QFUEL: Gullkalven eller det Sorte får

Holymoses25
QFUEL 26.12.2021 kl 14:26 250239

QFUEL har slitt lenge med dårlig ledelse, elendig kommunikasjon og underdimensjonert anlegg.

Magefølelsen sier at dem nå har snart fikset alt og vi får en POC innen 15 Jan.

Gikk all in og kanskje jævligt dumt, men oddsen på magefølelse pleier å vare bra..
Redigert 26.12.2021 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.02.2022 kl 14:37 4008

Hadde du fulgt caset og ikke minst lest deg opp så ville du nok ha landet på +50nok/aksje som mest sannsynlig kursnivå innen fellesferien - mao, dagens kursnivå er å anse som en veldig god inngang - en mulighet som ikke vil vare over tid og som vil være borte så fort brennkammer avviket er avklart - og vi må ikke vente lenge før den meldingen tikker inn ... ;)
Tito
08.02.2022 kl 17:27 4405

Jeg ser ikke bort i fra de kan drive i balanse en dag, men prisingen tilsvarer jo at de gjør om plasten til gull.
Innen fellesferien kan den være i 5 kr
gw60
08.02.2022 kl 17:05 4438

Shorten gikk jo ikke ned i går, men ØKTE!!
De vet sikkert ikke hva de holder på med.................
Volume
08.02.2022 kl 17:02 4449

Trodde aldri jeg skulle få kjøpt aksjer for under 15 kr her. Hva er det de tenker de som selger nå? Tror de ikke selskapet klarer å fikse den feilen som oppstod lørdag?
Redigert 08.02.2022 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
08.02.2022 kl 14:24 4555

Hiver meg fort rundt igjen, men akkurat nå er jeg opptatt med tap andre steder🤣

enurweb
08.02.2022 kl 12:30 4698

Psykologi er nok enda mer viktig enn TA slik børsene opererer i disse dager. Men etter å holdt på en stund så har jeg altfor mange ganger både kjøpt og solgt for tidlig.
Prøver å finne balansen med litt is i magen :)
rischioso
08.02.2022 kl 11:33 4803

Hastverk kan være lastverk, MEN timing is everything så det gjelder å lese seg opp på hva som faktisk har skjedd og ikke minst hva som faktisk er i ferd med å skje - TA her og nå er ubrukelig for den tar ikke høyde for hva som faktisk er i ferd med å skje - lykke til med timingen ...;)
rischioso
08.02.2022 kl 11:28 4803

RE - Selskapet har vel aldri vært i en så sterk posisjon som akkurat nå.

* Ja - økt oljepris gir økt inntjening - så snart avviket er utbedret og produksjonen er restartet. Noe som forhåpentligvis ikke vil ta alt for langt tid. En oppdatering på omfanget og estimert tidslinje for utbedring er lovet å komme snarlig og om det viser seg å være en isolert og heller enkel utbedring enn en mer omfattende designfeil så vil kursen raskt være tilbake på 20 tallet.
enurweb
08.02.2022 kl 11:25 4808

Jeg vil ikke si at jeg er i nærheten av å være en Olivia men billig kan fort bli grisebillig i dagens klima.
Har forsåvidt ikke hastverk heller for jeg har 20 andre caser som jeg også overvåker som er en vel så god investering på sikt. Spørsmålet blir bare hvilken case er på størst tilbud.
rischioso
08.02.2022 kl 11:16 4805

Det gjelder å ha magamål og det begge veier. Om du ikke evner å se at dagens prising utgjør en massiv rabatt, men ønsker heller å innta venterollen som Olivia til Skipperen på noe som minst sannsynlig kan komme så lykke til med det ... ;)
enurweb
08.02.2022 kl 09:43 4936

How low will it go? Lurer på påfyll men prøver å time langt nede selvsagt. Noen formeninger om veien videre nå? Leste jeg noe teknisk støtte rundt 12 et sted i går?

Edit. ser det er stor støtte rundt 8,5 som jo er et videre dramatisk fall i så fall.
Redigert 08.02.2022 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Strategi
08.02.2022 kl 08:46 5062

Det er jo slik at oljeprisen er sky high om dagen, rundt 90 dollar fatet og at den fortsetter og være høy fremover.
La oss Qsi over 70 usd, jeg har ikke sett noen analyser rundt dette for Q-fuel sin del.
I og med at drivstoff er et av sluttproduktene til Q-fuel og normal oljepris har vært rundt 50 -60 USD vil høy oljepris fremover ha stor verdi for marginene på ESG drivstoff.

Selskapet har vel aldri vært i en så sterk posisjon som akkurat nå.
Redigert 08.02.2022 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Volume
08.02.2022 kl 07:06 5243

Vi må ikke glemme at selskapet fortsetter forskning og utvikling av prosessen. De har inngått ett samarbeide om dette med SINTEF. Til dette har de nå mottatt 13 mill fra staten (deg og meg).
Redigert 08.02.2022 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
IT-Investor
07.02.2022 kl 23:18 5447

Leser en FA-artikkelen, spør en seg umiddelbart om Spetalen-SMSen er et bestillingsverk. Og Nordea-analysen?
Stickafork_init
07.02.2022 kl 23:13 5451

Falling knife? Vet ikke. Holder meg kun til krypto, og har stort sett gjort det de siste 5 år.
Redigert 07.02.2022 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
Noryng
07.02.2022 kl 22:35 5584

Du skal ikke se bort i fra å se han på aksjonærlisten snart 😊
Tito
07.02.2022 kl 22:33 5597

Er det ikke slik at plast skal utfases, hva da
rischioso
07.02.2022 kl 22:20 5648

Heller ikke denne gangen greide spettet å bruke egne ord, men måtte kopiere Mark Twain. Men for all del - er det noen som burde vite at det er lettere å lure noen enn å overbevise dem om at de er blitt lurt så er det vel ingen ringere enn spettet - eller sagt på annen måte om spettet skulle ha brukt sine egne ord - det er lettere å fortsette med å feilinformere enn å innrømme at man har tatt feil og spettet har måtte spise hatter før han - her var det matematikeren spettet som regnet på caset som gjorde at de investerte sa Stordalen i et tidligere intervju - slik endte det:

https://e24.no/naeringsliv/i/MR7MK5/skjebnedag-i-kampen-om-norske-skog-tre-ganger-paa-trynet

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/rA5zr3/treerbanden-maa-ta-stortap-stordalen-og-spetalen-dumper-norske-skog
Redigert 08.02.2022 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Herman*
07.02.2022 kl 22:15 3890

Det er jo ingen som mener at Spettet er dum, men at han har mer kompetanse på Quantafuel og kjemisk resirkulering enn en hærskare av BASF og Quantafuel ingeniører har jeg ingen tro på. Dette handler nok mer om stolthet og følelser enn om kompetanse. Så må vi jo alle innrømme at Quantafuel har villedet sine aksjonærer til å tro at veien til full kommersiell produksjon er vesentlig enklere enn det faktisk er. Men når de først har kommet så langt som de har gjort, er det nok ingen vei tilbake. Et annet moment er at Skive er et lappeteppe av teknologiske løsninger da de hele tiden har gjort nødvendige forbedringer. Neste fabrikk vil designes fra bunnen av med de lærdommer som er gjort på Skive, og oppskaleringen av produksjonen på disse anleggene vil være noe helt annet enn på Skive. For eksempel vil de bytte ut en del kinesisk "hardware" og erstatte det med Europeisk.
rogneveien
07.02.2022 kl 22:06 3947

Spettet er et økonomisk råskinn som gjør alt for noen kroner.Ble kjent ,med han i NEL Men dyktiger ha. Vedt å lyyte til i enkelte situasjiner,

Lykke til.
Redigert 07.02.2022 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Herman*
07.02.2022 kl 21:54 4022

Det som irriterer meg med Spetalen er at han forsøker å sparke folk når de ligger nede, samtidig som han er aksjonær i en konkurrerende bedrift. Selv har jeg ingen behov for å snakke nedlatende om Pryme, de har en low tech strategi som kanskje bidrar til at de ikke trenger 2-3 år på å skalere opp produksjonen. Det er allikevel ingen tvil om at kompetansemessig er Quanfatuel verdensledende, og etter å ha prøvet og feilet i årevis har de bygget seg opp en enorm kompetanse på "avansert" kjemisk resirkulering. Qfuel har bevist at teknologien fungerer, men de har ikke bevist at de kan produsere lønnsomt. Dette er det de nå må bevise de neste månedene hvor de øker stabiliteten og ferdigstiller de to siste produksjonslinjene. Og mens mange av oss er såret og vonbroten over å ha blitt noe "forført", kan vi trøste oss med at Qfuel faktisk er mer enn bare kjemisk resirkulering. Ved å ha både kompetanse og kapasitet i hele verdikjeden, vil de kunne ta en ledende rolle i de fleste markeder.
YNWA250505
07.02.2022 kl 21:41 4104

Dette er absolutt ikke noe veddemål om at teknologien fungerer. Det gjør den absolutt. Det har de bevist allerede. Selv om du punkterer dekket på bilen din så betyr ikke det at bilen ikke virker. OK så blir det igjen utsatt og vi er alle skuffet, og for meg så er d helt ok at kortsiktige tradere ikke fikk gevinsten sin denne gangen. Go long og du vil nok få god gevinst om noen år. Uansett om snittet ditt er kr 70 eller kr 20
YNWA250505
07.02.2022 kl 21:35 4116

Ja det virker som om FA har en Vendetta mot Quantafuel og at Hegnar og eller hans venner har shortet aksjen. Har aldri sett så mye negative skriverier om et selskap noensinne. At d velger igjen å trykke det Spetalen sier og ikke legger vekt på hva ledelsen og deres partnere sier er sykt. Spetalen skriver han er delvis ditt og delvis datt for å fremstå som smart og at han kan mer om dette en de som faktisk har jobbet med slikt i 30 år. Er det noen som kan sende denne artikkelen til noen i Quantafuel og be om en kommentar. Dette kan jo ikke stå uimotsagt. Selv hausser han vel Pryme?
Slettet bruker
07.02.2022 kl 21:23 4156

Blir spennende å se om noen har begynnt å dekke in short, eller om de venter ytterligere kursfall.

Dersom noen har benyttet inndekking, kan det kanskje forklare den "relativt myke landingen" idag..
Dersom ingen har dekket inn, vil muligens nok kursen etterhvert sige ytterligere nedover etterhvert som flere kaster inn håndkleet... spennende tider i møte..
JML
07.02.2022 kl 21:12 4209

Dette må vel være årets dårligste og mest unyanserte artikkel. Virker som at FA forsøker å beise Quantafuel, og man kan jo spørre seg hva som er årsaken?

Det var veldig uheldig med denne driftsstansen, men selv tok jeg sjansen på å kjøpe meg litt opp. Det virker mer og mer som et veddemål om at teknologien skal fungere dette her, og for egen del har jeg fortsatt troen. Jeg tenker at enten går det her i orden på en bra måte, eller så er det vel en sak Finanstilsynet og Økokrim bør se grundig på.

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/02/07/7814955/heller-salt-i-saret-pa-quantafuel-eierne
rogneveien
07.02.2022 kl 16:58 4723

Andpaal71 skrev Så flink du er….
Har vært alt annet enn flink i denne aksjen til nå. Tapt en del på den, men håper å hente det inn igjen. Mulig du er ironisk og det er i så fall ok.
Ønsker deg en fin kveld.

lykke til.
Redigert 07.02.2022 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.02.2022 kl 16:58 4708

Jeg har også økt i dag og det av stort sett de samme grunner som du her har listet opp. Overall så har selskapet levert dog på overtid, men det er vel egentlig også å forvente når en ny teknologi skal prøves ut og kjøres inn. Det jeg ser som viktigst her er at den kjemiske teknologien faktisk virker - med virker så mener jeg at de over uker nå har hatt produksjon på 2 linjer på high load med akseptabel oppetid hvor sluttprod holder ønsket kvalitet. At det må påregnes små endringer og/eller finjusteringer undervegs for å møte kravet om PoC er jeg inneforstått med, men det målet vil bli nådd før eller siden baset på det faktum at hele produksjonsprosessen beviselig virker fra start til mål.

Så får vi håpe at selskapet har lært og dermed vil forbedre kommunikasjonen fremover og ikke minst unngå å presentere lovnader de ikke har kontroll på og heller fokusere på produksjonstalla fremover som vil være en overordnet indikator på fremdrift noe som er langt lettere for markedet å forholde seg til enn å skulle dykke ned i et tåketeppe av små tekniske detaljer som ikke skaper annet enn usikkerhet

Nå gjenstår det å få bekreftet årsaken til avviket med tilhørende tidslinje slik at vi kan legge det bak oss og fokusere på volum og oppetid etter hvert som produksjonen blir restartet og flere linjer kommer i prod så vil PoC komme som en naturlig del av akkurat det etter hvert sammen med en etterlengtet reprising.
Arne_And
07.02.2022 kl 16:34 4814

Jeg tenker at du er en artig en men de som er aksjonærer synes sikkert du er en tulling. Tenk hvis det finnes noen med inngang på 70+....langt opp dit.
thief
07.02.2022 kl 16:20 4865

Ble litt kjøp her også.Vært mange uheldige hendelser her nå,på helt feil tidspunkt i forhold til å skape tillit.Kursen har fått kjørt seg skikkelig,så burde være stor oppside her.Hvis de ordner problemene.Og helgens hendelse virket ikke så dramatisk ,som kursen tilsier.Kommer jo mer info,så fort de har fått undersøkt brennkammeret🙂
rogneveien
07.02.2022 kl 16:07 4810

Da er jeg inne igjen på kr 15,- som jeg sa. Kjøpt noen tusen aksjer i dag. Jeg er fortsatt skeptisk, men etter nøye vurdering tror jeg dette kan bli bra. Gikk ut på 25,- og inn på 15,-
Noe må de vel ha solgt inn til investorene da de henta 400 mill i forrige uke. Når jeg så kan få den samme aksjen 30% billigere enn emikurs så er jeg med under tvil.

lykke til
SomSa
07.02.2022 kl 15:05 4932

CEO på hegnar TV, det kan være bagatell, eksos gikk inni brenningskammer, brenningskammer er en lav tek.....

Det kan være leverandør feil......

https://tv.finansavisen.no/m/9zcOYSQ6/quantafuel-sjefen-etter-stansen-ikke-bekymret-for-prislappen?list=e9khv1kq
Redigert 07.02.2022 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
tokerud07
07.02.2022 kl 12:50 5286

Altså. Jeg har et forslag, så kan dere fortelle hva dere synes om det...

Forslaget er som følger; alle som har kjøpt aksjer i Quantafuel bør så fort det lar seg gjøre bli umyndiggjort, samt få utstedt verge for å ivareta egen økonomi.

Hva tenker folket her?
Rule
07.02.2022 kl 12:28 5395

Hvilke uttalelser..? Der var vel ikke mange udtalelser andet end samme info som kom i børsmelding...? Nedluk alle linier for sikkerheds skyld. Guidance for året bevares.
YNWA250505
07.02.2022 kl 12:14 5440

Herman jeg har også økt godt i dag. Ønsket seff ikke se kurser på 15-tallet, men måtte bare kjøpe mer. Ligger trygt på kistebunnen og skal sitte i mange år. Seff skuffet over utviklingen, men slike ting kan jo skje, men de blir ekstra straffet da de er helt i oppstarten. Ledelsen gjorde seg litt vel høye og mørke og d r ikke bra når vi idag ser resultatet.
Herman*
07.02.2022 kl 12:05 5480

Jeg har økt beholdningen med 50% i dag. Qfuel er en tragedie på mange måter, og den nye ledelsen gjør det meste feil i mine øyne. Det fundamentale har dog ikke endret seg vesentlig. Markedet er der, det er ingen konkurrenter som «stjeler» store markedsandeler, selskapet er godt finansiert. Hvis vi ser bort fra dagen kaotiske tilstand og ser frem til f eks 1.6, tror jeg følgende vil ha skjedd. De vil ha fikset denne burneren, de vil kjøre på 60-70% av full kapasitet, de vil ha nådd POC (kanskje i mars/april), de vil ha funnet en partner på sorteringsanlegget, og de vil ha kommet med FID Esbjerg og Dubai. 4 mnd virker som en evighet når de skulle ha nådd disse milepælene for lenge siden, men det kan vise seg å være en gunstig inngang for de som orker å være med videre. Selskapet eier tross alt et par fabrikker, har 40% eierandel i «milliardselskapet»Geminor og nesten 700 mill på bok. Ellers vil jeg understreke at jeg ikke er spesielt positiv til selskapet. Mener fortsatt at de mangler god kontroll og at de har latterliggjort seg selv og sine aksjonærer.
Arne_And
07.02.2022 kl 11:43 5560

Bøhn gjorde rett i å selge seg ut mye på 30 rett før jul ser det ut til.
Satan det er langt opp til Emi 70 nå....
Redigert 07.02.2022 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
upsidedown
07.02.2022 kl 11:41 5545

Tragedien Qfuel tar aldri slutt. Neste melding som kommer er at PoC må utsettes på grunn av eksplosjonen. Myndigheter må vel også på plass for å utrede hvordan sikkerheten skal ivaretas, noe som også vil forsinke alle prosesser.

Hvorfor kjøper dere i dag, når dere har all verdens tid til å kjøpe Qfuel for skuffen i måneder fremover? Jeg bare lurer.

Har fulgt sløvt med Qfuel siden den famøse emisjonen ble satt på 70…
Redigert 07.02.2022 kl 11:42 Du må logge inn for å svare