MPCC Bull 2022
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)
Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)
Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
06.04.2022 kl 08:56
7149
Kjenner umiddelbart at jeg ikke er det minste positiv til det med å øke aksjekapitalen med 25%.
Plutselig en helt annen politikk enn det som tidligere er presentert?
Utbytte og muligens tilbakekjøp var jo det som skulle skje fremover.
EDIT: Etter å ha lest selve vedlegget ser jeg at det jo ikke nødvendig vis skal gjennomføres, at det kun er en fullmakt.
Synes bare det hørtes så voldsomt ut med 25%
Plutselig en helt annen politikk enn det som tidligere er presentert?
Utbytte og muligens tilbakekjøp var jo det som skulle skje fremover.
EDIT: Etter å ha lest selve vedlegget ser jeg at det jo ikke nødvendig vis skal gjennomføres, at det kun er en fullmakt.
Synes bare det hørtes så voldsomt ut med 25%
Redigert 06.04.2022 kl 09:03
Du må logge inn for å svare
UerfarenInvest
06.04.2022 kl 08:45
7289
Hmmm, spent på hvordan dette tas imot av markedet.
Regner med det blir delt; noen liker fremtidsutsiktene/satsingen, mens andre har mer kortsiktig perspektiv og vil helst bare melke ut det som finnes i selskapet i dag.
Er vel tidligere sagt at kjøpene det ikke skal gå ut over utbyttekapasiteten de nærmeste årene...
Regner med det blir delt; noen liker fremtidsutsiktene/satsingen, mens andre har mer kortsiktig perspektiv og vil helst bare melke ut det som finnes i selskapet i dag.
Er vel tidligere sagt at kjøpene det ikke skal gå ut over utbyttekapasiteten de nærmeste årene...
hectorgonzales
06.04.2022 kl 08:45
7225
Seeking Alpha har laget en meget god artikkel hvordan syklus er i container bransjen.
Phase 1: Market Uptick (Buy Liners)
During the first phase of the Container-Shipping-Cycle, the market is in a constant state of undersupply. Spot Rates have bottomed from their (usually multi-year or decade) downturn. Some form of catalyst provides meaningful upside for Freight Rates and Charter Rates. During this part of the cycle, you want to have exposure to Shipping Liners, as they provide meaningful operating leverage.
An uptick in rates already happened in 2019, and Covid was the major catalyst in 2020-2021 to propel Freight Rates and Charter Rates to never-seen-before levels. Lessor Companies usually fix their contracts over several years, and the business starts getting better because of improving customer solvency. But cashflows will take a while to rise. The previous charter agreements were contracted with the old (depressed) Charter Rates. Liner's profit from low costs due to contracted Charter Rates and increasing Freight Rates. The result is a surge in margins and net profits. Shipping Liners are swimming in cash.
Phase 2: Market Peak (Buy Lessors, Sell Liners)
Liner Companies start earning record profits and usually rush to order Newbuilds to increase the supply. Lessors start rolling their contracts, and meaningful cash flow starts getting secured by them. The cash inflows that Lessors experience are the outflows that Liners have to pay. Therefore, the operating leverage during Phase 1 slowly disappears for Liners. Earnings and Margins for Liners start to decrease as more and more charters are fixed.
At the late stage of phase 2, virtually all medium-term charters have been fixed with the new higher charter rates. Additionally, newbuilds are being delivered, and the supply of Containerships meaningfully increases. Because of the additional supply, freight rates and charter rates start falling. Liner companies are hurt, due to their exposure in the spot market, while lessors earn secured cash flows.
Phase 3: Market Decline (Sell Lessors)
Huge costs due to high charter fixtures create pressure for Liners, and reduced credit ratings begin to burden the Lessors too. The oversupply of Containerships in the global market results in low Freight Rates and Charter Rates. The next downturn begins until the oversupply is resolved.
https://seekingalpha.com/article/4499686-the-zim-wave-is-nearing-its-breaking-point?mailingid=27263175&messageid=must_reads&serial=27263175.1089487&utm_campaign=Must%2BRead%2BApril%2B5%2C%2B2022&utm_content=seeking_alpha&utm_medium=email&utm_source=seeking_alpha&utm_term=must_reads
Phase 1: Market Uptick (Buy Liners)
During the first phase of the Container-Shipping-Cycle, the market is in a constant state of undersupply. Spot Rates have bottomed from their (usually multi-year or decade) downturn. Some form of catalyst provides meaningful upside for Freight Rates and Charter Rates. During this part of the cycle, you want to have exposure to Shipping Liners, as they provide meaningful operating leverage.
An uptick in rates already happened in 2019, and Covid was the major catalyst in 2020-2021 to propel Freight Rates and Charter Rates to never-seen-before levels. Lessor Companies usually fix their contracts over several years, and the business starts getting better because of improving customer solvency. But cashflows will take a while to rise. The previous charter agreements were contracted with the old (depressed) Charter Rates. Liner's profit from low costs due to contracted Charter Rates and increasing Freight Rates. The result is a surge in margins and net profits. Shipping Liners are swimming in cash.
Phase 2: Market Peak (Buy Lessors, Sell Liners)
Liner Companies start earning record profits and usually rush to order Newbuilds to increase the supply. Lessors start rolling their contracts, and meaningful cash flow starts getting secured by them. The cash inflows that Lessors experience are the outflows that Liners have to pay. Therefore, the operating leverage during Phase 1 slowly disappears for Liners. Earnings and Margins for Liners start to decrease as more and more charters are fixed.
At the late stage of phase 2, virtually all medium-term charters have been fixed with the new higher charter rates. Additionally, newbuilds are being delivered, and the supply of Containerships meaningfully increases. Because of the additional supply, freight rates and charter rates start falling. Liner companies are hurt, due to their exposure in the spot market, while lessors earn secured cash flows.
Phase 3: Market Decline (Sell Lessors)
Huge costs due to high charter fixtures create pressure for Liners, and reduced credit ratings begin to burden the Lessors too. The oversupply of Containerships in the global market results in low Freight Rates and Charter Rates. The next downturn begins until the oversupply is resolved.
https://seekingalpha.com/article/4499686-the-zim-wave-is-nearing-its-breaking-point?mailingid=27263175&messageid=must_reads&serial=27263175.1089487&utm_campaign=Must%2BRead%2BApril%2B5%2C%2B2022&utm_content=seeking_alpha&utm_medium=email&utm_source=seeking_alpha&utm_term=must_reads
Kbkristi
06.04.2022 kl 08:17
7460
Da kom det en innkalling til GF 27.4.22.
Forslag om å øke aksjekapitalen med 25% samt å ta opp konvertibelt lån på NOK 3.000.000.000.
Skipene skal vel kjøpes.
Forslag om å øke aksjekapitalen med 25% samt å ta opp konvertibelt lån på NOK 3.000.000.000.
Skipene skal vel kjøpes.
Redigert 06.04.2022 kl 08:18
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
05.04.2022 kl 20:19
8377
Ser den. Men før MPC kan inngå kontrakt med ZIM så må de jo vite når skipene kan leveres fra verftet. Såvidt jeg skjønner skal verftet bygge 4+2 5500TEU skip til henholdsvis MPC Capital og MPCC. I den grad verftet skal bygge ytterligere 4 stk 5500TEU skip, så må de jo legges inn i en køordning på verftet. Da blir de neppe levert i 24/25. Må si jeg er imponert dersom MPC evner å per-fixe 4 stk 5500TEU skip på 7 års kontrakter med start f.eks fra 2026.
Er enig i at ytterligere 4 stk 5500 TEU skip på lukrative kontrakter til langt innpå 2030-tallet virker fantastisk. Men når noe synes for godt til å være sant, så er det gjerne det. Det som fremkommer i denne artikkelen tar jeg med en klype salt inntil MPC kommer ut med en børsmelding. Men jeg tar imot enhver gladmelding fra rederiet med entusiasme.
Er enig i at ytterligere 4 stk 5500 TEU skip på lukrative kontrakter til langt innpå 2030-tallet virker fantastisk. Men når noe synes for godt til å være sant, så er det gjerne det. Det som fremkommer i denne artikkelen tar jeg med en klype salt inntil MPC kommer ut med en børsmelding. Men jeg tar imot enhver gladmelding fra rederiet med entusiasme.
Teps
05.04.2022 kl 20:19
8350
Det kan være noe så enkelt at MPCC skal drifte de for MPC Capital og at de er leid ut til ZIM.
jadden
05.04.2022 kl 20:09
8398
MPC Capital er et asset play, ikke et rederi. Det kan derfor være at Mpcc som rederi har sikret seg alle nybyggene og gjort avtaler med Zim. Mpcc er rederiet som ligger nærmest linket til MPC Capital, det vil følgelig ikke overraske om Zim - avtalene i sin helhet ender her, men dette blir bare spekulasjon ut fra foreliggende opplysninger.
Londonmannen
05.04.2022 kl 20:06
4503
Helg11
Ser ikke ut som om regnearket ditt er blitt oppdatert med de to nykontraherte 5500TEU nybyggene. Såvidt jeg kan se ut fra meldingen vil de gi sitt bidrag fra 2025. Er det noe rasjonale for at disse to skipene ikke blir tatt inn i regnearket?
Ser ikke ut som om regnearket ditt er blitt oppdatert med de to nykontraherte 5500TEU nybyggene. Såvidt jeg kan se ut fra meldingen vil de gi sitt bidrag fra 2025. Er det noe rasjonale for at disse to skipene ikke blir tatt inn i regnearket?
velkjent
05.04.2022 kl 20:05
4496
Jeg leser artikkelen, som at kontrahenden(e) har en opsjon med verftet på fire skip til, og da er det ulogisk at disse er sluttet til ZIM. Mer logisk er det at MPCC etc. forsøker å forhandle frem nye avtaler for disse fire skipene og om noen av disse ikke skulle kontraheres og finansieres 100%, av MPCC, kan det likevel være at det kan innebære nye J/V. En byggeavtale med verftet vil neppe inngås før tilvarende er sluttet på andre siden og vil da bli kunngjort via børsen.
Londonmannen
05.04.2022 kl 19:39
4601
Før man kaster muffene i taket i vill begeistring, så tror jeg man skal få en slik informasjon bekreftet fra ledelsen i MPC gjennom en børsmelding. Den er ikke kommet, selv om det altså er referert til MPC i den nevnte artikkelen.
Dette forteller meg at en journalist trolig har kommet i skade for å blande kortene. Ja, det er kontrahert 4+2 skip, men ut fra det vi PR dags dato vet, så har MPC Capital kontrahert 4 og MPCC kontrahert 2. MPC har videre informert markedet om at deres 2 nykontraherte 5500TEU skip er sluttet til ZIM for 7 år til meget fordelaktige rater.
Nå har altså ZIM informert om at de har inngått kontrakt for å benytte 6 stk 5500TEU skip. Men for meg synes det som om det som har skjedd her er at ZIM har sluttet alle 6, men at MPCC kun vil eie to av skipene. De siste 4 tilhører trolig MPC Capital.
Men det skulle selvfølgelig ikke vært meg imot dersom jeg skulle ta feil. Av og til kan det lønne seg. ;-))
Dette forteller meg at en journalist trolig har kommet i skade for å blande kortene. Ja, det er kontrahert 4+2 skip, men ut fra det vi PR dags dato vet, så har MPC Capital kontrahert 4 og MPCC kontrahert 2. MPC har videre informert markedet om at deres 2 nykontraherte 5500TEU skip er sluttet til ZIM for 7 år til meget fordelaktige rater.
Nå har altså ZIM informert om at de har inngått kontrakt for å benytte 6 stk 5500TEU skip. Men for meg synes det som om det som har skjedd her er at ZIM har sluttet alle 6, men at MPCC kun vil eie to av skipene. De siste 4 tilhører trolig MPC Capital.
Men det skulle selvfølgelig ikke vært meg imot dersom jeg skulle ta feil. Av og til kan det lønne seg. ;-))
PSI- Investor
05.04.2022 kl 19:12
4738
Det hadde jo vært moro med enda 4 skip på kontrakt helt til 2031! Enda ett til så er ev 10% av flåten bundet til 2031!
Vet jo ikke om dette blir noe av men det høres veldig positivt ut synes jeg.
Vet jo ikke om dette blir noe av men det høres veldig positivt ut synes jeg.
jadden
05.04.2022 kl 17:29
5079
Dette forsterker meldingen for en uke siden, et kraftig taktskifte for MPCC. Hvordan tolkes siste avsnitt i artikkelen i Theloadstar? Er Zims eiere utfordret av bud på selskapet, eller menes det andre enn Zim er i sivet og ønsker kontrakter med MPCC på de fire nybyggene som man må anta at MPCC har opsjon på å bygge.
Redigert 05.04.2022 kl 17:34
Du må logge inn for å svare
Potet
05.04.2022 kl 17:14
5140
Med 6 skip på samme kontrakt vil dette gi ca $120.000.000 i overskudd etter at skipene er betalt. Tenker jeg rett eller er jeg på bærtur?
Hamburger
05.04.2022 kl 16:46
5262
Her skrives det om en utvidelse av avtalen med ZIM. Totalt 6stk 5500 TEU skip fra MPCC til ZIM. :)
https://theloadstar.com/zim-looks-for-up-to-six-more-newbuild-feeders-to-charter-from-mpcc/
https://theloadstar.com/zim-looks-for-up-to-six-more-newbuild-feeders-to-charter-from-mpcc/
ninianite
05.04.2022 kl 15:55
5411
Oilbaron skrev Bare hyggelig.
Mulig det er nevnt tidligere på tråden her, men registrerer at MPCC nå kan shortes via NN. Så for de som har aksjer på IKZ konto så kan det dryppe litt ekstra inntekter dersom aksjene blir lånt ut...
Oilbaron
05.04.2022 kl 10:10
6304
Sendte Mail til IR avd. angående denne, fikk til svar at de ikke kjente til at noen av skipene til Mpcc hadde fått problemer som følge av dette.
Blir hyggelig det, drammen! :-)
Struts, du kan bare hive deg på toget om du har lyst, du er mer enn velkommen vet du! :-)
Vi får helt sikkert ryddet plass rundt bordet :-)
Vi får helt sikkert ryddet plass rundt bordet :-)
PSI- Investor
05.04.2022 kl 09:39
6225
Takk skal du ha, godt at de er ferdige!
Voldsom omsetning i dag igrunnen!
Voldsom omsetning i dag igrunnen!
Struts
05.04.2022 kl 09:24
6145
Ja, Canomaro (Brynildsen) solgte sine sine siste aksjer registrert 28.03.22
Drammen: Høres veldig bra ut, til å bli småtørst av!
Drammen: Høres veldig bra ut, til å bli småtørst av!
drammen
05.04.2022 kl 08:05
6571
Mange takk Struts. Flott oppdatering mtp Folketrygdfondet. Ellers er det en flott dag her i Drammen, og kan rapportere at Aass Bryggeri ligger badet i sol langsmed elva.
Blir også veldig interessant å treffe kunnskapsrike MPCC'ere i Vestfold i kveld og der Q4-21 utbyttet skal markeres med en bedre middag.
Blir også veldig interessant å treffe kunnskapsrike MPCC'ere i Vestfold i kveld og der Q4-21 utbyttet skal markeres med en bedre middag.
PSI- Investor
05.04.2022 kl 07:54
6610
At least 14 ships that received tainted high-sulphur fuel oil (HSFO) from Singapore suffered loss of power and engine problems, fuel and oil testing firm Veritas Petroleum Services (VPS) said late last week.
Det står så vidt jeg kan se her ikke noe om hva slags skip dette dreier seg om.
Men altså en del skip har fått problemer etter å ha fylt drivstoff i Singapore, så vidt jeg skjønner minst 14, tallet 34 er også nevnt.
Motorhavari nevnes også i artikkelen.
Fører sikkert ikke til mindre kaos.
https://www.hellenicshippingnews.com/singapore-port-authority-probes-alleged-bunker-fuel-contamination/
Det står så vidt jeg kan se her ikke noe om hva slags skip dette dreier seg om.
Men altså en del skip har fått problemer etter å ha fylt drivstoff i Singapore, så vidt jeg skjønner minst 14, tallet 34 er også nevnt.
Motorhavari nevnes også i artikkelen.
Fører sikkert ikke til mindre kaos.
https://www.hellenicshippingnews.com/singapore-port-authority-probes-alleged-bunker-fuel-contamination/
PSI- Investor
05.04.2022 kl 07:44
6638
Takk, veldig bra med Folketrygdfondet!
Hvordan går det med de fra Fredrikstad, var det Canomaro de het, er de helt ute nå?
Hvordan går det med de fra Fredrikstad, var det Canomaro de het, er de helt ute nå?
Struts
05.04.2022 kl 07:00
6769
Dagnes VPS viser at Folketrygdfondet øker videre med kjøp av 1.138m aksjer og er med det på 4. plass (over 15 mill aksjer) og 3.3864%. Songa Investment selger 2 mill, mens Klaveness kvitter seg med et par hundre tusen aksjer
shipnrig
05.04.2022 kl 00:49
6933
Slettet brukerskrev Takk, Blue :-) Jeg følger med den, ja ;-)
Jeg holder min lit til Argus og hans P/E regnestykke. På litt over 3 er denne fremdeles billig. Riktig pris for en shipping aksje er P/E 6-7. Med andre ord 50 kr+. En god stigning i det siste betyr ikke at det kommer en kraftig korreksjon, mulig den beveger seg litt sidelengs. Men har ikke tro på under 30.
Selvom jeg gjerne skulle ha kjøpt mer billig.
Gulvet er lagt (med stort volum), og nye steg skal tas. Uansett er dette gull! "Its a keeper" som de sier over there.
Takket være dato helg11 kbkristi argus Netromk coronet m.fl.
Selvom jeg gjerne skulle ha kjøpt mer billig.
Gulvet er lagt (med stort volum), og nye steg skal tas. Uansett er dette gull! "Its a keeper" som de sier over there.
Takket være dato helg11 kbkristi argus Netromk coronet m.fl.
Takk, Blue :-) Jeg følger med den, ja ;-)
NetromK
04.04.2022 kl 22:29
7272
Det påverkar også i liten grad utleigeselskapa i USA; Global Ship Lease, Euroseas, Danaos. Alle disse har også lange veldig solide kontrakter sikra.
Eg gjorde sjølv ein god del endringar i porteføljen i dag, men innfor same type selskaper altså.
Kan vere verdt å fylgje med her, og lese kommentarfelt for ekstra info; https://twitter.com/mintzmyer
Elles er reknearket til Helg11 som heiter "Ernst Russ investor worksheet" (fane 2) interessant.
Her er MCAP delt på revenue førre kvartal for fleire liknande selskap.
Men, ingen utleigeselskap har utbyttepolitikk per no som nær matcher den hos MPCC.
Eg gjorde sjølv ein god del endringar i porteføljen i dag, men innfor same type selskaper altså.
Kan vere verdt å fylgje med her, og lese kommentarfelt for ekstra info; https://twitter.com/mintzmyer
Elles er reknearket til Helg11 som heiter "Ernst Russ investor worksheet" (fane 2) interessant.
Her er MCAP delt på revenue førre kvartal for fleire liknande selskap.
Men, ingen utleigeselskap har utbyttepolitikk per no som nær matcher den hos MPCC.
Blue2
04.04.2022 kl 19:30
7896
Kommer en ny "fest" i WEST i begynnelsen av mai, om enn ikke like stor, 4-5 kr i utbytte. Bra kjøpsmuligheter om dagen også.
@Alby, de jeg skrev til Struts er mine 'best bets' akkurat nå. Men jeg håper ikke at du forlater mpcc helt! ;-)
PSI- Investor
04.04.2022 kl 16:36
8516
Det er jo nedstengte fabrikker i Kina for tiden pga covid, og kortsiktig kan det medføre lavere rater for containerne.
Det påvirker jo egentlig ikke mpcc i det hele tatt.
Men vi har jo sett tidligere at slikt kan gi kursnedgang.
Så muligens det som skjeri USA?
Det påvirker jo egentlig ikke mpcc i det hele tatt.
Men vi har jo sett tidligere at slikt kan gi kursnedgang.
Så muligens det som skjeri USA?
NetromK
04.04.2022 kl 16:11
8589
Ser ut som det er tilbod på containerselskap i USA i dag. Fleire ned 4-6% og dollar ikkje høgare enn 8,67.
Har handla meg litt inn igjen "over there" etter eit opphald.
Har handla meg litt inn igjen "over there" etter eit opphald.
DividendYield
04.04.2022 kl 16:06
8630
Synes ikke vi skal mobbe Spike så mye for deres nedsalg. De kjøpte vel mesteparten av aksjene til 1 kr og solgte til 25 kr. De er et investeringsselskap og har sikkert andre muligheter. I tillegg har de fortsatt majoriteten av aksjebeholdningen igjen, så de vil fortsette å nyte godt av herlighetene i MPCC i likhet med resten av oss😀
Inn har vi fått folketrygdfondet og CSI har fått flere aksjer, noe jeg tror er til vår fordel.
Nå som fredagsnedsalget og mandagsdippen snart er over så lover det godt for resten av uka😁
Inn har vi fått folketrygdfondet og CSI har fått flere aksjer, noe jeg tror er til vår fordel.
Nå som fredagsnedsalget og mandagsdippen snart er over så lover det godt for resten av uka😁
Londonmannen
04.04.2022 kl 15:23
8833
Utrolig å se at presumptivt proffe aktører gjør en slik tabbe. Man må ikke være rakettforsker for å se at MPC har et voldsomt potensiale så hvordan de kunne finne på å selge ned/ut til kr 25 er rimelig uforståelig.
Alby
04.04.2022 kl 14:32
9113
Slettet brukerskrev Gratulerer med en fin gevinst, Alby :-)
Har du andre gode tips, hva syntes du om Arr?
Oilbaron
04.04.2022 kl 14:06
9251
Ja de har det vel ikke brenntravelt med å kvitte seg med resten av aksjene sine etter den blemma.
Historisk har April vært en meget god børsmåned, med en snittavkastning på 3,5%.
Det begynner vel å røyne på for den lille syke i Øst, begrenset hvor lenge han kan føre sitt eget folk bak lyset.
Vil tro vi får en boost når krigshandlingene avtar.
Historisk har April vært en meget god børsmåned, med en snittavkastning på 3,5%.
Det begynner vel å røyne på for den lille syke i Øst, begrenset hvor lenge han kan føre sitt eget folk bak lyset.
Vil tro vi får en boost når krigshandlingene avtar.
Da slo du meg med flere måneder. Mitt første kjøp av MPC var den 26.10.2020 på kurs 2,84! Men så kjøpte jeg en god del flere aksjer noe senere til kr. 2,66. Desverre solgte jeg aksjene en stund senere med litt gevinst, men fortsatt å kjøpe deretter. Mer og mer og mer! Og bortsett fra ett salg mye høyere, har jeg vært stabil til nå.
Det har vært en utrolig reise! Og fortsatt har jeg billetten i lomma og sitter i båten!
Det har vært en utrolig reise! Og fortsatt har jeg billetten i lomma og sitter i båten!
De store gutta er å finne blandt de sløve knivene i skuffen.
Noen hos Star Spike må kansje gå planken men det blir neppe offentliggjort
Den 20.07.2020 mønstrert jeg ombord og kjøpte aksjer i MPCC for 2,46 NOK ....
Har kjøpt mere senere til en litt annen prise men den transaksjonen skal jeg
printe ut og sette i glass og ramme på veggen
Noen hos Star Spike må kansje gå planken men det blir neppe offentliggjort
Den 20.07.2020 mønstrert jeg ombord og kjøpte aksjer i MPCC for 2,46 NOK ....
Har kjøpt mere senere til en litt annen prise men den transaksjonen skal jeg
printe ut og sette i glass og ramme på veggen
UerfarenInvest skrev Si meg min herre, fikk de så dårlig kurs i blokk-kjøpet sitt?
Mulig at jeg roter litt nå, og hvis folketrygdfondet fikk en inngang p 25 kr så er det fantastisk. Legger meg flat:)
Purdey skrev Dnb upper fra 32,3 til 35kr.
Det er interessant å se at til og med DNB overgår seg selv nå ved å øke sitt kursmål til kr. 35. Selvfølgelig etter at Folketrygdfondet har kjøpt seg opp og etter at Clarkson og Pareto har økt sine kursmål. Samtidig har ikke konsernets analytikere på noen måte foreslått MPC ved årets forslag til aksjekjøp i Kapital. Her har man hatt børsens beste aksjekjøp ved flere anledninger, uten at hverken analytikerene i Kapital, DNB og andre meglerforetak har fremmet forslag til kjøp. Merkelig! Samtidig gir det meg grunn til å mene at man bør stole på egne oppfatninger og heller lene seg til dyktige medsammensvorne, slike som Helg11, Kbkristi m.fl. Hurra!
Bsci
04.04.2022 kl 13:07
8988
Nå er det 7 børsdager siden Star Spike solgte 27,5 mill aksjer i MPCC til en snitt pris på kr 25,-
Lurer litt på om de ansvarlige der ennå har hår på hodet😂😂
Det er et tap på ca. 215 -220 mill. i forhold til dagens kurs.(og tilsvarende har noen gjort tidenes handel.
Lurer litt på om de ansvarlige der ennå har hår på hodet😂😂
Det er et tap på ca. 215 -220 mill. i forhold til dagens kurs.(og tilsvarende har noen gjort tidenes handel.
UerfarenInvest
04.04.2022 kl 13:03
9006
Si meg min herre, fikk de så dårlig kurs i blokk-kjøpet sitt?
Gratulerer med en fin gevinst, Alby :-)
Jeg personlig er ikke imponert over folketrygdfondet , de burde kjøpt langt tidligere og ikke ventet til aksjen er all time high.