reveneven
26.09.2020 kl 09:11
7973
Futures stiger videre. Desember futures høyere enn dagens marked som er knallsterkt. Det kan bli en morsom høst og vinter. Hannis og Cleaves har jo bommet grovt på sike anslag hittil og ser ut som de kommer til å måtte ta lua i hånda og justere alle sine anslag inkl. kursmål opp i løpet av høsten. Da blir det vel fort trangt om plassen i avance når alle de hodeløse kyllingene som følger Cleaves sine forferdelige gratisanalyser slavisk skal inn. Når man ser på Cleaves sine historiske kjøp og salgsanbefalinger siste 12-18 mnd i LPG så er det vel ca. 100% motsatt korrelasjon og de har ikke truffet på noe. Tenk selv, regn selv, stol på dine egne vurderinger, det er slik man tjener penger. Et meglerhus som utgir gratis analyser og anbefalinger har alltid en agenda. Avance og BW tjener massivt med penger hver eneste dag og utsiktene for høsten og vinteren er veldig bra med rekordlager av propan i US, solide produksjonstall, økt etterspørsel i India og Kina. Jeg har allokert over 50% av min portefølje i avance og bwlpg, så får vi se hvem som får rett, jeg eller Hannis .
BLPG futures $ per tonn
Sep: 54.602 m/t
Okt: 56.875 m/t
Nov: 56.500 m/t
Des: 57.000 m/t
BLPG i dag: 54.0 m/t
BLPG futures $ per tonn
Sep: 54.602 m/t
Okt: 56.875 m/t
Nov: 56.500 m/t
Des: 57.000 m/t
BLPG i dag: 54.0 m/t
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
26.09.2020 kl 09:43
8183
BW LPG fikset 80% av deres tilgjengelig dager i Q3 på 27 kUSD/day, discharge to discharge. Det ser ut at Q3 til BW LPG vil være verre enn deres Q2.
Jeg tror Avance skal ha bedre Q3 enn BW LPG.
Jeg tror Avance skal ha bedre Q3 enn BW LPG.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
27.09.2020 kl 10:35
7817
BW LPG har et stort program på gang for å konvertere VLGC'er til gassdrift. Mange skip på verksted i flere måneder. Det drar ned TCE.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
27.09.2020 kl 11:42
7720
2 til i 2020 og 8 i 2021.
Lav TCE, tror jeg, det skyldes ratefluktuasjon. Da de fleste skippene var ledig da TCE var på sin lavest.
BW LPG trenger 115 MUSD for resten av 2020 og 2021. De har kontant på 85 MUSD. Alternativer er å selge skip, kutte utbytte eller bruke RCF som betyr økt OPEX.
Lav TCE, tror jeg, det skyldes ratefluktuasjon. Da de fleste skippene var ledig da TCE var på sin lavest.
BW LPG trenger 115 MUSD for resten av 2020 og 2021. De har kontant på 85 MUSD. Alternativer er å selge skip, kutte utbytte eller bruke RCF som betyr økt OPEX.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
jess23
27.09.2020 kl 11:53
7748
Ja det kommer til å dra ned på resultatet. BW har jo uttalt at Q3 ikke blir veldig bra(mest pga 80% på faste kontrakter), mens Q4 spår de blir bedre. Dog skal man huske at utbytte kan bli greit allikevel. De har jo $0,17 fra H1 som skal fordeles på Q3/Q4 i tillegg til det som kommer fra resultatet.
De to første skipene med den nye LPG dual-fuel er vel på vannet nå og planen er vel 2 til iår. De 8 siste tas til neste år. Dette vil jo sikkert dra ned litt på resultatet, men jeg synes det er helt riktig vei å gå. Disse investeringene de gjør med disse 12 skipene tror jeg er veldig smart både økonomisk og selvsagt miljømessig. Men om de får igjen på kursen etterhvert av dette gjenstår å se.
Sitter i både Avance og BW LPG. Foran Q3 har jeg klart størst forventninger til Avance. Og synes de henger etter kursmessig. Dog mener jeg begge selskaper er gode investeringer på dette nivået.
De to første skipene med den nye LPG dual-fuel er vel på vannet nå og planen er vel 2 til iår. De 8 siste tas til neste år. Dette vil jo sikkert dra ned litt på resultatet, men jeg synes det er helt riktig vei å gå. Disse investeringene de gjør med disse 12 skipene tror jeg er veldig smart både økonomisk og selvsagt miljømessig. Men om de får igjen på kursen etterhvert av dette gjenstår å se.
Sitter i både Avance og BW LPG. Foran Q3 har jeg klart størst forventninger til Avance. Og synes de henger etter kursmessig. Dog mener jeg begge selskaper er gode investeringer på dette nivået.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Baker Hughes telling viser flere rigger i drift
Baker Hughes' riggtelling for Nord-Amerika viste flere enheter i drift i forrige uke.
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/09/27/7571205/baker-hughes-telling-viser-flere-rigger-i-drift
Baker Hughes' riggtelling for Nord-Amerika viste flere enheter i drift i forrige uke.
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/09/27/7571205/baker-hughes-telling-viser-flere-rigger-i-drift
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
reveneven
27.09.2020 kl 12:22
7710
Ehm.. et alternativ er vel kanskje å bruke noe av de 100-200 musd i fri cash fra drift de genererer i året.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Marius76
27.09.2020 kl 12:33
7738
Kan vi ha noen forhåpninger om utbytte fra Avance de nærmeste kvartalene?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
27.09.2020 kl 12:42
7830
Ja, det kan de. Deres kontant har blitt redusert fra 178 til 83 MUSD i Q2. Så lenge de når gode TCE. Da må BW bare balansere mellom utbytte og kontant i hånd.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
27.09.2020 kl 12:48
7879
Jeg tipper min 1 kr i Q3 basert på forfall til forskudd til de to nye skippene. Avance har nesten 100% dekning på forskuddene. Det som jeg er usikker hvor mye igjen Avance må betale for scrubber i Q3.
Jeg antar EPS på 0.24. Sannsynlig Avance kan ha høyere enn det siden de har mer eksponering til Houston. Det kunne gi premium på 2-3 kUSD/day.
Jeg antar EPS på 0.24. Sannsynlig Avance kan ha høyere enn det siden de har mer eksponering til Houston. Det kunne gi premium på 2-3 kUSD/day.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Kenevil
28.09.2020 kl 09:18
7467
Rater frem i tid viser fortsatt sterk økning, og ser for tiden ut bare til å øke ut desember.
Her er det vel ingen tvil om at det blir et fryktelig sterkt kvartal, og foreløpig ser fremtidsutsiktene for Q4 fryktelig sterke ut også.
Her bør det komme en solid reprising av alle LPG aksjene.
At aksjen går opp 3% i dag er jo ingenting.
Her er det vel ingen tvil om at det blir et fryktelig sterkt kvartal, og foreløpig ser fremtidsutsiktene for Q4 fryktelig sterke ut også.
Her bør det komme en solid reprising av alle LPG aksjene.
At aksjen går opp 3% i dag er jo ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Pacino
28.09.2020 kl 10:53
7340
Hvor mye av flåten har Avance gående i spot nå, ..noen som vet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
UNIT
28.09.2020 kl 11:06
7348
Det er vel 10 skip som er i spot
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
LPGfan
28.09.2020 kl 12:01
7297
For ett år siden var kursen ca 35, med mye av de samme fremtidsutsiktene som nå. For øvrig en kurs den hadde lagt på om det ikke var for heftig shorting og noen høyst suspekte "anbefalinger". Som i fjor, så ligger vi ann til ett knallsterkt Q3 og gode futures, men det som sikkert blir den største triggeren er , også som i fjor, utbytte for Q3. Skal ikke si at den går opp til fjorårets 56+, men er vel rimelig koservativt og si at den handles for 40+ før 2021 en er ordentlig igang.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Pacino
28.09.2020 kl 12:35
7247
Så langt har Voleon Capital Management Lp tapt 9,95 millioner på å shorte Avance..
Totalt er de nå 190,07 millioner i minus på sine posisjoner, og fortsatt holder de det gående.
https://shortnordic.com/history_player.php?player=VOLEON%20CAPITAL%20MANAGEMENT%20LP&land=norway
Totalt er de nå 190,07 millioner i minus på sine posisjoner, og fortsatt holder de det gående.
https://shortnordic.com/history_player.php?player=VOLEON%20CAPITAL%20MANAGEMENT%20LP&land=norway
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Hva så? De skal da tape mer før q3 som blir fantastisk med bokført salgs gevinst og det hele, bare positiv til shorting jeg, da en vet at dette skal dekkes før q3 vet man jo hvor det bærer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
jess23
28.09.2020 kl 13:15
7197
Betyr det at du har snudd og kjøpt deg inn?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
reveneven
28.09.2020 kl 16:53
6996
Futures for desember opp til $57/t, nærmere usd 50.000/dag i TCE. Ratene tar fyr.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Deilig, det er ikke så mange prosentene opp til motstand i aksjen, ryker den proppen er oppsidepotemsialet stort, sett rent teknisk er det ikke nevneverdig før 30 kr
Skulle det bli tilfelle må de trolig lukke shorten med tap, da blir det gøy
Flere rigger i drift, bull
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100699
At q3 blir bra er det liten tvil om, spørsmålet blir hvor mye de deler ut i utbytte.
Skal vi tippe luringene i claves setter opp kursmålene etter q3? Når aksjene allerede har steget endel over 24 kr,
kjenner lusa på gangen
Skulle det bli tilfelle må de trolig lukke shorten med tap, da blir det gøy
Flere rigger i drift, bull
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100699
At q3 blir bra er det liten tvil om, spørsmålet blir hvor mye de deler ut i utbytte.
Skal vi tippe luringene i claves setter opp kursmålene etter q3? Når aksjene allerede har steget endel over 24 kr,
kjenner lusa på gangen
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
reveneven
28.09.2020 kl 19:22
6821
Ikke mange ukene siden du var "all over" LPG trådene med full bajsing longsitin.. bra for deg at du er inne igjen og nå hauser.. jeg tror lpg kan være de store vinnerene i 2h 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
jess23
28.09.2020 kl 19:32
6809
Det er vel hele 3 børsdager siden han mente den skulle til 19. Klarer ikke ta han seriøst. Men skal bli godt å slippe dette maset om Hannisdahl og diagrammet hans. Som de fleste har så var skivebom for lenge siden. Men da er vi iallefall alle enige om at det blir en fin LPG høst🙂 Dorian ligger an til oppgang ikveld også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Det skal godt la seg gjøre å finne et shippimg selskap der ute, som handles til 30 prosent av nav og som samtidig tjener SÅ store kr.
En finner neppe bedre risk reward i shippimg markedet nå.
Dette skrev Kepler Cheuvreux 17 september da Avance sto i 23kr.
Hvis prisingen i aksjemarkedet tar dèt innover seg blir antagelig oppsiden i Avance bedre rett og slett fordi aksjen i dag, på 0,3 ganger NAV, prises langt lavere enn BW LPG, som er på nærmere 0.5 ganger NAV. sier Haugen.
En finner neppe bedre risk reward i shippimg markedet nå.
Dette skrev Kepler Cheuvreux 17 september da Avance sto i 23kr.
Hvis prisingen i aksjemarkedet tar dèt innover seg blir antagelig oppsiden i Avance bedre rett og slett fordi aksjen i dag, på 0,3 ganger NAV, prises langt lavere enn BW LPG, som er på nærmere 0.5 ganger NAV. sier Haugen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
reveneven
28.09.2020 kl 21:58
6550
Sant. Men BW betaler kvartalsvise utbytter. Det er grunnen til at jeg har 60/40 BW/Avance. Men jeg vurderer å allokere mer over i Avance de neste dagene, avhengig av kursutvikling i de to mot hverandre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Knegg knegg knegg, blir gøy å se de dekke seg inn med tap:-))
Som sagt, finner ikke et Shipping selskap som er så underpriset som Avance, og som samtidig tjener så store kroner.
Som sagt, finner ikke et Shipping selskap som er så underpriset som Avance, og som samtidig tjener så store kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
reveneven
29.09.2020 kl 21:23
5928
Oppsiden er fantastisk stor. Selskapet prises til 30% av NAV, har over 15kr per aksje i cash på bok og tjener over 1 kr per aksje i fri cashflow hver 30 dag!! i dagens marked. Var med i fjor høst da Avance gikk fra 20 til 50 på bare noen mnd. Vi vet hvor fort det kan gå når først shortene må dekke og folk skjønner hvor billig aksjen er. Denne gangen sitter jeg lastet til ripa med alt jeg eier og har av fri kapital. Jeg er sikker på at dette blir en av børsens top performers høsten 2020 og kan godt gå over 100% fra dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Fillidor
29.09.2020 kl 21:55
5779
Trådene til longsitingbulk er noe av det latterligste jeg har sett. Leste gjennom tråden her, og må bare si det. Forrige uke var du bear for alle penga og skrev sarkastiske "suss suss" innlegg, skråsikker som få på videre kursfall.
Nå har du snudd 180 grader og plutselig hoppet inn i bear posisjon?
Makan til mangelfull integritet, hovmodighet og uvvitenhet. Smakløs karakter. Greit å bomme, men hold heller kjeft neste gang.
Kan bare tenke meg hvor mye han tapte på denne short-posisjonen sin, og det vi ser nå er en makrell som spreller på land.
Nå har du snudd 180 grader og plutselig hoppet inn i bear posisjon?
Makan til mangelfull integritet, hovmodighet og uvvitenhet. Smakløs karakter. Greit å bomme, men hold heller kjeft neste gang.
Kan bare tenke meg hvor mye han tapte på denne short-posisjonen sin, og det vi ser nå er en makrell som spreller på land.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Hvis du tror jeg shorter en Fredriksen aksje på 0,3 av nav, når shorten allerede er oppe i 3 prosent er du mindre inteligent,
Avance er så langt i år min beste tradingaksje i shipping, men nå blir det å holde til bruddet er en realitet.
Nå skal 24 brytes før q3 og da blir det veldig gøy å være aksjonær i Avance,i tilegg skal jeg mota utbytte for q3.
Oppfordrer deg til å holde deg til Hunter, der du er aksjonær,mye fest og morro, :-))
Hva du ellers skulle mene dri.er jeg lang masj i.
ha en fortsatt god kveld
Avance er så langt i år min beste tradingaksje i shipping, men nå blir det å holde til bruddet er en realitet.
Nå skal 24 brytes før q3 og da blir det veldig gøy å være aksjonær i Avance,i tilegg skal jeg mota utbytte for q3.
Oppfordrer deg til å holde deg til Hunter, der du er aksjonær,mye fest og morro, :-))
Hva du ellers skulle mene dri.er jeg lang masj i.
ha en fortsatt god kveld
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Husk hva som skjer hvis 24 brytes, da kan en si farvel til billige aksjer før q3
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100699
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100699
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Frantzen
30.09.2020 kl 09:22
5264
Her sitter det noen og presser prisen ned
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Det var bare tradere som tok gevinst rett under 24. Går den over 24 skal de rett inn igjen
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
reveneven
30.09.2020 kl 09:49
5134
Pareto Shipping Daily - Fredriksen taking advantage of ridiculous Avance-discount
AVANCE: Fredriksen buying more shares at deep discount } In a statement yesterday, Hemen Holding (John Fredriksen) said it had bought 395k shares in Avance, bringing its stake to 15.7m. Including shares controlled by Frontline (legacy position) John Fredriksen now controls 25% of the company. The last time mr. Fredriksen purchased shares in Avance was at NOK 18.3 on the 20th of March } We find this purchase interesting, calculating a NAV of around NOK 50 in Avance. Given the now decently active S&P market for VLGCs (we understand more transactions are in the works) one could clearly now see a scenario where further ships are sold – and proceeds are either used to pay out heavy dividends or repurchase shares at significant discounts } Meanwhile, the VLGC market is holding well, with the first November-loading cargoes out of the US Gulf now starting to be booked – effectively meaning that some vessels are likely to have booked all of Q4 at rates in excess of USD 40,000/day (vs. our estimate of 37,500/day). Contrary to Q3 we have not really had any down-period now since rates really rebounded in mid-July, which should set the stage for a strong Q4 } We also note that the propane price spread has widened significantly over the past few days, now at the highest level since early May. Saudi Arabia marginally increased October prices as well – indicating strong Asian demand at present
AVANCE: Fredriksen buying more shares at deep discount } In a statement yesterday, Hemen Holding (John Fredriksen) said it had bought 395k shares in Avance, bringing its stake to 15.7m. Including shares controlled by Frontline (legacy position) John Fredriksen now controls 25% of the company. The last time mr. Fredriksen purchased shares in Avance was at NOK 18.3 on the 20th of March } We find this purchase interesting, calculating a NAV of around NOK 50 in Avance. Given the now decently active S&P market for VLGCs (we understand more transactions are in the works) one could clearly now see a scenario where further ships are sold – and proceeds are either used to pay out heavy dividends or repurchase shares at significant discounts } Meanwhile, the VLGC market is holding well, with the first November-loading cargoes out of the US Gulf now starting to be booked – effectively meaning that some vessels are likely to have booked all of Q4 at rates in excess of USD 40,000/day (vs. our estimate of 37,500/day). Contrary to Q3 we have not really had any down-period now since rates really rebounded in mid-July, which should set the stage for a strong Q4 } We also note that the propane price spread has widened significantly over the past few days, now at the highest level since early May. Saudi Arabia marginally increased October prices as well – indicating strong Asian demand at present
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Kenevil
30.09.2020 kl 10:54
4987
Nå snakker vi om et godt Q4 også.
Om short ryker allerede i dag blir det et rally uten like.
Jeg sitter godt på aksjene da jeg nå regner med et godt utbytte for Q3
Om short ryker allerede i dag blir det et rally uten like.
Jeg sitter godt på aksjene da jeg nå regner med et godt utbytte for Q3
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
uldiuldi
30.09.2020 kl 11:23
4910
Jeg sitter godt på aksjene da jeg nå regner med kurs 50 ++++
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Knegg knegg, er det Fredriksen som fortsetter opplastingen? eller er det amøbene som må lukke med tap?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
reveneven
30.09.2020 kl 12:37
4783
Rt 24,4. +4%
Lukter litt shortskvis av dette. Går kjapt til 30 denne nå.
Lukter litt shortskvis av dette. Går kjapt til 30 denne nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Må være kjipt å være short når «alle» skal inn på grunn av at nå går toget og man må dekke seg inn... Det blir fort dyrt....
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
30.09.2020 kl 14:27
4496
Svir litt for shorterne nå når det går en vei. Ref:
Avance Gas Holding (AVANCE)
24.86 NOK+1.46 (+6.24 %)
# Player Short Position value Latest win/loss Startprice position Total value change
1.
Susquehanna International Holdings Llc
0.52 % 8.41 M -0.49 M 22.20 NOK -0.90 M
2.
Voleon Capital Management Lp
2.49 % 40.01 M -2.35 M 22.16 NOK -4.35 M
Sum: 3.01 % 48.42 M -2.84 M -5.25 M
Avance Gas Holding (AVANCE)
24.86 NOK+1.46 (+6.24 %)
# Player Short Position value Latest win/loss Startprice position Total value change
1.
Susquehanna International Holdings Llc
0.52 % 8.41 M -0.49 M 22.20 NOK -0.90 M
2.
Voleon Capital Management Lp
2.49 % 40.01 M -2.35 M 22.16 NOK -4.35 M
Sum: 3.01 % 48.42 M -2.84 M -5.25 M
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
30.09.2020 kl 16:08
4349
Sandsli invest skrevInnlegget er slettet
Så nå må shortene kjøpe seg inn for de har forstått hvilken vei det vil gå for Avance som har avansert, ikke minst for BWLPG som vi aksjonærer kan se frem mot et hyggelig utbytte fre 3Q. Ikke gkem 4Q og !Q 2021. Kneggggg
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
30.09.2020 kl 17:06
4241
Big boss er fortsatt på handletur.
https://newsweb.oslobors.no/message/514631.
Det er verdt å nevne at forskudd som har blitt betalt til de nye skippene er ekstra EK. 15 MUSD tilsvarer med 0.23 USD/aksje.
Fra Q4 2021 skal Avance ha 14 VLGC og 15 VLGC fra Q1 2022. Det betyr mer inntjenning og med rate på 40 kusd/day så er det netto ca. 3.5 MUSD per kvartal eller ca. 0.05 USD/aksje.
https://newsweb.oslobors.no/message/514631.
Det er verdt å nevne at forskudd som har blitt betalt til de nye skippene er ekstra EK. 15 MUSD tilsvarer med 0.23 USD/aksje.
Fra Q4 2021 skal Avance ha 14 VLGC og 15 VLGC fra Q1 2022. Det betyr mer inntjenning og med rate på 40 kusd/day så er det netto ca. 3.5 MUSD per kvartal eller ca. 0.05 USD/aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare