AudiBMWMercy
23.09.2020 kl 15:52 4812

Du finner ikke slutninger på sølvtallerket men du kan undersøke selv.

https://www.vesselfinder.com/vessels/VENUS-GLORY-IMO-9393682-MMSI-538005634
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
23.09.2020 kl 15:55 4838

En av grunnene Avance hadde lavTCE i 2Q var omposisjonering av skippene slik at det er til fordel av Avance i 3Q. Så skal det være spennende å se 3Q TCE. Da kan en kalibrere sin krystallballen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2020 kl 15:58 4834

Det er lite å diskutere at markedet er bra i dag, dette er vel ingen hemmelighet?

spørsmplet er jo om raten skal opp eller ned herifra , nå går det i alle fall ned og da kan en ikke forvente moment i aksjen.

denne skal nok ned nå.

Dorian faller, Bw stuper
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Aiolos
23.09.2020 kl 15:58 4922

Tusen takk for info, AudiBMWMercy!
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.09.2020 kl 16:20 4902

Jeg tror på steady as she goes..... Flate rater, ingen stup. Worst case litt softening. Uansett ikke under $30-35K/day de neste 4 mnd. Og Uansett langt over Hannisdahl's guestimate! En ting er de ratene vi ser, men vi vet jo lite om det er noe ventetid å snakke om...... Det vil jo redusere overall TCE.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
reveneven
23.09.2020 kl 17:57 4887

Feil. Raten per tonn er høyere, raten per dag (TCE) er ca den samme. Alltid like overrasket hvor lite folk på dette forumet faktisk kan om ting de investerer penger i..

Bottom line er at enten skipene er i øst eller vest, tjener de penger som gress med dagens rater. Bare å hamstre aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Pacino
23.09.2020 kl 18:29 4851

Dagens rater ..41 598 $
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
23.09.2020 kl 18:34 4922

Du virker 100% sikker på at TCE er ca. samme. Kanskje du kan forklare hvorfor Avance omposisjonerte noen skipene deres i 2Q?

Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
reveneven
23.09.2020 kl 19:22 4855

Du kan regne på det selv, på index kommer det ca likt ut per i dag ((($/tonn * lastekapasitet i tonn)-((ant. dager reise tur-retur x tonn bunkers forbruk per dag)x bunkerspris $/tonn (VLSFO))- port charge - evt. canal fees) / ant. dager reise tur-retur) = TCE/dag. Bare prøv. Baltic er $53/t , Houston er typ $90/t. Så må du justere for utilization/ledigtid for å finne realistisk TCE rapportert.

Befraktningsavdelingen omposisjonerer skipene ut i fra flere faktorer. Det kan være dit de tror det vil være størst etterspørsel etter last den kommende perioden for å unngå ledigtid (høy utilization er key) eller det kan være at de f.eks har en slot på et verft i Kina for docking / repairs som gjøre at de optimaliserer posisjonen med tanke på å minske ledigtiden mellom siste last og docking. Mange faktorer som spiller inn. Jeg tror det siste påvirket posisjoneringen av Avance sin flåte i Q2.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Just me
23.09.2020 kl 21:06 4683

Ratene er opp 1% til 42K dagen ifg Hannisgal

https://twitter.com/jhannisdahl/status/1308789383168958464?s=21
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
hill
23.09.2020 kl 22:07 4582


Mye nedgang i USA i kveld. Dorian (LPG) også ned 2.14 %, mens Avance (AVACF) på OTC listen, gikk opp 5.23 %
på en slik rød dag!

https://www.tradingview.com/chart/zYJSTmSs/
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2020 kl 22:12 4598

Var bra omsetning også, hele 100 aksjer faktisk.

Her er det bare å dra ordrene ned på 19 tallet
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Kenevil
23.09.2020 kl 22:23 4590

Ser ut som ratene skal opp heretter.
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
24.09.2020 kl 15:05 4091


VLGC (LPG) FFA strammer seg til. Glem Hannisdahl's fantasier om 20K/dag denne siden av jul.....:

FFA 4Q20 Firmer BLPG 54 3.9 % d/d 14 % w/w VLSFO
FFA 1Q21 Stable BLPG 47 1.1 % d/d 13 % w/w VLSFO
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Kenevil
24.09.2020 kl 15:20 4079

Tror shorterne har litt panikk og forsøker presse kursen ned nå før markedet skjønner at den skal opp.
Nå er det veldig god kjøpsmulighet her!
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
24.09.2020 kl 15:37 4044

For den som har lyst på å kjøpe ville jeg ventet, tror mest på at den skal ned på 19 tallet igjen,se ann da.. Kan hende det ikke blir skikkelig action før neste år.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.09.2020 kl 16:45 3932


Legg merke til at SUSQUEHANNA INTERNATIONAL HOLDINGS LLC hadde 51.338 færre shortposisjoner i går sammenlignet med for noen dager siden.

ACC. SHORT #
1 910 050

ACC. SHORT %
2,95%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
23.09.2020

Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
SUSQUEHANNA INTERNATIONAL HOLDINGS LLC 338 216 0,52% 23.09.2020
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 1 571 834 2,43% 17.09.2020
SUM 1 910 050 2,95%

(17.09.20 var det shortet 3,03 % aksjer i Avance.)
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Hegu
26.09.2020 kl 08:34 3451

Teknisk analyse Avance:
https://www.proinvestor.com/boards/87010/Teknisk-analyse-af-Avance-Gas-Holding

Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
reveneven
26.09.2020 kl 09:00 3429

Kanskje noe av det dummeste jeg har lest og den dårligste tekniske analysen jeg har sett.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
reveneven
26.09.2020 kl 09:11 8161

Futures stiger videre. Desember futures høyere enn dagens marked som er knallsterkt. Det kan bli en morsom høst og vinter. Hannis og Cleaves har jo bommet grovt på sike anslag hittil og ser ut som de kommer til å måtte ta lua i hånda og justere alle sine anslag inkl. kursmål opp i løpet av høsten. Da blir det vel fort trangt om plassen i avance når alle de hodeløse kyllingene som følger Cleaves sine forferdelige gratisanalyser slavisk skal inn. Når man ser på Cleaves sine historiske kjøp og salgsanbefalinger siste 12-18 mnd i LPG så er det vel ca. 100% motsatt korrelasjon og de har ikke truffet på noe. Tenk selv, regn selv, stol på dine egne vurderinger, det er slik man tjener penger. Et meglerhus som utgir gratis analyser og anbefalinger har alltid en agenda. Avance og BW tjener massivt med penger hver eneste dag og utsiktene for høsten og vinteren er veldig bra med rekordlager av propan i US, solide produksjonstall, økt etterspørsel i India og Kina. Jeg har allokert over 50% av min portefølje i avance og bwlpg, så får vi se hvem som får rett, jeg eller Hannis .

BLPG futures $ per tonn
Sep: 54.602 m/t
Okt: 56.875 m/t
Nov: 56.500 m/t
Des: 57.000 m/t

BLPG i dag: 54.0 m/t
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
26.09.2020 kl 09:43 8371

BW LPG fikset 80% av deres tilgjengelig dager i Q3 på 27 kUSD/day, discharge to discharge. Det ser ut at Q3 til BW LPG vil være verre enn deres Q2.

Jeg tror Avance skal ha bedre Q3 enn BW LPG.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
27.09.2020 kl 10:35 8005

BW LPG har et stort program på gang for å konvertere VLGC'er til gassdrift. Mange skip på verksted i flere måneder. Det drar ned TCE.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
27.09.2020 kl 11:42 7908

2 til i 2020 og 8 i 2021.
Lav TCE, tror jeg, det skyldes ratefluktuasjon. Da de fleste skippene var ledig da TCE var på sin lavest.

BW LPG trenger 115 MUSD for resten av 2020 og 2021. De har kontant på 85 MUSD. Alternativer er å selge skip, kutte utbytte eller bruke RCF som betyr økt OPEX.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
jess23
27.09.2020 kl 11:53 7936

Ja det kommer til å dra ned på resultatet. BW har jo uttalt at Q3 ikke blir veldig bra(mest pga 80% på faste kontrakter), mens Q4 spår de blir bedre. Dog skal man huske at utbytte kan bli greit allikevel. De har jo $0,17 fra H1 som skal fordeles på Q3/Q4 i tillegg til det som kommer fra resultatet.
De to første skipene med den nye LPG dual-fuel er vel på vannet nå og planen er vel 2 til iår. De 8 siste tas til neste år. Dette vil jo sikkert dra ned litt på resultatet, men jeg synes det er helt riktig vei å gå. Disse investeringene de gjør med disse 12 skipene tror jeg er veldig smart både økonomisk og selvsagt miljømessig. Men om de får igjen på kursen etterhvert av dette gjenstår å se.
Sitter i både Avance og BW LPG. Foran Q3 har jeg klart størst forventninger til Avance. Og synes de henger etter kursmessig. Dog mener jeg begge selskaper er gode investeringer på dette nivået.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2020 kl 12:05 7921

Baker Hughes telling viser flere rigger i drift
Baker Hughes' riggtelling for Nord-Amerika viste flere enheter i drift i forrige uke.

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/09/27/7571205/baker-hughes-telling-viser-flere-rigger-i-drift
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
reveneven
27.09.2020 kl 12:22 7898

Ehm.. et alternativ er vel kanskje å bruke noe av de 100-200 musd i fri cash fra drift de genererer i året.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Marius76
27.09.2020 kl 12:33 7926

Kan vi ha noen forhåpninger om utbytte fra Avance de nærmeste kvartalene?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
27.09.2020 kl 12:42 8018

Ja, det kan de. Deres kontant har blitt redusert fra 178 til 83 MUSD i Q2. Så lenge de når gode TCE. Da må BW bare balansere mellom utbytte og kontant i hånd.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
27.09.2020 kl 12:48 8067

Jeg tipper min 1 kr i Q3 basert på forfall til forskudd til de to nye skippene. Avance har nesten 100% dekning på forskuddene. Det som jeg er usikker hvor mye igjen Avance må betale for scrubber i Q3.

Jeg antar EPS på 0.24. Sannsynlig Avance kan ha høyere enn det siden de har mer eksponering til Houston. Det kunne gi premium på 2-3 kUSD/day.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Kenevil
28.09.2020 kl 09:18 7655

Rater frem i tid viser fortsatt sterk økning, og ser for tiden ut bare til å øke ut desember.
Her er det vel ingen tvil om at det blir et fryktelig sterkt kvartal, og foreløpig ser fremtidsutsiktene for Q4 fryktelig sterke ut også.
Her bør det komme en solid reprising av alle LPG aksjene.
At aksjen går opp 3% i dag er jo ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Pacino
28.09.2020 kl 10:53 7528

Hvor mye av flåten har Avance gående i spot nå, ..noen som vet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
UNIT
28.09.2020 kl 11:06 7536

Det er vel 10 skip som er i spot
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
LPGfan
28.09.2020 kl 12:01 7485

For ett år siden var kursen ca 35, med mye av de samme fremtidsutsiktene som nå. For øvrig en kurs den hadde lagt på om det ikke var for heftig shorting og noen høyst suspekte "anbefalinger". Som i fjor, så ligger vi ann til ett knallsterkt Q3 og gode futures, men det som sikkert blir den største triggeren er , også som i fjor, utbytte for Q3. Skal ikke si at den går opp til fjorårets 56+, men er vel rimelig koservativt og si at den handles for 40+ før 2021 en er ordentlig igang.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Pacino
28.09.2020 kl 12:35 7435

Så langt har Voleon Capital Management Lp tapt 9,95 millioner på å shorte Avance..

Totalt er de nå 190,07 millioner i minus på sine posisjoner, og fortsatt holder de det gående.

https://shortnordic.com/history_player.php?player=VOLEON%20CAPITAL%20MANAGEMENT%20LP&land=norway
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 13:03 7370

Hva så? De skal da tape mer før q3 som blir fantastisk med bokført salgs gevinst og det hele, bare positiv til shorting jeg, da en vet at dette skal dekkes før q3 vet man jo hvor det bærer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
jess23
28.09.2020 kl 13:15 7385

Betyr det at du har snudd og kjøpt deg inn?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
reveneven
28.09.2020 kl 16:53 7184

Futures for desember opp til $57/t, nærmere usd 50.000/dag i TCE. Ratene tar fyr.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 17:33 7142

Deilig, det er ikke så mange prosentene opp til motstand i aksjen, ryker den proppen er oppsidepotemsialet stort, sett rent teknisk er det ikke nevneverdig før 30 kr
Skulle det bli tilfelle må de trolig lukke shorten med tap, da blir det gøy
Flere rigger i drift, bull
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100699

At q3 blir bra er det liten tvil om, spørsmålet blir hvor mye de deler ut i utbytte.
Skal vi tippe luringene i claves setter opp kursmålene etter q3? Når aksjene allerede har steget endel over 24 kr,
kjenner lusa på gangen
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
reveneven
28.09.2020 kl 19:22 7009

Ikke mange ukene siden du var "all over" LPG trådene med full bajsing longsitin.. bra for deg at du er inne igjen og nå hauser.. jeg tror lpg kan være de store vinnerene i 2h 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
jess23
28.09.2020 kl 19:32 6997

Det er vel hele 3 børsdager siden han mente den skulle til 19. Klarer ikke ta han seriøst. Men skal bli godt å slippe dette maset om Hannisdahl og diagrammet hans. Som de fleste har så var skivebom for lenge siden. Men da er vi iallefall alle enige om at det blir en fin LPG høst🙂 Dorian ligger an til oppgang ikveld også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 21:30 6803

Det skal godt la seg gjøre å finne et shippimg selskap der ute, som handles til 30 prosent av nav og som samtidig tjener SÅ store kr.
En finner neppe bedre risk reward i shippimg markedet nå.

Dette skrev Kepler Cheuvreux 17 september da Avance sto i 23kr.

Hvis prisingen i aksjemarkedet tar dèt innover seg blir antagelig oppsiden i Avance bedre rett og slett fordi aksjen i dag, på 0,3 ganger NAV, prises langt lavere enn BW LPG, som er på nærmere 0.5 ganger NAV. sier Haugen.

Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
reveneven
28.09.2020 kl 21:58 6738

Sant. Men BW betaler kvartalsvise utbytter. Det er grunnen til at jeg har 60/40 BW/Avance. Men jeg vurderer å allokere mer over i Avance de neste dagene, avhengig av kursutvikling i de to mot hverandre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 19:40 6323

Knegg knegg knegg, blir gøy å se de dekke seg inn med tap:-))

Som sagt, finner ikke et Shipping selskap som er så underpriset som Avance, og som samtidig tjener så store kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
reveneven
29.09.2020 kl 21:23 6116

Oppsiden er fantastisk stor. Selskapet prises til 30% av NAV, har over 15kr per aksje i cash på bok og tjener over 1 kr per aksje i fri cashflow hver 30 dag!! i dagens marked. Var med i fjor høst da Avance gikk fra 20 til 50 på bare noen mnd. Vi vet hvor fort det kan gå når først shortene må dekke og folk skjønner hvor billig aksjen er. Denne gangen sitter jeg lastet til ripa med alt jeg eier og har av fri kapital. Jeg er sikker på at dette blir en av børsens top performers høsten 2020 og kan godt gå over 100% fra dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Fillidor
29.09.2020 kl 21:55 5964

Trådene til longsitingbulk er noe av det latterligste jeg har sett. Leste gjennom tråden her, og må bare si det. Forrige uke var du bear for alle penga og skrev sarkastiske "suss suss" innlegg, skråsikker som få på videre kursfall.
Nå har du snudd 180 grader og plutselig hoppet inn i bear posisjon?
Makan til mangelfull integritet, hovmodighet og uvvitenhet. Smakløs karakter. Greit å bomme, men hold heller kjeft neste gang.

Kan bare tenke meg hvor mye han tapte på denne short-posisjonen sin, og det vi ser nå er en makrell som spreller på land.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 22:05 5922

Hvis du tror jeg shorter en Fredriksen aksje på 0,3 av nav, når shorten allerede er oppe i 3 prosent er du mindre inteligent,
Avance er så langt i år min beste tradingaksje i shipping, men nå blir det å holde til bruddet er en realitet.

Nå skal 24 brytes før q3 og da blir det veldig gøy å være aksjonær i Avance,i tilegg skal jeg mota utbytte for q3.

Oppfordrer deg til å holde deg til Hunter, der du er aksjonær,mye fest og morro, :-))
Hva du ellers skulle mene dri.er jeg lang masj i.

ha en fortsatt god kveld
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.09.2020 kl 09:06 5525

Husk hva som skjer hvis 24 brytes, da kan en si farvel til billige aksjer før q3

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100699
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Frantzen
30.09.2020 kl 09:22 5449

Her sitter det noen og presser prisen ned
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.09.2020 kl 09:36 5379

Det var bare tradere som tok gevinst rett under 24. Går den over 24 skal de rett inn igjen
Redigert 21.01.2021 kl 05:37 Du må logge inn for å svare