MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1729715

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Helg11
22.12.2021 kl 09:39 6972

Financial calendar for MPC Container Ships ASA

FINANCIAL YEAR 2021
25.03.2022 - Annual Report
24.02.2022 - Quarterly Report - Q4


FINANCIAL YEAR 2022
18.08.2022 - Half-yearly Report
27.04.2022 - Annual General Meeting
19.05.2022 - Quarterly Report - Q1
17.11.2022 - Quarterly Report - Q3
Struts
22.12.2021 kl 09:38 6944

Ja, og fortsette med: "Vi har lenge hatt problemer med våre havner og infrastruktur generelt. Og siden dere tjener så mye penger, er det vel bare rett og rimelig at dere tar regningen for å rydde opp i byråkratiet og vårt venstre-hånds-arbeid gjennom tiår. Og by the way, kan dere ikke også sørge for at det er KUN våre produkter som blir transportert i fremtiden?"
Redigert 22.12.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2021 kl 09:20 7058

Hehe, kunne vel like gjerne innledet brevet med «Kjære Julenisse…»
PSI- Investor
22.12.2021 kl 08:46 7283

Jøss for en god ide: Vi sender et brev så løser nok dette seg.
Her har man sett for seg store kostnader til infrastruktur og oppgraderinger, og så trengs det egentlig kun penger til porto
He he
Struts
22.12.2021 kl 07:48 7609

Takk! Ja, amerikanerne er noe for seg selv - men vi har jo mye å takke dem for også!

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt mandag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 øker med 3,717’ aksjer, og har med det 70.0936% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Tar i det følgende kun med salg av 100’ aksjer og mer, og IKKE person-navn (1 stk.): UBS Switzerland ned 2,824’ (1,690’ totalt), Klaveness Invest reduserer i to beholdninger, begge med 1,200’ hver (til resp. 3,565’ og 4,410’ totalt), Merrill Lynch ned 965’ (152’), J.P. Morgan Securities minus 933’ (119’), Bofa Securities Europé ned 341’ (8’), Goldman Sachs reduserer i to beholdninger med hhv. 319’ og 313’ aksjer (til resp. 14’ og 3’ totalt), Canomaro Shipping (Geir Brynildsen i Fredrikstad) ned 200’ (10,726’) og Credit Suisse minus 139’ (1,719’ totalt). Det er 28 beholdninger som reduseres med mer enn 20’ aksjer, ellers bare en håndfull små endringer.

På plussiden: Tar i det følgende kun med kjøp av 100’ aksjer og mer: UBS Europe opp 2,824’ (8,473’ totalt), The Bank of NY Mellon øker i tre beholdninger med hhv. 1,219’, 741’ og 113’ aksjer (til resp. 4,766’, 5,601’ og 113’ totalt), Bank Julius Bär opp 1,052’ (1,715’), DNB Markets pluss 894’ (894’), Barclays Capital + 255’ (618’), State Street Bank + 211’ (244’) og Merrill Lynch som øker i en annen beholdning med 107’ aksjer (til det samme totalt). Det er 29 beholdninger som øker med mer enn 20' aksjer, ellers bare noen små endringer.
Slettet bruker
21.12.2021 kl 15:31 9129

….nyttig å zoome ut, ja, Struts - setter stor pris på dine oppdateringer, betraktninger og skrå anekdoter!

Amerikanerne fornekter seg ikke med sin proteksjonistiske markedsliberalisme - her en dagsfersk artikkel iht Landbruksdepartementet «over there» - som nå har forfattet klagebrev til de 12 største aktørene i verden - og ber om mer fair behandling i shipping av deres produkter;

De ber generelt selskapene utnytte ledig kapasitet bedre bl.a. i valg av alternative havner, samt å prioritere tid til å fylle tomme containere med deres landbruksprodukter og ta disse med på retur fra havn….og henstiller aktørene til å vise ansvar i å avhjelpe de «disruptions» man ser i markedet nå.

https://splash247.com/us-transportation-and-agriculture-secretaries-urge-end-to-reduced-and-poor-service-for-us-agricultural-commodities/
Redigert 21.12.2021 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
21.12.2021 kl 15:02 9298

Flott oppsummering NetromK. Ting vil nok skje på nyåret, om ikke før.
Likte veldig godt "and very elevated ocean rates", Helg11.
Vi trenger ikke stresse :)
Struts
21.12.2021 kl 14:51 9351

Av og til er det greit å se tilbake. Ikke så lenge (tidsmessig) nødvendigvis. Eller aksjekurs-relatert. Men det siste er vanskelig å unngå. Alt henger sammen. Går ikke lenger tilbake enn 10.09.21, denne fredagen da Bloomberg annonserte at CMA CGM frøs spot-ratene for utleie av containere. Det var neppe pga et tidlig julenisse-syndrom eller av ren barmhjertighet. De store gutta tenker ofte litt frem i tid, og politisk sett var det vel på den tid murring om hvor godt disse tok seg betalt for å frakte en enkelt container fra A-B (typisk Kina-USWC). Amerikanere (i særdeleshet politikerne, min mening riktignok) pep høyest, de er som i de fleste andre land enn sitt eget notorisk kjent for å skylde på alle andre enn seg selv når det gjelder ..., vel egentlig alt som kommer fra utlandet (de har kanskje glemt at de selv immigrerte derfra for mindre enn noen få hundre år siden, urbefolkning/indianere unntatt). De forfekter standpunktet om fri konkurranse, men er vel mer proteksjonistisk enn selv norsk landbruk. Noe som er nesten en umulighet. Ok. Gi Frode Frosk og Steinar Struts i politikk. Beklager.

Tilbake til CMA CGM og linjerederiene. Disse frøs som nevnt ratene. Men veldedigheten utgår 1. februar 2022 (det korrelerer vel ganske bra med når kineserne starter sin nyttårsfeiring). Det er ikke så veldig lenge til. Og pussig nok kjører de store nå på for å leie inn skip på 5-års kontrakter. Kan det være en sammenheng? Ikke vet jeg, men det er lov å gjøre seg en del refleksjoner.

Må innrømme (som man vil forstå) at jeg selv ikke har evnen til å tenke så langt frem i tid. Men; holder det ikke med neste (Aass) pilsner?

For de som ønsker en oppfriskning av artikkelen:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-10/container-shipping-giant-freezes-spot-rates-amid-trade-chaos

Redigert 21.12.2021 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Helg11
21.12.2021 kl 13:23 9728

Banchero Costa idag:
CONTAINERSHIP MARKET
Efforts to reduce congestion at Long Beach and Los Angeles may actually be adding to supply chain disruption by increasing the time it takes for goods to get to market and forcing up freight rates. Carriers are continuing to reorganise their calls to northern Europe in an effort to avoid delays at increasingly congested ports. According to Euler Hermes’ Global Trade Report global supply chain disruptions could remain high until the second half of 2022 amid renewed Covid-19 outbreaks around the world, China’s sustained ‘zero’ policy with regard to the pandemic, and demand and logistics volatility during Chinese New Year.

Vessel Name Built TEUs TEU@14 Gear Fixture Period Rates
Porto 2010 2798 2139 no extended to Zim 34-38 m $38,800/d
Hammonia Berolina 2007 2546 1905 yes extended to Maersk 36-40 m $32,750/d
Karla A 2004 1200 924 no fixed to Cma Cgm 6-7 m $31,500/d
Acacia Libra 2007 1022 700 yes fixed to Cma Cgm 3-4 m $33,000/d
Intra Bhum 2013 958 660 no fixed to Ts Lines 16 m $28,500/d

Vedlegger også en kort artikkel fra Drewry: "Plan for another year of container supply chain shortages and very elevated ocean rates"
https://www.scmr.com/article/drewry_tells_supply_chain_managers_to_brace_for_another_year_of_ocean_cargo
NetromK
21.12.2021 kl 12:53 9893

Mange måtar å rekne på det som får aksjekursen til å framstå bemerkelsesverdig.

Skulle alle 66 skip til MPCC vore på rater ca. 14 500$/d med CBE 8000/døgn ville det gitt eit netto overskudd ca. på NOK 3,2/aksje som ville gitt P/E 7 med dagens kurs og $ 9,0.
Men, frå januar av vil snittratene for disse 66 skipa vere på kring 25 000$/d. Med same CBE på 8000/d vil dette gje netto inntjening 2022 på 8,3/aksje, som ved P/E 7 skulle gitt pris på NOK 58/aksje.
Snur ein på det vil den inntjeninga tilsvare P/E på 3 for 2022 med aksjekurs 23.
Får ein 30 000/d på opne døgn i 2023 vil inntjeninga i 2023 vere 8,5% høgare enn 2022.
Held ratene seg slik i snitt også inn i 2024 og då ligg på ca. 30 000/d i gjennomsnitt for flåten vil selskapet tene ca. NOK 10 for året. P/E 7= 70. P/E på aksjekurs 23 = 2 viss kurs 23.
Skulle ratene falle til ca. 20 000/d i opne mnd. frå no av og ut 2024 med CBE 8500/d vil selskapet likevel tene inn heile aksjekursen netto fram til den tid.

Skulle alle skipa fått nye kontrakter på ratene siste veker er det kun eit skip som kunne risikert å havna under 25 000/d, det minste, AS Laetitia på 966 TEU.
Snittstorleik på skipa er ca 2150 TEU og snittrater no ville nok langt eit stykke over 30 000/d om dei vart skifta no, ikkje utenkeleg med snitt opp mot 35 000/d om ein ser på førre vekes seasures.
Og per no er ratene svakt stigande igjen.

Ca. 55% av alle månader 2022-2024 er booka.
Ca. 10 skip skal ha nye kontrakter H1 2022, og det same H2 2022 (kjem litt ann på max/min period). Så om markaden held seg nær som no ut 2022 er det sikra ei ellevill (for haussete?) inntjening ut 2024, og etter alt sannsyn vil ein del fleire kontrakter byrje å strekke seg inn i 2025 også. Kanskje vert ein del av disse kontraktene forward fixed as we speak.

Gjelda til MPCC er no ein anelse høgare enn skrapverdi. Men skipssal og inntjening i Q4 vil redusere netto gjeld og snu på dette forholdet. NAV er > NOK 40/aksje så om MPCC held fram å selje skip og vel ekstraodinære utbytter kan store gevinstar til aksjonærar komme raskare.

Slik eg ser det må det eit ganske momumentalt ratefall til for at den prisinga me ser no skal vere nær riktig. Eller noko i verdsmarknaden som skulle gjere det risikabelt med betalinga, men linere tjenar om noko endå betre og får no lengre kontrakter også dei, noko som gjer dette lite sannsynleg.
Og, akkurat det at kontraktslengder framleis i stor grad er 3 år for feederskip, 5 for dei største skipa indikerar jo sterkt at aktørane ikkje trur dette skal bråsnu. Men, denne prisinga er ikkje unik for MPCC, både Ernst Russ og fleire amerikanske containerselskap er også prisa som om ein marknadskollaps er like rundt hjørnet.






Normalone
21.12.2021 kl 12:22 10035

Nani Alvez - hvis du blar deg tilbake på denne tråden, vil du se at det allerede har vært en diskusjon på denne tråden om tilbakekjøp av aksjer vs. utbytte. Når det gjelder kursutviklingen, har du helt rett i at vi som har fått den unike muligheten til å få tilgang til alle vurderinger/beregninger/kompetanse som deles på denne tråden, er av den klare oppfatning at de underliggende verdiene/langsiktige kontrakter som allerede i dag gir en vanvittig inntjenning de neste årene tilsier en mye høyere kurs (meglerhusene er også enig i det).

Det ble delt en artikkel tidligere i dag hvor det stod at børsen er lavere priset i dag sml med inngangen til 2021 - og viste til en gjennomsnitts P/E på 16 og utbytte på 3 %. Shipping er en spesiell bransje - og her kan det argumenteres med en PE på 7 - men MPCC ligger an til en PE for 2022 på under 3 og det snakkes om utbytte I 2022 som tilsvarer 30-35 % av dagens MCAP. Dette er tall som ihvertfall gjør meg overbevist om at også 2022 kommer til å bli et meget bra år for MPCC, hvilket også vil gjenspeile seg i kursen.
Redigert 21.12.2021 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2021 kl 12:20 10014


Kapitals siste nummer (22/2021 av 16.12.) mottatt i dag, er viet norsk økonomi i 2022.

På side 125 står følgende overskrift:

"Fortsatt fest for containerskip-rederne".

Videre tar jeg med følgende utdrag:

"Markedet for containerskip synes fortsatt godt, og alle meglerhus som følger MPC Container Ships har i dag en kjøpsanbefaling på aksjen - anbefalinger som neppe reverseres av et nylig betydelig innsidekjøp av et av rederiets styremedlemmer."
Bsci
21.12.2021 kl 11:16 10296

Vi har alle her allerede hatt fremme kalkulatoren og gjort egne beregninger på hva vi mener er riktig kurs 😊
Dessverre er ikke markedet enig i våre beregninger. (heller ikke i analytikernes, men de kommer jo med en blanko på tidspunkt, så de kan ennå få rett)
Så det spørs om det ville endres nevneverdig med tilbakekjøp.
For øvrig trenger du ikke noen kalkulator heller, da selskapets børsverdi er oppgitt bla. på Fa og E24 til enhver tid ut fra gjeldene kurs.
Der er få dager igjen av Q4 og vi skal ikke langt inn i 2022 før der kommer nyheter omkring utbytte/resultat osv.
Nani Alvez
21.12.2021 kl 11:04 10339

Hei! Dere som er en stor kunnskapsfull gjeng:
Vil et tilbakekjøp av aksjer resultere i "reprising" av aksjen på en eller annen måte? For eks om de kjøper ttilbake aksjer og deretter sletter, slik at de gjenværende aksjene våre for en høyere verdi?

Jeg lurer på dette da vi nå har vært på en kurs rundt 19-22 i så lang tid. Så lang tid at noen muligens kan tenke at kursen nå er "høy" siden vi er på 23 tallet. Jeg tenker da at en reprising ville vært veldig bra, for da kan man ikke "sammenligne med hva kursen var i november", men må heller ta frem kalkulatoren/gjøre egne beregninger for hva man mener er riktig kurs.

Det kan synes som om kursen er litt satt på disse nivåer, og at folk nå roper "selg", eller "nå må nedturen kommer snart". Jeg synes det er litt synd da kursen etter min mening er meget underpriset. En justering av aksjekursen ville kanskje resultert i at mange ikke lenger ser på historikken, men faktisk gjøre egne vurderinger.

Innspill rundt dette? Er dette riktig tankegang, eller blir dette feil?
Slettet bruker
21.12.2021 kl 10:12 10632

Takk hectorgonzales, veldig bra! Siden det er snakk om i alle fall en intraregional rute, er det lov å håpe at det er skip i feeder størrelse involvert. Med så få ledige skip det er nå, vil dette uansett kunne bidra til ytterligere press på ratene.
kodenavn
21.12.2021 kl 09:58 10732

– Tross rekordresultater ser Europa nå billigere ut enn utgangspunktet i 2021. Med en fremtidig P/E på 16 og utbytteavkastning på 3 prosent representerer det god verdi sammenlignet med USA og meget godt verdi sammenlignet med andre aktiva, sier Goldman-analytikere i en analyse fra sent november.

MPCC:
P/E er under 4
Utbytte 25 %

Det er bare å kjøpe med begge henda.
Redigert 21.12.2021 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
21.12.2021 kl 09:33 10890

Takk!
Brynildsen dumper på altså, det er fint om han pøser på frem til nyttår slik at han er ferdig til vi andre skal på en ny fin seilas på nyåret.
Kanskje er det han som redder årets formueskatt?

Takk også for info om at kontrakter tegnes flere måneder tidligere enn normalt!
kodenavn
21.12.2021 kl 09:19 11022

Container: Early tenders show vast increases in contract market for 2022

Container: With the ongoing tightness in the container space, the tendering processes for contracted volumes in 2022 have started early, which normally take place during the spring.
Struts
21.12.2021 kl 07:35 11527

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt fredag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 øker med 359’ aksjer, og har med det 69.2546% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Tar i det følgende kun med salg av 100’ aksjer og mer, og IKKE person-navn (1 stk.): Barclays Capital ned 2,097’ (362’ totalt), J.P. Morgan Securities minus 1,689’ (1,053’), Canomaro Shipping (Geir Brynildsen i Fredrikstad) ned 960’ (10,926’), Goldman Sachs minus 300’ (1,551’), DNB Markets reduserer i to beholdninger med hhv. 294’ og 293’ aksjer (til resp. 0 og 3’ totalt), Nordnet Livsforsikring minus 183’ (4,348’) og Sulefjell AS (Bergen basert, ledet av Elna-Kathrine Grieg, milliardær og styregrossist diverse selskaper) ned 100’ (0 totalt). Det er 29 beholdninger som reduseres med mer enn 20’ aksjer, ellers bare noen små endringer.

På plussiden: Tar i det følgende kun med kjøp av 100’ aksjer og mer: UBS Switzerland opp 2,776’ (4,515’), The Bank of NY Mellon øker i to beholdninger med hhv. 2,460’ og 394’ aksjer (til resp. 4,860’ og 656’ totalt), Merrill Lynch gjør det samme med hhv. 1,117’ og 112’ aksjer (til resp. 1,117’ og 112’ totalt), Verdipapirfondet DNB Norge indeks opp 441’ (758’), Goldman Sachs øker i to andre beholdninger med hhv. 333’ og 313’ aksjer (til resp. 333’ og 317’ totalt), Bofa Securities Europe pluss 300’ (350’), Verdipapirfondet DNB OBX + 298’ (373’), J.P. Morgan Bank Luxembourg opp 275’ (279’), J.P. Morgan Chase Bank London pluss 259’ (628’), UBS AG London + 152’ (331’) og State Street Bank opp 117’ (905’ totalt). Det er 23 beholdninger som øker med mer enn 20’, ellers ingen endringer notert.
hectorgonzales
20.12.2021 kl 23:26 12057

Ny rute (intra-regional trade) ONE starter seilaser mellom India og Singapore. Ikke avdekket skipsstørrelse.
https://marinemonks.com/ocean-network-express-one-announces-new-singapore-india-express-service/

Ellers lurer Pakistan (stat) på å starte egne seilinger med 4 skip i JV. Det kan vel tenkes at Pakistanske havner skippes for å holde ruta mellom de store hub'ene.
https://container-news.com/pakistan-looks-to-enter-container-shipping-market-with-its-own-fleet/
Alby
20.12.2021 kl 14:53 13430


Ser ut som vi skal få en fin dag 🤣🤣
Kbkristi
20.12.2021 kl 13:37 13702

Den var jo nede i 21,50 i dag, og støtten holdt fint. Noen mistet jo aksjene sine der da, men dem om det!
Fendi80
20.12.2021 kl 13:32 13357

Bra dag i dag! I følge det tekniske og om den skal holde seg innenfor støttenivåer, er at den skal ned til rundt 21kr igjen og lage en bunn der.
Fin mulighet til å få seg noen ekstra aksjer ved salg nå og tilbakekjøp på rundt 21kr.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 12:09 13832

Det er lov å skyte seg selv i foten ...
Dumt men ikke forbudt ....
Kbkristi
20.12.2021 kl 11:45 13979

At fondet har råd til enda større tap, det har de vel.
Men det må jo være en aksjesjef som er ansvarlig der i gården også.
Akkurat nå har sjæfene sølt bort mer enn 24 millioner.
Jeg aner ikke hva de har i lønn, men ytelse bør jo stå i forhold.
Det må jo være flaut å komme til styret med et såpass tap.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 11:35 13759

De to som shorter MPCC har nok råd til å holde på lenge.
En som låner ut aksjer kan kreve dem tilbake umiddelbart men det er
en dårlig ide da utlåner har en hygglig ekstra intekt i form av renter og
annen kompensasjon ..


Alby
20.12.2021 kl 11:24 8701

I følge shortregisteret har de ikke begynt å kjøpe tilbake. Dette blir spennende.
Kbkristi
20.12.2021 kl 11:23 8560

Vi må vel regne med at shorten er dekket inn på en annen konto. Noe annet høres jo ikke fornuftig ut.
Men flere fond vil vel ha årets beste aksje i sin portefølje?
Når de skal presentere sine beholdninger ved årsslutt, så framstår de jo ikke som særlig dyktige, om de har misset totalt en av årets beste aksjer?
Eller kanskje den absolutt beste, ok, vi har noen børsdager igjen :)
Slettet bruker
20.12.2021 kl 11:19 8557

De to short posisjonene har en dato. Underlig om de ikke er solgt.
Når de må dekkes inn er helt avhengig av hva slags avtale de har med utlåner.
unikum
20.12.2021 kl 11:10 8496

Er vi sikre på om shortere har solgt sine lånte aksjer? Så I tilfelle ikke så må ingen ting kjøpes tilbake men leveres tilbake. Ikke godt å si dette. De har holdt seg rolig på dette nivået.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 11:04 8445

Godt sett og godt tenkt!

Håper egentlig ikke det, for jo lenger shorterne venter med å kjøpe tilbake aksjene, jo mer vil kursen stige.....
Albert123
20.12.2021 kl 10:59 8392

Er det shorten som sniker seg ut i dag? 92 millioner i omsetning før klokka 11. Er det ikke ca 6mill aksjer i short?
Redigert 20.12.2021 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
Normalone
20.12.2021 kl 10:58 8383

MPCC er i en meget positiv trend - på 2 timer er omsetningen nesten på 100 mill, og kursen stiger. Det er videre verdt å legge merke til alt som nå skrives ift. utsiktene for 2022 og fremover, ratene som fortsetter å stige og det inngås historisk lange avtaler. Likevel er det fortsatt et godt stykke til MPCC er på all time high og snart vil aksjonærene også høste igjennom høye utbytter. Det er som du skriver Kbkristi bare å lene seg tilbake:)

Ønsker dere alle en riktig fin julefeiring!
Kbkristi
20.12.2021 kl 10:52 8366

Vi skal jo si oss meget godt fornøyd med Mpc i år. Men 2021 er snart historie.
Hvilken aksje skal man gå for i 2022?
Å følge med en aksje, krever ikke få timer foran skjermen. Derfor har jeg satsen 100% på denne ene.
Med all info som er brakt til torgs, så blir også mitt bett for 2022 Mpc.
Vi blir vel umulig den beste aksje i prosentvis stigning neste år, men da skal vi nyte godt av utbyttene.
Såkornet er i jorda, det er bare å lene seg tilbake mens det gror :)
Londonmannen
20.12.2021 kl 10:45 8366

DnB er visstnok Norge's største shippingbank. Vel, man skulle neimen ikke tro det når man ser hvor stygt de bommer på MPCC. Det er mulig at MPCC ikke blir børsvinneren i 2022, men jeg er ikke i tvil om at kursen vil ligge på et betydelig høyere nivå når vi kommer til Jul 2022. I tillegg vil selskapet ha pløyd betydelige beløp tilbakle til aksjonærene i utybytte.
PSI- Investor
20.12.2021 kl 10:38 8290

“Good luck to Santa Claus – he won’t be able to deliver that many goods this year owing to the logistical constraints – to be honest it might actually be better for some of us to ship our goods by reindeer,” a carrier source said

https://www.hellenicshippingnews.com/rates-rise-globally-as-restocking-boosts-demand/