Agas - anbefaler kjøp av shipping aksje
Avanceman
22.04.2021 kl 18:01
3724
Asbjørnsen, jeg vil tro at du som meg, for lengst har registrert at Longst sine meldinger og ståsted utelukkende styres av om han er inne eller ute i AGAS. Der er jo alltid slik, særlig i sykliske bransjer som shipping / LPG, at det finnes en rekke faktorer som kan påvirke kursen opp eller ned. Det jeg gjentatte ganger har kritisert L. sterkt for er at han utelukkende trekker frem, og overdriver på ublu vis, de faktorer som gagner ham selv, i f.t. hans posisjon. Derfor: 0,0 tillit og troverdighet!
Kanskje derfor Dorian stuper 4%?
asbjørnsen
22.04.2021 kl 15:06
3881
Ja no reknar eg med at du skal sei du tok kraftig feil og at du kun holdt på med skremselspropaganda for nokre veker sidan, Longsitinbulk.....
"Food & Water Watch Policy Director Mitch Jones, along with a number of other activists, called on the administration to act with greater urgency.
"While these White House goals are being lauded as aggressive, they are inadequate," he said.
Jones has called on Biden to block new fossil fuel projects and fracking and said Congress should end fossil fuel subsidies, "including the giveaways for industry-friendly carbon capture schemes."
But White House officials said the event is expected to put a spotlight on technologies like carbon capture."
https://www.eenews.net/stories/1063730663
Her skal det frackast til det er tørt!
"Food & Water Watch Policy Director Mitch Jones, along with a number of other activists, called on the administration to act with greater urgency.
"While these White House goals are being lauded as aggressive, they are inadequate," he said.
Jones has called on Biden to block new fossil fuel projects and fracking and said Congress should end fossil fuel subsidies, "including the giveaways for industry-friendly carbon capture schemes."
But White House officials said the event is expected to put a spotlight on technologies like carbon capture."
https://www.eenews.net/stories/1063730663
Her skal det frackast til det er tørt!
Kjøttmopeden
22.04.2021 kl 14:00
3976
Elendig omsetning idag.Er det bare en pause før vi seiler nordover igjen?spennende tider
Just me
22.04.2021 kl 10:14
4167
Oslo (TDN Direkt): Propan/propylenlagrene i USA var på 40,5 millioner fat i forrige uke, mot 40,6 millioner fat uken før.
Det viser tall fra amerikanske energimyndigheter (EIA), publisert onsdag ettermiddag.
Videre var propan/propylen-nettoproduksjonen på 2,238 millioner fat pr dag, mot 2,289 millioner fat uken før.
Eksporten var på 1,698 millioner fat propan/propylen pr dag, mot 1,161 millioner fat pr dag uken før.
TDN Direkt finans@tdn.no
Det viser tall fra amerikanske energimyndigheter (EIA), publisert onsdag ettermiddag.
Videre var propan/propylen-nettoproduksjonen på 2,238 millioner fat pr dag, mot 2,289 millioner fat uken før.
Eksporten var på 1,698 millioner fat propan/propylen pr dag, mot 1,161 millioner fat pr dag uken før.
TDN Direkt finans@tdn.no
kodenavn
22.04.2021 kl 09:16
4234
Avance Gas (Buy, TP NOK 50)
Confirms dual fuel NB’s 5 & 6
Not surprisingly (highlighted in relation to USD 65m private placement), Avance Gas has confirmed the final two newbuildings, taking the firm newbuilding program to 6 vessels. The price for the vessels will be c. USD 79m a piece. Similarly to the previous four vessels, the duo will be dual fuel VLGCs, enabling fuel flexibility to run on both conventional fuel and LPG. Importantly, emissions will also be reduced by c. 40% relative to the avg. vessel in the global VLGC fleet. The NB program is fully funded.
Confirms dual fuel NB’s 5 & 6
Not surprisingly (highlighted in relation to USD 65m private placement), Avance Gas has confirmed the final two newbuildings, taking the firm newbuilding program to 6 vessels. The price for the vessels will be c. USD 79m a piece. Similarly to the previous four vessels, the duo will be dual fuel VLGCs, enabling fuel flexibility to run on both conventional fuel and LPG. Importantly, emissions will also be reduced by c. 40% relative to the avg. vessel in the global VLGC fleet. The NB program is fully funded.
Denne aksjen har egentlig vært ganske lett å forutse, sommeren pleier å være god i lpg.
Citybank og Morgan Stanley kjøper aksjer hver dag
Citybank og Morgan Stanley kjøper aksjer hver dag
LPGfan
22.04.2021 kl 03:33
4439
Futures fortsetter oppover ( utenom Mai) . Alt peker vel egentlig i retning av oppgang i denne aksjen, men som vi har sett flere ganger før de siste årene, så er det litt vanskelig å forutse hva som er gjeldende kursdrivere i denne. Plutselig går den 10 kr. De som har litt talmodighet i denne har hatt mange gode trader.
kodenavn
21.04.2021 kl 23:15
4570
LPG-eksporten fra US økte med 40 % forrige uke.. Domestic demand was 0.68mbpd in the week ending 16 April, down 38.9% WOW
Lagrene økte med 1 mbbl. Alt bra for LPG-farten.
Og Dorian endte opp 3,99 % i kveld.
Lover bra for morgendagen.
Lagrene økte med 1 mbbl. Alt bra for LPG-farten.
Og Dorian endte opp 3,99 % i kveld.
Lover bra for morgendagen.
Aksjer går opp og ned, det er lite å krangle om, men, er det ingen som ser bullish på at Fredriksen laster aksjer hver dag?
Han handler tross alt aksjer for 4 -5 mill kroner hver bidige dag, dette er lommerusk for han men store kroner for alle andre, men totalt sett har JF økt eksponeringen sin meget tungt nå over 40 kr, tenk litt over det, den mannen pleier ikke å kjøpe shipping aksjer dyrt for å si det sånn.
Godt driv i Shipping i dag, alt som frakter sjø vegen kraftig opp over dammen.
Skal Big John klare å kjøpe seg opp til 40% på 42-43 kr? Jeg lurer på hvor alle disse aksjene kommer fra, greit at Bw reduserer hver dag, men alle de andre store øker også sammen med JF så det tyder på at det bare er småløk som selger, det må da snart være tomt med aksjer på disse nivåer.
Han handler tross alt aksjer for 4 -5 mill kroner hver bidige dag, dette er lommerusk for han men store kroner for alle andre, men totalt sett har JF økt eksponeringen sin meget tungt nå over 40 kr, tenk litt over det, den mannen pleier ikke å kjøpe shipping aksjer dyrt for å si det sånn.
Godt driv i Shipping i dag, alt som frakter sjø vegen kraftig opp over dammen.
Skal Big John klare å kjøpe seg opp til 40% på 42-43 kr? Jeg lurer på hvor alle disse aksjene kommer fra, greit at Bw reduserer hver dag, men alle de andre store øker også sammen med JF så det tyder på at det bare er småløk som selger, det må da snart være tomt med aksjer på disse nivåer.
Redigert 21.04.2021 kl 21:06
Du må logge inn for å svare
Avanceman
21.04.2021 kl 20:51
4741
Har registrert at du har vondt for å akseptere at aksjekurser like gjerne kan gå opp som ned... Er ikke det virkeligheten da?
Superoptimist
21.04.2021 kl 17:02
4964
Jaja Avanceman. Virkeligheten kan vel aldri gjentas for ofte, men for noen er jo sannheter vonde å forstå og akseptere?
Ellers ha en fin kveld selv.
Ellers ha en fin kveld selv.
Avanceman
21.04.2021 kl 16:59
4965
Makan til "hakk i plata" og sutring da! Kan nesten lure på om Longs og du er samme person? Hyggelig at dere har funnet hverandre i alle fall... Ha en fortreffelig kveld! :)
Superoptimist
21.04.2021 kl 16:54
4997
Si det du. Som vi før har snakket om kan man jo lure på litt av hvert. Du følger vel med i presse og media om hvordan meglerselskapene holder på? Jeg har flere ganger skrevet at OSE er bare juks, spill og fanteri. Har ikke du "angrepet" meg for det?
Superoptimist skrev Var dette noe nytt da? Og, får jo håpe på at JF vet hva han gjør!!!
Hva er detta for noe lagge greier da?
Ser orden med 15k gikk inn på 41,6, er det bare søppel denne aksjen eller?
Ser orden med 15k gikk inn på 41,6, er det bare søppel denne aksjen eller?
Redigert 21.04.2021 kl 16:40
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
21.04.2021 kl 16:32
4881
Var dette noe nytt da?
Og, får jo håpe på at JF vet hva han gjør!!!
Og, får jo håpe på at JF vet hva han gjør!!!
Redigert 21.04.2021 kl 16:35
Du må logge inn for å svare
Dashboard
21.04.2021 kl 16:30
4877
Ikke uventet, har AGAS nå børsmeldt at de utvider nybyggingsprogrammet til totalt 6 fartøy, finansiert med den nylige emisjonen.
https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Stock-Exchange-Releases/Avance-Gas-Holding-Ltd-increasing-the-newbuilding-program-to-six-dual-fuel-VLGCs
https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Stock-Exchange-Releases/Avance-Gas-Holding-Ltd-increasing-the-newbuilding-program-to-six-dual-fuel-VLGCs
Superoptimist
21.04.2021 kl 16:09
4875
kodenavn skrev Dorian er 3,6 % opp nå.
Ja, og våre 2 da?????????? Er det sykdom ute og går på OSE nå igjen?
Hegu
20.04.2021 kl 16:40
5553
Shorten er måske med i et spil, hvor kursen holdes i et jerngreb indtil Frederiksen er færdig med indkøb af flere aktier til en pris omkring kurs 43 eller derunder?
Redigert 20.04.2021 kl 16:43
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
20.04.2021 kl 16:28
5577
Vi karret oss så vidt i pluss igjen. +0.23%. Ikke noe å rope hurra for, men dekker likevel en middag for 2 på Theatercafeen og ei flaske god vin.
Just me
20.04.2021 kl 16:04
5624
Kursen klarer ikke å stige når shorten øker litt hverdag.
Det må da finnes andre selskaper som er mye mer attraktive å shorte enn å kun kunne hente maks 10% på shorten. Klarer ikke helt å se årsaken
Hvorfor shorter ingen bwlpg? Hvis lpg faller, så faller bwlpg i samme takt
Det må da finnes andre selskaper som er mye mer attraktive å shorte enn å kun kunne hente maks 10% på shorten. Klarer ikke helt å se årsaken
Hvorfor shorter ingen bwlpg? Hvis lpg faller, så faller bwlpg i samme takt
Sonatrach
20.04.2021 kl 12:51
5828
JanOrge skrev Kursmålet ditt er følgelig minst 80 ;-)
Jepp. Utelukker ikke 100 heller.
Shipping selskapene til JF stiger jo nesten ingen ting nå om dagen:-))
Følg lommeboka til Jf og det drypper på fløgeren, det er nå John øker kraftig, da blåser jeg i alt annet, shipping har akkurat startet reprisingen
Følg lommeboka til Jf og det drypper på fløgeren, det er nå John øker kraftig, da blåser jeg i alt annet, shipping har akkurat startet reprisingen
Sonatrach
20.04.2021 kl 11:19
5905
Jeg er ihvertfal ikke investert her med tanke på mulig oppkjøp eller fusjon. Jeg er utelukkende investert her fordi det er en syklisk aksje og for at jeg tror det fortsatt er mye mer å gå på (inkludert utbytter). Når jeg tror toppen er nådd selger jeg, lener meg rolig tilbake og femdobler posisjonen min når aksjen er tilbake på 16-18 kroner.
JanOrge
20.04.2021 kl 10:35
5990
Jeg tror en sterk hovedaksjonær er heldig og fornuftig. Jeg har ingen problemer med å investere i både Golden og Frontline og nesten samtlige energi og shipping-aksjer. Røkke kontrollerer samtlige Aker-selskapet, Sohmen kontrollerer de fleste BW-selskaper, Fredriksen kontrollerer Golden, NPRO, Front, Flex, Axa, Agas. Null stress og ikke noe nytt.
Så spørsmålet blir da, hva man har for slags kursmål, eller om man sitter for utbyttene sin del.
Så spørsmålet blir da, hva man har for slags kursmål, eller om man sitter for utbyttene sin del.
Redigert 20.04.2021 kl 10:37
Du må logge inn for å svare
Avanceman
20.04.2021 kl 10:26
5999
JanOrge skrev Hemen fortsetter å øke......
Men er det positivt at Hemen øker? Naturligvis, de har tro på at det er penger å tjene på sikt, men samtidig vil de snart ha negativ kontroll (33,4%) og vil dermed blokkere for konkurranse og oppkjøp av selskapet. Kan ikke skjønne annet enn at det er negativt for aksjekursen, inntil JF bestemmer seg for å gjøre noe. Men det kan jo ta år, - og, som han viste i emisjonen nettopp, han bryr seg utelukkende om sin egen lommebok. Likebehandling av aksjonærer er uinteressant for ham og selskapet.
Redigert 20.04.2021 kl 10:27
Du må logge inn for å svare
JanOrge
20.04.2021 kl 08:50
6061
Skandinaviska Enskilda sitter nå på 500000 aksjer. Såvidt jeg husker var det SEB i Litauen som satt på posten på 5,9 mill aksjer som ble krysset over til BWlpg og som fasiliterte for BW forut for inntreden. Som du er inne på Longst så er det jo "merkelig" at Onarheim, som påstår prisingen ikke lenger er god, ikke selger til Hemen...
JanOrge skrev Hemen fortsetter å øke......
Ser det, JF kjøper hver dag.uten at aksjen stiger
Den negative Onarheim bør henvende seg til JF, han kjøper gjerne aksjene, men det gjør tydelig vis ikke Bw, hvorfor det tro?
Den negative Onarheim bør henvende seg til JF, han kjøper gjerne aksjene, men det gjør tydelig vis ikke Bw, hvorfor det tro?
LPGfan
20.04.2021 kl 02:15
3248
Litt underlig med den lille dippen i Potens rater i det superkorte bildet , men futures opp SAMTLIGE måneder for resten av året.
Redigert 20.04.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Kan jo bli interessant å følge hva som skjer når JF fortsetter å kjpe seg opp, trolig til de vanlige 39%, da kan Petredec og Big J styre å stelle som de vil.
er vel ikke lenge til vi ser et stort kryss på litt over 3 mill aksjer.
er vel ikke lenge til vi ser et stort kryss på litt over 3 mill aksjer.
Redigert 19.04.2021 kl 13:31
Du må logge inn for å svare
Avanceman
19.04.2021 kl 12:47
3958
JanOrge, jeg foreslår at du ringer Pareto og tar en prat med vedkommende som har signert analysen. Det pleier å fungere fint, og da vil du både kunne stille betimelige spørsmål og få noe mer innsikt i hvordan de tenker og hva de har vektlagt. Kanskje få oppklart noen feil / misforståelser også.... Vi er mange som venter på tilbakemeldingen din etter samtalen :)
Det er vel bare å skille ut Vlgc flåten det, Agas er et selskap i vekst så ser ingen grunn til at Petredec skipene skulle havne i Agas
vel vel, uansett er Pirat kursmålet for lavt, ikke noe nytt at Agas blir snakket ned og Bw opp, slik har det alltid vært.
vel vel, uansett er Pirat kursmålet for lavt, ikke noe nytt at Agas blir snakket ned og Bw opp, slik har det alltid vært.
Redigert 19.04.2021 kl 12:45
Du må logge inn for å svare
JanOrge
19.04.2021 kl 12:39
3936
Enig i at Agas kunne vært overtakende selskap i en fusjon sånn teoretisk sett. Jeg tror ikke det kommer til å skje siden Petredec ikke kun driver med frakt av LPG med VLGCer, slik AGAS gjør. NAV/NAV blir som å sammenligne en eple og en pære. Totalt kontrollerer Petredec 55 LPG-skip i dag i stort og smått. Videre driver de med ren trading av LPG, flytende lagring av produktet, distribusjon av produktet i utvalgte regioner og har i det siste investert i landbasert infrastruktur for å utvide på distribusjon og salg av produktet.
Ikke enig, en fusjon skal skje nav/nav, noe som vil føre til at Petredec blir børsnotert via Avance, hva navnet blir på sikt spiller jo liten rolle, et slikt "stort" selskap vil føre til en høyere prising i markedet, størrelsen teller.
Det er forskjell på oppkjøp og fusjon, en fusjon er mye mer trolig en et oppkjøp.
Det en kan stusse mest på er det store spriket i megleres kursmål, senest i forrige uke fikk Agas anbefaling kursmål 80kr, Pareto kursmål er jo meget lavt på 50, i alle fall når de samtidig spekkulerer i Petredec/Agas
Pareto mener altså at Agas skal handles under Nav, bare tull det som kommer fra pirat leieren
Det er forskjell på oppkjøp og fusjon, en fusjon er mye mer trolig en et oppkjøp.
Det en kan stusse mest på er det store spriket i megleres kursmål, senest i forrige uke fikk Agas anbefaling kursmål 80kr, Pareto kursmål er jo meget lavt på 50, i alle fall når de samtidig spekkulerer i Petredec/Agas
Pareto mener altså at Agas skal handles under Nav, bare tull det som kommer fra pirat leieren
Redigert 19.04.2021 kl 12:40
Du må logge inn for å svare
JanOrge
19.04.2021 kl 12:19
3920
For å oppsummere litt:
Et fusjonert Petredec/Agas vil ha 34 heleide VLGC + 6 chartrede + 12 nybygg = 52 VLGC. Skipene har en snittalder på godt under 5 år..
BWlpg har i dag: 33 eide VLGC + 9 chartrede + 3 JointV = 45 VLGC Snittalder er mellom 9 og 10 år.
Petredec + AGAS vil ikke bare skape en gigant hva gjelder VLGC under selskapets kontroll, men pga at Petredec selv trader LPG, vil egen store Fleet-size kunne gi ekstreme synergieffekter.
Dette blir meget spennende fremover.
Et fusjonert Petredec/Agas vil ha 34 heleide VLGC + 6 chartrede + 12 nybygg = 52 VLGC. Skipene har en snittalder på godt under 5 år..
BWlpg har i dag: 33 eide VLGC + 9 chartrede + 3 JointV = 45 VLGC Snittalder er mellom 9 og 10 år.
Petredec + AGAS vil ikke bare skape en gigant hva gjelder VLGC under selskapets kontroll, men pga at Petredec selv trader LPG, vil egen store Fleet-size kunne gi ekstreme synergieffekter.
Dette blir meget spennende fremover.
JanOrge
19.04.2021 kl 10:27
4087
Og i forlengelsen her så mener jeg at DERSOM Pareto tror på fusjon, så tror de egentlig på et oppkjøp først. Og dersom det er slik, så er kursmålet på 50 satt for lavt. Det er det som er slurvet. De oppstiller først et premiss, men følger ikke et resonnement fullt ut. Synes det ser rart ut.
JanOrge
19.04.2021 kl 10:22
4089
Pareto hever kursmålet. Ikke så oppsiktsvekkende, spør du meg, men jeg bet meg merke i dette avsnittet:
"For Avance Gas er det ventet en markedsbedring som årsak til oppgraderingen. I tillegg skriver Pareto at en eventuell fusjon med Petredec vil skape en VLGC-gigant med 24 skip i drift og 12 VLGCer under bygging"
Det er et par ting her jeg reagerer på. For det første så er det åpenbare at Petredec og Avance tilsammen har 34 og ikke 24 eide skip. I tillegg kommer at Petredec idag chartrer 6 vlgcer, i tillegg til de som de eier. Jeg håper jo Pareto er feil gjengitt, og ikke bare at de ikke klarer å telle. For det andre så vil en fusjon mellom de to selskapene medføre at Avance plukkes av børs. Petredec er ikke børsnotert, og eierskapet sitter såvidt jeg har forstått det slik at en børsnotering ikke vil skje. Dermed så lurer jeg liksom på hvordan Pareto mener at fusjonen skal kunne skje uten at Hemen/Petredec først kjøper alle aksjene i selskapet. For meg blir argumentet fusjon litt merkelig når dette forutsetter at Hemen/Petredec kjøper alle aksjer først. Etter at de har gjort det så blir det i så fall fusjon, men akkurat det er mindre interessant for nåværende aksjonærer. For nåværende aksjonærer så vil neste og siste skritt i så fall være oppkjøp. Slurvete av Pareto, etter min mening.
"For Avance Gas er det ventet en markedsbedring som årsak til oppgraderingen. I tillegg skriver Pareto at en eventuell fusjon med Petredec vil skape en VLGC-gigant med 24 skip i drift og 12 VLGCer under bygging"
Det er et par ting her jeg reagerer på. For det første så er det åpenbare at Petredec og Avance tilsammen har 34 og ikke 24 eide skip. I tillegg kommer at Petredec idag chartrer 6 vlgcer, i tillegg til de som de eier. Jeg håper jo Pareto er feil gjengitt, og ikke bare at de ikke klarer å telle. For det andre så vil en fusjon mellom de to selskapene medføre at Avance plukkes av børs. Petredec er ikke børsnotert, og eierskapet sitter såvidt jeg har forstått det slik at en børsnotering ikke vil skje. Dermed så lurer jeg liksom på hvordan Pareto mener at fusjonen skal kunne skje uten at Hemen/Petredec først kjøper alle aksjene i selskapet. For meg blir argumentet fusjon litt merkelig når dette forutsetter at Hemen/Petredec kjøper alle aksjer først. Etter at de har gjort det så blir det i så fall fusjon, men akkurat det er mindre interessant for nåværende aksjonærer. For nåværende aksjonærer så vil neste og siste skritt i så fall være oppkjøp. Slurvete av Pareto, etter min mening.
Redigert 19.04.2021 kl 13:21
Du må logge inn for å svare
Ser at UBS, Citybank og Nordea har startet å øke også, VERDIPAPIRFONDET DNB øker med 100k
akke de større på listen øker, det er bare Bwlpg som reduserer
ser stål bull ut
akke de større på listen øker, det er bare Bwlpg som reduserer
ser stål bull ut