MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1776266

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Svar
01.11.2021 kl 17:43 9536

Ser at PDT Partners tok en ny posisjon på fredag. De har nå 4 033 040 aksjer shortet. Totalt med den andre aktøren er det nå 6 410 511 synlige aksjer shortet. Utviklingen i dag virker som de mulig har foretatt enda en ny posisjon eller noen holder kursen nede for de.
Tolker at PDT har satt sine siste posisjoner høyere, slik at de ikke trenger å gå så langt ned på 19 tallet for å hente seg inn. Den andre aktøren Vor Capital må nok mulig ned på 18 tallet.
Nå når vi nærmer oss Q3 tyder det for min del at de enten må gjøre jobben selv, hjelp av en børskorreksjon eller hjelp av et nedsalg for å få kursen ned mot 18 tallet igjen.
Men hvis de kommer ned dit må de kjøpe tilbake nærmere 7 mill aksjer. Jeg tviler på at så mange vil selge sine 7 mill aksjer under 20 kroner gitt fremtidig inntjening.

Har dere noen synspunkter på dette?

DividendYield
01.11.2021 kl 17:44 9546

Hvilke aksjer er det du tenker på? GSL er opp 1% og Danaos litt over 2% i skrivende øyeblikk. Bra det om det er en daglig oppgang, men heftig kan det vel ikke kalles. GOGL er marginalt opp og Star bulk marginalt ned.
Redigert 01.11.2021 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
NOKIA1
01.11.2021 kl 17:54 9492

ESEA ER OPPE 10% , HLAG 6,5% (dog ikke US) ZIM 5% + flere som er over 2% og de fleste andre i blått. Hovedindeksene vaker rundt + 0, så da så.
AlanS
01.11.2021 kl 17:58 9481

Costamare Inc + 3.10%
DividendYield
01.11.2021 kl 18:08 9443

Ok, så det er enkelte bulkrederi og linere som har en god dag, tviler på at det har noe å si for oss i morgen, dessverre. Som nevnt på tråden tidligere er det GSL, ATCO og DAC som er de mest sammenlignbare med MPC i USA.
Redigert 01.11.2021 kl 18:11 Du må logge inn for å svare
Anders13
01.11.2021 kl 18:08 9466

Ser også tyske Ernst Russ +3,3% idag. Tipper MPCC går noen gode dager/uker nå.
DividendYield
01.11.2021 kl 18:12 9526

Det får vi håpe. Tipper det går oppover uka før Q3
Slettet bruker
01.11.2021 kl 19:17 9218

Rentemøte i USA på onsdag har stor mulighet til å dra ned børsene.
Slettet bruker
01.11.2021 kl 19:41 9103

Ingen fare, MPCC stiger ofte på røde dager uansett...😅
Redigert 01.11.2021 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
01.11.2021 kl 20:22 8947

Dette er ikke en av dere???

Nerde MPCC faktor over dette halloween-kostymet 2021 ;-)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158327418812039&set=gm.4382919125169771
Redigert 01.11.2021 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
RedRabbit
01.11.2021 kl 21:15 8697

Ett supplement til årets julebord eller med en brun en i påvente av Q3 resultater.

Julebord i enkeltmannsforetaket

Bedrifta var samla
det var meg og eg.
Eg var der som tilsett,
og sjefen var meg.

Så drakk me og åt,
sjefen og eg.
Eg las et dikt.
Då kosa eg meg.

Sjefen heldt tale
og skryten fekk eg.
Eg takka for året,
og gav blomar til meg.

Etter desserten gjekk eg fra bordet,
og drog med meg sjefen inn på kontoret.
Eg såg meg i augo, kviskra sjefen i øyra.
Sjefen min smilte, det er slikt han vil høyra.

Eg er nokså lur.
Eg veit kva som trengs
Eg gjekk opp i løn,
og fekk sjefen til sengs

Jon Hjørnevik
Maduro
01.11.2021 kl 21:42 8593

Ikke ATCO, helt annen forretningsmodell. De har lange avtaler og er mer som en finansielt leasing aktør. De har mest store skip (og ja, noen feedere). Lite spot risiko på ATCO, MPCC har høy spot risiko.
DividendYield
01.11.2021 kl 21:48 8595

Det er mulig, jeg tenkte mest på Seaspan som er et datterselskap og ofte trukket frem i MPCs presentasjoner og sammenligning. Seaspan er verdens største i antall feederskip og MPC nr 2 i følge C Baack.
NOKIA1
01.11.2021 kl 22:22 8397

https://www.seaspan.com
https://www.seaspancorp.com
We own and operate ships in every size, from 2,500 to 24,000 TEU.

https://atlascorporation.com/holdings
Our companies are leaders in the respective industries, succeeding with innovation, operational excellence and high performance.
Redigert 01.11.2021 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
01.11.2021 kl 22:50 8256

Har Mpc høy spot risiko????
Vi forhandler nå om skip som går av kontrakt i Q2-22.
De absolutt fleste kontrakter går over 3-4 år.
Kanskje du burde se på regnearket til Helg11.
DividendYield
01.11.2021 kl 23:18 8150

Når en ser hvordan analytikerne/meglerhus blander ulike segment innen shipping og container så er det kanskje ikke så rart at det forekommer her på forumet også, men vi blir klokere med tid og innlegg/informasjonsspredning :)
Londonmannen
01.11.2021 kl 23:28 8101

MPCC har høy spot risiko? Jeg forsøker å forstå hva du legger i det, men sliter.

OK, MPC hadde rett nok 33 skip som går ut av kontrakt i løpet av 2022. Nå er en del av disse allerede sluttet på nye langtidskontrakter og såvidt jeg har skjønt forhandles det for tiden om nye kontrakter for skip som går ut av kontrakt i Q2 22. Så spot risikoen blir stadig redusert.

Og så lenge det er et klima for å slutte skipene til kontrakter på varighet 3 år ++ så synes jeg ikke at risikoen kan vurderes som høy. Eksperter mener dagens situasjon vil vedvare til uti 2023. Det innebærer at når vi kommer inn i 2022 så vil MPC ha store deler av flåten på kontrakter som strekker seg ut i 2024/25. Selskapet vil i tillegg ha redusert driftskostnadene gjennom høstens økonomiske grep.

Vi har altså å gjøre med er rederi som er meget godt rustet til å høste fruktene av en supersyklus innen feedermarkedet.

Og ser man på nykontrahering av feedere så er det vanskelig å få øye på noe som ligner et rødt lys. Faktum for etter ledelsen i MPC i Q2 rapporten fremholder at tonnasjen som tilføres markedet i 2022 og 2023 vil være for lite til å dekke opp for det økende fraktbehovet. Basert på dette skulle man forvente at ratene vil fortsette å stige også gjennom 2022.
Struts
02.11.2021 kl 06:07 7679

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt fredag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 reduserer med 55’ aksjer, og har med det 69.95% (noe som må være feil, da prosentandelen var lavere i går) av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Goldman Sachs ned 90’ (2,164’ totalt). Ellers bare én liten endring.

På plussiden: Goldman Sachs øker i en annen beholdning med 318’ aksjer (881’ totalt), Clearstream Banking pluss 119’ (6,327’), Intec International (Ole Andre Hellem på Vinterbro, driver innen pumpeteknikk, eiendomsutleie mm.) opp 50’ (2,170’), Avanza Bank pluss 45’ (1,687’), Credit Suisse + 42’ (1,203’), Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) pluss 40’ (10,086’) og Glaamene Industrier (Egil W. Iversen, investor, bla assosiert med Songa og Awilco) opp 25’ (1,253’ totalt). Ellers bare noen få små endringer.

På oppdatert liste (nå) topp 50 hevet til 70.0237% av aksjene. Det går også bla frem at DNB SMB selger 350' og The Bank of NY Mellon reduserer med 315' aksjer. Det er 19 beholdninger som reduserer med 20' eller flere aksjer, og tilsvarende 25 som øker tilsvarende. Og burde vel også ha nevnt at UBS øker i to beholdninger med 371' og 165' aksjer.
Redigert 02.11.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Maduro
02.11.2021 kl 07:09 7643

Det har du rett i, tenkte mer hele selskapet, når su skrev ATCO og at kursbevegelser i ATCO ikke helt kan sammenliknes helt grunnet total flåten og forretningsmodellen 😃
Maduro
02.11.2021 kl 07:13 7651

Relativt til de andre selskapene (GSL, DAC, CPLP), ja det mener jeg. De har flest båter som skal reforhandles fremover. Snakker ikke om de som er inngått, snakker om de som kommer av charter fremover.

Er ikke noe kritikk av selskapet, er selv long og mener at selskapet har minst 50% oppside i dagens marked (TP 30).
Redigert 02.11.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2021 kl 08:11 8545

Det går godt i containerbransjen om dagen, som det fleste som følger denne tråden er klar over. Om eit par veker kommer Q3 for MPCC.

https://container-news.com/one-reports-715-growth-in-profit-during-q2/
Helg11
02.11.2021 kl 08:42 8385

Kundene våre skuffer fortsatt inn penger: A.P. Moller–Maersk Earnings Q321
- Rev.: $16.68B (est $16.088B)
- EBIT: $5.86B (est $4.97B)
- EBITDA: $6.94B (est. $6.80B)
- Ser for seg Global Container Trade +7% til +9%
- Utvider Buyback med ekstra $5 B 2024-25
unikum
02.11.2021 kl 08:56 8345

Ja ja fra 1,3 milliarder til 5,9 milliarder kun 1 år i mellom. De som har shortet Mpcc har en jobb å gjøre før den 18......
Londonmannen
02.11.2021 kl 08:59 8309

Jepp, de fleste er nok klar over at det går godt i containerbransjen, men det er ikke sikkert at de fleste vet hvor godt det virkelig går og ikke minst, hvor lenge denne situasjonen vil vedvare.

Jeg tror nok at selv om de fleste vet at det går godt, så vil Q3 tallene overaske svært mange av oss. Og selv om en del tror de gode tidene er over innen 2023, så tror jeg at også tidslinjen vil komme til å overraske mange.

Ha en strålende dag!
PSI- Investor
02.11.2021 kl 09:12 8230

Ja hvis man antar at Maersk har rett og 7-9% etterspørselsvekst og samtidig har i minne artikkelen fra lastebilsjåføren som påpekte at dette ikke kan fikses uten store investeringer på land som ingen pr i dag har intenciver til å fikse sammen med slow- steam i fra 2023 så burde man vel kunne se for seg minst 6 år til med gode inntekter for MPCC. Antagelig mer.
velkjent
02.11.2021 kl 09:20 8185

Slikt må være som "salt i såret" for de 25000 som sitter i Glasgow og skal redde verden fra en klimakatastrofe. Skal disse lykkes, må jo verdenshandelen strupes, ikke ekspandere.
NetromK
02.11.2021 kl 09:31 8228

Driv sjølv å "mekkar" på eit rekneark for nov-21 ut desember 24 med alle skipa lagt inn med kjente kontrakter, + estimat vidare.
Eg har då lagt inn kortaste kontraktlengde, som gjer at andelen estimat aukar litt.

Med break-even 7500/døgn og ikkje andre utgifter lagt inn er EPS over disse 38 mnd rett i overkant av 11 kroner om opne månader skulle gå i null (utenkeleg).
Med snittrate 18 000 på opne døgn stig EPS til ca. 20 kr/aksje over disse åra.
Med snittrate 26 000 (som 1300 TEU skip får no) EPS opp til 26,8/aksje.
Med snittrate 30 000 EPS 30/aksje og potensielt utbytte ca. 22,5/aksje.

Ein kan altså nesten halvere ratene frå dagens nivå, og likevel vil MPCC kunne tjene inn heile aksjekursen sin til utgangen av 2024.

Og, held kontraktlengdene seg strekke dei seg snart inn i 2025 også.
Dei to største skipa skal ha nye kontrakter juni/juli 22 og kan få 4-5årskontrakter.

I tillegg er altså skrapverdien av flåten per 20.10.21 estimert til NOK 4,8/aksje.
Londonmannen
02.11.2021 kl 09:41 8316

De problemene man i dag opplever i containerhavnene begynte da Maersk og andre som driver ultrastore containerskip begynte å bygge skip av en størrelse de færreste havner hadde muligheter til å betjene. E-klassen som kom i 2006 kunne ta knappe 15000TEU og deretter har bare størrelsen blitt større og større. I dag er verdens største visstnok på 24000 TEU og 400 meter langt.

Problemet var at infrastrukturen i havnene ikke ble oppgradert i samme tempo. I lang tid kunne ikke amerikanske havner betjene de største skipene. Og antallet av disse enorme skipene er blitt flere og flere. Ikke rart at det etterhvert måtte klogge seg til i havnene. Det blir tross alt enorme mengder med containere som skal håndteres, og det gjelder lossing, flyttting, lagring og etterhvert lastes på tog, biler og feedere. Det sier seg selv at det tar lengre tid å planlegge, regulere og bygge havneinfrastruktur enn det å bygge et skip.

Nå kan vi lese om at Maersk og andre av de store aktørene har kpntrahert flere av disse enorme skipene, basert på forventninger om økt verdenshandel på havene. Samtidig vet vi at rederiene som driver med feedere er tilbakeholdne pga usikkerhet mht hvilke fremdrtiftsmaskineri som vil bli godkjent. Dette skaper en ubalanse som helt klart vil gi seg utslag i høye rater for feedere i flere år fremover.

MPCC blir et meget godt sted å ha noe av sin kapital i årene som kommer. Rimelig sikkert og med en særdeles hyggelig direkteavkastning.
Kbkristi
02.11.2021 kl 09:57 8280

Ved å sette opp sitt eget regneark, så får man det virkelig inn med teskje hvor bra dette er.
Den shorten som Pdt Partners driver med, tror jeg er et spill hvor vi ikke ser det hele bildet.
Her kan det handles over flere konti, hvor den ene bruker noen aksjer på å holde kursen lav, mens den andre akkumulerer på rundt kr 20.
Handler den akkumulerende konto det dobbelte av shorter-kontoen, så vil de kunne holde på en stund, samt tjene utrolig med penger.
Og det selv om kursen skulle stige ganske kraftig.
jadden
02.11.2021 kl 10:15 8179

Vi leser om rekordresultater hos Mærsk, det samme gjelder øvrige containerrederier som har lagt frem sine Q3 tall. Til tross for sine glitrende kontrakter ligger MPCC og lunker omkring 20 kroner som de har gjort i 4 måneder nå. I tillegg har det også dukket opp shortere i denne situasjonen. Hvorfor? Jeg kan ikke se annen sammenheng enn at det om en uke, den 9 nov, oppheves lockupen for aksjene i Songa kjøpet. Det gjelder ca 21 mill aksjer som Arne Blystad kontrollerer samt ca 28 mill aksjer som andre fikk som betaling, blant annet Klaveness.
Jeg tror shortingen har sammenheng med lockup-aksjene og spekulasjoner i at da vil kursen tvinges ytterligere ned. Dette er gambling på meget høyt nivå for nå har selskapet med glimrende timing kommet med konkret guiding på utbytte i Q1/22 samt kunngjort ytterligere fartøysalg, bedret og innfridd lån etc. Dvs det de kaller balanseoptimalisering. Kan man da forvente som sist ved blokksalget i sommer at kursen skal gruses ytterligere? Nei, tvertimot, det er nå så mange ulver som sikler etter de store aksjepostene (kall det gjerne penger på gata) at det tvertimot kan skje en kraftig kursoppgang ved eventuelle transaksjoner. Om Blystad og co vil selge nå vet vi heller ikke, men han har bestilt nye skip som skal betales.
Det har vært nevnt at de store postene må være meget attraktivt for MPCC å kjøpe tilbake, det ville i så fall være et scoop med mer enn 50 % rabatt på husenes kursmål.
velkjent
02.11.2021 kl 11:05 7947

Enig, tilbakekjøp og sletting slik at antallet ble rundt (400 mill.) vil tillate hoderegning for å finne NAV og EPS, for ikke å glemme utbyttene.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 11:39 8145


Herlig rim! Jon Hjørnevik er en dyktig ordkunstner, og jeg skal ønske meg en bok av ham til jul!

Nå ble jeg inspirert til å lage et rim om folket på Hegnar Online:

Her inne er det mange som trur dei får tur,
eg gjeng heimat - og tek meg ein lur!

For sit du på lønsome og gode papirer,
fer du gjerne råd til ein gråsprengt retriever!

Ha-ha!



Londonmannen
02.11.2021 kl 11:42 8167

Argus
Når kommer din første diktsamling? ;-)
Slettet bruker
02.11.2021 kl 11:54 8208


I morgon, i morgon, men ikkje i dag,
I dag, nei i dag gjer eg ikkje det slag!
I dag vil eg liggja på ryggen å sjå,
På lerka som svingar seg høgt i det blå!
Slettet bruker
02.11.2021 kl 11:57 8289

Jeg holder en knapp på at MSI av en eller annen grunn ønsket å vekte seg ned og at PDT Partners visste om dette, og derved ønsket å utnytte en forventet nedgang. (som hittil ikke har blitt som forutsatt) Det minker nå på MSI sin beholdning og da sitter PDT igjen og må begrense sitt tap ved å f.eks gjøre som du Kbkristi beskriver. Allikevel, så må disse aksjene kjøpes tilbake i sin helhet en dag og da kan det jo bli litt strevsomt å få noe gevinst ut av dette dersom kursen går rett til værs?

En annen tanke er så klart; hvem er det som har lånt ut disse aksjene til PDT? Det er så klart fristende å tro at dette er selveste MSI, men ikke vet jeg. Eneste jeg vet er at det ikke gagner shorterne stort at vi holder på aksjene våre,.. så jeg holder på aksjene mine :-)
Redigert 02.11.2021 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Alby
02.11.2021 kl 12:17 8203


Jeg, åååååå
Alby
02.11.2021 kl 12:18 8202

Denne er ikke fra Argus, men husker ikke hvem 😂😂

Det var Jacob Sande 😎😎
Redigert 02.11.2021 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2021 kl 12:24 8193

Helt riktig. Det var Jacob Sande, sunget av Stanley Jacobsen. Skrev ikke at det ikke var eg da jeg trodde det var opplagt!

Skal gi meg nå som rimsmed - denne gangen!

Nå er det harde facts som teller! MPC i kr. 21,00!
Redigert 02.11.2021 kl 13:40 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
02.11.2021 kl 12:31 8280

Som tidligere sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor noen skulle ville selge sine containerskip i bytte mot aksjer, og så selge disse aksjene til bare halve prisen av hva verdiene i selskapet er.
For så å bruke disse pengene til å kjøpe skip til full pris i markedet.
Det høres da vitterlig helt meningsløst dumt ut?

Altså ikke at jeg mener at det er dumt at folk spekulerer. Men jeg kan ikke få inn i huet hvorfor han skulle ville gjøre noe sånt.

Helg11
02.11.2021 kl 12:35 8256

Slutninger fra Banchero, Express Berlin er forsåvidt old news.
Express Berlin 2011 10114 7720 no fixed to Maersk 12-14 m $120,000/d
Nsc Kingston 2008 2553 1900 no fixed to Whl 24-26 m $42,900/d
Sc Philly 2007 1118 700 yes extended to Maersk 24-26 m $25,000/d
Vassilis A 2009 1022 607 yes fixed to Cma Cgm 11-13 m $32,000/d
Struts
02.11.2021 kl 12:43 8188

Haha, Jakob Sande er en av mine favoritter. Har hans samlede dikt, og min favoritt er "Kallen og katten". Den er faktisk også musisert:

https://www.bing.com/videos/search?q=jakob+sande%2c+kallen+og+katten&view=detail&mid=DEE35904D8729307EA6EDEE35904D8729307EA6E&FORM=VIRE

Enjoy...
Helg11
02.11.2021 kl 12:44 8202

Interessant blog-innlegg fra J Mintzmyer:
https://capitallinkshipping.com/q3-earnings-season-begins/

"I am looking forward to earnings results from all of these containership firms and will be looking for continued improvements in EBITDA backlogs, prudent balance sheet management, and escalating shareholder returns. Similar to dry bulk, the entire containership space trades at massive discounts to NAV. Will we finally see a pivot to more repurchases?"
jadden
02.11.2021 kl 12:58 8116

Forskjellen ligger i at du ser handelen i etterkant, da ser det hele rimelig dumt ut. Det ligger en tidsforskyvning fra beslutninger til gjennomføring, utviklingen har ikke gått i Arne Blystads favør. Når han først har bestilt nye fartøyer må han også sørge for å ha rede penger til å betale når regningene kommer. Det kan være han kaster gode penger etter dårlige. I Songa-handelen er det CB som har truffet planken!
Slettet bruker
02.11.2021 kl 13:14 7974

Det store spørsmålet er vel når denne berømte regningen kommer, når denne forfaller og hvor stor andel av investeringene som faktisk skal finansieres ved realisering av MPCC-aksjer?

Jeg hadde uansett ikke saltet ned disse pengene på sparekonto i måneds og åresvis, dersom jeg i mellomtiden f.eks kunne latt dem doble seg ved å bli sittende stille i MPCC?
Helg11
02.11.2021 kl 13:19 8005

Ja, høye rater og korte varigheter denne uken. Får samle opp et større utvalg for å se om det er en varig endring eller kun tilfeldig.
mickey
02.11.2021 kl 13:20 7989

Hei

Vet det ikke helt om det går bra her på denne gruppen og har kanskje ikke så mye med mpcc og gjøre med det er shipping.
Og jeg har nå fulgt denne gruppen en god stund og det er veldig mange kloke hoder her
faktisk en av di bedre gruppene jeg har fulgt siste 20 år.

Så til spørsmålet…Fikk Mail med tilbud om og vere med i emisjon på Gram Car carrier ASA (artikkel i finansavisen)med minstetegning 100K Euro i går fra Pareto Har troa på dette og tror jeg tegner meg.Synspunkt/innspill settes pris på.
Redigert 02.11.2021 kl 13:26 Du må logge inn for å svare
Struts
02.11.2021 kl 13:28 7972

Skal verken anbefale eller det motsatte. Tar som regel feil i slikt. Men har solgt (justering, formidlet salg som megler) skip til Hr. P. Gram i gamle dager (riktignok tankskip), anser ham som en hederskar. Alternativet er vel Wilhelmsen Wallenius i samme bransje (ok, tilnærmet da). Bookbuilding slutter vel senest 9. november? Og den går nok rette vei med alle de som har forhåndstegnet seg. Ønsker dem (og deg, dersom du tegner deg) uansett lykke til!
Redigert 02.11.2021 kl 13:36 Du må logge inn for å svare