MPCC Bull 2022
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)
Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)
Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33
Du må logge inn for å svare
AlanS
08.10.2021 kl 09:01
6952
Dette gjelder Nordnets Investmentskonto Zero. Det er bare den totale beholdningen til samtlige kunder vises på aksjonærlisten. ASK vises med beholdning på individuelle VPS.
Kan tenke meg at de store bankene flytter en del penger på vegne av individer som justerer sine 401k, noe de aller fleste har etterhvert. Folk kan jo inn i 401k'en daglig (forsåvidt andre pensjonsplaner også) for å vekte om, og dermed deltar aktivt i pensjon sparing. Den ser ut som en vanlig trading platform når man logger seg inn. Jeg får inntrykk av at det er der de fleste trader nå får tiden og er den nye store investeringsgruppen fra middelklassen som da får tilgang og et lodd i markedet, sammenlignet med tidligere.
For ellers er det skremmende hvor mange som fremdeles betaler for dyre private megler tjenester
Ja, og som dere sier, så er det da banken sitt navn som vil stå oppført.
For ellers er det skremmende hvor mange som fremdeles betaler for dyre private megler tjenester
Ja, og som dere sier, så er det da banken sitt navn som vil stå oppført.
Redigert 08.10.2021 kl 09:30
Du må logge inn for å svare
AlanS
08.10.2021 kl 09:24
6774
Det er nesten umulig å forklare alle bevegelser i beholdninger og transaksjoner. Containers er hot, men MPCC er langt fra blue chips. Få som forstår forretningsmodellen, risiko, og potensialet. For de store er det en del rutiner siden MPCC er med på OBX, og, selvfølgelig, roboter :)
Kbkristi
08.10.2021 kl 09:31
6702
Ja, det er millioner av tradere, så de store bevegelsene hos New Mellon og de andre meglerhusa er ikke fond som ikke klarer å bestemme seg :)
Londonmannen
08.10.2021 kl 09:37
6763
Uansett hvordan kursen hopper og spretter i det korte bildet, så er jeg ikke i tvil om at råsterke fundamentale data vil prge kursutviklingen i årene som kommer. Ja, kursen har gått eventyrlig opp siden den sommeren/høsten 2020 ble handlet under kr 5. Samtdig kan man ikke unnslå at containermarkedet var noe ganske annet for ett år tid siden. Bare siden juni 2021 har ratenivået doblet seg, samtidig som aksjekursen har sunket fra kr 28,- til dagens nivå på ca kr 20,-. Man må ikke være rakettforsker for å skjønne at her er det noe riv ruskende galt mhp prisingen. Men dette vil ordne seg i måendene og årene som kommer. Med de utbyttene vi ser kommer utover i 2023/24 så vil jeg ikke bli overrasket om vi samtidig ser aksjekurser langt over kr 50,-. For den direkteavkastningen MPCC vil gi sine aksjonærer er vanskelig å finne andre steder.
Nyhetsrapport fra Tyskland. DW Business – Europe
https://www.dw.com/en/dw-business-europe/av-59445733
https://www.dw.com/en/dw-business-europe/av-59445733
"The pandemic has changed the flow of goods"
Med congestion som allerede var på grensen til problemer pre-pandemic, så har vi en perfekt storm.
Mangel på lastebilsjåfører som vanskeliggjør levering downstream som alternativ transport og ingen 'quick fix' i sikte.
Den perfekte stormen, ja!
Men fremtidig pasta mangel? Jeg må ut og hamstre, hører jeg ;-)
Med congestion som allerede var på grensen til problemer pre-pandemic, så har vi en perfekt storm.
Mangel på lastebilsjåfører som vanskeliggjør levering downstream som alternativ transport og ingen 'quick fix' i sikte.
Den perfekte stormen, ja!
Men fremtidig pasta mangel? Jeg må ut og hamstre, hører jeg ;-)
AlanS
08.10.2021 kl 10:50
6601
Husk at antall aksjer økte med 50 millioner siden juni og disse aksjene ikke er i langsiktige hender. Sammen med blokksalg medførte denne emisjonen økt fri float og, dermed, trading. Til slutt kom aksjen på OBX og vi har nå mange flere marketmakers og andre aktører med muskler til å bevege kursen. Børsnotering i USA kan faktisk bli bra for å drive kursen oppover.
Pussig at du la ut et generelt chartbilde av kursutviklingen i Pfizer for å dokumentere "en dobbel bunn".
Jeg synes chartet minner mistenkelig mye om MPCs kursutvikling de siste månedene!!
Londonmannen
08.10.2021 kl 11:24
6485
Ja, antall aksjer har økt, men samtidig er flåten blitt betydelig større og derved inntjeningspotensialet. Og hva med verdien på den nye tilveksten? Prisen på containerskip har ikke akkurat sunket.
Kbkristi
08.10.2021 kl 11:33
6480
Huff, ikke minn meg på Pfizer. Kjøpte de tidlig i fjor i underkant av $ 40, da jeg trodde sektoren ville bli bra under en pandemi. Kom meg ut stort sett smertefritt, og selv i dag går de fortsatt bare rundt $ 40.
Det ser ut som om sementen er i ferd med å størkne i gulvet på rundt 20, og da kan vi få en flott førjulstid.
Dobbel bunn er en svært bullish formasjon.
Alt det vannet som har samlet seg i magasinene oppstrøms for Mpc tyder også på det :)
Og når det begynner å regne penger, så har jeg endelig fått byttet ut teskjea :)
Det ser ut som om sementen er i ferd med å størkne i gulvet på rundt 20, og da kan vi få en flott førjulstid.
Dobbel bunn er en svært bullish formasjon.
Alt det vannet som har samlet seg i magasinene oppstrøms for Mpc tyder også på det :)
Og når det begynner å regne penger, så har jeg endelig fått byttet ut teskjea :)
atdnshinc
08.10.2021 kl 11:46
6397
Liner rederiene tjener penger ...(artikkel fra Splash):
Shipping consultants Drewry have revised their full year forecasts for the combined liner community, now suggesting the world’s containerlines are on course to post “eye-watering” earnings before interest and tax (EBIT) of $150bn, at least five times previous all time records for the sector. Moreover, despite evidence the spot market might have peaked in recent days, Drewry is forecasting carriers will nail even greater EBITs in 2022 thanks to locking in substantially higher long term contracts with clients.
Drewry data shows that in Q2 liners notched up an EBIT of $39.2bn, an 11-fold improvement over the same pandemic-strewn period in 2020.
Drewry started 2021 forecasting carriers would earn a combined $35bn, a figure it upgraded in July to $80bn to $100bn as the sector hit heights never seen before. This latest upgrade, more than four times Drewry’s first projection, underlines just how startling and meteoric the rate rises have been this year.
Typing these numbers on a page is frankly surreal
Looking to next year, Drewry suggests the $150bn figure could be topped, something that will send shudders across many in the shipper community.
“For 2022, spot rates are expected to decline, but there will be a significant increase in contract pricing, leading to an increase in average global pricing of about 6%,” Drewry predicted in its latest Container Insight report.
“To seasoned observers of the container market, typing these numbers on a page is frankly surreal,” the Container Insight report conceded.
Drewry’s latest spot box figures, published yesterday, show its composite global index decreased 2.2%, but remains 289% higher than a year ago.
Shipping consultants Drewry have revised their full year forecasts for the combined liner community, now suggesting the world’s containerlines are on course to post “eye-watering” earnings before interest and tax (EBIT) of $150bn, at least five times previous all time records for the sector. Moreover, despite evidence the spot market might have peaked in recent days, Drewry is forecasting carriers will nail even greater EBITs in 2022 thanks to locking in substantially higher long term contracts with clients.
Drewry data shows that in Q2 liners notched up an EBIT of $39.2bn, an 11-fold improvement over the same pandemic-strewn period in 2020.
Drewry started 2021 forecasting carriers would earn a combined $35bn, a figure it upgraded in July to $80bn to $100bn as the sector hit heights never seen before. This latest upgrade, more than four times Drewry’s first projection, underlines just how startling and meteoric the rate rises have been this year.
Typing these numbers on a page is frankly surreal
Looking to next year, Drewry suggests the $150bn figure could be topped, something that will send shudders across many in the shipper community.
“For 2022, spot rates are expected to decline, but there will be a significant increase in contract pricing, leading to an increase in average global pricing of about 6%,” Drewry predicted in its latest Container Insight report.
“To seasoned observers of the container market, typing these numbers on a page is frankly surreal,” the Container Insight report conceded.
Drewry’s latest spot box figures, published yesterday, show its composite global index decreased 2.2%, but remains 289% higher than a year ago.
Kbkristi
08.10.2021 kl 11:57
6396
Takk for den. Likte "underlines just how startling and meteoric the rate rises have been this year".
Buy and hold!
Buy and hold!
Ingen tvil om at den som har lastet opp med containeraksjer har skutt gullfuglen. Det er fortsatt mulig å kunne komme seg inn i MPCC for å få med seg tidenes utbytterush. Her er det bare å sitte musestille for å kunne motta utbytte i lang tid fremover.
Etter min mening er kursen lav i forhold til inntjeningspotensialet og økte skipsverdier.
Etter min mening er kursen lav i forhold til inntjeningspotensialet og økte skipsverdier.
he he, Kbkristi. Jeg var i Astra Zeneca tidlig i fjor og det gikk ikke særlig bedre. Kom meg ut uten tap, heldigvis.
AlanS
08.10.2021 kl 12:52
6175
Jeg sier bare at aksjen er blitt mer likvid enn før. Som følge er det enklere å påvirke kursen. Før hadde topp10 mer enn 70% om jeg husker det riktig.
Struts
08.10.2021 kl 12:54
6171
Salg av =ATLANTIC FLOSTA= 2,474 TEU bgt 2002 Stralsund 3/45 ts cranes til $ 25 mill har blitt slått stort opp i FA. Men prisen, som er alt annet enn høy (min mening og gitt dagens marked) tar høyde for at levering (visstnok) først skal finne sted i mars 2022. Prisen reflekterer dermed at selger Atlantica får en netto inntjening fra salget ble konkludert til neste års vår. Signe våren! Mer relevant, og noe som reflekterer prisnivåer basis prompt T/C-fri levering (med forbehold om at rapportene er korrekte) angår salg av tilsvarende enhet M/V =MILAN TRADER= 2,460 TEU bgt 2002 Thyssen 3/45 ts cranes som i inneværende uke ble rapportert for $ 33 mill! Implisitt kan man kanskje kontemplere rundt tanken på at man i noen skarve måneder håver inn netto $ 8 mill i trading for førstnevnte skute. Og så kan man til og med driste seg utpå tanken om at også en av verdens største aktører innen linje-segmentet (MSC) har en viss peiling på hva de driver med. Selv om det kan fortone seg som om de hamstrer containerskip på et nivå knapt overgått av nøttekråkers hamstring av, vel, tror eikenøtter er sistnevntes favoritter. Ønsker dere alle en god helg!
PS. Vi har verdiansatt tilsvarende enheter fra «vår flåte» - eksempelvis M/V =AS PETRA= 2,556 TEU Bgt 2004 til $ 32.75 mill senest forrige måned. Man gjør seg jo sine refleksjoner...
PS. Vi har verdiansatt tilsvarende enheter fra «vår flåte» - eksempelvis M/V =AS PETRA= 2,556 TEU Bgt 2004 til $ 32.75 mill senest forrige måned. Man gjør seg jo sine refleksjoner...
Redigert 08.10.2021 kl 13:57
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
08.10.2021 kl 13:10
8228
Åpenbart noen som er svært interessert i å holde kursen nede...stor sperrepost på like under en halv million aksjer på 20,8...men det ser ut som det svelges unna
Der gikk millionvis av aksjer på 20,80. Det er noen som har trua.
Sikkert en Nordett-løk med store og dype lommer:)
Sikkert en Nordett-løk med store og dype lommer:)
Redigert 08.10.2021 kl 13:18
Du må logge inn for å svare
Mulig nevnt før, men fra dagens Xtrainvestor:
MPC CONTAINER: Fearnley gjentar kjøp med kursmål NOK 30.
MPC CONTAINER: Fearnley gjentar kjøp med kursmål NOK 30.
Redigert 08.10.2021 kl 13:18
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
08.10.2021 kl 14:39
8066
Containerkrisen: Handelsgiganter leier egne skip for å redde julesalget
6 timer siden · Anders Nybakken Kvale
– Dette er en veldig dyr ting. Hvis du er en middels stor varehandelskjede eller et fremvoksende motemerke, kan du ikke leie dit eget skip, sier Michael Zimmerman, som er partner i konsulentselskapet Kearney, til Marketwatch.
Den kostnaden tar imidlertid for øyeblikket store kjeder som Walmart, Target, Home Depot og Costco Wholesale for å sikre nok varer til den viktige julehandelen, skriver Marketwatch.
Da får de blant annet mer kontroll over hvilke havner som benyttes.
Grepet kommer i kjølvannet av at etterspørselen etter ulike varer skjøt fart under pandemien, samtidig som fraktkapasiteten ikke holdt følge. Det har skapt store ubalanser i markedet. I tillegg har det vært flaskehalser i havnene, der smitterestriksjoner har gjort at de har gått på halv maskin og skapt store forsinkelser.
Kostnaden for å leie et eget skip ligger på mellom en million dollar og to millioner dollar per måned, skriver Marketwatch. I tillegg kommer driftskostnader, inkludert prisen for å leie containere.
6 timer siden · Anders Nybakken Kvale
– Dette er en veldig dyr ting. Hvis du er en middels stor varehandelskjede eller et fremvoksende motemerke, kan du ikke leie dit eget skip, sier Michael Zimmerman, som er partner i konsulentselskapet Kearney, til Marketwatch.
Den kostnaden tar imidlertid for øyeblikket store kjeder som Walmart, Target, Home Depot og Costco Wholesale for å sikre nok varer til den viktige julehandelen, skriver Marketwatch.
Da får de blant annet mer kontroll over hvilke havner som benyttes.
Grepet kommer i kjølvannet av at etterspørselen etter ulike varer skjøt fart under pandemien, samtidig som fraktkapasiteten ikke holdt følge. Det har skapt store ubalanser i markedet. I tillegg har det vært flaskehalser i havnene, der smitterestriksjoner har gjort at de har gått på halv maskin og skapt store forsinkelser.
Kostnaden for å leie et eget skip ligger på mellom en million dollar og to millioner dollar per måned, skriver Marketwatch. I tillegg kommer driftskostnader, inkludert prisen for å leie containere.
Ærligtalt
08.10.2021 kl 14:43
8120
Hva var totalen på 20,80 potten?
Ble det solgt ned... eller kjøpt opp?
Ble det solgt ned... eller kjøpt opp?
Normalone
08.10.2021 kl 14:47
8169
Kjøpt opp - rundt 600 000 aksjer. Det kan virke som vi igjen er tilbake i det vanlige sporet hvor den stiger på høyt volum og faller tilbake på lavere volum, samtidig som at bunnen som settes blir høyere og høyere.
Redigert 08.10.2021 kl 14:47
Du må logge inn for å svare
Mener at omsetningen i MPCC til da var ca 87 mill og det lå en stor post ca 600000 aksjer til salgs på 20,80. De ble spist, og nye aksjer kom til salgs for samme pris. Etter noen minutter var omsetningen ca 103 mill.
Dette må tas med en klype salt, og alt er sånn ca. men store poster gikk hele tiden.
Dette må tas med en klype salt, og alt er sånn ca. men store poster gikk hele tiden.
Redigert 08.10.2021 kl 14:54
Du må logge inn for å svare
jadden
08.10.2021 kl 14:57
8257
Nå flyttes penger fra eiendom til shipping. Hyggelig det, men neppe til container når vi ser utviklingen i dag.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/10/08/7747579/investorene-flytter-penger-fra-eiendom-til-shipping
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/10/08/7747579/investorene-flytter-penger-fra-eiendom-til-shipping
Fordelen med å være long i denne aksjen er åpenbar. man mister matlysten ,og kiloene raser.)
Skal unne meg en sixpack (minst).
Ha en fin helg alle sammen.
Skal unne meg en sixpack (minst).
Ha en fin helg alle sammen.
I skrivende stund er det mulig å kjøpe MPCC aksjer til 20kr. Dette bør være siste mulighet på lang, lang tid, får vi håpe.. ;-)
Kbkristi
08.10.2021 kl 16:01
7939
Må være noen som trykket på feil knapp nå. Gogl falt mange % i løpet få minutter.
Kanskje de trodde vi også kjører kull 😂
Kanskje de trodde vi også kjører kull 😂
Jeg trøster meg med at for hver dag som går er vi en dag nærmere utbytte.
Dagens visdomsord fra meg:)
Dagens visdomsord fra meg:)
NOKIA1
08.10.2021 kl 16:09
7963
Drittpakke i finansavisen på Gogl
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/10/08/7750230/oppgangen-over-ratene-faller-fra-hoyeste-siden-2008
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/10/08/7750230/oppgangen-over-ratene-faller-fra-hoyeste-siden-2008
Ærligtalt
08.10.2021 kl 16:10
7954
Ikke la dere lure av slike stunt... Dagens snitt er 20,6 ++... ...Og det sitter noen overvektige algohaier og raner dere for aksjer !
Kbkristi
08.10.2021 kl 16:12
8021
I bulk skal ratene ned 30% i november og ned 60-70 % i Q1. Det skal ikke våre rater.
Kbkristi
08.10.2021 kl 16:14
8052
Dere ser bulkratene på Braemar Screen.
https://m.braemarscreen.com/?fromweb=true
Det er ikke noe nytt, men når det står i avisa, så…..
https://m.braemarscreen.com/?fromweb=true
Det er ikke noe nytt, men når det står i avisa, så…..
Redigert 08.10.2021 kl 16:19
Du må logge inn for å svare
Mousehunt
08.10.2021 kl 16:22
8064
Håper det. På tide at denne blir priset ihht utbyttekapasitet og PE, og ikke bare korrelerer med forventet ratevekst/fall. Er det virkelig slik at folk vil gå glipp av perioden nå til 2024 i frykt for hvordan ratene utvikler seg fra EOY22 og utover? Eneste logiske forklaringen jeg kan komme på er at prisdriveren i oppgaven var ekstrem ratevekst, og at kursen har bremset nå som "det umulig kan bli høyere rater" - da uten å ta hensyn til effekten de høye ratene gir mpcc. Jeg toppet opp med nye 1000 aksjer idag. Ikke svære greiene, men alle monner drar.
Er det noen som har kikket på conteinershippingaksjers kursutvikling vs rater sånn historisk, og sett når kursen stopper vs når rater flater ut/faller?
Er det noen som har kikket på conteinershippingaksjers kursutvikling vs rater sånn historisk, og sett når kursen stopper vs når rater flater ut/faller?
Hoasis
08.10.2021 kl 16:22
8101
Skal ikke se bort fra at mange flytter seg fra bulk til container når ratene i bulk går ned. Når inntektene der går ned går inntektene i MPCC til nye høyder hvert kvartal, forhåpentligvis blir dette en positiv driver fremover
Ærligtalt
08.10.2021 kl 16:24
8113
...Det blir jo bare hinsides stupid...er folk virkelig såååå dumme?
Jaja- sitter for utbytter og krusninger er krusninger:)
Jaja- sitter for utbytter og krusninger er krusninger:)
Mintzmeyer hadde ein fin rapport for 4-5 mnd’er siden, der det kom fram at containeraksjer steg i 2 år etter siste ratetopp (mellom 2007-2010, eller noko slikt)? men skal eg finne den igjen må eg leite i egne innlegg - som er altfor mange. God helg! 👍
Kbkristi
08.10.2021 kl 16:30
8132
Trodde kanskje vi hadde fått et parti dårlig sement fra bulk, men gulvet holdt akkurat.
Vi får vel nye troll derfra som vil ha lav inngang nå da 😊
Vi får vel nye troll derfra som vil ha lav inngang nå da 😊
Stakkars folk.. 🤣
Teps
08.10.2021 kl 16:46
8292
https://www.tradingview.com/symbols/OSL-MPCC/technicals/
Kortsiktig er det Sell signaler...skifter dere til månedlig er teknisk fortsatt positivt.
Harpex har toppet, oppgang på 0,15%. I kroner og ører (USD) gir det ikke utslag på oversikten.
Kortsiktig er det Sell signaler...skifter dere til månedlig er teknisk fortsatt positivt.
Harpex har toppet, oppgang på 0,15%. I kroner og ører (USD) gir det ikke utslag på oversikten.
Redigert 08.10.2021 kl 16:51
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.10.2021 kl 18:01
8043
Men faktum er at kursen slett ikke har fulgt de siste måneders rateoppgang. Aksjekursen toppet ut i slutten av juni, mens ratene fortsatte å stige, til dels kraftig.
Ennå har ikke utbyttene begynt å komme, men det vil de, iht ledelsen, fra og med 2022.
Og selv om ratene har toppet ut, noe jeg ikke tror er tilfelle, så vil inntektene til MPCC ikke gjøre det, verken i år eller til neste år. Bare i 2022 er det 33 skip som skal over på nye kontrakter og trolig til rater som øker inntjeningen, kvartal for kvartal utover i 2022.
Det vil overraske meg mye om ikke kursen vil reflektere utbyttene når de begynner å renne inn. For det vil bli en formidabel direkteavkastning aksjonærene i MPCC vil få i årene som kommer. Og det vil nok bli stor interesse for å få del i dette utbytteeventyret.
Vi går lyse tider imøte. Bare å lene seg tilbake og nyte reisen!
Ennå har ikke utbyttene begynt å komme, men det vil de, iht ledelsen, fra og med 2022.
Og selv om ratene har toppet ut, noe jeg ikke tror er tilfelle, så vil inntektene til MPCC ikke gjøre det, verken i år eller til neste år. Bare i 2022 er det 33 skip som skal over på nye kontrakter og trolig til rater som øker inntjeningen, kvartal for kvartal utover i 2022.
Det vil overraske meg mye om ikke kursen vil reflektere utbyttene når de begynner å renne inn. For det vil bli en formidabel direkteavkastning aksjonærene i MPCC vil få i årene som kommer. Og det vil nok bli stor interesse for å få del i dette utbytteeventyret.
Vi går lyse tider imøte. Bare å lene seg tilbake og nyte reisen!
Heldigvis er jeg bare en enkel sjel som bare vil alle godt, men hadde jeg vært en utspekulert stor aktør med økonomiske muskler, samt at jeg hadde gode og innflytelsesrike bransje-kollegaer, så hadde jeg gjort akkurat dette. Da hadde jeg ønsket å så tvil slik at jeg og mine gode bransjekollegaer fikk flest mulig kakestykker til lavest mulig pris.
At hele dette skuespillet drar ut i tid er bare for å utfordre folk sin tålmodighet..
Har dere opplevd å stå og vente på noe? Du kan ta deg f… på at like etter at du har gitt opp, så skjer det. Dette er en uskrevet naturlov.. Dette er noe som det spilles på akkurat nå. For min egen del er jeg ikke litt sikker, men dette er jeg faktisk helt sikker på.
Kursutviklingen løsner fra hengemyren før eller siden fordi selskapet håver inn penger. Dette vet disse store utspekulerte aktørene. Nå håper dem bare på riste ut de siste aksjene fra noen av oss.
Ingen anbefalinger fra meg bortsett fra å tenke to ganger vedr. det der med med den uskrevne naturloven, som nevnt ovenfor. ;-)
At hele dette skuespillet drar ut i tid er bare for å utfordre folk sin tålmodighet..
Har dere opplevd å stå og vente på noe? Du kan ta deg f… på at like etter at du har gitt opp, så skjer det. Dette er en uskrevet naturlov.. Dette er noe som det spilles på akkurat nå. For min egen del er jeg ikke litt sikker, men dette er jeg faktisk helt sikker på.
Kursutviklingen løsner fra hengemyren før eller siden fordi selskapet håver inn penger. Dette vet disse store utspekulerte aktørene. Nå håper dem bare på riste ut de siste aksjene fra noen av oss.
Ingen anbefalinger fra meg bortsett fra å tenke to ganger vedr. det der med med den uskrevne naturloven, som nevnt ovenfor. ;-)
Redigert 08.10.2021 kl 18:55
Du må logge inn for å svare
Keefer
08.10.2021 kl 18:33
8324
Jeg skulle gjerne sett hva de hadde som tallgrunnlag i antall inngåtte kontrakter i hver rubrikk (Harpex). Det har tidligere vært kommentert at det er svært få tilgjengelige skip, samt at typisk avtalelengde er vesentlig lenger enn hva statistikken tar utgangspunkt i. Forstår jeg det rett ved at avtaler som inngås over 24 måneder ikke er med her, og at de aller fleste avtaler som nå inngås nå gjelder for perioder 3 år+, og derved ikke inngår i Harper sin indeks?