SHELF Drilling _ NYTT Kursmål = 40 kroner
SHELF er verdsatt til vel 600 millioner kroner
Med sine 30 rigger vet alle at det er helt feil kurs
EN rigg er mye mer verdt enn børskursen
Det er i ferd med å bli et godt marked for boring igjen
NB: Legger inn NYTT kursmål på 40 kroner innen 2023, som ikke er veldig lenge til :-)
KJØP !
40 kroner
Med sine 30 rigger vet alle at det er helt feil kurs
EN rigg er mye mer verdt enn børskursen
Det er i ferd med å bli et godt marked for boring igjen
NB: Legger inn NYTT kursmål på 40 kroner innen 2023, som ikke er veldig lenge til :-)
KJØP !
40 kroner
Redigert 27.05.2022 kl 09:22
Du må logge inn for å svare
citius
15.09.2021 kl 17:42
5615
Oljeprisen krysset 75 USD grensen igjen i fin fart :-))
Drill baby, DRILL
citius
15.09.2021 kl 17:41
5613
Den som ikke har forstått tegningen ...må stå igjen :-))
Store underinvesteringer har jeg sagt lenge...nå er det flere som ser det
https://e24.no/olje-og-energi/i/v53xdj/ser-risiko-for-dyrere-olje-og-gass-etter-massive-underinvesteringer
Ser risiko for dyrere olje og gass etter «massive underinvesteringer»
OG
https://aksjelive.e24.no/article/k6pKBk
Kan gå mot 100 USD fatet
Gass er allerede over den prisen (omregnet til oljeekvivalenter)
oddone
14.09.2021 kl 19:39
5940
citius
14.09.2021 kl 16:19
6077
Stikk ikke hodet i sanden
Stikk hode frem, det blir MYE borring etter olje/gass i årene som kommer
Markedet SKRIKER!!! etter energi
https://www.europower-energi.no/kraftmarked/ny-nordisk-prisrekord-priseksplosjon-i-england/2-1-1067464
OG byks i oljeetterspørselen:
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/09/14/7736433/iea-oyner-hoyere-oljeettersporsel
– Oljeetterspørselen gjør et kraftig byks
Altså: KJØP Aksjer :-))
Rig , Val og Borr er alle opp i USA i dag igjen.
Nå tror jeg ikke noe kan stanse oppgangen i riggaksjer fremover, spesielt de som har mye jack up som er det beste segmentet inntjeningsmessigt mener jeg. Derfor handlet jeg og SHLF og ikke andre selskaper. Kunne selvsagt valgt Val eller Transocean i mai, men tenkte ikke så langt da. Ser jo at USA priser slike selskaper mer fornuftig enn her i Norge. Gleder meg bare til det blir oljeskvis og ar prisen nærmer seg 100 dollar igjen. Blir gode rater fremover for SHLF som og får justert inntekter etter oljepris :)
Ordreboken i går og i dag gjør at jeg tror vi skal litt opp kortsiktig nå uansett. Tipper 5 kroner innen måneden er omme. Så er kortsiktig forsiktig optimist nå.
https://www.projectcargojournal.com/offshore/2021/01/13/nearly-50-platforms-were-scrapped-last-year/?gdpr=accept
og det ventes større oljeetterspørsel :
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/09/14/7736433/iea-oyner-hoyere-oljeettersporsel?internal_source=sistenytt
Nå tror jeg ikke noe kan stanse oppgangen i riggaksjer fremover, spesielt de som har mye jack up som er det beste segmentet inntjeningsmessigt mener jeg. Derfor handlet jeg og SHLF og ikke andre selskaper. Kunne selvsagt valgt Val eller Transocean i mai, men tenkte ikke så langt da. Ser jo at USA priser slike selskaper mer fornuftig enn her i Norge. Gleder meg bare til det blir oljeskvis og ar prisen nærmer seg 100 dollar igjen. Blir gode rater fremover for SHLF som og får justert inntekter etter oljepris :)
Ordreboken i går og i dag gjør at jeg tror vi skal litt opp kortsiktig nå uansett. Tipper 5 kroner innen måneden er omme. Så er kortsiktig forsiktig optimist nå.
https://www.projectcargojournal.com/offshore/2021/01/13/nearly-50-platforms-were-scrapped-last-year/?gdpr=accept
og det ventes større oljeetterspørsel :
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/09/14/7736433/iea-oyner-hoyere-oljeettersporsel?internal_source=sistenytt
Redigert 14.09.2021 kl 12:42
cold
13.09.2021 kl 15:44
6444
TINA - effenkten. Er det hun Tina Saltvedt som tidligere jobbet som oljeanalytiker inntil hun ønsket å være PK og startet med "grønne" energiselskaper?
citius
13.09.2021 kl 15:37
6332
Shortnissene kommer til å gå på en smell !!!
https://www.dn.no/marked/fantasyfond/dn-aksjer/christian-lie/rekordhoye-summer-strommer-inn-i-skyhoyt-aksjemarked-man-begynner-a-fa-folelsen-av-at-strikken-er-strukket-langt/2-1-1066360
TINA effekten styrer løpet
se nå hva jeg skriver da :)
"Tatt ut av luften da de kjøpte 20 % av aksjene og fikk inn ett styremedlem.
Så ja kun gjetninger og antagelser."
Kineserne har kontroll med 20 % av aksjene og navnet på styremedlemmet som gikk var kinesisk. Det er det jeg bygger mine antagelser på. Det er litt over 1 år siden vi fikk med oss at kineserne ble aksjonærer og de kontrollere også noen fond ble det meldt her i vår. Totalt ca 20 %. Vi vet også at kineserne vil ha flere rigger da de skal satse mer i sine havområder. De vil gjerne bytte kull med olje tenker jeg. Det er ikke mer å si om dette. Spiller ingen rolle egentlig , selskapet er godt rustet for fremtiden.
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/07/18/7707384/styremedlem-gikk-pa-dagen
"Tatt ut av luften da de kjøpte 20 % av aksjene og fikk inn ett styremedlem.
Så ja kun gjetninger og antagelser."
Kineserne har kontroll med 20 % av aksjene og navnet på styremedlemmet som gikk var kinesisk. Det er det jeg bygger mine antagelser på. Det er litt over 1 år siden vi fikk med oss at kineserne ble aksjonærer og de kontrollere også noen fond ble det meldt her i vår. Totalt ca 20 %. Vi vet også at kineserne vil ha flere rigger da de skal satse mer i sine havområder. De vil gjerne bytte kull med olje tenker jeg. Det er ikke mer å si om dette. Spiller ingen rolle egentlig , selskapet er godt rustet for fremtiden.
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/07/18/7707384/styremedlem-gikk-pa-dagen
Stokk Dum
13.09.2021 kl 15:13
6352
Du har mange gode poenger, men jeg skjønner fortsatt ikke hvor du har det ifra det med kineserne, kan du linke til noen kilde som underbygger?
mvh
mvh
Spot on Citius!
Vi ser dette tidligere enn mange andre :)
Blir full rulle i området her. Verden skriker etter olje, denne boomen blir knall. og den er med oss to i det minste :)
Vi ser dette tidligere enn mange andre :)
Blir full rulle i området her. Verden skriker etter olje, denne boomen blir knall. og den er med oss to i det minste :)
Tatt ut av luften da de kjøpte 20 % av aksjene og fikk inn ett styremedlem.
Så ja kun gjetninger og antagelser.
Ut gikk styremdlemmet og Aksjeopsjoner til resten av ledelsen i styret som først kan innløses i februar 2025 til strike 4,6.
Viser at ledelsen har tro på selskapet fremover. Det har jeg også. Et av få selskaper som ikke har blitt tvunget til emisjon i krisen som har vært.
Nå har de snart kontrakter på alle rigger. De lange solide kontraktene med Saudi Arabico jobber nå og cash kommer.
4 rigger med kontrakt ut 2030, 1 rigg til 2025 og 2 rigger til 2022. Resten kan dere se på flåteoppdateringen som kom i august.
De verste og tyngste reprasjoner og klassinger ble tatt i Q2 for å få riggene ut på kontrakter. De fleste jobber nå! enda et par som kommer i drift i Q4, men kan se ut som Trident XII allerede er i gang i India, men usikker. (Har fulgt med på marinetraffic). Blir kjekt å se neste flåteoppdatering ved rapport Q3.
Så ja kun gjetninger og antagelser.
Ut gikk styremdlemmet og Aksjeopsjoner til resten av ledelsen i styret som først kan innløses i februar 2025 til strike 4,6.
Viser at ledelsen har tro på selskapet fremover. Det har jeg også. Et av få selskaper som ikke har blitt tvunget til emisjon i krisen som har vært.
Nå har de snart kontrakter på alle rigger. De lange solide kontraktene med Saudi Arabico jobber nå og cash kommer.
4 rigger med kontrakt ut 2030, 1 rigg til 2025 og 2 rigger til 2022. Resten kan dere se på flåteoppdateringen som kom i august.
De verste og tyngste reprasjoner og klassinger ble tatt i Q2 for å få riggene ut på kontrakter. De fleste jobber nå! enda et par som kommer i drift i Q4, men kan se ut som Trident XII allerede er i gang i India, men usikker. (Har fulgt med på marinetraffic). Blir kjekt å se neste flåteoppdatering ved rapport Q3.
Redigert 13.09.2021 kl 14:54
cold
13.09.2021 kl 14:06
6407
Har det kommet flere kontrakter på jack-ups i dag?
I så fall, har du link.
I så fall, har du link.
Stokk Dum
13.09.2021 kl 13:57
6298
Hvor får du det ifra at det er kinesere som sikler på selskapet?
Er det bare tatt ut av luften eller har du noe konkret å vise til?
mvh
Er det bare tatt ut av luften eller har du noe konkret å vise til?
mvh
Jeg har god tid så ikke så viktig med skyrocket for meg :)
Takk for aksjer på 4,09.
Var ikke dumt å satse litt med 50 K der. Med fremtiden og fulle ordrebøker og med kinserere som sikler på selskapet.
Hvorfor tror dere kinastyremedlemet gikk ? De ville selvsagt ha mer styring og fikk ikke det. Jeg tolker det forbanna positivt!
Økende rater og få ledige rigger i selskapet. Enorm backlog!
Selger ikke denne etter noen måneder, her skal hele oljebooomsyklus gjennomføres først.
MDG kan si hva de vil SHLF har markedet og arbeidsområder laaangt fra MDG.
Takk for aksjer på 4,09.
Var ikke dumt å satse litt med 50 K der. Med fremtiden og fulle ordrebøker og med kinserere som sikler på selskapet.
Hvorfor tror dere kinastyremedlemet gikk ? De ville selvsagt ha mer styring og fikk ikke det. Jeg tolker det forbanna positivt!
Økende rater og få ledige rigger i selskapet. Enorm backlog!
Selger ikke denne etter noen måneder, her skal hele oljebooomsyklus gjennomføres først.
MDG kan si hva de vil SHLF har markedet og arbeidsområder laaangt fra MDG.
Redigert 13.09.2021 kl 13:03
infrarød
13.09.2021 kl 11:26
4273
hjelper ikke med fulle ordrebøker ser det ut som. synes ikke på kursen ihvertfall
Redigert 13.09.2021 kl 11:26
citius
13.09.2021 kl 11:16
4267
Mens man i Norge diskuterer Borestopp (???!!!???)
blir det desto mer økning i midtøste og deromkring
SHELF får fulle ordrebøker :-)))
citius
09.09.2021 kl 13:39
4867
Akkurat som SHELF, ser Noble kraftig forbedring i driften i 2022
NOBLE CORPORATION: SER JUST. EBITDA PÅ USD 95-115 (TIDL. 110-120)
Oslo (Infront TDN Direkt): Noble Corporation ser nå en justert ebitda for 2021 på 95-115 millioner dollar, fra tidligere forventninger om 110-120 millioner dollar.
Det fremgår av en SEC-filing fra selskapet torsdag.
Selskapet oppdaterer samtidig utsiktene for justert omsetning og capex til henholdsvis 860-890 og 175-195 millioner dollar, fra tidligere guiding på 870-890 og 175-195 millioner dollar.
Guidingen for 2022 holdes uendret, med justert omsetning på 975-1.050 millioner dollar, justert ebitda på 265-300 millioner dollar og capex på 105-120 millioner dollar.
Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com
Infront TDN Direkt
NOBLE CORPORATION: SER JUST. EBITDA PÅ USD 95-115 (TIDL. 110-120)
Oslo (Infront TDN Direkt): Noble Corporation ser nå en justert ebitda for 2021 på 95-115 millioner dollar, fra tidligere forventninger om 110-120 millioner dollar.
Det fremgår av en SEC-filing fra selskapet torsdag.
Selskapet oppdaterer samtidig utsiktene for justert omsetning og capex til henholdsvis 860-890 og 175-195 millioner dollar, fra tidligere guiding på 870-890 og 175-195 millioner dollar.
Guidingen for 2022 holdes uendret, med justert omsetning på 975-1.050 millioner dollar, justert ebitda på 265-300 millioner dollar og capex på 105-120 millioner dollar.
Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com
Infront TDN Direkt
Kommer ikke interesse for denne aksjen før i desember og da kan det hende at vi faktisk er over 5 kroner igjen.
Skilpaddeløp å eie denne aksjen.
Men har et håp om at vi ikke skal særlig ned selv om børsene eventuelt skulle korrigere ned 15 %.
Sitter uansett med posisjonen jeg har og bryr meg ikke om dagsbevegelser.
Skilpaddeløp å eie denne aksjen.
Men har et håp om at vi ikke skal særlig ned selv om børsene eventuelt skulle korrigere ned 15 %.
Sitter uansett med posisjonen jeg har og bryr meg ikke om dagsbevegelser.
Redigert 09.09.2021 kl 12:07
citius
09.09.2021 kl 10:37
4940
Nytt teknisk signal
"Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 3.68 kroner.
Videre oppgang til 8.83 kroner eller mer er signalisert"
KJØP
Sima
08.09.2021 kl 17:42
5240
Kryssene finner du bl.a på E24 og DNInvestor. Er litt usikker på hvor mye vi skal legge i disse kryssene. Er aksjene samlet opp over tid på en klientkonto og så overføres er det en ting. Noe annet er det om de bare blir flyttet rundt av andre praktiske årsaker.
Siphlonurus
08.09.2021 kl 17:22
5274
infrarød skrev hvor ser man de handlene. kommer jo ikke opp noe.
Ser ikke ut som de blir lagret i handelsloggen og blir heller ikke regnet med i dagens omsetning. Men viser i alle fall i webtrader.
Var kryss på 200' + 250' en dag i forrige uke og mener det var 250' enda en dag. I tillegg har det vært flere dager der det har blitt plukket aksjer på skjult volum. Virker som det er litt i gjære nå og en aksje som Shelf er nok lett å dra i gang for en litt større aktør. Men først skal det nok akkumuleres så mye som mulig.
Men håper egentlig på en jevn rolig stigning i det stille fremover fremfor et kortvarig rally. Best for den som sitter long.
Var kryss på 200' + 250' en dag i forrige uke og mener det var 250' enda en dag. I tillegg har det vært flere dager der det har blitt plukket aksjer på skjult volum. Virker som det er litt i gjære nå og en aksje som Shelf er nok lett å dra i gang for en litt større aktør. Men først skal det nok akkumuleres så mye som mulig.
Men håper egentlig på en jevn rolig stigning i det stille fremover fremfor et kortvarig rally. Best for den som sitter long.
cold
08.09.2021 kl 16:07
5325
keane skrev Skjult kjøper som plukker aksjer...
Spot on.
Riggsjef: Takk for koden. ;)
Riggsjef: Takk for koden. ;)
Redigert 08.09.2021 kl 16:08
keane
08.09.2021 kl 15:41
5354
keane skrev Skjult kjøper som plukker aksjer...
Nytt kryss på 250k aksjer! Noen plukker i det stille....
Mikkol
08.09.2021 kl 15:31
5341
Hva skjer nå a?? Plutselig spratt den opp og omsetningen økte kraftig(til shelf å være). Ser ut som det vsr ca. 100k aksjer som gikk.
Redigert 08.09.2021 kl 15:36
koden er : 377358
Fin fremleggelse og mye positivt.
Fin fremleggelse og mye positivt.
Redigert 08.09.2021 kl 08:41
cold
08.09.2021 kl 01:12
5602
Jguiden:
Hvordan fikk du tak i "Replay Access code"?
Må logge inn med epost, navn osv men får ikke tak i denne koden. Tips, anyone??
Hvordan fikk du tak i "Replay Access code"?
Må logge inn med epost, navn osv men får ikke tak i denne koden. Tips, anyone??
I USA er føkkings valaris og transocean opp i dag også, men borr er faktisk ned.
Så fint at shlf er ned så vi kan holde borr med selskap :=)
Valaris er nå opp mer enn 50 % siden Mai (etter restrukturering) og Rig (transocean) er opp 500 % siden September 20.
SHLF trenger ikke restrukturering så det er muligens derfor den ikke skal opp hahhaa.
Så fint at shlf er ned så vi kan holde borr med selskap :=)
Valaris er nå opp mer enn 50 % siden Mai (etter restrukturering) og Rig (transocean) er opp 500 % siden September 20.
SHLF trenger ikke restrukturering så det er muligens derfor den ikke skal opp hahhaa.
cold
07.09.2021 kl 14:31
5895
Helt enig med deg. Sitter også på en god del Borr aksjer, selv om Shlf har mye større potensiale, etter mitt mening.
Mitt fokus ligger nesten helt og holdent i oljeservice, så får tiden vise om valget mitt var det mest rasjonelle.
Jeg tror bla. SHLF blir en av de aller største nyttårsrakettene i 2022.
Mitt fokus ligger nesten helt og holdent i oljeservice, så får tiden vise om valget mitt var det mest rasjonelle.
Jeg tror bla. SHLF blir en av de aller største nyttårsrakettene i 2022.
Jguiden
07.09.2021 kl 13:09
5719
Anbefaler på det sterkeste å kjøpe borr nå. Selvsagt alltid risiko involvert, men tror den får seg en kraftig rekyl iløpet av de neste ukene med voldsomt mange kontrakts forhandlinger som snart er i boks. De blir "utsolgt" i 2022.
Hør på presentasjonen dems.
Driver selv og plukker litt SHLF igjen nå, men tror likevel det er litt tidlig. SHLF ser kjempe spennende ut i Q4 i 2021 og utover.
Hør på presentasjonen dems.
Driver selv og plukker litt SHLF igjen nå, men tror likevel det er litt tidlig. SHLF ser kjempe spennende ut i Q4 i 2021 og utover.
Redigert 07.09.2021 kl 13:10
Begynner å lure på om jeg skal kjøpe noen få BORR i tillegg ? Mener jo at potensialet er mer i SHLF, men en vet jo aldri hvordan hva folk tenker ,virker som BORR er mer poppis akkurat nå!
Enda en liten godsak fra DNB i januar 2020 rett før vi fikk bekjentskap med mister CORONA.
"«Kursen stengte i går på 19,05 kroner og med en EV/EBITDA på 4,6x basert på estimatene for 2021 mener vi verdsettelsen ser attraktiv ut», skriver DNB Markets.
Ikke uventet betyr det at meglerhuset opererer med en kjøpsanbefaling, og kursmålet settes til 35 kroner.
For at kursmålet skal innfris, må altså aksjen stige 83,73 prosent fra dagens nivå."
https://finansavisen.no/investeringer/aksjeanalyse/2020/01/03/7485941/dnb-markets-aksjen-kan-stige-83-prosent
Kursen var da 19 kroner og i dag er den 4,25. Om vi kommer opp på 19 igjen så er det nok for meg :)
Men dette vil ta laaaang tid skjønner jeg, skal vel ned en tur til på 4, eller ?
"«Kursen stengte i går på 19,05 kroner og med en EV/EBITDA på 4,6x basert på estimatene for 2021 mener vi verdsettelsen ser attraktiv ut», skriver DNB Markets.
Ikke uventet betyr det at meglerhuset opererer med en kjøpsanbefaling, og kursmålet settes til 35 kroner.
For at kursmålet skal innfris, må altså aksjen stige 83,73 prosent fra dagens nivå."
https://finansavisen.no/investeringer/aksjeanalyse/2020/01/03/7485941/dnb-markets-aksjen-kan-stige-83-prosent
Kursen var da 19 kroner og i dag er den 4,25. Om vi kommer opp på 19 igjen så er det nok for meg :)
Men dette vil ta laaaang tid skjønner jeg, skal vel ned en tur til på 4, eller ?
Redigert 07.09.2021 kl 12:20
danmark1
07.09.2021 kl 10:09
5748
Der er mange eksempler på underprisede aktier i olie/service, men SHLF er blandt de meste underprisede. Vi kan se olieprisen holde et højt niveau og efterspørgslen efter undersøgelse og boring er stigende, så markedsværdien i oliebranchen står foran et voldsomt løft.
Det betyr at dagens antall aksjer vil med samme analyse/kursmål være 82 kroner. Må vel kunne sies å være underpriset i dagens market.
Redigert 06.09.2021 kl 20:58
citius
06.09.2021 kl 15:39
6048
Det var tider :-)))
DNM har Kjøp i dag også....uten kursmål
Mitt mål er 15 kroner ila Januar 2022
Viser vel bare at meglerne er tegneseriefigurer alle som en. Det burde ikke være umulig å nå 40 kroner i løpet av 2 år. Vi får forsøke å være stayere:)
danmark1
06.09.2021 kl 15:08
6072
Antal aktier i 2018 - 111 mio. Antal aktier 2021 - 136 mio. 30 rigge og næsten fuld belægning. Hvad er forskellen fra 2018 og nu, bortset fra kursen?
Morsomt å tenke på dette :
"DNB Markets har Shelf Drilling som riggfavoritt
25.09.2018 · Asgeir Aga Nilsen
I riggsektoren på Oslo Børs ser DNB Markets det største potensialet i Shelf Drilling, der meglerhuset har en kjøpsanbefaling med kursmål på 100 kroner, mot dagens kurs på 60,8 kroner."
https://aksjelive.e24.no/article/6nR0nr
"DNB Markets har Shelf Drilling som riggfavoritt
25.09.2018 · Asgeir Aga Nilsen
I riggsektoren på Oslo Børs ser DNB Markets det største potensialet i Shelf Drilling, der meglerhuset har en kjøpsanbefaling med kursmål på 100 kroner, mot dagens kurs på 60,8 kroner."
https://aksjelive.e24.no/article/6nR0nr
danmark1
06.09.2021 kl 10:58
6199
Olieprisen er hurtig på vej op igen og vi får løbende meldinger om stigende aktivitet. Senest denne fra Sverige.
https://www.affarsvarlden.se/artikel/foretagarnas-optimism-fortsatt-pa-rekordnivaer
https://www.affarsvarlden.se/artikel/foretagarnas-optimism-fortsatt-pa-rekordnivaer
danmark1
06.09.2021 kl 10:14
6264
Solgt ned med 600 aktier. Der er ikke muskler til at holde den nede. At købe på 4 tallet er en ren foræring.
10.5 % nedgang og toppen av taperlisten. Solid! Noen minutter etterpå handles den 11 % høyere ? Så 5.5 % ned igjen. Har alle som ser på aksjen solstikk ?
Redigert 06.09.2021 kl 09:33
danmark1
04.09.2021 kl 10:11
6556
SHLF har alle muligheder, for at gøre selskabet til en af de store vindere i rig-kampen. Det handler ikke om, at gøre aktionærerne glade på den korte bane, men om at styrke selskabet på den lange bane.