SHELF er en doblingskandidat
Etter resultat og konferanse, hva ser vi??
Første halvår 2020:
Inntekter = 2,86 MRD NOK
EBITDA = 1,08 MRD NOK (38% margin !!)
2. kvartal (korona-kvartalet) kom med et meget pent overskudd !
Tilgjengelig kapital, der melder selskapet etter børs slutt torsdag
"Total likviditet for selskapet, inkludert den rullerende kredittfasiliteten, var på om lag 247,5 millioner dollar pr 30. juni 2020"
De har kontrakter for 1,6 Milliarder USD for riggene sine (ca 13,5 milliarder kroner)
De 3 store eierne eier nær 50% av aksjene i selskapet:
Total shares outstanding of 136.2 million as of June 30, 2020
- Primary insiders : 65.7 million or 48.3%
o China Merchants: 26.8 million (19.7%)
o Castle Harlan: 19.7 million (14.5%)
o Lime Rock: 17.2 million (12.6%)
De har i dag 36 rigger (Jack Ups)
HVORDAN kan et slikt selskap verdsettes til KUN ca 450 millioner kroner på Oslo børs ??
At de kom fra 60 kroner til lavt på 3-tallet nå, er helt uforståelig
MEN, det er fremtiden som gjelder, den er humpete dette året, men ser mye bedre ut i 2021
Etterspørselen etter olje har hentet seg bra inn i det siste, etter et fall på 30 millioner fat/dag i april
IEA ser for seg at i 2021 så er 25 av de 30 mill/fat/dag tilbake i forbruksmønsteret
INGEN olseselskap kan leve uten å borre, Borrre MYE
Leste at Equinor f.eks skal borre 3 000 brønner, bare for å opprettholde sin produksjon
det er nok det samme for alle andre
Borre Borre Borre
Det er det som er SHELF sin oppgave. Borre
SHELF er råbillig og har ingeting på dette kursnivået å gjøre
Første halvår 2020:
Inntekter = 2,86 MRD NOK
EBITDA = 1,08 MRD NOK (38% margin !!)
2. kvartal (korona-kvartalet) kom med et meget pent overskudd !
Tilgjengelig kapital, der melder selskapet etter børs slutt torsdag
"Total likviditet for selskapet, inkludert den rullerende kredittfasiliteten, var på om lag 247,5 millioner dollar pr 30. juni 2020"
De har kontrakter for 1,6 Milliarder USD for riggene sine (ca 13,5 milliarder kroner)
De 3 store eierne eier nær 50% av aksjene i selskapet:
Total shares outstanding of 136.2 million as of June 30, 2020
- Primary insiders : 65.7 million or 48.3%
o China Merchants: 26.8 million (19.7%)
o Castle Harlan: 19.7 million (14.5%)
o Lime Rock: 17.2 million (12.6%)
De har i dag 36 rigger (Jack Ups)
HVORDAN kan et slikt selskap verdsettes til KUN ca 450 millioner kroner på Oslo børs ??
At de kom fra 60 kroner til lavt på 3-tallet nå, er helt uforståelig
MEN, det er fremtiden som gjelder, den er humpete dette året, men ser mye bedre ut i 2021
Etterspørselen etter olje har hentet seg bra inn i det siste, etter et fall på 30 millioner fat/dag i april
IEA ser for seg at i 2021 så er 25 av de 30 mill/fat/dag tilbake i forbruksmønsteret
INGEN olseselskap kan leve uten å borre, Borrre MYE
Leste at Equinor f.eks skal borre 3 000 brønner, bare for å opprettholde sin produksjon
det er nok det samme for alle andre
Borre Borre Borre
Det er det som er SHELF sin oppgave. Borre
SHELF er råbillig og har ingeting på dette kursnivået å gjøre
Redigert 26.07.2021 kl 15:52
Du må logge inn for å svare
danmark1
26.03.2021 kl 11:10
7488
På det tidspunkt lå olieprisen under 40$. Der er kommet gang i nye kontrakter og flere vil følge, når verden åbner op. Den beskedne omsætning giver mulighed for billige aktier.
Simsalami
25.03.2021 kl 23:40
7744
Fant en eldre artikkel. Nærmer oss bunnen og lysning i tunnelen. Kontrakt til 2030 fra oktober i år også, ref artikkelen https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/10/23/7580409/tror-riggeierne-ma-smore-seg-med-talmodighet
Mikkol
25.03.2021 kl 21:35
7861
Ifølge den listen så nærmer mange av kontraktene seg sin sluttdato. Håpe de jobber aktivt med å få forlenget kontaktene eller er i bevegelser andre steder🤞 Forøvrig en kjedelig dag. Måtte vindkastet vi venter på blåse hardt når det kommer💨
cold
25.03.2021 kl 21:24
7881
Har sett denne før men fant den aldri igjen. Takk for link!
Og nå har vi fått enda en på kontrakt. Ikke verst.
Og nå har vi fått enda en på kontrakt. Ikke verst.
Stokk Dum
25.03.2021 kl 18:57
8022
Noe irrasjonelt over nedgangen i dag, derfor har jeg bedt om forskudd på ukepengene.
Det er flere som frister, men Shelf er favoritten.
Kun et lite vindpust som skal til for å løfte denne opp på 6-tallet.
mvh
Det er flere som frister, men Shelf er favoritten.
Kun et lite vindpust som skal til for å løfte denne opp på 6-tallet.
mvh
Redigert 25.03.2021 kl 19:11
cold
25.03.2021 kl 17:26
7972
Fin nyhet i dag om riggen Trident 16 som ble tildelt kontrakt. Men det stod ingenting om dagratene.
Shelf kunne gjerne laga en litt mer oversiktlig hjemmeside slik at det tydelig kommer frem hvilke rigger som er på kontrakt, lengden på disse og evt. opsjoner.
Shelf kunne gjerne laga en litt mer oversiktlig hjemmeside slik at det tydelig kommer frem hvilke rigger som er på kontrakt, lengden på disse og evt. opsjoner.
Redigert 25.03.2021 kl 17:27
danmark1
25.03.2021 kl 15:24
8040
Stemningen kan hurtigt vende igen. Der smides billige aktier ud for at få nogle endnu billigere.
Simsalami
25.03.2021 kl 14:32
8026
Joda. Så...typisk shelf dette...ned over 6 % på dagens nyhet. Hehe #staylong
danmark1
25.03.2021 kl 10:11
8169
Jeg tror, olieprisen igen vil få medvind mod åbning i USA. Der var en mindre stigning i lagertallet, som ikke havde den store indvirkning. Til gengæld vil den delvise lukning af Zues trykke prisen lidt op. Det kan tage tid, at få fjernet tilstrækkeligt meget sand, til at skibet kan fortsætte.
Mikkol
25.03.2021 kl 09:29
8213
Fin nyhet på morrakvisten. Og er nok en av flere kontrakter som kommer til å komme på løpende bånd fremover for Shelf. Idag fikk vi til og med ei litta linje i Finansavisens artikkel hvor de oppdaterer børsdagen🥳
Dobbelside
25.03.2021 kl 09:07
8236
Her er det bare å ta på seg sikkerhetsbeltet. Klart at i de tidene vi ser fremover nå så kommer det flere slike meldinger fremover. SHELF er jo ikke et "utenom selskap", de er i innerste krets posisjonert for kontraktstildelinger fremover.
Stokk Dum
25.03.2021 kl 08:56
8254
Denne oppdateringen fikk vi på Trident 16 i Fleet Status Report 4. mars:
Trident 16 returned to operations for Petrobel Egypt in November 2020; contract subsequently extended until April 2021.
Fra dagens melding:
SHELF DRILLING SECURES CONTRACT EXTENSION ON THE TRIDENT 16 JACK-UP RIG IN EGYPT
Dubai, March 25, 2021 - Shelf Drilling announced today that it has secured a two-year contract extension for the Trident 16 jack-up rig in direct continuation of its current term with Belayim Petroleum Company ("Petrobel") for operations in the Gulf of Suez offshore Egypt. The Trident 16 has been working with Petrobel in Belayim fields since 2015, and following this extension, the expected availability of the rig is February 2023.
Bassoe mente at denne riggen hadde dagrate på 45kusd i forrige avtaleperiode. At det er lavere nå skal ikke overraske noen. Ledelsen skriver bla i årsrapporten at det har vært press på og reforhandlinger om rater i 2020 og at den trenden også vil vare i 2021.
Minner på at vi også venter på detaljer om denne kontrakten (også hentet fra Fleet Status Report):
Shelf Drilling Resourceful expected to commence a one-year contract in West Africa before the end of Q1 2021.
mvh
Trident 16 returned to operations for Petrobel Egypt in November 2020; contract subsequently extended until April 2021.
Fra dagens melding:
SHELF DRILLING SECURES CONTRACT EXTENSION ON THE TRIDENT 16 JACK-UP RIG IN EGYPT
Dubai, March 25, 2021 - Shelf Drilling announced today that it has secured a two-year contract extension for the Trident 16 jack-up rig in direct continuation of its current term with Belayim Petroleum Company ("Petrobel") for operations in the Gulf of Suez offshore Egypt. The Trident 16 has been working with Petrobel in Belayim fields since 2015, and following this extension, the expected availability of the rig is February 2023.
Bassoe mente at denne riggen hadde dagrate på 45kusd i forrige avtaleperiode. At det er lavere nå skal ikke overraske noen. Ledelsen skriver bla i årsrapporten at det har vært press på og reforhandlinger om rater i 2020 og at den trenden også vil vare i 2021.
Minner på at vi også venter på detaljer om denne kontrakten (også hentet fra Fleet Status Report):
Shelf Drilling Resourceful expected to commence a one-year contract in West Africa before the end of Q1 2021.
mvh
Redigert 27.03.2021 kl 12:28
Greit med litt positive nyheter i en turbulent tid: https://newsweb.oslobors.no/message/528776
cold
24.03.2021 kl 23:58
8451
RussianOil: Veldig hyggelig at du tar deg tid til å komme innom tråden her.
At du deler kunnskapen din med andre her blir veldig høyt verdsatt skal du vite.
Forstår godt at folk blir nervøse når det svinger mye opp og ned. Da er det nok best å slå av maskinen og snu tankene over på noe annet, for man risikerer å bli psyket ut - det er da man gjør feil!
Desidert beste tidspunkt å kjøpe aksjer på er når selskapet er blitt spedalsk og ingen vil ta i papiret. Da er bunnen nådd. Var det Warren Buffet som en gang uttalte at "når blodet flyter i gatene, og folk hamstrer hermetikk - da er det tid for å kjøpe akser" ?! Beskrivelsen passer i alle fall perfekt. De virkelig smarte kjøper når det ser helsvart ut og RussianOil tilhører denne kategorien.
Alle aksjer lever sine egne "liv" som utvikler typiske mønster i løpet av dagen. Det kan være smart å spesialisere seg på noen få og lære psykologien i disse. Det er ikke mulig å være god på alt, er nå min erfaring. Når man begynner å kjenne de typiske bevegelsesmønstrene til en aksje, (gitt normale omstendigheter) så vet man også når omtrent denne bunner ut (kjøp), eller omvendt når den er på topp i løpet av dagen/uka - for den som ønsker å trade.
At du deler kunnskapen din med andre her blir veldig høyt verdsatt skal du vite.
Forstår godt at folk blir nervøse når det svinger mye opp og ned. Da er det nok best å slå av maskinen og snu tankene over på noe annet, for man risikerer å bli psyket ut - det er da man gjør feil!
Desidert beste tidspunkt å kjøpe aksjer på er når selskapet er blitt spedalsk og ingen vil ta i papiret. Da er bunnen nådd. Var det Warren Buffet som en gang uttalte at "når blodet flyter i gatene, og folk hamstrer hermetikk - da er det tid for å kjøpe akser" ?! Beskrivelsen passer i alle fall perfekt. De virkelig smarte kjøper når det ser helsvart ut og RussianOil tilhører denne kategorien.
Alle aksjer lever sine egne "liv" som utvikler typiske mønster i løpet av dagen. Det kan være smart å spesialisere seg på noen få og lære psykologien i disse. Det er ikke mulig å være god på alt, er nå min erfaring. Når man begynner å kjenne de typiske bevegelsesmønstrene til en aksje, (gitt normale omstendigheter) så vet man også når omtrent denne bunner ut (kjøp), eller omvendt når den er på topp i løpet av dagen/uka - for den som ønsker å trade.
Sima
24.03.2021 kl 22:12
8547
Kortsiktige tradere trenger vi. De gir likviditet til aksjene og driver kursene på godt og vondt. Muligheter for oss andre gir de også. Forøvrig er dette en fin tråd der jeg tror de fleste er ærlige med innleggene sine. Blir det for mange kortsiktige her blir meningen med innleggene fort det motsatte av hva som skrives.😏
Mikkol
24.03.2021 kl 21:28
8600
Godt skrevet av deg RussianOil. Den russiske bjørnen som du er. Mange fine tanker og fint å få litt klarhet i oljeprisen både for den ene og den andre.
Selv om jeg er long i shelfen, så synes jeg det er artig å drodle litt om forventningene fra dag til dag. Hva tenker man om morgendagen? Oljerallyet har holdt seg oppe idag og utover kvelden. Kan vi forvente oppgang i kursen også i morgen tro?Igår hadde jeg absolutt ikke noen tro på grønne piler idag, så ble positivt overrasket når kursen kvikna til utpå dagen der. Hadde vært gøy å landet over 6'ern før vi tar helg, men mulig det er litt mye å be om.
Selv om jeg er long i shelfen, så synes jeg det er artig å drodle litt om forventningene fra dag til dag. Hva tenker man om morgendagen? Oljerallyet har holdt seg oppe idag og utover kvelden. Kan vi forvente oppgang i kursen også i morgen tro?Igår hadde jeg absolutt ikke noen tro på grønne piler idag, så ble positivt overrasket når kursen kvikna til utpå dagen der. Hadde vært gøy å landet over 6'ern før vi tar helg, men mulig det er litt mye å be om.
RussianOil
24.03.2021 kl 21:16
8613
Takk for d Sima. Helt enig. D er dessverre de små som blir offer for dette.
Helt riktig at om kursen er 5, eller 6 for en trader ikke har noe å bety når man utnytter d korte bildet, svingninger og trender.
Jeg selv kaller meg ikke for en trader, men jeg flytter på kapital tid til en anen. Så man kan vel definere meg som en trader, men med lenger perspektiv enn en 2 dagers trader. For de som er gode på dette, vil da kjøpe og selge en aksje gjentatte ganger selvom de ser for seg 2 år i caset. Omrokkering av kapital. 5% der, 10% her og 20% der. Fra A, til B, til C og tilbake til A.
I mitt tilfelle er da dette en egen posisjon i samme selskap jeg kan potensielt ha en long posisjon. Har kalt dette tidligere for trade posisjon. Vært hyppig med dette spesielt i Borr siste 12 mnd. D som er long blir ikke rørt. Dette er hvordan jeg kortsiktig kapitaliserer. Bokstavelig talt flytte penger.
Dette er noe mer avansert, og man skal ha nokså stor liste med aksjer du kan godt for at omrokkering skal foregå effektivt. Dessverre kan noen bli offer for at noen kapitaliserer.
Helt riktig at om kursen er 5, eller 6 for en trader ikke har noe å bety når man utnytter d korte bildet, svingninger og trender.
Jeg selv kaller meg ikke for en trader, men jeg flytter på kapital tid til en anen. Så man kan vel definere meg som en trader, men med lenger perspektiv enn en 2 dagers trader. For de som er gode på dette, vil da kjøpe og selge en aksje gjentatte ganger selvom de ser for seg 2 år i caset. Omrokkering av kapital. 5% der, 10% her og 20% der. Fra A, til B, til C og tilbake til A.
I mitt tilfelle er da dette en egen posisjon i samme selskap jeg kan potensielt ha en long posisjon. Har kalt dette tidligere for trade posisjon. Vært hyppig med dette spesielt i Borr siste 12 mnd. D som er long blir ikke rørt. Dette er hvordan jeg kortsiktig kapitaliserer. Bokstavelig talt flytte penger.
Dette er noe mer avansert, og man skal ha nokså stor liste med aksjer du kan godt for at omrokkering skal foregå effektivt. Dessverre kan noen bli offer for at noen kapitaliserer.
Redigert 24.03.2021 kl 21:19
RussianOil
24.03.2021 kl 20:52
8572
Kult å høre. Alltid interresant å høre historien til en som er litt mer fersk, også kult å høre d allerede har gitt deg fordelen av å kvitte deg med et lån. Tøft:-)
Jeg selv har også gått på fler blemmer, spesielt mitt første år, fler år tilbake. Det er som å lære alt annet, man trenger teoretisk kunnskap men ikke minst praktisk erfaring. D er dette som gjør finans unikt, d praktiske går på at du faktisk må bruke penger, i noe som man egt har lite peiling på der man vil mest sannsynlig feile i starten. «Problemet» er at man må feile med penger, for å få harde men solide læringskurver.
D psykiske er en av de store driv kraftene for tap, som ferske gjør.
Her er d bare å bli med i tråden, ny eller erfaren. Man kan lære mye med å ta del. Morsomt er d også. SHLF sin tråd er som Mikkol nevnte litt over, ganske nøytral og fin tråd forhold til normalen. Siste 6 mnd har vi pratet litt på risiko, utsikter, selskapet, regnskapet, markedet og personlige formeninger med en ganske så konstruktiv og objektiv diskusjon. Noe fine drømme scenarioer mot fremtiden også, som selvfølgelig kommer med. Masse flotte folk på tråden, og sikkert enda fler som har lyst til å skrive et innlegg.
Stå på, les mye, lær av hva du selv gjør, lær av hva andre gjør, ta til deg informasjon med et objektivt tanke sett og du vil nå langt. Lykke til.
Jeg selv har også gått på fler blemmer, spesielt mitt første år, fler år tilbake. Det er som å lære alt annet, man trenger teoretisk kunnskap men ikke minst praktisk erfaring. D er dette som gjør finans unikt, d praktiske går på at du faktisk må bruke penger, i noe som man egt har lite peiling på der man vil mest sannsynlig feile i starten. «Problemet» er at man må feile med penger, for å få harde men solide læringskurver.
D psykiske er en av de store driv kraftene for tap, som ferske gjør.
Her er d bare å bli med i tråden, ny eller erfaren. Man kan lære mye med å ta del. Morsomt er d også. SHLF sin tråd er som Mikkol nevnte litt over, ganske nøytral og fin tråd forhold til normalen. Siste 6 mnd har vi pratet litt på risiko, utsikter, selskapet, regnskapet, markedet og personlige formeninger med en ganske så konstruktiv og objektiv diskusjon. Noe fine drømme scenarioer mot fremtiden også, som selvfølgelig kommer med. Masse flotte folk på tråden, og sikkert enda fler som har lyst til å skrive et innlegg.
Stå på, les mye, lær av hva du selv gjør, lær av hva andre gjør, ta til deg informasjon med et objektivt tanke sett og du vil nå langt. Lykke til.
Redigert 24.03.2021 kl 20:54
RussianOil
24.03.2021 kl 19:34
8639
Vil også bemerke at danmark1 sin link inneholder begge. Både Brent og WTI.
Men, DailyFX er 1 hour delayed. Data fra IG.
Hvis noen vil ha noe som er mer tett på, uten kostnader, anbefaler jeg https://oilprice.com/
oilprice.com er 10min delayed.
Men, DailyFX er 1 hour delayed. Data fra IG.
Hvis noen vil ha noe som er mer tett på, uten kostnader, anbefaler jeg https://oilprice.com/
oilprice.com er 10min delayed.
Redigert 24.03.2021 kl 20:27
RussianOil
24.03.2021 kl 18:59
7779
For å oppklare olje pris differansen;
De fungerer som en benchmark. Du har hundrevis av benchmarks. Iran Olje, Sør Amerikansk olje, Flere typer dybde futures av WTI, Kinesisk olje, Guyansk, Brent og hva enn du kan forestille deg. Du har hovedsaklig to benchmarks verden trader og generelt følger med på. Begge er crude.
Crude betyr raw resource.
• US Crude bedre kjent som WTI. Lett olje/ Skifer olje. Spesielt henvist til Amerikansk olje. WTI effektiviserte Amerikansk produksjon, men med mer miljø og samfunns fiendtlig produksjon.
• Brent Crude, (bemerk Crude) er den som blir omtalt som NordSjø oljen, er en benchmark for både Europeisk, afrikansk og midt-østlig olje.
Brent dikterer verdien av 2/3 av verdens olje produksjon.
Dette er SHLF’s segment, og ikke minst Saudi Arabia. Saudi har ikke bare sin olje som dikterer 2/3 av markedets verdi, men de har også størst innflytelse generelt innad i markedet, de vil kunne styre markedet fra alle kanter som situasjonen er nå.
US Crude er hovedsaklig lavere enn Brent Crude, og her kan d bli misforståelser på hva som er hva og hvorfor d er pris forskjell. I tillegg er d normalt at visse steder, plattformer og land sammenslår en pris mellom US Crude og Brent Crude for å ha en egen benchmark midt i mellom for å finne sin verdi av olje. Kina gjør blant annet dette. Men, de har hendene sine i flere typer olje så derfor er d logisk for dem og ha en egen benchmark for dette, basert på flere benchmarks. Men disse prisene kan også andre platformer ta som utgangs punkt, avhenging av hvor godt forklart den er, kan d se ut som du kan finne masse forskjellige priser, der man tror d er samme oljen. Også verdt å nevnes noen platformer kan være price-delayed.
Brent er hva som er relevant for SHLF, og markedet SHLF opererer i. Ref Brent dikterer verdien til 2/3 av olje i sin helhet.
Håper dette ga litt klarhet. Ha en fin kveld.
De fungerer som en benchmark. Du har hundrevis av benchmarks. Iran Olje, Sør Amerikansk olje, Flere typer dybde futures av WTI, Kinesisk olje, Guyansk, Brent og hva enn du kan forestille deg. Du har hovedsaklig to benchmarks verden trader og generelt følger med på. Begge er crude.
Crude betyr raw resource.
• US Crude bedre kjent som WTI. Lett olje/ Skifer olje. Spesielt henvist til Amerikansk olje. WTI effektiviserte Amerikansk produksjon, men med mer miljø og samfunns fiendtlig produksjon.
• Brent Crude, (bemerk Crude) er den som blir omtalt som NordSjø oljen, er en benchmark for både Europeisk, afrikansk og midt-østlig olje.
Brent dikterer verdien av 2/3 av verdens olje produksjon.
Dette er SHLF’s segment, og ikke minst Saudi Arabia. Saudi har ikke bare sin olje som dikterer 2/3 av markedets verdi, men de har også størst innflytelse generelt innad i markedet, de vil kunne styre markedet fra alle kanter som situasjonen er nå.
US Crude er hovedsaklig lavere enn Brent Crude, og her kan d bli misforståelser på hva som er hva og hvorfor d er pris forskjell. I tillegg er d normalt at visse steder, plattformer og land sammenslår en pris mellom US Crude og Brent Crude for å ha en egen benchmark midt i mellom for å finne sin verdi av olje. Kina gjør blant annet dette. Men, de har hendene sine i flere typer olje så derfor er d logisk for dem og ha en egen benchmark for dette, basert på flere benchmarks. Men disse prisene kan også andre platformer ta som utgangs punkt, avhenging av hvor godt forklart den er, kan d se ut som du kan finne masse forskjellige priser, der man tror d er samme oljen. Også verdt å nevnes noen platformer kan være price-delayed.
Brent er hva som er relevant for SHLF, og markedet SHLF opererer i. Ref Brent dikterer verdien til 2/3 av olje i sin helhet.
Håper dette ga litt klarhet. Ha en fin kveld.
Redigert 24.03.2021 kl 19:09
cold
24.03.2021 kl 16:47
7825
danmark1 skrev https://www.dailyfx.com/crude-oil
Sjekk her: https://finansavisen.no/
Brent olje opp 5.33 % nå ifge Finansavisen.
Edit: Det er Brent olje jeg viser til, Danmark viser til Crude. Crude oil er opp 5.7 % til $ 60.68
Brent olje opp 5.33 % nå ifge Finansavisen.
Edit: Det er Brent olje jeg viser til, Danmark viser til Crude. Crude oil er opp 5.7 % til $ 60.68
Redigert 24.03.2021 kl 17:01
cold
24.03.2021 kl 16:37
7699
Det er ikke riktig å si at jeg tapte penger, men jeg mistet den store gevinsten! I DNO har jeg også en historie som ligner mye på din. Veldig kjedelig. Lol
cold
24.03.2021 kl 16:34
7675
OSEBX
▲+0,17%1 043,23
Brent oil
▲+5,05% 63,49
Ny kopi kl. 16:32 (Nordnet)
▲+0,17%1 043,23
Brent oil
▲+5,05% 63,49
Ny kopi kl. 16:32 (Nordnet)
Mikkol
24.03.2021 kl 16:32
7385
Ja dette ble jo en litt ålreit dag likevell det. Og angående Nordnet, så synes jeg ofte de viser en annen oljepris enn det man finner andre steder. Synes det er litt snodig.....
Sima
24.03.2021 kl 16:11
7240
Vel, for mange år siden hadde jeg 70K aksjer i DNO. Kjøpt for ca. 25 nok pr stk. Solgt på 27-28 etter sideleie i lengre tid. Det var startsignalet på en eventyrlig oppgang i DNO. Aksjen ble splittet to ganger til sammen i 16 deler. Gikk glipp av ca. 20 mill. den gangen, så traumer har vi hatt.😔
cold
24.03.2021 kl 16:07
7175
danmark1 skrev https://www.dailyfx.com/crude-oil
OSEBX
▲+0,12%1 042,73
Brent oil
▲+4,52%63,19
Tok akkurat nå en kopi av brent-olje på Nordnet. Stor forskjell på det du viser. Opp enda mer siden sist. Hvorfor viser Nordnet en så stor oppgang i oljeprisen da?
▲+0,12%1 042,73
Brent oil
▲+4,52%63,19
Tok akkurat nå en kopi av brent-olje på Nordnet. Stor forskjell på det du viser. Opp enda mer siden sist. Hvorfor viser Nordnet en så stor oppgang i oljeprisen da?
cold
24.03.2021 kl 16:01
7144
Får skynde meg å legge til at selv om jeg fikk en flott gevinst i FOE den gang solgte jeg aksjene mine helt i starten på super-syklusen. I ettertid er det lett å se at dette var en generaltabbe. Nå er vi der igjen!
Mange vil nok huske at oljeprisen lå og duppet rundt 10 dollar fatet før det tok helt av.
Mange vil nok huske at oljeprisen lå og duppet rundt 10 dollar fatet før det tok helt av.
Mikkol
24.03.2021 kl 15:59
7002
Ja jeg skal sitte helt rolig. Tar til meg alt av lærdom fra dere som har vært med i gamet lenge. Suger det til meg som en svamp. Og har ikke tenkt til å selge en aksje på lenge👍 God inspirasjon og hyggelig lesing fra flere på forumet her. Det settes pris på!
danmark1
24.03.2021 kl 15:53
6942
cold
24.03.2021 kl 15:48
7015
Det er en håpløs oppgave å treffe bunnen alltid, på samme måte som det er håpløst å selge ut på topp. Jeg er en av mange som har tapt så skinnsykt mye penger fordi jeg tar gevinst for tidlig. Dere husker sikkert FOE tidlig på 2000-tallet. Jeg kjøpte denne rundt for 5 kr som jeg solgte for 27 noen mnd senere. Da aksjen bikket 250 kr ble dette nærmest en traume for meg. (Fred Olsen Energy gikk vel over 300 om jeg husker rett og de betalte ut hinsides med utbytter over mange år).
Tålmodighet er stikkordet. Du må ha et flere mnd./år tidsperspektiv på investeringene dine og tiden jobber for deg, virkelig! Det skal borres utrolig mange nye brønner pga. etterslep og fallende produksjon. Etterspørsel etter offshore rigger er bratt stigende og sånn vil det fortsette i mange år fremover. Vi er i startgropa på en supersyklus i olje og oljeservice. (Se hva Trond Omdal skriver om dette, som jeg mener er en av de beste i faget. Rystad energi og mange mange flere).
Det er kun en person, veldig aktiv på forumet, som ifge. seg selv alltid klarer å time eksakt bunn og topp, og dette har han prestert over mange mange år. MEN, vi har fortsatt til gode å se noe som helst dokumentasjon på hans usedvanlige synske overnaturlige evner. Og han messer om skrytet sitt hver eneste dag. Skal ikke nevne nick-navn, men oppgulpet er naturligvis bare bløff alt sammen!
Tålmodighet er stikkordet. Du må ha et flere mnd./år tidsperspektiv på investeringene dine og tiden jobber for deg, virkelig! Det skal borres utrolig mange nye brønner pga. etterslep og fallende produksjon. Etterspørsel etter offshore rigger er bratt stigende og sånn vil det fortsette i mange år fremover. Vi er i startgropa på en supersyklus i olje og oljeservice. (Se hva Trond Omdal skriver om dette, som jeg mener er en av de beste i faget. Rystad energi og mange mange flere).
Det er kun en person, veldig aktiv på forumet, som ifge. seg selv alltid klarer å time eksakt bunn og topp, og dette har han prestert over mange mange år. MEN, vi har fortsatt til gode å se noe som helst dokumentasjon på hans usedvanlige synske overnaturlige evner. Og han messer om skrytet sitt hver eneste dag. Skal ikke nevne nick-navn, men oppgulpet er naturligvis bare bløff alt sammen!
Redigert 24.03.2021 kl 16:56
Sima
24.03.2021 kl 09:52
7069
Ingen som liker at kontoen krymper. Men vil du se at den virkelig vokser bør du heller kjøpe mer og legge aksjene i skuffen et år eller to. Vi må ikke glemme at oljeprisen fremdeles er 60 pluss. Oljeselskapene tjener penger som gress. Å sette pengene i banken er tap derfor kommer de til å bruke mye penger på nye brønner fremover. Shelf vil bli en vinner de neste årene.
danmark1
24.03.2021 kl 09:49
7039
Når vi kommer på den anden side af Påsken, vil du være glad for alt, du køber lige nu. Vaccineringen vil i løbet af april sende os tilbage til normale tilstande. Vi taler kun nogle få uger, mon ikke de fleste kan overskue det.
Mikkol
24.03.2021 kl 09:32
7066
Jeg skal ikke skryte på meg verdens største baller, og hater å se at kontoen krymper. Men er vell bare å stå i mot mens det blåser, så får man betalt for det.
Stokk Dum
24.03.2021 kl 09:09
7092
Jeg skjelver så mye at jeg i vanvare kunne komme til å klikke på kjøpsknappen om denne nedadgående trenden skulle fortsette enda en stund.
mvh
mvh
Redigert 24.03.2021 kl 09:10
Her er Shelf aksjene lagt i en skuff og skal tidligst åpnes våren\sommeren 2022 :-)
Simsalami
24.03.2021 kl 08:04
7075
Hvordan er det med nervene idag i menigheten shelf? Noen som skjelver i koronabuksene? Ikke jeg.
Mikkol
23.03.2021 kl 12:07
7456
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/23/7646365/anbefaler-kjop-av-tre-oljeaksjer-hever-kursmalet-pa-oljekjempen-med-over-50-prosent
Ikke anbefaling på shelf, men interessant hva Danske Bank forventer av oljeprisen fremover👍
Ikke anbefaling på shelf, men interessant hva Danske Bank forventer av oljeprisen fremover👍
danmark1
23.03.2021 kl 11:05
7485
Hvis man plukker forsigtig, kan man få nogle billige aktier i dag. Andelen af long i olie er meget høj, så disse tilbagefald i olieprisen er en kærkommen anledning til køb.
https://www.dailyfx.com/crude-oil
https://www.dailyfx.com/crude-oil
Simsalami
23.03.2021 kl 10:43
7509
Det godt å se at det selges ut av noen få, før den store oppgangen kommer. Lavt volum.
danmark1
23.03.2021 kl 09:47
7495
Dobbelside skrev UK vaksinerte godt over 800.000 personer bare i går.
I USA klarer de 2 mio. om dagen.
Kl. 03.38
av NTB
Danmark åpner når alle over 50 er vaksinert
Partiene i Folketinget har blitt enige om en plan for dansk gjenåpning.
Med få unntak skal det danske samfunnet åpnes helt igjen når alle innbyggere over 50 år er vaksinert, opplyser statsminister Mette Frederiksen (S).
Kl. 03.38
av NTB
Danmark åpner når alle over 50 er vaksinert
Partiene i Folketinget har blitt enige om en plan for dansk gjenåpning.
Med få unntak skal det danske samfunnet åpnes helt igjen når alle innbyggere over 50 år er vaksinert, opplyser statsminister Mette Frederiksen (S).
danmark1
23.03.2021 kl 09:35
7514
I næste uge kommer foråret og varmen og efter Påske ser vi ind i en ny verden, der åbner sig. Folk lader sig påvirke meget af olieprisen her og nu, men prøv at tænke nogle uger frem. Danmark åbner op efter Påske og jeg er sikker på, at mange andre lande i Europa følger efter. Vaccineringen har snart nået hele den ældre befolkning og derfor bliver presset på sygehusene meget mindre.
Mikkol
23.03.2021 kl 09:23
7502
Ifølge RSI er det fortsatt flere kjøpe enn selgere i aksjen! Men ser ut som at den synkende oljeprisen bidrar til at vi ikke skal få fly videre riktig enda.... Bare å smøre seg med tålmodighet 👌
Sima
22.03.2021 kl 16:06
7869
Jeg ser et par år frem i tid. Jobber med å flytte en større del av porteføljen over til Shelf. 40K til i boks.
danmark1
22.03.2021 kl 15:23
7857
danmark1 skrev Sæt limit på 6, så er du nogenlunde sikker på køb ;-)
Efter Påsken bliver du glad for de aktier du køber i dag. Jeg tror Påsken bliver der, hvor det vender i pandemien.