŠrt en del bedre og kanskje kan de klare det men
vet ikke hvor lang tid de bruker pÄ det.
(edit: Jeg er amatÞr bare hvis noen skulle lure pÄ det. Ikke selg/kjÞp kun pga mine tanker. Bare sÄ det er nevnt :)
polakk
19.11.2020 kl 17:09
5618
Jeg ogsÄ er amatÞr, og kan ikke sÄ mye om dette men har tenkt at det mer er antallet individ som avgjÞr en bare biomassen.
Dersom f.eks 2019 generasjonen bestÄr av 3 % flere individ en 2018 generasjonen, og slaktevekten er den samme, sÄ blir Þkningen pÄ 3 %.
Det har vel vĂŠrt en del tidlig slakting i Ă„r pga av ILA, men hvor mye dette utgjĂžr vet jeg ikke.
Uansett sÄ er det viktigeste for prisene pÄ laks at vi fÄr kontroll pÄ korona situasjonen. En stor del av laksen blir spist pÄ hotell og restauranter, og nÄr disse nÄ er stengt sÄ faller denne etterspÞrselen bort. Med Horeca tilbake sammen med et stÞrre hjemme konsum sÄ er min ukvalifiserte gjetting at prisene blir ok. Dersom vi atter fÄr nye runder med nedstengning sÄ vil vi ha di samme problemene som nÄ.
Det som uansett er positivt er at dei fleste uansett klarer Ä tjene ok med penger selv om markedet er slik som det er nÄ
Dersom f.eks 2019 generasjonen bestÄr av 3 % flere individ en 2018 generasjonen, og slaktevekten er den samme, sÄ blir Þkningen pÄ 3 %.
Det har vel vĂŠrt en del tidlig slakting i Ă„r pga av ILA, men hvor mye dette utgjĂžr vet jeg ikke.
Uansett sÄ er det viktigeste for prisene pÄ laks at vi fÄr kontroll pÄ korona situasjonen. En stor del av laksen blir spist pÄ hotell og restauranter, og nÄr disse nÄ er stengt sÄ faller denne etterspÞrselen bort. Med Horeca tilbake sammen med et stÞrre hjemme konsum sÄ er min ukvalifiserte gjetting at prisene blir ok. Dersom vi atter fÄr nye runder med nedstengning sÄ vil vi ha di samme problemene som nÄ.
Det som uansett er positivt er at dei fleste uansett klarer Ä tjene ok med penger selv om markedet er slik som det er nÄ
milk
19.11.2020 kl 19:10
5542
Greit Ă„ se deres refleksjoner om sektoren "raspeballe og polakk" Jeg er en gammel cowboy i bransjen, men synes fremdeles det er interessant Ă„ lese andres vurderinger... Dere har mye rett i Deres vurderinger :-)
Fluefiskeren
22.11.2020 kl 12:17
5226
Litt av en «rekame» for LerÞy i dagens Dagblad.
Bidrar til avskogingen av Amazonas. Men som alle andre selskaper slenger de ut verdens mest misbrukte ord. Nemlig bÊrekraftig. Det mÄ vel vÊre bÊrekraftig for eierne de mener.
« Rapport: Avskogingen kobles til lakseprodusent
En fersk rapport peker pÄ at norske LerÞy kjÞper soyabÞnner fra selskapet som stÄr bak avskoging i Brasil.»
SĂ„nt gjĂžr meg sint rett og slett.
https://www.dagbladet.no/mat/rapport-avskogingen-kobles-til-lakseprodusent/73079398
Bidrar til avskogingen av Amazonas. Men som alle andre selskaper slenger de ut verdens mest misbrukte ord. Nemlig bÊrekraftig. Det mÄ vel vÊre bÊrekraftig for eierne de mener.
« Rapport: Avskogingen kobles til lakseprodusent
En fersk rapport peker pÄ at norske LerÞy kjÞper soyabÞnner fra selskapet som stÄr bak avskoging i Brasil.»
SĂ„nt gjĂžr meg sint rett og slett.
https://www.dagbladet.no/mat/rapport-avskogingen-kobles-til-lakseprodusent/73079398
Full boikott av LerĂžy fra meg og alle jeg kjenner fremover. grusomt selskap LerĂžy.
Tror du dette gjelder kun LerĂžy? Bare Ă„ kutte helt ut norsk laks whatsoever!
milk
22.11.2020 kl 17:15
5133
"Norsk laks" ? Se til Chile og FÊrÞyene!!! SpÞrsmÄlet er om man skal bruke mer soya eller fortsette Ä forbruke marine arter,noe som overhodet ikke er bÊrekraftig. Soya kan dyrkes sÄ og si over alt.. Dette "oppslaget" er gammelt nytt men som stadig blir dratt frem for Ä sverte nÊringen. Bambus Ä svada gange ti!...
Slettet brukerskrev Full boikott av LerĂžy fra meg og alle jeg kjenner fremover. grusomt selskap LerĂžy.
Ja dette var sjokkerende, jeg kommer ikke til Ă„ handle lakseaksjer fĂžr forholdene er rettet!
milk
22.11.2020 kl 22:27
5011
Du kommer uansett ikke til Ă„ kjĂžpe deg inn i sektoren. Lykke til med "fly" aksjene dine.. Hvarista Norwegian a/s....
Det mest tÄpelige forsÞk pÄ Ä prate ned selskapet pÄ lenge. Moralister passer ikke inn i noe kapitalirsk selskap. Verden trenger nÊringsrik mat - LSG og AUSS betjener verden med den mest nÊringsrike mat du kan tenke deg.
Synes det ser veldig lyst ut jeg, vaksine er pÄ trappen og restauranter og hotell Äpner snart, hva er galt med analytikerne ?
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/12/04/7595380/lakseprisen-faller-det-ser-ikke-lystig-ut?mobile=1
https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/12/04/7595380/lakseprisen-faller-det-ser-ikke-lystig-ut?mobile=1
milk
04.12.2020 kl 19:03
4512
Har du sett lyset? Analytikerne er et kapittel for seg selv.... Har du noe bra forslag pÄ hvordan vi skal bli kvitt mye god fisk til en god pris???
Vaksinasjon begynner om 3 uker da Äpner hoteller, restauranter, turistreiser rimelig raskt etter vaksinasjonen kommer alt nÄ gÄr olje nÊringen opp pÄ dette. SÄ de mÄ nok belage seg pÄ og fore fisken 1 mÄned til fÞr etterspÞrsel kommer. Fleste av disse selskapene har god kontant beholdning sÄ logisk og vente 4 uker da det vil bli etterspÞrsel.
milk
04.12.2020 kl 21:00
4441
Vi fÄr et "etterslep" Markedet er ikke som stor mÄken...Sluker alt rÄtt... HÞsten 2021 kan bli signifikant mye bedre.
Med klima endringer skal man ikke se bort fra DÞdsalgen kommer pÄ sommeren. UberÞrte den gang vil antagelig bli uberÞrt igjen. Samar, LSG og en del andre var uberÞrt.
milk
06.12.2020 kl 18:16
4245
NÄ selges det laks til 37kr!! Noen selskap har inngÄtt 6mnd kontrakt pÄ 42kr..... Vi kan faktisk oppleve at Lofotskrei kan oppnÄ bedre pris enn laks i vinter!!
abbos
06.12.2020 kl 18:20
4229
Hvilke selskap ?
Pacino
06.12.2020 kl 18:25
4214
Hvilke selskaper er det som har inngÄtt 6 mnd kontrakter pÄ 42 kr ?
abbos
06.12.2020 kl 19:55
4135
abbos skrev Hvilke selskap ?
Billige kontakter đ€đ