MPCC Bull 2022
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)
Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)
Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
21.01.2022 kl 08:59
6164
Det forsvant 422 aksjonærer via Nordnet i desember. Så man skal ikke se bort fra at mange her inne sitter med betydlige poster.
ejewil
21.01.2022 kl 09:07
6165
Leste i en artikkel (fra når antall kunder hos Nordnet eksploderte i 2020) at den gjennomsnittlige Nordnetkunde har 300 000 på konto. Betydelig mengde kapital når det blir så mange.
12 840 på nordnet eier MPCC. Dersom alle har 1/3 av porteføljen sin i MPCC skulle det tilsi at alle de 12 000 har 100 000kr i MPCC. (Kun et anslag, noen har mye mindre, andre har betydelig mere).
Det blir småpene 1 284 000 000kr. Og det er bare Nordnet kunder
12 840 på nordnet eier MPCC. Dersom alle har 1/3 av porteføljen sin i MPCC skulle det tilsi at alle de 12 000 har 100 000kr i MPCC. (Kun et anslag, noen har mye mindre, andre har betydelig mere).
Det blir småpene 1 284 000 000kr. Og det er bare Nordnet kunder
Redigert 21.01.2022 kl 09:16
Lyr
21.01.2022 kl 09:20
6063
Da har jeg mønstret av. Takk for turen og lykke til på den videre reisen!
Kbkristi
21.01.2022 kl 09:34
5913
Lykke til på andre jaktmarkeder, Lyr.
I dag, som så ofte ellers, så går Mpc knallbra, mens børser generelt er blodrøde.
I dag, som så ofte ellers, så går Mpc knallbra, mens børser generelt er blodrøde.
Aye, aye, Lyr...men tar du deg litt tid til å fortelle en lettmatros hvorfor du mønstrer av før kr 4 i utbytte innen mars....og med et 2022 som etter alle solemerker blir historisk?
PSI- Investor
21.01.2022 kl 09:44
5879
Kjøpte en aksje på 31
tror det var den første som gikk på 31, det ble så fristende
tror det var den første som gikk på 31, det ble så fristende
Redigert 21.01.2022 kl 09:46
Lyr
21.01.2022 kl 09:47
5867
Det er makrobilde. Det kan bli ruskevær på andre siden av Atlanteren fremover. Ingenting galt med MPCC i mine øyne, men oppsiden er jo selvfølgelig redusert etter en fantastisk stigning de to siste månedene. Jeg hadde faen så lyst på det utbyttet. Jeg har aldri noen gang mottatt utbytte, så dette var ikke lett, men jeg bytter potensiell gevinst mot nattesøvn. Håper jeg tar feil.
…det var du det, altså😅herlig!
Kbkristi
21.01.2022 kl 09:49
5831
Noen bruker stop loss, andre stop win :)
Redigert 21.01.2022 kl 09:50
Skjønner, takk for info…blir nytt med utbytte for meg også, så det blir forhåpentligvis både lærerikt og lukrativt gjennom 2022. Selv vurderer jeg MPCC som en særs god «hedge» mot urolig sjø - lykke til på reisen!
Kbkristi skrev Noen bruker stop loss, andre stop win :)
Hehee…satser noen millioner på at du er spot on der, Kbkristi!
Det er eit uttrykk som heiter "Akterutseilt".
For alle andre. Dagens kurs ligger fortsatt langt under det laveste kursmålet som meglerhusene opererer med, i tidenes marked. Og dersom ein har litt kunnskap og har følgt litt med i børsverden, så veit ein kva retning ein akjse tar før utbetaling av utbytter. Og i MPCC venter det 4 kroner, innen 60 dager sannsynligvis.....
Så får ein sjølv velge om ein vil gi sin fremtidige gevinst til andre, eller beholde den sjølv.
For alle andre. Dagens kurs ligger fortsatt langt under det laveste kursmålet som meglerhusene opererer med, i tidenes marked. Og dersom ein har litt kunnskap og har følgt litt med i børsverden, så veit ein kva retning ein akjse tar før utbetaling av utbytter. Og i MPCC venter det 4 kroner, innen 60 dager sannsynligvis.....
Så får ein sjølv velge om ein vil gi sin fremtidige gevinst til andre, eller beholde den sjølv.
Redigert 21.01.2022 kl 10:01
Helg11 skrev Jøss, Constantin har anlagt skjegg,,,
CB har ikke tid til barbering mellom kontraktsmøtene, må vite!💪🏻😎
PSI- Investor
21.01.2022 kl 10:04
5771
Gjennom mesteparten av seilasen, bortsett fra en periode i høst, har jo kursmålene også fort blitt nådd og nye og høyere har blitt satt.
Akkurat nå er forventet overskudd pr aksje på driften i 2022 estimert til 8,85.
Så akkurat nå er snittet på kursmålene til meglerhusene (35,40) nøyaktig på PE 4 for 2022.
Og det er lavt i et selskap hvor inntekter er sikret i årevis og markedet er stigende.
Akkurat nå er forventet overskudd pr aksje på driften i 2022 estimert til 8,85.
Så akkurat nå er snittet på kursmålene til meglerhusene (35,40) nøyaktig på PE 4 for 2022.
Og det er lavt i et selskap hvor inntekter er sikret i årevis og markedet er stigende.
Londonmannen
21.01.2022 kl 10:12
5703
Hva kursmål angår, så kan jeg ikke skjønne at de foreliggende kursmål vil være i nærheten av endestasjonen, gitt Putin holder seg i skinnet. Det er ikke noe vanskelig for MPC å forsvare en aksjekurs på kr 50+ etter mitt syn.
PSI- Investor
21.01.2022 kl 10:14
5676
Nei altså et kursmål på 50,- vil ikke innebære en PE for 2022 på mer enn 5,65 med dagens dollarkurs, fremdeles lavt!
Da har jeg sikret min gevinst. Lykke til videre alle andre. Kommer kursen rundt 25-26 igjen, så kommer jeg muligens inn igjen.
Redigert 21.01.2022 kl 10:20
Londonmannen
21.01.2022 kl 10:24
5633
Vel, kan ikke si annet enn lykke til med å finne en alternativ investering som gir i nærheten av den avkastning som MPC vil gi i årene som kommer. Greit nok å håpe på at kursen skal komme ned igjen på 20 tallet, men verken TA eller andre faktorer tilsier en snarlig retur til 20 tallet. Nå har visstnok amerikanske investorer og fond fått teften av MPC og utbytteregimet de vil føre de nærmeste årene.
Men du kan jo håpe at Putin går inn i Ukraina. Da vil jeg ikke utelukke at panikken kan bidra til å oppfylle din våte drøm. ;-)
Men du kan jo håpe at Putin går inn i Ukraina. Da vil jeg ikke utelukke at panikken kan bidra til å oppfylle din våte drøm. ;-)
Redigert 21.01.2022 kl 10:25
PSI- Investor
21.01.2022 kl 10:27
5603
Nå er jo store deler av inntektene for 2023 også allerede sikret. Akkurat nå er estimert overskudd i 2023 kr 10,21 pr aksje
Da er vi på kursmål 51 hvis vi legger en PE på 5 til grunn på dette estimerte resultatet.
Nå leser vel muligens ikke de store amerikanske bankene som tydelig vis handler så mye i MPCC så veldig mye på dette forum, men de er sikkert gode til å regne.
Ut fra sunn fornuft burde ikke kursen på langt nær ha nådd noen topp nå.
Hvis vi får 75% i utbytte av de 10,21 så blir det i snitt kr 1,91 pr kvartal i 2023.
Det vil også innebære at selskapet selv vil sitte igjen med 2,55 kr pr aksje som totalt vil bli drøye 1,1 milliard. Våre penger det også!
Da er vi på kursmål 51 hvis vi legger en PE på 5 til grunn på dette estimerte resultatet.
Nå leser vel muligens ikke de store amerikanske bankene som tydelig vis handler så mye i MPCC så veldig mye på dette forum, men de er sikkert gode til å regne.
Ut fra sunn fornuft burde ikke kursen på langt nær ha nådd noen topp nå.
Hvis vi får 75% i utbytte av de 10,21 så blir det i snitt kr 1,91 pr kvartal i 2023.
Det vil også innebære at selskapet selv vil sitte igjen med 2,55 kr pr aksje som totalt vil bli drøye 1,1 milliard. Våre penger det også!
Redigert 21.01.2022 kl 11:28
Londonmannen
21.01.2022 kl 10:54
5439
Ja, og den milliarden kommer på toppen av den de beholder i 2022. Nå tror jeg ikke dagens ledelse kommer til å la disse pengene bli liggende i selskapets kasse. Trolig kommer deler av dem som eo utbytte og trolig blir noe benyttet til å kjøpe tilbake og slette aksjer.
Tolmodighet er ofte eit stikkord. Men me har vel alle forskjellige forutsetninger for dette spillet. Logger av og tar helg, dette går vår vei.
Elgen_1
14.01.2022 kl 14:38
8548
Da har jeg kjøpt meg inn i MPCC, starter vel en nedtur da :) :)
Elgen_1
14.01.2022 kl 14:38
8548
Da har jeg kjøpt meg inn i MPCC, starter vel en nedtur da :) :)
Londonmannen
21.01.2022 kl 11:19
5334
Det kan se ut som at shorterne fortsatt siter og at det ikke har forkommet noen inndekning i inneværende uke. De
må ha god råd…..
må ha god råd…..
Det er aldri feil å ta gevinst, så må det få være opp til den enkelte å vurdere når det passer å gjøre det.
Kbkristi, du nevnte at New Contex var opp over 13% så langt i 2022. Det er jo knallbra, men gjenspeiler ikke økningen i rate på 3500 TEU, når vi ser på Nadia kontrakten vs den som CB refererte til, 44k på tilsvarende størrelse i desember. Det betyr en oppgang på rundt 38%! Nå er det selvsagt flere variabler som ligger til grunn for en kontrakt, men selvom den økningen skulle være en del høyere enn snitt økning for perioden, har vi ganske sikkert mer i vente å glede oss over. Vi vet jo at indeksene gjengir ratebildet for ett par uker siden. Jeg tipper oppgangen i New Contex på tirsdag blir enda høyere enn den vi så i går. :-)
Kbkristi, du nevnte at New Contex var opp over 13% så langt i 2022. Det er jo knallbra, men gjenspeiler ikke økningen i rate på 3500 TEU, når vi ser på Nadia kontrakten vs den som CB refererte til, 44k på tilsvarende størrelse i desember. Det betyr en oppgang på rundt 38%! Nå er det selvsagt flere variabler som ligger til grunn for en kontrakt, men selvom den økningen skulle være en del høyere enn snitt økning for perioden, har vi ganske sikkert mer i vente å glede oss over. Vi vet jo at indeksene gjengir ratebildet for ett par uker siden. Jeg tipper oppgangen i New Contex på tirsdag blir enda høyere enn den vi så i går. :-)
Xsevar
21.01.2022 kl 12:56
4785
Ser meget lyst ut for MPC de neste 3 årene. Kom dessverre litt sent inn som aksjonær, har 100.000 aksjer med snittkurs 24,1 kr. Var utbytte som lokket meg. Regner med å få igjen hele investeringen i form av utbytte de neste 3 årene. Vurderer å doble beholdningen, men er usikker på inntjeningen til selskapet fra 2025. Når dere legger inn kontantstrømmene fra 2025 og utover så regner jeg med at dere har nedjustert inntjeningen? Hva kan man forvente av inntjening etter 2025, en halvering? Ønsker lav risiko, derfor har jeg mesteparten av min kapital i eiendom og plasserer overskuddet i aksjemarkedet.
Aldri feil å ta gevinst, nei.
Lykke til videre!
Lykke til videre!
Alby
21.01.2022 kl 13:40
4603
Det er noe jeg enkle menneske ikke forstår. Selskapet skal selge de aksjer de har for så å kjøpe nye. Hvorfor ikke beholde de og bare øke ??
Alby
21.01.2022 kl 13:41
4612
Slettet brukerskrev Aldri feil å ta gevinst, nei. Lykke til videre!
Men hoppe av rett før utbet. av utbytte ?.
velkjent
21.01.2022 kl 13:48
7119
Er i grunnen enig, men har oppfattet at ledelsen ønsket å "rydde" i balansen og dele ut noe egenkapital som utbytte. Slikt er heller ikke skattepliktig på mottagers hånd/aksjonæren. Om dette deles ut i februar, sammen med det ekstraordinære, må det sannsynligvis spesifiseres, som tilbakebetaling av egenkapital.
Londonmannen
21.01.2022 kl 13:52
7103
Selskapet? Hvilke selskap tenker du på? Dersom du mener MPC så skal de jo slette de aksjene de sitter på samt eventuelt kjøpe flere aksjer som de så skal slette. Det vil si at verdiene i selskapet blir fordelt på færre aksjer. Positivt for oss aksjonærer, men hvorvidt det er best å få pengene utbetalt i utbytte eller om det er best at de kjøper aksjer og sletter dem, se det er noe de lærde strides om.
Kaga
21.01.2022 kl 13:57
7107
Selskapet skal slette de aksjene de eier, ikke selge. Og på sikt kanskje kjøpe mer og slette disse også. Da vil gjenværende aksjer bli færre, og mer verdt.
Edit; Så ikke Londonmannens svar når jeg skrev, så blir litt smør på flesk
Edit; Så ikke Londonmannens svar når jeg skrev, så blir litt smør på flesk
Redigert 21.01.2022 kl 13:58
jastrand
21.01.2022 kl 13:59
7153
Jeg er litt enig med Lyr,hva Vladimir kommer til å gjøre vet vi ikke, men det kan komme store bølger i rom sjø,hvis det blir konflikt .La oss håpe at det ikke skjer. Har solgt mine 110 k i løpet av uken ,og er blitt en liten "Struts" ,fint å trade når man kan gjøre 1.- på en rask handel.Jeg kommer nok til å vekte meg opp i løpet av neste uke,men frykten er absolutt tilstede.Mens jeg venter roer jeg ned med HANSA.God helg
chairman
21.01.2022 kl 14:28
7242
Men hva vil egentlig skje med MPCC hvis det blir full krig... Vil det være grunnlag for selskapene å si opp de lange kontraktene?
Kbkristi
21.01.2022 kl 14:28
7336
Knalluke for Innsideporteføljen
Innsideporteføljen suste fra Oslo Børs denne uken, etter at tre av våre fem aksjer steg mer enn ti prosent.
Limer inn det som gjelder Mpc:
Utbytter på vei
Vår tredje vinneraksje ble MPC Container Ships. Vi tok aksjen inn i porteføljen i slutten av november i fjor, og den hadde allerede steget 32,5 prosent før denne ukens opptur på nye 10,5 prosent.
Mesteparten av kursfesten denne gangen kom etter at selskapet etter børsslutt tirsdag sendte ut en børsmelding om at store utbytter er på vei.
«Selskapet går nå over i en ny fase etter å ha fokusert på vekst de siste årene, og da blir 2022 det første året hvor vi er i posisjon til å betale utbytte til våre aksjonærer. Vi har ingen planer om å investere i nybygg, og ønsker å betale ut et ordinært utbytte pr. kvartal basert på 75 prosent av justert nettoresultatet,» sa konsernsjef Constantin Baack til Finansavisen.
Vi gjør ingen endringer i Innsideporteføljen denne uken.
https://finansavisen.no/nyheter/portefoljer/2022/01/21/7806177/knalluke-for-innsideportefoljen?internal_source=sistenytt
Innsideporteføljen suste fra Oslo Børs denne uken, etter at tre av våre fem aksjer steg mer enn ti prosent.
Limer inn det som gjelder Mpc:
Utbytter på vei
Vår tredje vinneraksje ble MPC Container Ships. Vi tok aksjen inn i porteføljen i slutten av november i fjor, og den hadde allerede steget 32,5 prosent før denne ukens opptur på nye 10,5 prosent.
Mesteparten av kursfesten denne gangen kom etter at selskapet etter børsslutt tirsdag sendte ut en børsmelding om at store utbytter er på vei.
«Selskapet går nå over i en ny fase etter å ha fokusert på vekst de siste årene, og da blir 2022 det første året hvor vi er i posisjon til å betale utbytte til våre aksjonærer. Vi har ingen planer om å investere i nybygg, og ønsker å betale ut et ordinært utbytte pr. kvartal basert på 75 prosent av justert nettoresultatet,» sa konsernsjef Constantin Baack til Finansavisen.
Vi gjør ingen endringer i Innsideporteføljen denne uken.
https://finansavisen.no/nyheter/portefoljer/2022/01/21/7806177/knalluke-for-innsideportefoljen?internal_source=sistenytt
Kbkristi
21.01.2022 kl 14:30
7395
For det føste blir det ikke krig.
For det andre, skulle det bli atomkrig, så har du andre problemer å tenke på en noen skarve skip.
For det andre, skulle det bli atomkrig, så har du andre problemer å tenke på en noen skarve skip.
Lyr
21.01.2022 kl 14:31
7401
La meg presisere. Det er ikke krisen i Ukraina som uroer meg. Det er verdensøkonomien generelt, og den amerikanske økonomien spesielt. FED står ovenfor en gordisk knute. Skal de øke rentene for bekjempe inflasjonen, og dermed gjøre det lettere for vanlige/fattige folk. Noe som samtidig vil senke aksjemarkedet og irritere de rike, som er de som har kjøpt og betalt det politiske systemet for å få sine ønsker oppfylt. Noe som i tillegg vil føre til at deres egen statsgjeld blir dyrere å håndtere. Eller skal de støtte de rike og aksjemarkedet ved å ignorere inflasjonen, holde rentene lave og støttekjøpene igang og håpet at inflasjonen går over av seg selv, slik de har gjort lenge allerede. Man kan spekulere i at FED ønsker inflasjon da den får statsgjelden til å minske. Med tanke på hvor mye politisk uro det har vært og er i folkedypet i USA for tiden vil det siste alternativet bli vanskelig. Uansett hva de velger så vil det bli ubehagelige konsekvenser. Jeg tror det eneste spørsmålet som gjenstår er når problemene begynner for alvor.
Kbkristi
21.01.2022 kl 14:41
7413
Svada fra ende til annen. Dette er et shippingforum, hvor vi diskuterer skip.
Mpc vil produsere utbytter framover knapt noe selskap har vært i nærheten av.
Greit å være pessimist, men storpolitikk og skremme andre kanskje nybegynnere fra sin gevinst, det er å gå for langt.
Skjønner du vil spre frykt slik at du selv kan få kjøpt aksjene du solgte for 30 kroner tilbake.
Tabba er gjort, men ikke lur andre godtroende nybegynnere.
Ellers får du ha en god helg!
Mpc vil produsere utbytter framover knapt noe selskap har vært i nærheten av.
Greit å være pessimist, men storpolitikk og skremme andre kanskje nybegynnere fra sin gevinst, det er å gå for langt.
Skjønner du vil spre frykt slik at du selv kan få kjøpt aksjene du solgte for 30 kroner tilbake.
Tabba er gjort, men ikke lur andre godtroende nybegynnere.
Ellers får du ha en god helg!
jastrand
21.01.2022 kl 14:49
7449
Ikke meningen å overdramatisere ,men i det korte bildet er en krise mellom vesten og Russland overhengende ,du kan nok masse om Makro-økonomi, og jeg er langt på vei enig med deg.Veksten blant vestlige land overstiger den reelle økonomiske situasjon ,derfor får vi en inflasjonsbølge som vi ikke har sett på mange år .Statene trykker nye penger,andre kjøper valuta over en lav sko.Det er bare å se på vårt lille land,,,som følger etter de store .Det er en grunn til at energikostnadene stiger i hele verden.Noen må nok betale regningen etterhvert
DividendYield
21.01.2022 kl 15:01
7345
Helt enig med TS, kan ikke dere ta med dette latterlige tøyset andre steder, det er nok av tråder å velge mellom.
jastrand
21.01.2022 kl 15:07
7422
For en gangs skyld er jeg uenig med (sjefen KbKristi),jeg synes at det er riktig at vurderinger rundt makro-økonomi og generelle trusler også blir belyst.Det kan medføre en nedgang i de fleste aksjemarkeder ,og det bør både nye og vi "gamle" investorer ha i tankene.Ellers så er det en trygghet i verdiaksjer som MPCC allerede viser inntjening til langt ut i 2025.Håper jeg ikke virker negativ her ,men kanskje ett blikk på "negativ "realisme.Når jeg skriver dette er det kun med utgangspkt. om hvordan slike situasjoner kan påvirke MPCC .De som har svaret ..må gjerne informere
Redigert 21.01.2022 kl 15:15
Normalone
21.01.2022 kl 15:26
7459
Jastrand - det er helt greit at du har solgt og mener at kursen i MPCC skal falle. Alle får gjøre sine egne vurderinger - men det du/flere av dere tar opp ift. Ukraina og makrobildet har ingen større betydning for MPCC sml med mange andre selskaper (og mye av dette har vært kjent en god stundt. Hvorfor fremheve det som en særlig risiko på denne tråden? Hvis du ønsker å advare andre investorer bør vel det gjelde generelt for alle investorer (ikke bare MPCC investorene) - og vil det ikke være mer naturlig å opprette en generell tråd? For min del blir det veldig påfallende at dere tar opp dette - på MPCC tråden - når dere har solgt aksjene. Dere har vel ikke tilfeldigvis en (egen) agenda?
ninianite
21.01.2022 kl 15:38
7811
MPC Container Ships ASA: Repurchase and cancellation of warrants
Oslo, 21 January 2022 - MPC Container Ships ASA ("MPCC" or the "Company")
announces that it has agreed with MPC Capital Beteiligungsgesellschaft mbH & Co.
KG to settle, by way of repurchase and cancellation, a total number of 1,870,302
outstanding and vested warrants. Each warrant gives the right to subscribe for
one MPCC share at a subscription price of USD 1.89, and the warrants are
acquired by MPCC for a total consideration of USD 2,219,481, i.e. at a 3%
discount to their intrinsic value based on the 10 days volume weighted average
price of the MPCC shares. Shareholdings of MPC Capital and its related parties
in MPCC remain unchanged following the transaction.
By repurchasing and cancelling these warrants, no new shares will be issued. The
repurchase price is expected to be overcompensated in less than 1.5 years by
avoiding dilution of existing shareholders. Following the cancellation of the
warrants, there are no longer any outstanding warrants relating to MPCC shares.
The above information is subject to the disclosure requirements pursuant to
section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
For further information, please contact ir@mpc-container.com.
Oslo, 21 January 2022 - MPC Container Ships ASA ("MPCC" or the "Company")
announces that it has agreed with MPC Capital Beteiligungsgesellschaft mbH & Co.
KG to settle, by way of repurchase and cancellation, a total number of 1,870,302
outstanding and vested warrants. Each warrant gives the right to subscribe for
one MPCC share at a subscription price of USD 1.89, and the warrants are
acquired by MPCC for a total consideration of USD 2,219,481, i.e. at a 3%
discount to their intrinsic value based on the 10 days volume weighted average
price of the MPCC shares. Shareholdings of MPC Capital and its related parties
in MPCC remain unchanged following the transaction.
By repurchasing and cancelling these warrants, no new shares will be issued. The
repurchase price is expected to be overcompensated in less than 1.5 years by
avoiding dilution of existing shareholders. Following the cancellation of the
warrants, there are no longer any outstanding warrants relating to MPCC shares.
The above information is subject to the disclosure requirements pursuant to
section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
For further information, please contact ir@mpc-container.com.
jastrand
21.01.2022 kl 15:40
8374
jo,kanskje ,men ,jeg forstår at du/ dere tenker (at denne kødden har en skjult agenda) men slik er det ikke ,ingen tror at FA forum påvirker selg/kjøp.selv om jeg valgte å selge ,så er jeg 100% mpcc ,og som jeg skrev skal jeg vekte meg opp før neste fredag .Men jeg respekterer og kommenterer andre som ikke tenker det samme som deg
chairman
21.01.2022 kl 15:53
8276
hehe, nei jeg tror ikke at det blir krig. Ihvertfall ikke atom krig. Men det kan jo bli litt bråk og diverse sanksjoner frem og tilbake at økonomien vil bli litt påvirket av det. Poenget mitt er at selv om det skulle skje så er jo de fleste båtene låst til kontrakter som det ikke er mulig å få gjort å mye med.
Selskapet skal vel først slette endel aksjer de besitter pr. i dag?
Og deretter skal de eventuelt kjøpe aksjer såfremt selskapet finner det opportunt. Det innebærer vel at aksjer kjøpes dersom kursen faller litt. Det ville i hvert fall jeg gjort...... Og om de sletter også disse aksjene, blir verdien av de gjenværende, færre aksjene høyere. Eller om også disse aksjene selges, vil man sitte igjen med en gevinst som igjen kan gå til utbytte. Altså en god sirkel.
I tillegg kommer ordinært utbytte og ekstraordinært utbytte.
Det kan bli litt spekulasjon, men jeg synes tankegangen til Baack tilsier at det bare i løpet av de neste 11 månedene vil dukke opp en mulighet til å selge et skip eller to til. Det vil i så fall øke muligheten for enda et ekstraordinært utbytte. Vi vet at ledelsen og de ansatte forøvrig til enhver tid sitter og vurderer hvert emkelt skip om det skal selges eller om det lønner seg mer å beholde det pga. rater som gir mer totalt i kassen enn gevinsten ved et salg.
Hvilken gullgruve dette er!
Mvh. en tilfreds skipsreder...
Edit: Så først etter publiseringen at temaet var tatt opp av andre før meg.
Og deretter skal de eventuelt kjøpe aksjer såfremt selskapet finner det opportunt. Det innebærer vel at aksjer kjøpes dersom kursen faller litt. Det ville i hvert fall jeg gjort...... Og om de sletter også disse aksjene, blir verdien av de gjenværende, færre aksjene høyere. Eller om også disse aksjene selges, vil man sitte igjen med en gevinst som igjen kan gå til utbytte. Altså en god sirkel.
I tillegg kommer ordinært utbytte og ekstraordinært utbytte.
Det kan bli litt spekulasjon, men jeg synes tankegangen til Baack tilsier at det bare i løpet av de neste 11 månedene vil dukke opp en mulighet til å selge et skip eller to til. Det vil i så fall øke muligheten for enda et ekstraordinært utbytte. Vi vet at ledelsen og de ansatte forøvrig til enhver tid sitter og vurderer hvert emkelt skip om det skal selges eller om det lønner seg mer å beholde det pga. rater som gir mer totalt i kassen enn gevinsten ved et salg.
Hvilken gullgruve dette er!
Mvh. en tilfreds skipsreder...
Edit: Så først etter publiseringen at temaet var tatt opp av andre før meg.
Redigert 21.01.2022 kl 16:06
Da var det gjort, ja!
Struts
21.01.2022 kl 16:02
8549
Haha, du har et poeng. Men ikke helt ute, tradingfoten er ikke helt borte. Akkurat tilbake fra Munch-museet, fantastisk! Og Ibsen kjente jo Munch, selv om de aldri ble gode venner. Og etter å ha bivånet de ikoniske Vampyr, Madonna, Skrik, Pikene på broen, Solen fra Aulaen og mange mange med dem, så viste det seg pussig nok at det var en restaurant i 12. etasje. Blåskjell! Det var riktignok ikke Aass Pilsner, men masse annet snadder-øl! Vurderte å overnatte, men det gikk ikke. Signe Munch, Signe Becks Bier, Signe Baack, signe bukkøl, signe Ibsen, signe fredag, signe Helgen(en), signe julenissen!