RECSI. Hanwha Kjøper alle Aker Horizons aksjer 20kr
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/03/23/7839977/rokke-ut-av-rec
Saken oppdateres)
Kjell Inge Røkkes Aker Horizons selger seg ut av REC Silicon for 1,4 milliarder kroner, opplyses det i en børsmelding.
Kjøperen av aksjene er sør-koreanske Hanwha.
Aker Horizons selger alle sine drøyt 70,1 millioner REC-aksjer til en kurs på 20 kroner.
– Dagens kunngjøring er et stort skritt i retning av gjenoppbygging av den amerikanske forsyningskjeden for solenergi. Hanwha er en ledende solcelleprodusent globalt, og driver det største modulproduksjonsanlegget i USA, mens REC Silicon er den polysilisiumprodusenten med lavest Co2-avtrykk på verdensbasis, sier Aker Horizons-sjef Kristian Røkke i en kommentar, og påpeker at han tror Hanwha har den rette kompetansen til å bidra til en vellykket gjenåpning av Moses Lake.
Gjennomføring av transaksjonen er ventet før årsmøtet i REC i mai, og er er underlagt en vanlig antitrust-søknad i USA.
Kristian Røkke vil gå av som styreleder i REC i forbindelse med gjennomføring av transaksjonen, og det vil bli innkalt til ekstraordinær generalforsamling i REC for å velge nye styremedlemmer.
Saken oppdateres)
Kjell Inge Røkkes Aker Horizons selger seg ut av REC Silicon for 1,4 milliarder kroner, opplyses det i en børsmelding.
Kjøperen av aksjene er sør-koreanske Hanwha.
Aker Horizons selger alle sine drøyt 70,1 millioner REC-aksjer til en kurs på 20 kroner.
– Dagens kunngjøring er et stort skritt i retning av gjenoppbygging av den amerikanske forsyningskjeden for solenergi. Hanwha er en ledende solcelleprodusent globalt, og driver det største modulproduksjonsanlegget i USA, mens REC Silicon er den polysilisiumprodusenten med lavest Co2-avtrykk på verdensbasis, sier Aker Horizons-sjef Kristian Røkke i en kommentar, og påpeker at han tror Hanwha har den rette kompetansen til å bidra til en vellykket gjenåpning av Moses Lake.
Gjennomføring av transaksjonen er ventet før årsmøtet i REC i mai, og er er underlagt en vanlig antitrust-søknad i USA.
Kristian Røkke vil gå av som styreleder i REC i forbindelse med gjennomføring av transaksjonen, og det vil bli innkalt til ekstraordinær generalforsamling i REC for å velge nye styremedlemmer.
Redigert 23.03.2022 kl 06:40
Du må logge inn for å svare
På en GF ifjor så fikk de en utvida emisjonsfullmakt mener jeg å huske
Null
24.03.2022 kl 18:04
5282
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Litt usikker på om jeg skønner hva du mener styret har en 10% emisjons fulmakt som det er brukt en del av frem til årets GF.
Så da blir spørmålet hvordan kan HW "tvinge" frem en slik løsning?
Dersom de gjør dette fra de tar over aksjene i mai og 6 måneder frem i tid må de betale meg som Røkke 20 kr pr aksje, stemmer ikke det?
Så er det slik at vi skal være "redd for" en utvannende emisjon før nyttår ?
Selskapet har ved ledelsen sagt at de har det som skal til for å starte ML og utvide Butte.
DVS de trenger ingen emisjon for å gjøre det., da vil det neste være en emisjon for å bygge en ny fabrikk se det;)
Da må nok både ML være på drift med de konsekvenser det har for pris og inntjening, eller tar jeg feil Her....?
Jeg kan vel legge ved mitt syn
Jeg tror ikke på emisjon eller en emisjonsfulmat som gjør at HW får anleding til å kjøpe oss ut for under 20 kr.
Jeg tror at ML blir startet for de midlene som er i selskapet,
Den annonserte utvidelsen av BUTTE kommer til å bli gjennomført som planlagt uten ekstra penger inn.
Når de tjener penger på de anleggene de har så strarter utvidelsene på et forettinsmessig grunnlag......
RØkke har nok gjort en god jobb, jeg tror også HW kan være godt for den indusstrieller delen av REC
Gleder meg til å høre fra dere ;)
Synspunktene deres på mine tanker
NULL
Så da blir spørmålet hvordan kan HW "tvinge" frem en slik løsning?
Dersom de gjør dette fra de tar over aksjene i mai og 6 måneder frem i tid må de betale meg som Røkke 20 kr pr aksje, stemmer ikke det?
Så er det slik at vi skal være "redd for" en utvannende emisjon før nyttår ?
Selskapet har ved ledelsen sagt at de har det som skal til for å starte ML og utvide Butte.
DVS de trenger ingen emisjon for å gjøre det., da vil det neste være en emisjon for å bygge en ny fabrikk se det;)
Da må nok både ML være på drift med de konsekvenser det har for pris og inntjening, eller tar jeg feil Her....?
Jeg kan vel legge ved mitt syn
Jeg tror ikke på emisjon eller en emisjonsfulmat som gjør at HW får anleding til å kjøpe oss ut for under 20 kr.
Jeg tror at ML blir startet for de midlene som er i selskapet,
Den annonserte utvidelsen av BUTTE kommer til å bli gjennomført som planlagt uten ekstra penger inn.
Når de tjener penger på de anleggene de har så strarter utvidelsene på et forettinsmessig grunnlag......
RØkke har nok gjort en god jobb, jeg tror også HW kan være godt for den indusstrieller delen av REC
Gleder meg til å høre fra dere ;)
Synspunktene deres på mine tanker
NULL
suspekt
24.03.2022 kl 18:00
5321
Rec er ikke det rette segment for røkke. De har ikke ekspertise og erfaring på dette felt. og det koster det å bygge opp. Røkke er nå involvert i så mange andre selskaper at han sikkert vil konsolidere og forsterke sine kjerneområder. Han har gjort ei kule i rec og er sikkert fornøyd. Tar ennå noe tid før rec tjener penger av betydning. Røkke mener nok pengene trenges mer andre steder.
Ja, det kan forklare at den ikke raste med en gang. Dessuten at kjøper tross alt betalte 20kr (overkurs) kan ha forsinket 'storaksjonær selger seg ut' reaksjonen.
suspekt
24.03.2022 kl 17:51
5355
Overreaksjon i dag, kommer sterkt tilbake denne. Når noen ser butikk i å betale kr 20 for aksjen og mener det er ok pris, skal vi ikke selge nede på kr 15. Kan være tvungen innløsning, stopploss og shorterangrep, de må på et tidspunkt kjøpe tilbake, det skal gi oss oppgang.
Småplukker
24.03.2022 kl 17:47
5216
Selg deg ut og bruk energien din et annet sted. Du har nemlig garantert ikke en eneste disippel på dette forumet.
(I motsetning til deg prøver jeg å lære av de som har mer erfaring av meg, anbefales).
(I motsetning til deg prøver jeg å lære av de som har mer erfaring av meg, anbefales).
Det var kjempe stort volum opp mot 18,30 på grunn av flere trodde det var tilbudsplikt på 20kr Flere av disse gikk nok ut i dag. Spiller ingen rolle da dette er ustabile og korte aksjonærer. Håper de gikk ut med tap.
Redigert 24.03.2022 kl 17:47
Her sitter det en som har null peiling på noe som helst og innrømmer det selv og fortsatt langer ut så det holder. Makan til vrøvl ser du sjelden.
Fornybart
I dag kl 11:59
2453
Uchi skrev
Vet du i det hele tatt hva du snakker om? Kanskje vi bør innføre kunnskaps tester før en kan uttale ..
Fornybart
Du trenger ikke være nedlatende. Jeg har ikke anelse. Det er derfor jeg spør. Makan til oppgulp som kommer fra folk
Fornybart
I dag kl 11:59
2453
Uchi skrev
Vet du i det hele tatt hva du snakker om? Kanskje vi bør innføre kunnskaps tester før en kan uttale ..
Fornybart
Du trenger ikke være nedlatende. Jeg har ikke anelse. Det er derfor jeg spør. Makan til oppgulp som kommer fra folk
Redigert 24.03.2022 kl 17:47
Du småplukk som er en av uchi disipler som må ha betryggende ord fra din Gud, har vel ikke vært den som har kommet med så forferdelig mye info siste året.
Vi får se hvem som har rett da vettu ;)
Vi får se hvem som har rett da vettu ;)
Mulig jeg bommer her, men er det ikke 'normalt' at markedet reagerer negativt og sender kursen ned når en storaksjonær selger seg ut av en aksje, og at fokuset på kjøper dermed kommer i bakgrunnen? At selger i tillegg er så høyt profilert som Røkke forsterker kanskje dette. Kan det være den enkle forklaringen på dagens nedtur? Det renner jo på med positive triggere, senest med signert Bill 5849, så logisk er det jo ikke.
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Ja- Helt klart det store overordnete spørsmålet nå.
Småplukker
24.03.2022 kl 17:36
5251
Trist at noen som har så lite peiling som deg skal pøse ut påstander de sjøl innrømmer de ikke har dekning for. Du er en av mange som naturlig nok er frustrerte
over siste utviklingen, men å slenge om seg med dritt som en furten unge i sandkassa hjelper fint lite. Dette med at de vil komme med en gedigen emisjon til lav kurs er noe du har null belegg for, basert på situasjonen i Rec. Og du har fått svar på at en slik emisjon må isåfall begrunnes med storstilte planer som vil innebære at aksjenkursen går kraftig OPP før emisjonen blir satt.
At du knapt gidder lese en setning fra andre med langt større innsikt før du scroller videre, er veldig tydelig.
over siste utviklingen, men å slenge om seg med dritt som en furten unge i sandkassa hjelper fint lite. Dette med at de vil komme med en gedigen emisjon til lav kurs er noe du har null belegg for, basert på situasjonen i Rec. Og du har fått svar på at en slik emisjon må isåfall begrunnes med storstilte planer som vil innebære at aksjenkursen går kraftig OPP før emisjonen blir satt.
At du knapt gidder lese en setning fra andre med langt større innsikt før du scroller videre, er veldig tydelig.
Enten har du en agenda med dette piss preiket eller så har du null kunnskap om noe som helst . Så du la ut denne tidligere i dag og flere svarte deg på dette.
Nå prøver du igjen .
Fornybart
I dag kl 11:50
Hva hvis du etter utvanningen sitter med 50% av aksjene som du egentlig hadde. Ville du ledd da og?
Nå prøver du igjen .
Fornybart
I dag kl 11:50
Hva hvis du etter utvanningen sitter med 50% av aksjene som du egentlig hadde. Ville du ledd da og?
Redigert 24.03.2022 kl 17:37
Mariobros
24.03.2022 kl 17:34
5248
Og der var 5849 ferdig signert 😁
Redigert 24.03.2022 kl 17:34
Smaug
24.03.2022 kl 17:21
5386
Nå har jeg bare vært i aksjemarkedet et par år men de siste 2 dager er så langt det mest ulogiske jeg har opplevd. En kjempepost i et selskap blir solgt til 20 kr, rabattert siden det er stor post, og markedet svarer med å sende kursen 25% under dette!!!!
Det på toppen av at REC signalisere at de trenger større tomt for fremtidig utvidelse.
Skulle betalt mye for å sett transaksjonsloggen siste dager.
Det på toppen av at REC signalisere at de trenger større tomt for fremtidig utvidelse.
Skulle betalt mye for å sett transaksjonsloggen siste dager.
Utrolig at ingen av dere bedrevitere som ikke informere deres disipler hvorfor aksjen faller over 10% på nesten en kvart mrd i omsetning. Fordi dere har skylapper og nekte å innse hva som er neste steg.
Pga det kommer en gedigen emisjon til langt under 15kr som ingen småaksjonærer får være en del av. Massiv utvanning og når emisjonen er ferdig så skal de nye aksjene ut i markedet med det salgstrykket det vil medføre med god hjelp av Voleon som ler hele veien til banken. Sånn vil det være en god stund i rec sumpen med kurser som ligger mellom 12 og 17 kr til markedet blir drittlei og selger for kanskje 20 kr. De drømme kursene til uchi kan dere glemme. Han lever kun på psykedelisk prosa og psykologi svada. Når var det egentlig han kom opp med nyttig info om rec enn det evinnelige svadaet som han pøser ut. Gidde knapt å lese en setning før jeg scrolle videre.
Sånn uchi. Da fikk du svar på tiltale.
Så kommer det sikkert det evinnelige sprøyte om at da vil dere handle med begge henda. Det er ikke måte på hvor mye penger folk har.
Pga det kommer en gedigen emisjon til langt under 15kr som ingen småaksjonærer får være en del av. Massiv utvanning og når emisjonen er ferdig så skal de nye aksjene ut i markedet med det salgstrykket det vil medføre med god hjelp av Voleon som ler hele veien til banken. Sånn vil det være en god stund i rec sumpen med kurser som ligger mellom 12 og 17 kr til markedet blir drittlei og selger for kanskje 20 kr. De drømme kursene til uchi kan dere glemme. Han lever kun på psykedelisk prosa og psykologi svada. Når var det egentlig han kom opp med nyttig info om rec enn det evinnelige svadaet som han pøser ut. Gidde knapt å lese en setning før jeg scrolle videre.
Sånn uchi. Da fikk du svar på tiltale.
Så kommer det sikkert det evinnelige sprøyte om at da vil dere handle med begge henda. Det er ikke måte på hvor mye penger folk har.
Har Rec silicon som opererer kun i USA noen som helst grunn til å være på Oslo Børs nå? Kommer vel et bud til resten av aksjonærene snart
Slettet brukerskrev Bruker du ASK eller zero konto.?
Bruker ASK her nå. Men blir jo skatt ved uttak fra Euronext.
Bruker du ASK eller zero konto.?
Kan ikke helt forstå eventuell bekymring rundt dette. Er det ikke bare å si nei.
Still All in.- men i dag med noe uro i det intuitive følelsesliv. :-)
Var jo i den heldige situasjonen at jeg fikk 2-4 gangen i flere grønne selskaper i Euronext.
La alt inn i REC. Men med 35% skatt og ingen oppgang siste året, har skattebyrden blitt stor. Har da måtte solgt en del.
Men fortsatt 250M.
Still All in.- men i dag med noe uro i det intuitive følelsesliv. :-)
Var jo i den heldige situasjonen at jeg fikk 2-4 gangen i flere grønne selskaper i Euronext.
La alt inn i REC. Men med 35% skatt og ingen oppgang siste året, har skattebyrden blitt stor. Har da måtte solgt en del.
Men fortsatt 250M.
De trenger ikke vente 6 måneder, de kan komme med et frivillig bud under 20 kroner i morgen om de vil.
Stabukk
24.03.2022 kl 16:25
4637
Dagen i dag har gjort meg veldig forvirra, men ikkje nok til å selja i panikk. Meiner å forstå at Hanwha sitt oppkjøp ikkje utløyser tilbudsplikt på 20 kr.
Kan då Hanwha venta i 6 mnd og komma med eit frivillig bud på under 20 kr?
Kan då Hanwha venta i 6 mnd og komma med eit frivillig bud på under 20 kr?
Mulla3
24.03.2022 kl 15:59
2950
Og nå selger Norske aksjonærer sine aksjer til kr 15. Er det noe jeg ikke har forstått.
Hvorfor er folk så redd for at Hanwha skal kjøpe opp, slakte eller utvanne folk helt hinsides? Hanwha Corp er f.eks ett aksjeselskap,og insidere eier 43% av selskapet.
Så nei Hanwha virker ikke å være ett kynisk møkkaselskap som diverse Kinesiske. Tror nok heller ikke de ønsker noe negativt omtale på noe som helst måte med den satsinga de gjør i USA. Da vil 10 milliarder,eller 20 være peanuts i den store sammenhengen for de
Så nei Hanwha virker ikke å være ett kynisk møkkaselskap som diverse Kinesiske. Tror nok heller ikke de ønsker noe negativt omtale på noe som helst måte med den satsinga de gjør i USA. Da vil 10 milliarder,eller 20 være peanuts i den store sammenhengen for de
Jeg siktet til antallet som fremkommer her: https://www.recsilicon.com/investors/the-rec-silicon-share/shareholders
Det du viser til er det vel ingen som har brydd seg om.
Det du viser til er det vel ingen som har brydd seg om.
Sa2ri
24.03.2022 kl 15:21
3204
Antallet aksjer som står på RECSI sine sider er:
"The Company’s share capital is NOK 372,412,658 divided into 372,412,658 shares, each with a nominal value of NOK 1.00."
Kilde: https://www.recsilicon.com/investors/the-rec-silicon-share/share-information
Det du henviser til er det korrekte antallet aksjer, nemlig 420,625,659 som også fremkommer av siste børsmelding RECSI sendte ut i forbindelse med den rettede emisjonen mot HS og med dette en økning av antallet aksjer: https://www.recsilicon.com/media/newsroom/newshandler/?type=globenewswire&feed=https%3a%2f%2fwww.globenewswire.com%2fnews-release%2f2022%2f01%2f19%2f2369056%2f0%2fen%2fREC-Silicon-New-share-capital-registered.html%3fprint%3d1
Her står det:
"The Share capital increase related to the New Shares has now been registered with the Norwegian Register of Business Enterprises. The new share capital of the Company is NOK 420,625,659, divided into shares 420,625,659, each with a par value of NOK 1."
"The Company’s share capital is NOK 372,412,658 divided into 372,412,658 shares, each with a nominal value of NOK 1.00."
Kilde: https://www.recsilicon.com/investors/the-rec-silicon-share/share-information
Det du henviser til er det korrekte antallet aksjer, nemlig 420,625,659 som også fremkommer av siste børsmelding RECSI sendte ut i forbindelse med den rettede emisjonen mot HS og med dette en økning av antallet aksjer: https://www.recsilicon.com/media/newsroom/newshandler/?type=globenewswire&feed=https%3a%2f%2fwww.globenewswire.com%2fnews-release%2f2022%2f01%2f19%2f2369056%2f0%2fen%2fREC-Silicon-New-share-capital-registered.html%3fprint%3d1
Her står det:
"The Share capital increase related to the New Shares has now been registered with the Norwegian Register of Business Enterprises. The new share capital of the Company is NOK 420,625,659, divided into shares 420,625,659, each with a par value of NOK 1."
De har jo ikke negativt flertall. Da må de over 1/3 og i dag er de like under. Vanskelig å være fornøyd med noe man ikke har.
Redigert 24.03.2022 kl 15:14
Aksjeantallet på RECSI sin hjemmeside er hentet fra Euronext/OSlo Børs/VPS.
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010112675-XOSL/market-information
Å hevde at aksjeantallet er utdatert er, hva skal man si, ønsketenkning?
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010112675-XOSL/market-information
Å hevde at aksjeantallet er utdatert er, hva skal man si, ønsketenkning?
Tipper det tenkes at "det er bedre med en fugl i hånda enn ti på taket", eller hvordan den regla var (?). Sitter sikkert på tap totalt (som mange av oss gjør), og vil sikre avkastning raskt når det lar seg gjøre.
DjTao
24.03.2022 kl 12:58
3712
Jepp, og at "frykten" for at RECs skal tas av børs kanskje ikke er så godt fundamentert.
Hanwa er jo også inne på batterisiden og har levert batteri maskiner til Tesla.
https://www.futurecar.com/3912/Tesla-Orders-EV-Battery-Production-Equipment-From-South-Koreas-Hanwha-Group
De har og egne batterier ser det ut til reff denne:
https://www.ajudaily.com/view/20210624101601616
Skal derfor ikke se bort fra at Hanwa også ser hvilket kjempe markeds som vil materialisere seg innen bruk av silangass til anoder og ser nye forretningsmuligheter/synergier i tillegg til sol.
Da tror jeg det kan være en fordel at de beholder størrelsen på eierandelen slik de har i dag (og som de også har i egne Hanwa selskaper). Da har de både kontroll + at jeg tror det vil være enklere for REC å inngå strategiske samarbeid innen batteri uten en altfor dominerende eier som har interessene sine først og fremst innen sol. Et annet argument er at de nå har brukt nesten 3 milliarder kroner! De trenger ikke å bruke mer for å beholde langsiktig kontroll på selskapet.
Hanwa er jo også inne på batterisiden og har levert batteri maskiner til Tesla.
https://www.futurecar.com/3912/Tesla-Orders-EV-Battery-Production-Equipment-From-South-Koreas-Hanwha-Group
De har og egne batterier ser det ut til reff denne:
https://www.ajudaily.com/view/20210624101601616
Skal derfor ikke se bort fra at Hanwa også ser hvilket kjempe markeds som vil materialisere seg innen bruk av silangass til anoder og ser nye forretningsmuligheter/synergier i tillegg til sol.
Da tror jeg det kan være en fordel at de beholder størrelsen på eierandelen slik de har i dag (og som de også har i egne Hanwa selskaper). Da har de både kontroll + at jeg tror det vil være enklere for REC å inngå strategiske samarbeid innen batteri uten en altfor dominerende eier som har interessene sine først og fremst innen sol. Et annet argument er at de nå har brukt nesten 3 milliarder kroner! De trenger ikke å bruke mer for å beholde langsiktig kontroll på selskapet.
Redigert 24.03.2022 kl 13:04
Det er neppe tilfeldig. Man kan også selge evt. overskyttende aksjer innen 4 uker. Grunnen til dette er jo selvsagt at nøyaktig float kan forandre seg en smule. At Hanwha legger seg her viser vel egentlig bare tydelig at de vil være fornøyd med et negativt flertall alene.
Onmyway
24.03.2022 kl 12:38
3929
Det kommer vel an på om RECs totale antall aksjer er slik det har blitt børsmeldt eller det som står hos Nordnet. Såvidt jeg kan se av REC sin hjemmeside er aksjeantallet der helt utdatert… Hanwah vil eie en eneste aksje under 1/3 av det som står i børsmeldingen fra forrige runde - og det kan ikke være tilfeldig, tenker nå jeg.
Hva om himmelen faller i hodet på deg? Da ville du blitt flat da... Tulling.
Seiikya
24.03.2022 kl 12:07
4223
Foreslår at du leser og setter deg litt inn i aksjeloven og verdipapirhandelloven.
Du kommer jo med påstander som ikke har noe hold, og i tillegg så bekrefter du at du ikke har peiling. Ikke så rart at folk blir litt lei.
Du kommer jo med påstander som ikke har noe hold, og i tillegg så bekrefter du at du ikke har peiling. Ikke så rart at folk blir litt lei.
Det er helt i orden å ikke ha kunnskap. Men da bør du formulere deg annerledes. Du kommer med et påstand rundt "Vil du le om du blir utvannet med 50%" når dette ikke er fysisk mulig, istedenfor å spørre "Hvordan fungerer det hvis Hanwha potensielt prøver å utvanne oss?".
Det du gir er det du får tilbake. Det er det jeg har lært i mitt liv.
Det du gir er det du får tilbake. Det er det jeg har lært i mitt liv.
Kunnskapen har aldri vært høy her inne. Så kan ikke forvente mer.
Du trenger ikke være nedlatende. Jeg har ikke anelse. Det er derfor jeg spør. Makan til oppgulp som kommer fra folk.
Redigert 24.03.2022 kl 12:01
Bullen
24.03.2022 kl 11:56
4245
Hanwha er et gigant konsern har jeg forstått. Hvorfor byr de ikke 20 på alle aksjene med engang? Håper de kanskje å få resten til en billigere penge.?
Kanskje heller ikke lett å forstå hvordan koreanerne tenker
Kanskje heller ikke lett å forstå hvordan koreanerne tenker
Ingen meglerhus som kommenterer dette? Noen sa at Hanwha ville utløse budplikt med kjøpet, stemmer det?
https://aronhealth.com/update-hanwha-plans-multi-billion-dollar-investment-in-us-solar-industry/
Dette blir stort! Måtte kjøpe mer på 15,00
Dette blir stort! Måtte kjøpe mer på 15,00
Vet du i det hele tatt hva du snakker om? Kanskje vi bør innføre kunnskaps tester før en kan uttale seg offentlig på forum.
Hvis REC kommer med nyheter om å bygge ytterligere fabrikker og må ta emisjon rundt dette må dette børsmeldes og godkjennes av generalforsamlingen. Hvis REC kommer med slike nyheter, vil aksjekursen FLY opp - deretter vil det bli tatt en emisjon. Det er ikke sånn at Hanwha bare kan ta en emisjon som utvanner oss på 50% helt ut av det blå. Finnes regler og lovverk en må forholde seg til. Emisjon for ytterligere vekst, fordi etterspørselen er så stor er helt fantastisk. Jeg antar at det skjer til 2023 - 2024, men hvis du påstår at det allerede kan skje ila. noen måneder, så takker jeg pent ja til det.
Hvis REC kommer med nyheter om å bygge ytterligere fabrikker og må ta emisjon rundt dette må dette børsmeldes og godkjennes av generalforsamlingen. Hvis REC kommer med slike nyheter, vil aksjekursen FLY opp - deretter vil det bli tatt en emisjon. Det er ikke sånn at Hanwha bare kan ta en emisjon som utvanner oss på 50% helt ut av det blå. Finnes regler og lovverk en må forholde seg til. Emisjon for ytterligere vekst, fordi etterspørselen er så stor er helt fantastisk. Jeg antar at det skjer til 2023 - 2024, men hvis du påstår at det allerede kan skje ila. noen måneder, så takker jeg pent ja til det.
MorganKane
24.03.2022 kl 11:50
4290
Hvis man har ett to måneders perspektiv så er jeg rimelig sikker på at dette er penger på gaten. Hanwha er slett ikke forpliktet til å gi et tilbud på 20, men det ville overraske meg hvis de ikke gjorde det.
Økt ørlitt i dag. Og legger de med i skuffen med de andre.
Økt ørlitt i dag. Og legger de med i skuffen med de andre.
Dessverre ja og nye aksjonærer er nok fornøyd med 20 . Hele greia skurrer veldig.
Gunnar88
24.03.2022 kl 11:45
4383
Jeg kjøper med begge hender. Helt utrolig at denne selges under 15. Fortjener blomster alle mann.
Tanjiro
24.03.2022 kl 11:40
4476
Gir ikke mening at den faller så mye. Hanwha tjener jo på at kursen til REC er så lavt som mulig dersom de ønsker å kjøpe opp hele REC. Vi skulle vært nærmere 20 enn 14... Hanwha får det akkurat som de vil